alffa 156 2litran Ts 1998 vuosimalli

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Tuomo
Viestit: 8
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 21:04

alffa 156 2litran Ts 1998 vuosimalli

Viesti Kirjoittaja Tuomo »

Moro mikähän olisi ongelmana kun lähtee vasta vetämään 2500 kierroksen jälkeen ja nykii sitä hiljasemmilla kierroksilla. Mitenkäs onnistuu tuo nokka-akselin remmin vaihto ja tasapaino akselin hihnan vaihto. Olisi hyvä jos joku osaisi auttaa tässä ongelmassa.

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Vetääkö kuitenkin 2500rpm jälkeen hyvin punarajalle asti vai sakkaako yläkierroksilla?

Ohjeet ALFAN (yski äffä) jakohihnan vaihtoon löytyy täältä.

Tuomo
Viestit: 8
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 21:04

alffa

Viesti Kirjoittaja Tuomo »

Joo sitä ylemmillä kierroksilla vetää hyvin ainut on tuo pienillä kieroksilla että ei jaksa vetää ja kiitos tuosta hihnan vaihto ohjeista.

skunkki
Viestit: 18
Liittynyt: 09 Maalis 2009, 14:00
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja skunkki »

Johtuiskohan ihan moottorin luonteesta? Ittelläkin vedot alkaa vasta 3000 paikkeilla, 2500 tulee sellanen "tyhjä" alue/nykäsy ja sitten vasta lähtee. Melkeen kun turpolla ajais 8) Voisko se diisselinakuttaja (ajotuksenmuunnin?) olla syypää tuohon?

Jos joku viksumpi toteaa tuon viaks ni kertokaahan miten se sitten korjataan :)

Avatar
Ransu
Viestit: 51
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 09:24

Viesti Kirjoittaja Ransu »

Moi!
itsellä sama ongelma,ei välillä herää henkiin 2-3000rpm:llä.Hihnat+ajoituksenmuunnin vaihdettu 2008 kesällä,autoliikkeen mukana paperit.

Avatar
Ransu
Viestit: 51
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 09:24

Viesti Kirjoittaja Ransu »

Rolle kirjoitti:Vetääkö kuitenkin 2500rpm jälkeen hyvin punarajalle asti vai sakkaako yläkierroksilla?

Ohjeet ALFAN (yski äffä) jakohihnan vaihtoon löytyy täältä.
Tiedätkö olisiko puolat,tai joku muu kun omasta mielestä pätkii koko kierrosluku-alueen.Tuntuu vaan jotenkin tukkoiselta.

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Olisko ilmamassamittari jos puutuu koko matkalta..?

http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=8043

http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=9466

Voi olla muitakin syitä: http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=14618

tai vielä lisää hakusanalla ILMI :)

maru
Viestit: 45
Liittynyt: 30 Tammi 2005, 11:06
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja maru »

Minulla nykiminen alkoi 2500rpm ja loppui 3500rpm jonka jälkeen kulki normaalisti, ilmin vaihto korjasi asian. sama kiesi kuin sinulla ja vuosimalli.

Tuomo
Viestit: 8
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 21:04

alffa

Viesti Kirjoittaja Tuomo »

Eikös tuo ilmi ole ilmamassamittari, kuinkas paljon semmonen maksaa ja missä kohtaa se on.

Avatar
Ransu
Viestit: 51
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 09:24

Re: alffa

Viesti Kirjoittaja Ransu »

Tuomo kirjoitti:Eikös tuo ilmi ole ilmamassamittari, kuinkas paljon semmonen maksaa ja missä kohtaa se on.
Noin 100€ motonetissä,mutta onko massa-vai määrämittari.Sjaitsee imuputkessa parilla klemmarilla kiinni,sekä piuha koneeseen.Olisin laittanut kuvan,mutta eipä ole paljon kuvattu konehuonetta

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Noiden Motonetin ILMIen kanssa on useammallakin ollut ongelmia, kannattaa panostaa Boschin tekeleeseen niin tulee kerralla toimiva.
- Epäkelpokeräilijä -

Tuomo
Viestit: 8
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 21:04

alffa

Viesti Kirjoittaja Tuomo »

Millä sen pystyy mittaamaan että onko se sökö.

skunkki
Viestit: 18
Liittynyt: 09 Maalis 2009, 14:00
Paikkakunta: Espoo

Re: alffa

Viesti Kirjoittaja skunkki »

Tuomo kirjoitti:Millä sen pystyy mittaamaan että onko se sökö.
Otat sen irti ja kokeilet tuliko muutosta, jos ei = vaihtoon. :wink:

Tuomo
Viestit: 8
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 21:04

alffa

Viesti Kirjoittaja Tuomo »

missä kohin on polttoaine antura tankissa. Onko vika anturissa vai mittarissa kun näyttää mitä sattuu

Vastaa Viestiin