Pahempikin vaurio koneessa...? Eikai vaan...
Valvoja: Moderators
Pahempikin vaurio koneessa...? Eikai vaan...
Nyt pelästytti Alfa ja kunnolla:
Olin töihin lähdössä ja käynnistin Alfonson: Lähti käyntiin muttei pysynyt. Tiputti heti kierrokset ihan minimiin ja pysyi hetken todella vaivalloisesti käynnissä kunnes sammui. Uusi yritys ja sama lopputulos. Seuraavaksi vähän kaasua jo käynnistettäessä ja kierrokset nousi kyllä mutta ääni oli hirveä. Ihan kuin vanhaa mopoa huudattais. Tämän jälkeen en enää iljennyt starttailla. Ja bussilla töihin.
Jakohihnan vaihtoväli on jo ohitettu niin sehän siinä pelottaa...
On kyllä tehnyt jo muutaman kuukauden sitä ettei ole startannut ihan kunnolla. Yleensä lämpimänä ei ole lähtenyt käyntiin.
Pitääkö avata koppa ja kurkistaa mikä tilanne konehuoneessa? Jos hihna poikki niin eikö sen huomaa helposti?
Oli hihna tarkoitus tässä kuussa vaihtaa ja nyt pikkasen stressaa...
Olin töihin lähdössä ja käynnistin Alfonson: Lähti käyntiin muttei pysynyt. Tiputti heti kierrokset ihan minimiin ja pysyi hetken todella vaivalloisesti käynnissä kunnes sammui. Uusi yritys ja sama lopputulos. Seuraavaksi vähän kaasua jo käynnistettäessä ja kierrokset nousi kyllä mutta ääni oli hirveä. Ihan kuin vanhaa mopoa huudattais. Tämän jälkeen en enää iljennyt starttailla. Ja bussilla töihin.
Jakohihnan vaihtoväli on jo ohitettu niin sehän siinä pelottaa...
On kyllä tehnyt jo muutaman kuukauden sitä ettei ole startannut ihan kunnolla. Yleensä lämpimänä ei ole lähtenyt käyntiin.
Pitääkö avata koppa ja kurkistaa mikä tilanne konehuoneessa? Jos hihna poikki niin eikö sen huomaa helposti?
Oli hihna tarkoitus tässä kuussa vaihtaa ja nyt pikkasen stressaa...
-
- Viestit: 301
- Liittynyt: 02 Syys 2003, 01:07
- Tommi
- Viestit: 592
- Liittynyt: 17 Loka 2003, 16:44
- Car(s): Giulia 2.0, MiTo QV, (barchetta)
- Paikkakunta: Espoo
Jos hyvin menee, niin on tuo sama ongelma: http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=12916
Itseäni säikäytti viime keväänä sen verran, että hinautin auton Deltaan. Eikä mitään vikaa: http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=12669
Peukut pystyyn...
-tommi
Itseäni säikäytti viime keväänä sen verran, että hinautin auton Deltaan. Eikä mitään vikaa: http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=12669
Peukut pystyyn...
-tommi
Jep
Auto menee hinauksella Laakstenille niin katellaan mitä siellä päättelevät.
En ole uskaltanut starttailla enää autoa uudestaan... Toivotaan parasta
Mutta kiitos vastauksista, ilmottelen mikä on tuomio.
En ole uskaltanut starttailla enää autoa uudestaan... Toivotaan parasta
Mutta kiitos vastauksista, ilmottelen mikä on tuomio.
Jepjep
Noniin eli nyt kun järkytyksestä on vähän toivuttu niin kirjottelen tännekin eli hihnahan siitä oli menny poikki. Aika pahat vauriot koneessa ja Laaksteenilla arvioi jotain 2300e hinnaksi...
Oli tosiaan nopeesti mennyt rikki, kerran annoin kaasua ja siinä pamahtanut. Jännintä ettei edellisenä päivänä antanut mitään merkkejä tulevasta. Ihan normaalisti toimi kun laitoin auton parkkiin.
Delta-autossa vaihdettu hihna vähän alle 3 vuotta sitten mutta ajettu joku vajaa 70tkm. Eli ei taida apuja saada tohon hommaan mistään suunnasta?
Oli tosiaan nopeesti mennyt rikki, kerran annoin kaasua ja siinä pamahtanut. Jännintä ettei edellisenä päivänä antanut mitään merkkejä tulevasta. Ihan normaalisti toimi kun laitoin auton parkkiin.
Delta-autossa vaihdettu hihna vähän alle 3 vuotta sitten mutta ajettu joku vajaa 70tkm. Eli ei taida apuja saada tohon hommaan mistään suunnasta?
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
voi voi..vaihtovälihän on 3vuotta/60tkm joten kymppitonnilla mennyt yli eli turha odottaa deltalta mitään..
taitaa siis mennä omaan piikkiin..
taitaa siis mennä omaan piikkiin..
Viimeksi muokannut 90, 23 Maalis 2009, 12:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Jepjep
Hihna hajoaa yleensä nopeasti, se on joko ehjä tai rikki, harvemmin mitään siltä väliltä. Kiristin rullat voi pitää ääntä ennen hajoamistaan.Oiva kirjoitti:
Oli tosiaan nopeesti mennyt rikki, kerran annoin kaasua ja siinä pamahtanut. Jännintä ettei edellisenä päivänä antanut mitään merkkejä tulevasta. Ihan normaalisti toimi kun laitoin auton parkkiin.
Giulia Super -69
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
- VMTD
- Viestit: 3178
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
- Paikkakunta: Hausjärvi
Myyntimiesten puhetta. Kyllä hihnan pitää kestää vähintään 30 tkm. Jos ei kestä niin viedään tattarinsuolle paalattavaksi koko roska ja kirotaan makaroonien tekeleet.90 kirjoitti:no melkoisia riskejä otatte... itsellä ei kävisi edes mielessä ylittää noita virallisia vaihtovälejä oli kyseessä sitten kilometrit taikka ikä..
Jep
Omaa tyhmyyttähän toi on sen kyllä myönnän, riskinotto kostautui.
Viime vuoden ajan oon kyllä ajellu varovaisesti, ei turhia kaasutteluja yms jos se nyt siihen olisi vaikuttanut...
Mutta ton verran kesti mulla. Olin jo hintoja vertaillut ja päättänyt mihin oli tarkoitus viedä hihnanvaihtoon. Aika oli tarkoitus varata samalla viikolla kun vahinko kävi, et aika tiukille veti...
Mutta aika tarkka haarukka toi 60tkm/3v näyttää olevan, sen tästä ainakin "oppi"... Hah.
Ottaa vaan päähän että just pari viikkoa aikasemmin vaihdoin uudet öljyt koneeseen ja ihan turhaan....
Viime vuoden ajan oon kyllä ajellu varovaisesti, ei turhia kaasutteluja yms jos se nyt siihen olisi vaikuttanut...
Mutta ton verran kesti mulla. Olin jo hintoja vertaillut ja päättänyt mihin oli tarkoitus viedä hihnanvaihtoon. Aika oli tarkoitus varata samalla viikolla kun vahinko kävi, et aika tiukille veti...
Mutta aika tarkka haarukka toi 60tkm/3v näyttää olevan, sen tästä ainakin "oppi"... Hah.
Ottaa vaan päähän että just pari viikkoa aikasemmin vaihdoin uudet öljyt koneeseen ja ihan turhaan....
- ari.aa
- Viestit: 64
- Liittynyt: 14 Touko 2006, 14:15
- Car(s): Giulietta 1.4 MA -12, Fiat 500
+ vanhoja fiiatteja.
Ex alfat 145 ja 147. - Paikkakunta: Tuusula
Re: Jepjep
Taitaa olla ne kilometrit, jotka ratkaisevat. Itse ajelin 145 1.4 twin sparkilla 5 vuotta ja 50 tuhatta kilometriä. Tosin ilman kylmäkäynnistyksiä. Vaihdettaessa hihna oli vielä moitteettomassa kunnossa.Oiva kirjoitti:Noniin eli nyt kun järkytyksestä on vähän toivuttu niin kirjottelen tännekin eli hihnahan siitä oli menny poikki. Aika pahat vauriot koneessa ja Laaksteenilla arvioi jotain 2300e hinnaksi...
Oli tosiaan nopeesti mennyt rikki, kerran annoin kaasua ja siinä pamahtanut. Jännintä ettei edellisenä päivänä antanut mitään merkkejä tulevasta. Ihan normaalisti toimi kun laitoin auton parkkiin.
Delta-autossa vaihdettu hihna vähän alle 3 vuotta sitten mutta ajettu joku vajaa 70tkm. Eli ei taida apuja saada tohon hommaan mistään suunnasta?
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
^ Voipi tosiaan olla että kilometrit sitten loppupeleissä ratkaisee enemmän. En enää muista omia lukuja, mutta vuosien mukaan vaihdettiin reilusti vajailla km lukemilla ja hihna näytti uudelta. Ei pykimiä, rispaantumista, puuttuvia muruja tms. Materiaali tietty heikkenee joka tapauksessa.
Oma perse ei joka tapauksessa kestä ylityksiä ja vaihdan jatkossakin mieluummin aavistuksen ennen kuin jälkeen.
Oma perse ei joka tapauksessa kestä ylityksiä ja vaihdan jatkossakin mieluummin aavistuksen ennen kuin jälkeen.
Ayrton Senna da Silva forever