Mulla meinas tänään aamulla lähteä auto lapasesta ihan kitkoillakin, joten enpä taida ihan vielä harkita. Päivällä varmaan pärjäis, mutta aamut/illat on kyllä pirun liukkaita.
Mitäs kamaa kannattaisi laittaa pultteihin etukäteen ennenkuin yrittää avata niitä? En tiedä millä tuo Hotakainen on ne kiinni vetänyt mutta ei kyllä ristikkoavaimella hievahtanetkaan kun syksyllä kokeilin vähän.
-TV, BMW:t : E30 316 -86, E46 330dA touring -00, sisäinen alfisti odottaa comebackia
tv kirjoitti:Mitäs kamaa kannattaisi laittaa pultteihin etukäteen ennenkuin yrittää avata niitä? En tiedä millä tuo Hotakainen on ne kiinni vetänyt mutta ei kyllä ristikkoavaimella hievahtanetkaan kun syksyllä kokeilin vähän.
Niiin paljon tekis mieli heittää kesänakit alle kun vanteetkin tuli just maalauksesta. Mut taidan vielä tänkuun vetää noilla nastoilla vaikka sieppaakin
Koska vielä enemmän alkaa harmittamaan kun on alfa rutussa "Kyl mä käänsin mut ei se kääntyny"
tv kirjoitti:Mitäs kamaa kannattaisi laittaa pultteihin etukäteen ennenkuin yrittää avata niitä? En tiedä millä tuo Hotakainen on ne kiinni vetänyt mutta ei kyllä ristikkoavaimella hievahtanetkaan kun syksyllä kokeilin vähän.
Ristikkoavaimella mitään tee. Jonkun kerran leikin itsekin ristikkoavaimella ja sen jälkeen loppu huumori. Kannattaa ostaa joku laadukas jatkovarrellinen avain. Maksaa ehkä joku 20€, mutta kestää isältä pojalle eikä tarvitse enää vääntää rystyset valkosena pultteja auki!
Pääsiäisenä oli tarkotus lähteä mökille ja sitä ennen ei uskalla kyllä kesärenkaita kaivaa esille. Viimeiset kilometrit mökille on yleensä lumisia vielä heinäkuussakin melkein..
Maho kirjoitti:Pääsiäisenä oli tarkotus lähteä mökille ja sitä ennen ei uskalla kyllä kesärenkaita kaivaa esille. Viimeiset kilometrit mökille on yleensä lumisia vielä heinäkuussakin melkein..
Muistan kuinka nuorempana hiihdettiin kesälläkin 50km kouluun edestakaisin Ehkä tämänpäivän väsynein läppä. Antakee armoa
Eikä edes liity mitenkään yllä olevaan kommenttiin...Eikun nukkumaan
tv kirjoitti:Mitäs kamaa kannattaisi laittaa pultteihin etukäteen ennenkuin yrittää avata niitä? En tiedä millä tuo Hotakainen on ne kiinni vetänyt mutta ei kyllä ristikkoavaimella hievahtanetkaan kun syksyllä kokeilin vähän.
Ihan normaalisti laitoin käsin kiinni eli en miteenkään ylikovaa.
33:ssa on joku ominaisuus et minulla ne ainakin jämähtää kiinni vaikka on käytetty voitelupastaa.
Henkisesti olen valmistautunut pääsiäisen tienoille, vaikka mieli tekisikin laittaa, mutta yritän pitää hieman järkeä mukana.
Ei oo kiva jos on Alfa rutussa, kun ei voi kellonaikaa katsoa, milloin ajelee.
Ensi talvena kun vaihdatte renkaita, niin käykää ostamassa jostain kuorma-autohuollosta spraypurkki Sisutervaa. Punaista vaseliiniakin parempi suoja suolavellejä ja muuta pyöränpultteja jumittavaa vastaan, eikä kovinkaan kallista. Pulttikoneella paikalleen ammutut vanteet kannattaa muistaa lopuksi kiristää käsin yllä mainitusti jatkovartisella räikällä, tms. sopivalla voimavivulla. Ainakin parin ensimmäisen päivän ajon jälkeen.
1300ti kirjoitti:Ensi talvena kun vaihdatte renkaita, niin käykää ostamassa jostain kuorma-autohuollosta spraypurkki Sisutervaa. Punaista vaseliiniakin parempi suoja suolavellejä ja muuta pyöränpultteja jumittavaa vastaan, eikä kovinkaan kallista. Pulttikoneella paikalleen ammutut vanteet kannattaa muistaa lopuksi kiristää käsin yllä mainitusti jatkovartisella räikällä, tms. sopivalla voimavivulla. Ainakin parin ensimmäisen päivän ajon jälkeen.
No jos menee tarjoamaan jotain jatkovartista räikkähässäkkää niin varmasti pysyy kiinni ja eikä aukea kuin pulttipyssyllä.
Kaikkillahan on kompura ja pulttipyssy tien päällä jos kumi puhkee.
Maho kirjoitti:
Ristikkoavaimella mitään tee. Jonkun kerran leikin itsekin ristikkoavaimella ja sen jälkeen loppu huumori. Kannattaa ostaa joku laadukas jatkovarrellinen avain. Maksaa ehkä joku 20?, mutta kestää isältä pojalle eikä tarvitse enää vääntää rystyset valkosena pultteja auki!
näin on itselläni on tuollainen biltemasta haettu teleskooppivartinen avain eikä tarvii enää kiroilla pulttien kanssa.
Mediocrity is a sin Kuvat 155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02
On tullut huomattua että pienemmillä pulttikoneilla ei pääse riittävän tiukoille ilman hirveää huudatusta ja ennen kaikkea ei ole sitä "tuntua" kuin käsin loppuja kiristäessä, ensin on löysä ja sitten napsahtaa. Olen myös todistanut (apuvoimina jälkikäteen), kun kaverin autosta repesi koko takasiipi Karjaan keskustassa yhteen risteykseen kun ei oltu tohdittu kiristää pultteja kunnolla aluvanteiden takia, puupäät.
puuha kirjoitti:Kevät näyttäisi pilkahtavan. Joko arvon herroilla/daameilla on kesärenkaiden vaihto mielessä?
Turun seudulla on varsin hyvin lumet poistuneet teiltä.
Senverran kuumotti että äsken kampesin 17" kesänakit alle.
Täytynee ottaa varovasti aamulla
Huh, huh, pitää poltella jo paljon.
Asutaan vissiin eri maassa, kun täällä oli aamulla 17 astetta pakkasta.
Älkää nyt hyvät ihmiset nyt vielä vaihtako vaikka sais!Piru ku päivällä on
sulaa mut yöllä pakastaa niin oho Ite onneksi luikastelee samoilla
gummeilla ympäri vuoden
Juup,en kyllä vaihda tänä keväänä etuajassa..
Noi tuhotut postilaatikot tulee kalliiksi
Livahti jäisessä mutkassa mummelin pihalle..
Yhtälailla olis mennyt rekan alle, auto lähti kuin kelkka
varjossa olevassa jäisessä mutkassa
Joo, kyllä mäkin luulin näkeväni tommoset paikat.
Juu kyllä on nyrkki otassa saman tien sillä joka mun autoon sattuis törmäämään kesärenkailla tähän vuodenaikaan ! Ei se Turkukaan hirveen etelässä tietääkseni ole?
puuha kirjoitti:Kevät näyttäisi pilkahtavan. Joko arvon herroilla/daameilla on kesärenkaiden vaihto mielessä?
Turun seudulla on varsin hyvin lumet poistuneet teiltä.
Senverran kuumotti että äsken kampesin 17" kesänakit alle.
Täytynee ottaa varovasti aamulla
MaxiIce 225/45/17 meni alle...melkein kesäkortsu...
sataviisviis kirjoitti:Ei se Turkukaan hirveen etelässä tietääkseni ole?
No aika etelässä kuitenkin! Ja varsinkin rannikolla, jossa ilmasto usein lauhaa. Tosiaan iltapäivisin töistä kotiin ajaessa kuivaa tietä tulee mieleen renkaiden vaihto. Kylmät yöt estävät vaihdon vielä, koska jos aamulla on lähdettävä niin sitten lähdetään, oli keli mikä tahansa.
Kyllä päivällä auringonpaisteessa oli niin kuuma, että melkein hiki tuli. Tietkin oli mukavan sulia
Toisaalta kun ajoin iltayhdeksältä keskustaan, auto liukui kuin pulkka. Pakkasta 5 astetta. Näinollen taitaa vaihtoajankohta olla jossain huhtikuun tienoilla.
Tuosta ristikkoavaimesta sen verran, että itse olen aina saanut auki, mutta kyllä se työn takana välillä on. Ääripäitä on ne, kun pitää koko painolla hyppiä avaimen päällä että pultit aukee (yleensä karmivan vinkaisun säestämänä). Miksi nuo rengasliikkeet yms. ei viitsi voidella pultteja millään...
No niin, kokeiltu on...
Pakkasta -12c, tiet kuivia ja osittain jäisiä. Alfa pysyi tiessä kuin tauti. Ei edes yrittänyt livetä!
Kyllä huono kesärengas huonon talvirenkaan voittaa
Paljonkos rengas pinta-ala kasvoi, 185->215 3cm/rengas, yht 6cm/akseli.
sataviisviis kirjoitti:Juu kyllä on nyrkki otassa saman tien sillä joka mun autoon sattuis törmäämään kesärenkailla tähän vuodenaikaan ! Ei se Turkukaan hirveen etelässä tietääkseni ole?
niki kirjoitti:Ääripäitä on ne, kun pitää koko painolla hyppiä avaimen päällä että pultit aukee
Toi on huono harrastus, kun avain ei ole kunnolla paikoillaa niin ei tule hyvää jälkeä. Joku puoli-metrinen putki niin voi sitten yhdellä kädellä rauhassa käännellä eikä tule hiki.
niki kirjoitti:Ääripäitä on ne, kun pitää koko painolla hyppiä avaimen päällä että pultit aukee
Toi on huono harrastus, kun avain ei ole kunnolla paikoillaa niin ei tule hyvää jälkeä. Joku puoli-metrinen putki niin voi sitten yhdellä kädellä rauhassa käännellä eikä tule hiki.
Alfan ns. työkalupussissa oleva räikkä/hylsysysteemi ei ainakaan ole suunniteltu renkaanvaihtotoimenpiteisiin, talvirenkaita vaihtaessa viime syksynä vaatimattomalla jatkovarrella ja suht. pienellä voimalla tuli ko. teräksen myötöraja vastaan huomattavasti ennen pulttien kiristysmomenttia.
niki kirjoitti:Ääripäitä on ne, kun pitää koko painolla hyppiä avaimen päällä että pultit aukee
Toi on huono harrastus, kun avain ei ole kunnolla paikoillaa niin ei tule hyvää jälkeä. Joku puoli-metrinen putki niin voi sitten yhdellä kädellä rauhassa käännellä eikä tule hiki.
Alfan ns. työkalupussissa oleva räikkä/hylsysysteemi ei ainakaan ole suunniteltu renkaanvaihtotoimenpiteisiin, talvirenkaita vaihtaessa viime syksynä vaatimattomalla jatkovarrella ja suht. pienellä voimalla tuli ko. teräksen myötöraja vastaan huomattavasti ennen pulttien kiristysmomenttia.
Eipä ole meikäläisen autoissa missään ollut "vakiona" semmoisia vehkeitä että niillä oikeesti sais renkaan vaihdettua.
V6 kirjoitti:näin on itselläni on tuollainen biltemasta haettu teleskooppivartinen avain eikä tarvii enää kiroilla pulttien kanssa.
Sama juttu. Ei ole tarvinnut jatkovarsia viritellä, hyvin aukeaa tiukatkin pultit. Osaa ne siellä Biltemassa jotain tehdä. Hyvin on vehjes kestänyt. Lisäksi siinä on kaksi kokoa hylsyjä, joten saan samalla avaimella kaikkien autojen pultit laitettua.
Eipä ole Bilteman tuote, mutta sain vanteiden mukana "kaupan päälle" vastaavan tuotteen, ei tarvinnut syksyllä ristikon kanssa kiroilla ja turhaan tehdä jälkiä vanteisiin.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
´pitäisköhän mun ilmoittaa mamma voiman-noston PM-kisoihin,
kun pultit aukee prkele,tyyliin mull on mulkk_mies.
tunkin kanssa onkin onkelmia sitt ihan kylliks.
ja renkaat vaihatellaan sitten kun talvi on ohitse....huhti-touko