savijo-r kirjoitti:Koitahan ottaa autosta virrat pois silloin kun sulat on sopivassa kohdassa.
Helpottaa kummasti.
Juu, tämän sainkin kuulla, mutta sain myös kuulla etteivät ne nouse paljoa siitä lasista(tähän haettiin vinkkiä), eli ei auta kuin katkoa virtoja ja koittaa häslätä.
KJS kirjoitti:Kyseessä lienee samanlaiset varret kuin GTV:ssä, eli ne ei nouse missään kohdassa kuin hiukan. Vähimmällä pääsee kun nappaa varret irti.
Ilmeisesti samanmoiset, pitää tänään katsoa valoisalla. Eilen kun koitti vielä illalla vaihdella, niin eihän siitä tullut mitään, VARSINKAAN kun ostin väärät sulat
Joku käynyt joskus irroittamassa GTV:n etummaisen pakosarjan. Nyt meinaan putosi ensimmäisen sylinterin pakosarjan molemmat pultit, pinnat joskus vaihdettu pultteihin ja molemmat katkaistu kiristettäessä, prkl.
Eilen aloitin ähertään turboa irti, mutta eihän se lähtenyt kun pakosarja on edessä, ja neljä muuta pakosarjan pulttia on tietysti niin saakelin tiukassa ettei niitä saa pois irroittamatta turboa hoplaa!
Kunhan nuo saa tuosta pois, ja ilmastoinnin kompressorin myös niin sitten näkee mahtuuko niitä pultin pätkiä poraamaan irti irroittamatta kantta.
Perkule noita nykyautojen johtoja. Laitoin Stiloon vetokoukun sähkösarjaa ja ei saanu millään rosvoliittimellä ryövättyä sähköä takaparkilta, vaan piti laittaa latta-apicot ja sellainen haaroitusliitin väliin. Ennen sentään johdoista sai rosvottua sähköä
Useita kymmeniä usean vuoden aikana tallentamia Alfa testejä ja koeajoja hävisi digiboksin huollon yhteydessä kun en osannut siirtää niitä koneelle, harmittaa niin pirusti.
Mulla oli vielä eilen täysin ehjä, naarmuton ja hyväkuntoinen tuulilasi. Eiköhän tänään sitten jonkun janipetterin opelskodasta lentänyt nasta tai kivi lasiin ja saatiinhan siihen särö. Sviddu ! Onneksi kuitenkin aika pieni ja kokolailla lasin alareunassa. Noitahan nykyään kuulemma korjaillaankin kovasti. Missä ootte Treen seudulla käyneet noita fiksailemassa ?
-Tomi- kirjoitti:Mulla oli vielä eilen täysin ehjä, naarmuton ja hyväkuntoinen tuulilasi. Eiköhän tänään sitten jonkun janipetterin opelskodasta lentänyt nasta tai kivi lasiin ja saatiinhan siihen särö. Sviddu ! Onneksi kuitenkin aika pieni ja kokolailla lasin alareunassa. Noitahan nykyään kuulemma korjaillaankin kovasti. Missä ootte Treen seudulla käyneet noita fiksailemassa ?
KJS kirjoitti:Perkule noita nykyautojen johtoja. Laitoin Stiloon vetokoukun sähkösarjaa ja ei saanu millään rosvoliittimellä ryövättyä sähköä takaparkilta, vaan piti laittaa latta-apicot ja sellainen haaroitusliitin väliin. Ennen sentään johdoista sai rosvottua sähköä
Saakos Stilossa mennä noin tekemään? Yleensä, varsinkin nykyautoissa, vetokoukun sähköille on joko oma liitäntänsä, tai ne pitää vetää sulakerasialta tms, ellei halua mielenkiintoisia ja joskus kalliitakin vikoja CAN-väylien sun muiden kanssa. Mahdolliset ajonhallinnanesto-järjestelmätkin saattavat tarvita tiedon vetokoukun ja siihen kytketyn peräkärrin olemassaolosta.
^Siihen on ihan oma johtosarjansa, missä on oma rele vilkuille ja joku toinen lootikko, minkä sisällöstä ei ole mitään tietoa. Ohjaukset otetaan kuitenkin ryöstajillä takavalojen johdoista.
Mikä ihme voi olla NIIN huonosti, että pitää tappaa itsensä.. kaverin puolison pikkuveli jättäytyi junan alle perjentaina hyvinkäällä. Ei pysty käsittämään.
kumimuumi kirjoitti:Mikä ihme voi olla NIIN huonosti, että pitää tappaa itsensä.. kaverin puolison pikkuveli jättäytyi junan alle perjentaina hyvinkäällä. Ei pysty käsittämään.
Enemmänkin ihmettelen sitä että haluaa tappaa
itsensä junan alle...ja aiheuttaa traumoja täysin sivullisille.
Nyt on aivan hirvee olo. Oltiin perjantaina laivalle ja nyt vasta iski krapula. Hirvee tärinä koko aika ja on odotettavissa liskojen yö. Kaiken huippu on että pitäis tänään vielä lähteä Lappeenrantaa.
-Tomi- kirjoitti:Missä ootte Treen seudulla käyneet noita fiksailemassa ?
Nokialla Rounionkadulla Auto- ja Tuulilasipalvelu Lehtisaari.
Taitaa maksaa jotain 50€. Siellä on tullut käytettyä lähes kymmenen autoa.
Lielahdessa jossain on paikka, kyltissä hintaa oli 40e. Myös Ideaparkin parkkipaikalla joku jantteri teltassa noita on fiksaillut.. Omia kokemuksia ei ole, ei jaksa paikkailla kun uusi lasi on sen verta halpa..
Persana soikoon, meilläkin emännän autosta hajosi tuulilasi eilen. Moottoritiellä joku nasta/kivi iskeytyi lasiin, mutta ei silloin huomattu mitään vaurioita. Tänään huomattiin, että parinkymmenen sentin halkeama oli ilmestynyt lasiin apumiehen puolelle.
Voipi olla korjaamaton paikka. "Onneksi" autossa on lämmitettävä tuulilasi mistä johtuen uusi lasi maksanee enemmän kuin vähän.
Ipi76 kirjoitti:Jos sulla on lasivakuutus Ifi:stä niin maksavat (maksoivat) summan jälkikäteen tilille.
Niin, katselin tuossa vakuutuspapereitani. Kaikki superkaskot ja -lunastukset näkyy löytyvän, mutta tuo lasivakuutus näkyy uupuvan. Reilu seitsemän vuotta ratin takana, enkä kertaakaan OLLUT nastaa lasiini saanut, niin ajattelin ettei niin tulisi käymään jatkossakaan
KJS kirjoitti:Lielahdessa päivysti tuo 40 euron heppu joskus Citymarketin parkkihallissa.
Olen nähnyt myös tuon samaisen kyltin siellä pihassa. En tiennyt, että se ihan siellä paikan päällä niitä korjailee Kohtalaisen edullinen, jos tekee vaan hyvää jälkeä.
^Itselläni on tiettyjä epäilyksiä tuohon parkkipaikka hommaan. Vaikkei tuonne parkkihalliin nyt sentään sada, niin lämpötila on jotakin muuta kuin ihanteellinen tollaseen hommaan. Samaa touhua katselin joskus tehtävän Ideaparkin parkkipaikalla räntäsateessa sellainen halpamarketin katos auton päällä.
Mutsin perkeleen Yaris kävi jo mun Alfaan käsiks. Pieni auto, helvetilliset ovet jotka avautuu ammolleen jos sen jättää vahtimatta.. isku kykeen ja nyt on kiva valkea läiskä mustassa kyljessä.
Lähen ihan just testaan sen huiput nastarenkailla tai kaahaan hulluna vaikka jäälle.
Vappu Pimiä v*tuttaa... Miksi tämä röhönauruinen, ammattitaidoton blondi pitää tunkea joka helkkarin ohjelmaan. Nytkin harjoitteli muka nyrkkeilyä Amin Asikaisen kanssa. Hitto, ku Aminille sattuisi työtapaturma...
Jos sukunimi on Pimiä, niin en ihankaan ymmärrä, miksi etunimeksi annetaan silloin Vappu. Suomalaisilla vappu tosin alkoholista johtuen usein on kyllä pimiä Niin ja itsekään en kyseisestä muijasta suuremmin välitä !
Farina kirjoitti:Nytkin harjoitteli muka nyrkkeilyä Amin Asikaisen kanssa. Hitto, ku Aminille sattuisi työtapaturma...
Jaa. Minusta vaikutti siltä että yritti ihan oikeasti oppia. Niin sitä ihminen erehtyy Ymmärrän kyllä jos et ihmisestä tykkää, varmaan jakaa mielipiteet kuin Mikkoset ikään. Minusta ihan hauskan oloinen tyyppi. Se nauru varsinkin, alkaa aina itseäkin naurattaa Polttaako ja vetääkö se viskiä että on moisen saanut? Tunnustan ettei ole hajuakaan kuka hän on "siviilissä", eikä oikeastaan kiinnosta. Aminin oppiin sensijaan menisin mielellään.
Ja aiheeseen liittyen: Hitsi että voi tulla aika pitkäksi. Enää 5vkoa saikkua jäljellä
Onko hyviä vinkkejä, miten valmistautua tuontiauton rekisteröintituskaan ja verotuksen keveyteen? Rekisteröintikatsastus läheisellä konttorilla vähän reilu 200eur
(neuvostosuomalaisena valitan vaan hinnasta, jos olisin riistokapitalisti, laittaisin oman konttorin ja ottaisin miljoonat pois kuljeksimasta, samalla toki vähentäisin oman auton katsastusmaksun verotuksessa)
mattijus kirjoitti:Onko hyviä vinkkejä, miten valmistautua tuontiauton rekisteröintituskaan ja verotuksen keveyteen? Rekisteröintikatsastus läheisellä konttorilla vähän reilu 200eur
(neuvostosuomalaisena valitan vaan hinnasta, jos olisin riistokapitalisti, laittaisin oman konttorin ja ottaisin miljoonat pois kuljeksimasta, samalla toki vähentäisin oman auton katsastusmaksun verotuksessa)
Viimeinen virhe minkä voit tehdä on mennä vähän halvemmalle K1:lle. Siellä kun tiirataan yleisesti ottaen auto läpi niin tarkkaan että varmasti tulee asiaa uudestaan, ellei tietysti pirssi satu olemaan vähän aikaa sitten Saksassa katastettu helmi.
Vähän aikaa sitten tosiaan meinasi tulla jälkitarkastuksessa hylsy kun takaturvavyöt oli penkin välissä ja penkki jumissa. ei siis riittänyt että takaturvavyöt oli ehjät ja kelaus toimi ja ne sai kyllä vartalon yli kiinni. Toinen sumuvalo piti myös tietenkin säätää.
gYdEbUh kirjoitti:
Vähän aikaa sitten tosiaan meinasi tulla jälkitarkastuksessa hylsy kun takaturvavyöt oli penkin välissä ja penkki jumissa.
Hitto, kattookos ne jossain asemalla noitakin...? Mä kun oon aina odottanut että katsuri alkais marisemaan puuttuvasta keskivyöstä mutta koskaan en oo päässyt sanomaan että kato nyt sitä henkilömäärää...
HYlsy konttorilta:
Lambda-arvo 1.14
Etufillarin laakeri pashana
ainakin yks abs-anturi pashana(joku aika sit vaihdettu molemmat vasemman puolen anturit...)
Melko pienillä selvis....
viittaakos toi lambada-arvo suoraan siihen et anturi oon paskana? Tulpat vaihdoin syssyllä mut ilmistä ei tietoo koska ois vaihetuu.
Vatsatauti!! STNa PRKL !!
Kylläpä voi vetää ihmisen olon ohkaiseksi tuollainen kehon oma perusteellinen puhdistautuminen...
Onneksi jo hieman helpottaa...jospa huomenna jo varovaisesti suunnittelisi syömistä.
dilledong kirjoitti:HYlsy konttorilta:
Lambda-arvo 1.14
Etufillarin laakeri pashana
ainakin yks abs-anturi pashana(joku aika sit vaihdettu molemmat vasemman puolen anturit...)
Melko pienillä selvis....
viittaakos toi lambada-arvo suoraan siihen et anturi oon paskana? Tulpat vaihdoin syssyllä mut ilmistä ei tietoo koska ois vaihetuu.
Yli yhden-lambda arvo tarkoittaa laihaa seosta, joten putkivuotoja katselisin enemminkin. Kuoleva / kuollut lambda yleensä vetää seoksen pikemminkin rikkaalle.
Miksi yrittäessäni hankkia 75 TS:ään uutta starttia, siinä laatikossa jossa pitäisi olla Alfaan sopiva startti on joku helkutin "panssarivaunun" tms startti joka on varmaan 4 kertaa isompi kuin Alfan..
Oli hyllytavarana tampereella tämä yksi ja nyt Helsingistä tilattiin samanlainen, samalla numerolla erääseen alan liikkeeseen, olisi nyt edes sinne päin kooltaan ja malliltaan...
Nyt sit alko kerrankin oikeesti *ituttamaan keskiviikkona sain 166sen rempast ja laskua 1800e mutta lupas viel kattoa ton kohtuullisemmaks (vesi ja näkkileipä on ihan hyvää nyt kun tähän on tottunu..)
Ja ny kun toi 166nen voipi toimia niin ajattelin pistää 156sen atomeiks ja laittaa (kaikki) viat kuntoon. Hyvin mennyt toi remppa ja alko oleen jo kasaus vaiheessa kunnes sit mietin et taidan putken viel paikata kun vuotaa.
Auto ylös ja putkea paikka sit jotenkin satuin siinä samalla kun nostelin ylös niin katteleen tarkemmin lisärunkoa takaa ja MURTUNUT poikki johtuu varmaan viime talven ulos ajosta ja hinauksesta. nyt sit tarvis varmaan ottaa runko pois ja alkaa hitsaa kasaan ja massaa päälle. Toivottavasti on suora.. Ei taas tuo talliin meno enään kiinnosta samassa mittakaavassa kuin aamulla..
Voi olla että, sen saa hitsattua, mutta alkuperäistä lujuutta ei pysty saavuttamaan ilman lämpökäsittelyä, joka on tarkkaa puuhaa. Ei kannata hitsata näin lujuuskriittistä paikkaa.