Rengasrulettia
Valvoja: Moderators
Rengasrulettia
Kevät näyttäisi pilkahtavan. Joko arvon herroilla/daameilla on kesärenkaiden vaihto mielessä?
Turun seudulla on varsin hyvin lumet poistuneet teiltä.
Senverran kuumotti että äsken kampesin 17" kesänakit alle.
Täytynee ottaa varovasti aamulla
Turun seudulla on varsin hyvin lumet poistuneet teiltä.
Senverran kuumotti että äsken kampesin 17" kesänakit alle.
Täytynee ottaa varovasti aamulla
Makaroonia jo vuodesta -98
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Ristikkoavaimella mitään tee. Jonkun kerran leikin itsekin ristikkoavaimella ja sen jälkeen loppu huumori. Kannattaa ostaa joku laadukas jatkovarrellinen avain. Maksaa ehkä joku 20€, mutta kestää isältä pojalle eikä tarvitse enää vääntää rystyset valkosena pultteja auki!tv kirjoitti:Mitäs kamaa kannattaisi laittaa pultteihin etukäteen ennenkuin yrittää avata niitä? En tiedä millä tuo Hotakainen on ne kiinni vetänyt mutta ei kyllä ristikkoavaimella hievahtanetkaan kun syksyllä kokeilin vähän.
Ei enää Alfaa... eipä
Muistan kuinka nuorempana hiihdettiin kesälläkin 50km kouluun edestakaisin Ehkä tämänpäivän väsynein läppä. Antakee armoaMaho kirjoitti:Pääsiäisenä oli tarkotus lähteä mökille ja sitä ennen ei uskalla kyllä kesärenkaita kaivaa esille. Viimeiset kilometrit mökille on yleensä lumisia vielä heinäkuussakin melkein..
Eikä edes liity mitenkään yllä olevaan kommenttiin...Eikun nukkumaan
On kivaa kun on kivaa
-
- Viestit: 301
- Liittynyt: 02 Syys 2003, 01:07
Ihan normaalisti laitoin käsin kiinni eli en miteenkään ylikovaa.tv kirjoitti:Mitäs kamaa kannattaisi laittaa pultteihin etukäteen ennenkuin yrittää avata niitä? En tiedä millä tuo Hotakainen on ne kiinni vetänyt mutta ei kyllä ristikkoavaimella hievahtanetkaan kun syksyllä kokeilin vähän.
33:ssa on joku ominaisuus et minulla ne ainakin jämähtää kiinni vaikka on käytetty voitelupastaa.
- 1300ti
- Viestit: 942
- Liittynyt: 05 Maalis 2003, 17:38
- Car(s): A-R 101-102-105-116-156 & Fiat 501, 507F, 1500TS, 127, 128, 1.9TD
- Paikkakunta: Varsinais-Suomi
- Viesti:
Ensi talvena kun vaihdatte renkaita, niin käykää ostamassa jostain kuorma-autohuollosta spraypurkki Sisutervaa. Punaista vaseliiniakin parempi suoja suolavellejä ja muuta pyöränpultteja jumittavaa vastaan, eikä kovinkaan kallista. Pulttikoneella paikalleen ammutut vanteet kannattaa muistaa lopuksi kiristää käsin yllä mainitusti jatkovartisella räikällä, tms. sopivalla voimavivulla. Ainakin parin ensimmäisen päivän ajon jälkeen.
No jos menee tarjoamaan jotain jatkovartista räikkähässäkkää niin varmasti pysyy kiinni ja eikä aukea kuin pulttipyssyllä.1300ti kirjoitti:Ensi talvena kun vaihdatte renkaita, niin käykää ostamassa jostain kuorma-autohuollosta spraypurkki Sisutervaa. Punaista vaseliiniakin parempi suoja suolavellejä ja muuta pyöränpultteja jumittavaa vastaan, eikä kovinkaan kallista. Pulttikoneella paikalleen ammutut vanteet kannattaa muistaa lopuksi kiristää käsin yllä mainitusti jatkovartisella räikällä, tms. sopivalla voimavivulla. Ainakin parin ensimmäisen päivän ajon jälkeen.
Kaikkillahan on kompura ja pulttipyssy tien päällä jos kumi puhkee.
näin on itselläni on tuollainen biltemasta haettu teleskooppivartinen avain eikä tarvii enää kiroilla pulttien kanssa.Maho kirjoitti:
Ristikkoavaimella mitään tee. Jonkun kerran leikin itsekin ristikkoavaimella ja sen jälkeen loppu huumori. Kannattaa ostaa joku laadukas jatkovarrellinen avain. Maksaa ehkä joku 20?, mutta kestää isältä pojalle eikä tarvitse enää vääntää rystyset valkosena pultteja auki!
- 1300ti
- Viestit: 942
- Liittynyt: 05 Maalis 2003, 17:38
- Car(s): A-R 101-102-105-116-156 & Fiat 501, 507F, 1500TS, 127, 128, 1.9TD
- Paikkakunta: Varsinais-Suomi
- Viesti:
On tullut huomattua että pienemmillä pulttikoneilla ei pääse riittävän tiukoille ilman hirveää huudatusta ja ennen kaikkea ei ole sitä "tuntua" kuin käsin loppuja kiristäessä, ensin on löysä ja sitten napsahtaa. Olen myös todistanut (apuvoimina jälkikäteen), kun kaverin autosta repesi koko takasiipi Karjaan keskustassa yhteen risteykseen kun ei oltu tohdittu kiristää pultteja kunnolla aluvanteiden takia, puupäät.
Re: Rengasrulettia
Huh, huh, pitää poltella jo paljon.puuha kirjoitti:Kevät näyttäisi pilkahtavan. Joko arvon herroilla/daameilla on kesärenkaiden vaihto mielessä?
Turun seudulla on varsin hyvin lumet poistuneet teiltä.
Senverran kuumotti että äsken kampesin 17" kesänakit alle.
Täytynee ottaa varovasti aamulla
Asutaan vissiin eri maassa, kun täällä oli aamulla 17 astetta pakkasta.
-
- Viestit: 2037
- Liittynyt: 06 Loka 2003, 01:57
- Car(s): MiTo 1.4 Tct, 156V6sw, 155Q4 +perheessä GT, Giulietta ja 156 CrosswagonQ4, (tulossa Giulia)
- Paikkakunta: Helsinki
- Fonzarelli
- Viestit: 76
- Liittynyt: 14 Marras 2003, 05:24
Re: Rengasrulettia
MaxiIce 225/45/17 meni alle...melkein kesäkortsu...puuha kirjoitti:Kevät näyttäisi pilkahtavan. Joko arvon herroilla/daameilla on kesärenkaiden vaihto mielessä?
Turun seudulla on varsin hyvin lumet poistuneet teiltä.
Senverran kuumotti että äsken kampesin 17" kesänakit alle.
Täytynee ottaa varovasti aamulla
Floatzie
-
- Viestit: 443
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 23:56
- Paikkakunta: Rannikko
No aika etelässä kuitenkin! Ja varsinkin rannikolla, jossa ilmasto usein lauhaa. Tosiaan iltapäivisin töistä kotiin ajaessa kuivaa tietä tulee mieleen renkaiden vaihto. Kylmät yöt estävät vaihdon vielä, koska jos aamulla on lähdettävä niin sitten lähdetään, oli keli mikä tahansa.sataviisviis kirjoitti:Ei se Turkukaan hirveen etelässä tietääkseni ole?
- niki
- Viestit: 1633
- Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
- Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Qtronic -07, Alfa Romeo 156 2.5 V6 -98, Moto Guzzi Norge -07, Aprilia Futura -01
- Paikkakunta: Aura
Kyllä päivällä auringonpaisteessa oli niin kuuma, että melkein hiki tuli. Tietkin oli mukavan sulia
Toisaalta kun ajoin iltayhdeksältä keskustaan, auto liukui kuin pulkka. Pakkasta 5 astetta. Näinollen taitaa vaihtoajankohta olla jossain huhtikuun tienoilla.
Tuosta ristikkoavaimesta sen verran, että itse olen aina saanut auki, mutta kyllä se työn takana välillä on. Ääripäitä on ne, kun pitää koko painolla hyppiä avaimen päällä että pultit aukee (yleensä karmivan vinkaisun säestämänä). Miksi nuo rengasliikkeet yms. ei viitsi voidella pultteja millään...
Toisaalta kun ajoin iltayhdeksältä keskustaan, auto liukui kuin pulkka. Pakkasta 5 astetta. Näinollen taitaa vaihtoajankohta olla jossain huhtikuun tienoilla.
Tuosta ristikkoavaimesta sen verran, että itse olen aina saanut auki, mutta kyllä se työn takana välillä on. Ääripäitä on ne, kun pitää koko painolla hyppiä avaimen päällä että pultit aukee (yleensä karmivan vinkaisun säestämänä). Miksi nuo rengasliikkeet yms. ei viitsi voidella pultteja millään...
Ammattina autokauppa
- MK
- Viestit: 378
- Liittynyt: 16 Loka 2003, 07:12
- Car(s): ex 166TS, ex 166 2,5, 166 JTD, GTV 3,0
- Paikkakunta: Anjalankoski
Alfan ns. työkalupussissa oleva räikkä/hylsysysteemi ei ainakaan ole suunniteltu renkaanvaihtotoimenpiteisiin, talvirenkaita vaihtaessa viime syksynä vaatimattomalla jatkovarrella ja suht. pienellä voimalla tuli ko. teräksen myötöraja vastaan huomattavasti ennen pulttien kiristysmomenttia.Rolle kirjoitti:Toi on huono harrastus, kun avain ei ole kunnolla paikoillaa niin ei tule hyvää jälkeä. Joku puoli-metrinen putki niin voi sitten yhdellä kädellä rauhassa käännellä eikä tule hiki.niki kirjoitti:Ääripäitä on ne, kun pitää koko painolla hyppiä avaimen päällä että pultit aukee
Eipä ole meikäläisen autoissa missään ollut "vakiona" semmoisia vehkeitä että niillä oikeesti sais renkaan vaihdettua.MK kirjoitti:Alfan ns. työkalupussissa oleva räikkä/hylsysysteemi ei ainakaan ole suunniteltu renkaanvaihtotoimenpiteisiin, talvirenkaita vaihtaessa viime syksynä vaatimattomalla jatkovarrella ja suht. pienellä voimalla tuli ko. teräksen myötöraja vastaan huomattavasti ennen pulttien kiristysmomenttia.Rolle kirjoitti:Toi on huono harrastus, kun avain ei ole kunnolla paikoillaa niin ei tule hyvää jälkeä. Joku puoli-metrinen putki niin voi sitten yhdellä kädellä rauhassa käännellä eikä tule hiki.niki kirjoitti:Ääripäitä on ne, kun pitää koko painolla hyppiä avaimen päällä että pultit aukee
Ei enää Alfaa... eipä
- ärrä
- Viestit: 751
- Liittynyt: 08 Huhti 2003, 07:57
- Car(s): Alfa Romeo 2.4 JTDm Sportwagon Q-tronic
- Paikkakunta: Vantaa
- Viesti:
Sama juttu. Ei ole tarvinnut jatkovarsia viritellä, hyvin aukeaa tiukatkin pultit. Osaa ne siellä Biltemassa jotain tehdä. Hyvin on vehjes kestänyt. Lisäksi siinä on kaksi kokoa hylsyjä, joten saan samalla avaimella kaikkien autojen pultit laitettua.V6 kirjoitti:näin on itselläni on tuollainen biltemasta haettu teleskooppivartinen avain eikä tarvii enää kiroilla pulttien kanssa.
Kuulostaa pätevältä työkalulta, pitää varmaan käydä hakemassa oma.2TS kirjoitti:Sama juttu. Ei ole tarvinnut jatkovarsia viritellä, hyvin aukeaa tiukatkin pultit. Osaa ne siellä Biltemassa jotain tehdä.V6 kirjoitti:näin on itselläni on tuollainen biltemasta haettu teleskooppivartinen avain e
-TV, BMW:t : E30 316 -86, E46 330dA touring -00, sisäinen alfisti odottaa comebackia
-
- Viestit: 136
- Liittynyt: 13 Loka 2003, 18:56
- Paikkakunta: Lahti