156 dieselit käyttökokemuksia?
Valvoja: Moderators
- Vito
- Viestit: 743
- Liittynyt: 21 Helmi 2004, 02:27
- Car(s): 156 SW 2.4 JTDm-05,Ducati 750 supersport-97,Triumph Daytona 955i-05 ja pari muuta Italialaista autoa.
- Paikkakunta: Loch Troll
156 dieselit käyttökokemuksia?
Olis tuollanen kiikaroinnin kohteena.
Ei noista nakuista oo täällä pahemmin juttua ollu ja kaipailisin kokemuksia,elikkä noita samoja juttuja mitä muistakin versioista on kyselty.
Ei mitään myyntipuheita vaan raakaa faktaa hyvistä/huonoista puolista,huolloista,hinnoista jne.
Ei noista nakuista oo täällä pahemmin juttua ollu ja kaipailisin kokemuksia,elikkä noita samoja juttuja mitä muistakin versioista on kyselty.
Ei mitään myyntipuheita vaan raakaa faktaa hyvistä/huonoista puolista,huolloista,hinnoista jne.
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
1.9 JTD -00:llä on nyt tullut ajettua jotakuinkin tasan vuoden verran ja matkaa kertynyt 35tkm. Viime kesänä akku koki äkkikuoleman ja piti laittaa uusi. Samoin olen vaihtanut ilmamäärämittarin kun huippunopeus rupes tippumaan 140:iin (kokeilin myös putsausta mutta ei tuonut haluttua tulosta). Mitään muuta autolle ei sitten olekaan tehty lukuunottamatta huoltoja. 120tkm huolto on ollut hinnakkain koska siihen kuului jakopäähihnan vaihto (yht. 650€ siis ranskassa). Käsitykseni mukaan suomessa sovelletaan dieseleihinkin lyhyempää jakopäähihnan vaihtoväliä? Tällä etelämpänä kuitenkin pidetään kiinni tuosta 120tkm/3v. Ainakaan toistaiseksi moottori ei kuluta öljyä öljynvaihtovälillä.
Yleisesti 156 tukivarsistahan ja niiden kestävyydestä on ollut jonkun verran puhetta enkä tiedä onko niille koskan tehty mitään, ei ainakaan viimeisen vuoden aikana. Marraskuussa auto katsastettin ensimmäistä kertaa eikä mitään huomauttamista löytynyt vaikka pyörien ripustuksia kyllä tarkisteltiin/heiluteltiin ihan kiitettävällä innolla.
Jouluna suomessa käydessä tuli todettua että lämmityslaite tuottaa riittävästi lämpöä vielä -17°C:ssa. Tosin esim H:gin keskustaa ajettaessa moottorin lämpötila hieman laski normaalitasosta. En tieda olisiko esim. jäähdyttimen peittäminen auttanut.
Eipä nyt tule äkkiseltään muuta mieleen.
Yleisesti 156 tukivarsistahan ja niiden kestävyydestä on ollut jonkun verran puhetta enkä tiedä onko niille koskan tehty mitään, ei ainakaan viimeisen vuoden aikana. Marraskuussa auto katsastettin ensimmäistä kertaa eikä mitään huomauttamista löytynyt vaikka pyörien ripustuksia kyllä tarkisteltiin/heiluteltiin ihan kiitettävällä innolla.
Jouluna suomessa käydessä tuli todettua että lämmityslaite tuottaa riittävästi lämpöä vielä -17°C:ssa. Tosin esim H:gin keskustaa ajettaessa moottorin lämpötila hieman laski normaalitasosta. En tieda olisiko esim. jäähdyttimen peittäminen auttanut.
Eipä nyt tule äkkiseltään muuta mieleen.
156 2,4 JTD 4D -98, hieno peli ajella. 156 1,8 TS:n jälkeen tuntui ainoalta vaihtoehdolta dieseliksi. Kuluttaa vähän enemmän kuin 1,9 JTD, mutta teho ja ne äänet!
Ostaessani oli ajettu jo 150 tkm, nyt reilun vuoden jälkeen 210 tkm.
Kaikki huollot tehty tällä välillä itse, joten eurot ei juuri ole liikkunut.
Vaihdettu yksi etupyörän laakeri, kaksi moniurahihnan hihnapyörää (toinen arvokas, made in Germany), jarrulevyt eteen. Muuten normaalia huoltoa.
Turbon onnistuin kypsyttämään. Osasyynä varmaankin turbon huollon puute ja uudelleenohjelmoinnin (+170 hp ja liki 400 Nm) asettamat tarkemmat käyttövaatimukset. Eipä haittaa, johan tuo on pyörinyt. Ainoa paska juttu on osien toimitusaika n. 4 vko, kun ei löytynyt sillä hetkellä hyllystä.
Seuraava auto tulee olemaan Alfa samanlaisella moottorilla.
Ostaessani oli ajettu jo 150 tkm, nyt reilun vuoden jälkeen 210 tkm.
Kaikki huollot tehty tällä välillä itse, joten eurot ei juuri ole liikkunut.
Vaihdettu yksi etupyörän laakeri, kaksi moniurahihnan hihnapyörää (toinen arvokas, made in Germany), jarrulevyt eteen. Muuten normaalia huoltoa.
Turbon onnistuin kypsyttämään. Osasyynä varmaankin turbon huollon puute ja uudelleenohjelmoinnin (+170 hp ja liki 400 Nm) asettamat tarkemmat käyttövaatimukset. Eipä haittaa, johan tuo on pyörinyt. Ainoa paska juttu on osien toimitusaika n. 4 vko, kun ei löytynyt sillä hetkellä hyllystä.
Seuraava auto tulee olemaan Alfa samanlaisella moottorilla.
159 2.0 JTDm, GT JTD, 156 2.5 V6
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Taisin istua parin ratakierroksen verran tämän pelin kyydissä AREFin ratapäivillä loppukesästä? Meno oli kyllä hulppeaa ja vain murhaava alavääntö juorusi moottorityypistä. Hieno peli.JTD kirjoitti:156 2,4 JTD 4D -98, hieno peli ajella.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
Toinen oli juuri tällainen ja toinen tavallinen muovinen laakeripyörä.karkin kirjoitti: Ei mainospuheita eihän.....
Oliko nuo vaihdetut hihnapyörät "vulkanointihärdellikeskiöpyöriä" vai mikä oli syynä?
"vulkanointihärdellikeskiöpyörä" petti myös jarin("jariay") samanlaisesta autosta. Toki hänellä oli jo n.300 tkm mittarissa. Hinta 380,- merkkiliikkeestä.
En tiedä, mitä vaihtoehtoja pidät hengissä, mutta ainakaan BMW 320d ei tehnyt mitään vaikutusta tämän jälkeen, vaikka samantehoiset autot.
159 2.0 JTDm, GT JTD, 156 2.5 V6
2,4 JTD
Hei,
Mulla on -98 2,4 JTD. Ajettu 284 tkm. Aikaisemmin edelliset 4kpl mersuja.
Kokemukset hyvät, ajan 70 000km/vuosi. Voisin heittää
yleisenä sen, että hankintahinta laatuun nähden käytettynä tosi halpa, mutta osat maksaa joiltain osin, esim. se kumivulkanoitu pyörä, mutta nythän se menee seuraavan 280 tkm. Jos tällä autolla nyt on arvo 10-12keur välissä??, vastaava, mese tai audi on 20+ keur. Perus kone on fiatin kestävä masiina.
Olen ostatellut uutta autoa, joka on kyseessä tässä kevään mittaan, niin
kyllä nykyautoissa tuntuu olevan samanhintaisia varaosat ja sama ongelma kaikissa. esim. V70 volvosta kaveri sanoi ettei suostuneet öljypisteessä vaihteistoöljyn vaihtoon, vaan se on tehtävä Volvolla, eikä
se ole sen halvempaa kuin Álfan huoltokaan.
Muuten ennen Alfaa ajoin C mallin farkkumesellä, kypsyin remontteihin, kun 200 tkm meni laatikko (manual), 3500 eur. Vanhoissa meseissä
ei ongelmia, ajoin 300 tkm saakka/ auto.
Normaaleja asioita, pyöränlaakereita, iskarit, niveliä on mennyt, mutta
jotkut asiat, kuten esim. filtterit ja lämppärin puhallin kävi fiatin mallistosta ja tarvikkeena maksoi 50e, deltalla 150e.
Sanoisin, että jos on tosi harrastaja, siis sellainen että osaa itse tehdä jotain perusasioita autoon, valinta on mainio. Tai jos löytää kaverin joka huoltaa/osaa huoltaa autoa, merkkikorjaamo on hiukan rasvainen. Itse kyllä olen merkkihuoltanut, kun ajan työajoa 90%, josta saan korvauksen.
Fiilis on kyllä takuuvarma, ilmassa on suuren urheilujuhlan tuntua aina.
Mulla on -98 2,4 JTD. Ajettu 284 tkm. Aikaisemmin edelliset 4kpl mersuja.
Kokemukset hyvät, ajan 70 000km/vuosi. Voisin heittää
yleisenä sen, että hankintahinta laatuun nähden käytettynä tosi halpa, mutta osat maksaa joiltain osin, esim. se kumivulkanoitu pyörä, mutta nythän se menee seuraavan 280 tkm. Jos tällä autolla nyt on arvo 10-12keur välissä??, vastaava, mese tai audi on 20+ keur. Perus kone on fiatin kestävä masiina.
Olen ostatellut uutta autoa, joka on kyseessä tässä kevään mittaan, niin
kyllä nykyautoissa tuntuu olevan samanhintaisia varaosat ja sama ongelma kaikissa. esim. V70 volvosta kaveri sanoi ettei suostuneet öljypisteessä vaihteistoöljyn vaihtoon, vaan se on tehtävä Volvolla, eikä
se ole sen halvempaa kuin Álfan huoltokaan.
Muuten ennen Alfaa ajoin C mallin farkkumesellä, kypsyin remontteihin, kun 200 tkm meni laatikko (manual), 3500 eur. Vanhoissa meseissä
ei ongelmia, ajoin 300 tkm saakka/ auto.
Normaaleja asioita, pyöränlaakereita, iskarit, niveliä on mennyt, mutta
jotkut asiat, kuten esim. filtterit ja lämppärin puhallin kävi fiatin mallistosta ja tarvikkeena maksoi 50e, deltalla 150e.
Sanoisin, että jos on tosi harrastaja, siis sellainen että osaa itse tehdä jotain perusasioita autoon, valinta on mainio. Tai jos löytää kaverin joka huoltaa/osaa huoltaa autoa, merkkikorjaamo on hiukan rasvainen. Itse kyllä olen merkkihuoltanut, kun ajan työajoa 90%, josta saan korvauksen.
Fiilis on kyllä takuuvarma, ilmassa on suuren urheilujuhlan tuntua aina.
Jari
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Re: 2,4 JTD
Jos nimimerkin 'karkin' takana sama henkilö kun Fiat foorumilla, taitaa ammattitaitoa löytyä isompaankin rojektiinjariay kirjoitti:Sanoisin, että jos on tosi harrastaja, siis sellainen että osaa itse tehdä jotain perusasioita autoon, valinta on mainio. Tai jos löytää kaverin joka huoltaa/osaa huoltaa autoa, merkkikorjaamo on hiukan rasvainen. Fiilis on kyllä takuuvarma, ilmassa on suuren urheilujuhlan tuntua aina.
- Vito
- Viestit: 743
- Liittynyt: 21 Helmi 2004, 02:27
- Car(s): 156 SW 2.4 JTDm-05,Ducati 750 supersport-97,Triumph Daytona 955i-05 ja pari muuta Italialaista autoa.
- Paikkakunta: Loch Troll
No röhkele!narahdinko väärästä "karsinasta"
Vaihtoehtoina on tuo 2.4 tai sit 2.4
Tähän asti käyttöautoina on kyllä ollu(ja pari on edelleen) VAGgilaiset eikä totta puhuen oo ollu valittamista(kun ei vaan tarvii viedä merkkiliikkeeseen)Noissa vaan pompsahtaa isompien nakujen hinnat pikkasen yli......
Vaihtoehtoina on tuo 2.4 tai sit 2.4
Tähän asti käyttöautoina on kyllä ollu(ja pari on edelleen) VAGgilaiset eikä totta puhuen oo ollu valittamista(kun ei vaan tarvii viedä merkkiliikkeeseen)Noissa vaan pompsahtaa isompien nakujen hinnat pikkasen yli......
ihme kun noita ei tuoda Suomeen vieläkään. Alfaownerissa yksi jannu kehui tuota uutta 2.4 konetta todella hyväksi.
Tässä lainaus autoexpressistä uudesta 2.4jtdstä
"Flagship models will use the engine tested here, a 2.4-litre 20v five-cylinder pumping out 175bhp and a GTA-bashing 385Nm of torque at 2,000rpm.
A few seconds behind the wheel is enough to confirm that the 2.4 Multijet is a great large-capacity diesel unit - punchier than Volvo's D5 and nearly the equal of BMW's 3.0d in terms of refinement. It's also incredibly smooth at low revs, muscular in the mid-range and sounds every bit as enticing as a Fiat Coupé Turbo at full throttle."
Tässä lainaus autoexpressistä uudesta 2.4jtdstä
"Flagship models will use the engine tested here, a 2.4-litre 20v five-cylinder pumping out 175bhp and a GTA-bashing 385Nm of torque at 2,000rpm.
A few seconds behind the wheel is enough to confirm that the 2.4 Multijet is a great large-capacity diesel unit - punchier than Volvo's D5 and nearly the equal of BMW's 3.0d in terms of refinement. It's also incredibly smooth at low revs, muscular in the mid-range and sounds every bit as enticing as a Fiat Coupé Turbo at full throttle."
Hmm.. alkoipa houkuttelemeaan idea tuollaisesta.V6 kirjoitti:A few seconds behind the wheel is enough to confirm that the 2.4 Multijet is a great large-capacity diesel unit - punchier than Volvo's D5 and nearly the equal of BMW's 3.0d in terms of refinement. It's also incredibly smooth at low revs, muscular in the mid-range and sounds every bit as enticing as a Fiat Coupé Turbo at full throttle."
Sitten esim. chip tuunaus http://www.powertec.at/datenbank/alfa_r ... d_20v.html , 390 eurolla 205 hevosvoimaa ja 450 Nm:ää.
-TV, BMW:t : E30 316 -86, E46 330dA touring -00, sisäinen alfisti odottaa comebackia
km
Tuolla koneiden myymisellä on Fiat-ryhmälle suuri merkitys. Vielä kun saavat myytyä sen vähän enemmän myyviin malleihin, niin saattaapi olla tuotantovaikeuksia.
Mielenkiintoista on se, että tässä dieselissä näyttää olevan potentiaalia vielä pitkäksi aikaa.
Kuka muuten tietää miksei Dieseleihin saada korkeampia kierroksia? Sitä kautta tehot nousisivat vielä radikaalisti nykyisestä.
Mielenkiintoista on se, että tässä dieselissä näyttää olevan potentiaalia vielä pitkäksi aikaa.
Kuka muuten tietää miksei Dieseleihin saada korkeampia kierroksia? Sitä kautta tehot nousisivat vielä radikaalisti nykyisestä.
- MP
- Viestit: 780
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 13:01
- Car(s): Accord :-(. ex-Alfat: 156TS, 156V6, 166TS
CBR1000RR Fireblade, Lynx Rave 600 etec - Paikkakunta: Oulu
Re: km
Kierrosten rajallisuus selittynee sillä diesel-polttoaineen hitaammalla palamisella eli palorintama etenee aikalailla hitaammin kuin bensiinin vastaava.alfista kirjoitti:Tuolla koneiden myymisellä on Fiat-ryhmälle suuri merkitys. Vielä kun saavat myytyä sen vähän enemmän myyviin malleihin, niin saattaapi olla tuotantovaikeuksia.
Mielenkiintoista on se, että tässä dieselissä näyttää olevan potentiaalia vielä pitkäksi aikaa.
Kuka muuten tietää miksei Dieseleihin saada korkeampia kierroksia? Sitä kautta tehot nousisivat vielä radikaalisti nykyisestä.
MP
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Niin liikkuuhan se kiisseli kun vähän ruuvaa:
http://www.kolumbus.fi/sallatoimi/mersukiihytys.mpg
http://www.kolumbus.fi/sallatoimi/mersukiihytys1.mpg
http://www.kolumbus.fi/sallatoimi/mersukiihytys2.mpg
http://www.kolumbus.fi/sallatoimi/mersukiihytys3.mpg
http://www.kolumbus.fi/sallatoimi/mersukiihytys4.mpg
http://www.kolumbus.fi/sallatoimi/mersukiihytys.mpg
http://www.kolumbus.fi/sallatoimi/mersukiihytys1.mpg
http://www.kolumbus.fi/sallatoimi/mersukiihytys2.mpg
http://www.kolumbus.fi/sallatoimi/mersukiihytys3.mpg
http://www.kolumbus.fi/sallatoimi/mersukiihytys4.mpg
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
just se..vajaa parimarkkaa lasissa metsään jossa 30 cm vahvuista puustoa...Cuore Sportivo kirjoitti:Olikos tämä se tapaus, kun ajettiin poliiseja pakoon siellä teilläpäin?90 kirjoitti:tuota autoa ei muuten ole enää olemassa...eikä sen omistajaakaan...
tuli mersusta melko selvä samoin kuin kuskistakin....
tv kirjoitti:Hmm.. alkoipa houkuttelemeaan idea tuollaisesta.V6 kirjoitti:A few seconds behind the wheel is enough to confirm that the 2.4 Multijet is a great large-capacity diesel unit - punchier than Volvo's D5 and nearly the equal of BMW's 3.0d in terms of refinement. It's also incredibly smooth at low revs, muscular in the mid-range and sounds every bit as enticing as a Fiat Coupé Turbo at full throttle."
Sitten esim. chip tuunaus http://www.powertec.at/datenbank/alfa_r ... d_20v.html , 390 eurolla 205 hevosvoimaa ja 450 Nm:ää.
entäs tämä sitten
"well its been modded to 230bhp/320lb ft which is so much fun
To get this power i have done full exhaust from turbo, induction kit, hybird turbo, and a one off ecu remap.
also fitted 310mm brembo to stop her"
kävin vakoilemassa saab palstaa sieltä osui silmään että saabillekin on tulossa Alfan diesel
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... light=alfa
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... light=alfa
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
---Mistä hommaat osia (esim se arvokas moniurahihnapyörä)? Itselläni (166jtd) meinaan hihna kiljaisee kylmällä startatessa, lienee osia vaihtotarpeessa.JTD kirjoitti:156 2,4 JTD 4D -98,
Vaihdettu yksi etupyörän laakeri, kaksi moniurahihnan hihnapyörää (toinen arvokas, made in Germany), jarrulevyt eteen. Muuten normaalia huoltoa.
Varmaankin hihna on vaan liian löysällä. Laita kaikki sähkövermeet päälle, niin pitäisi ujeltaa vielä enemmän/pitempään, jos hihna on löysällä.polkky2 kirjoitti:---Mistä hommaat osia (esim se arvokas moniurahihnapyörä)? Itselläni (166jtd) meinaan hihna kiljaisee kylmällä startatessa, lienee osia vaihtotarpeessa.JTD kirjoitti:156 2,4 JTD 4D -98,
Vaihdettu yksi etupyörän laakeri, kaksi moniurahihnan hihnapyörää (toinen arvokas, made in Germany), jarrulevyt eteen. Muuten normaalia huoltoa.
Hihnapyörä rupeaa hajotessaan ensin kalkattamaan tyhjäkäynnillä, ja hirveä meteli voimistuu sitten siitä.
Ostin hihnapyörän merkkiliikkeestä 350,- (ovh 400,-), tässä Muukkosen vaihtoehdot: moniurahihnan hihnapyörä maahant. kautta 370,00,-(tilattava), tai italiasta suoraan tilattuna 279,00,-.
Ostaisin muukkonen/Italiasta, jos tarvetta olisi. Tulee parissa viikossa.
Oletko tuonut auton itse, miten on toiminut? Paljonko autolla ikää, km, verot? Olen lähdössä hakemaan 166 JTD:tä parin viikon päästä.
159 2.0 JTDm, GT JTD, 156 2.5 V6
JTD kirjoitti:Oletko tuonut auton itse, miten on toiminut? Paljonko autolla ikää, km, verot? Olen lähdössä hakemaan 166 JTD:tä parin viikon päästä.
---Itse toin, hyvin on toiminut. Auto 6/99, nyt 140000km, ostettaessa (joulukuu -02) 54tkm. Veroja meni maksuun 11200€. Mistäpäin olet, tule kokeilemaan? (saatan jopa myydä, jos yleensä kiinnostaa)
Laitoin PM:n sulle.polkky2 kirjoitti:JTD kirjoitti:Oletko tuonut auton itse, miten on toiminut? Paljonko autolla ikää, km, verot? Olen lähdössä hakemaan 166 JTD:tä parin viikon päästä.
---Itse toin, hyvin on toiminut. Auto 6/99, nyt 140000km, ostettaessa (joulukuu -02) 54tkm. Veroja meni maksuun 11200€. Mistäpäin olet, tule kokeilemaan? (saatan jopa myydä, jos yleensä kiinnostaa)
159 2.0 JTDm, GT JTD, 156 2.5 V6
No niin, piti kaivaa vanha viesti esiin, kun kys. aihe kiinnostaa itseäkin.
Pistäkääs konkarit käytännön vinkkejä tuollaisesta kiisseli-versiosta.
Esim. tartteeko asentaa polttoainelämmitintä lisäksi... ym. tarvittavia muutoksia suomen talveen? Jos suunnittelisi tuollaisen 2.4:n hakemista tuolta etelämpää?
Missä muissa fiat-konsernin autoissa on ollut käytössä nuo 1.9 tai 2.4 jtd:t? Tai jos oottelis vielä pari vuotta ja hakisi sitten euroopasta tuollaisen pari vuotta vanhan diesel-GT:n? Taitaisi olla pyhäinhäväistys...?
Pistäkääs konkarit käytännön vinkkejä tuollaisesta kiisseli-versiosta.
Esim. tartteeko asentaa polttoainelämmitintä lisäksi... ym. tarvittavia muutoksia suomen talveen? Jos suunnittelisi tuollaisen 2.4:n hakemista tuolta etelämpää?
Missä muissa fiat-konsernin autoissa on ollut käytössä nuo 1.9 tai 2.4 jtd:t? Tai jos oottelis vielä pari vuotta ja hakisi sitten euroopasta tuollaisen pari vuotta vanhan diesel-GT:n? Taitaisi olla pyhäinhäväistys...?
Ainakin seuraavissa merkeissä/malleissa:
Fiat BRAVA/BRAVO 1.9 JTD (105hv)
Fiat MAREA 1.9 JTD (105hv)
Fiat STILO 1.9 (80-100-115-126-140hv)
Lancia KAPPA 2.4 JTD
Lancia LYBRA 1.9 JTD
Lancia LYBRA 2.4 JTD
EDIT unohtui pari Alfaa:
Alfa 145 1.9 JTD
Alfa 146 1.9 JTD
Noista Stilon 80/100 versioista en tieda onko sama peruskone kuin 115-140.
Omalla 1.9 JTD (105) on jo ikää jo 5v/150tkm eikä mitään ihmeempiä murheita. Moniurahihnapyörä tuli vaihdettua jokin aika sitten kun alkoi pitämään mekkalaa. Sen hinta paikallisessa Fiat liikkeessä 97 euroa ja vaihto oli simppeli homma.
Fiat BRAVA/BRAVO 1.9 JTD (105hv)
Fiat MAREA 1.9 JTD (105hv)
Fiat STILO 1.9 (80-100-115-126-140hv)
Lancia KAPPA 2.4 JTD
Lancia LYBRA 1.9 JTD
Lancia LYBRA 2.4 JTD
EDIT unohtui pari Alfaa:
Alfa 145 1.9 JTD
Alfa 146 1.9 JTD
Noista Stilon 80/100 versioista en tieda onko sama peruskone kuin 115-140.
Omalla 1.9 JTD (105) on jo ikää jo 5v/150tkm eikä mitään ihmeempiä murheita. Moniurahihnapyörä tuli vaihdettua jokin aika sitten kun alkoi pitämään mekkalaa. Sen hinta paikallisessa Fiat liikkeessä 97 euroa ja vaihto oli simppeli homma.
Eipä ole ollut ongelmia. Toiseen on vaihdettu (ei vaihdatettu) 60 tkm välein ja toiseen eka vaihto 80 tkm.Korjari kirjoitti:Kuinkas näissä JTD-koneissa nämä remminvaihdot? Mikä oli vaihtoväli ja kestääkö hihna vaihtoväliä? Kiinnostas varsinki tuo 2.4 JTD:n remmin kestävyys.
159 2.0 JTDm, GT JTD, 156 2.5 V6
- Vito
- Viestit: 743
- Liittynyt: 21 Helmi 2004, 02:27
- Car(s): 156 SW 2.4 JTDm-05,Ducati 750 supersport-97,Triumph Daytona 955i-05 ja pari muuta Italialaista autoa.
- Paikkakunta: Loch Troll
2.4 M-Jetin remmin vaihtoväli on 60tkm!
Delta-auton kohtuullinen hintapyyntö tuosta 60:n huollosta on n.1700e
Pannuun ei ole saatavana lohkolämmitintä,eikä letkulämmitintäkään suositeltu Defalta,eikä Deltassa olis suostuttu letkulämppäriä asentamaan mahdollisten moottorin ohjauksen häiriöiden takia.Ainoastaan öljypohjan säteilylämmitin on virallisesti saatavilla(300w alumiininen vastusläpykkä,joka ruuvataan öljypohjan kylkeen).
Webastolta ja Eberiltä löytyy asennussarjaa alkaen 1250e
Delta-auton kohtuullinen hintapyyntö tuosta 60:n huollosta on n.1700e
Pannuun ei ole saatavana lohkolämmitintä,eikä letkulämmitintäkään suositeltu Defalta,eikä Deltassa olis suostuttu letkulämppäriä asentamaan mahdollisten moottorin ohjauksen häiriöiden takia.Ainoastaan öljypohjan säteilylämmitin on virallisesti saatavilla(300w alumiininen vastusläpykkä,joka ruuvataan öljypohjan kylkeen).
Webastolta ja Eberiltä löytyy asennussarjaa alkaen 1250e
Kiristin ja tukilaakeri. Osat yhteensä hihnan kanssa noin 150,-.Korjari kirjoitti:Vaatiikos vaihtaminen erityistä tarkkuutta tai erikoistyökaluja? Ahdasta ilmeisesti on? Mitäs osia JTD:ssä tarvitsee jakopääremontissa hihnan lisäksi? Montako kiristintä? jne?
Hihnassa hyvät merkit, vain kiristimen esikiristys on huolehdittava.
Ja lohkolämppärit 550W on molemmissa autoissa. Toinen Deltan asentama ja toinen ite.
159 2.0 JTDm, GT JTD, 156 2.5 V6
Eipä tarvi löysäillä.Korjari kirjoitti:Mitenkäs muuten tuo jakoremmin vaihto, vaatiiko moottorin irroittamista tai kiinnikkeiltä löysäämistä? Kuinka kauan hihnan vaihdossa menee arviolta? Vaikeampaa/helpompaa kuin V6:ssa? Onkos tässä erillistä hihnaa polttoainejärjestelmän korkeapainepumpulle kuten esim. volvon D5:ssa?
Muutama tunti?
Ei kokemusta.
Ei ole.
Havainnollinen kuva mm. alfaromeo.com JTDm esittelyssä sekä monissa suomi-esitteissä.
Hihnan suojamuovien irrotus on puuhastelua tilanahtauden vuoksi. Asensimme lenkkiräikkään sopivan torxin seegereillä kiinni. Ahdasta on myös moniurahihnan laakeripyörän irrotus kuusiokoloavaimella sekä kiristimen viritys.
159 2.0 JTDm, GT JTD, 156 2.5 V6
[haaveilua]TÄSSÄ olisi aika muikea kampe [/haaveilua]
Mitenkähän tuollaisella löpö-vehkeellä pääsisi liikkumaan tällaisella kelillä mitä tuolla ulkona nyt on (-30 C)? :o
Mitenkähän tuollaisella löpö-vehkeellä pääsisi liikkumaan tällaisella kelillä mitä tuolla ulkona nyt on (-30 C)? :o
Tuollaisesta haaveilen minäkin. En ole vielä ehtinyt perehtyä tuonnin verotus-, yms kiemuroihin, mutta tarjontaa Keski-Euroopassa näyttää olevan vähintään riittävästi.
Eiköhän tuo dieseli toimine pakkasella siinä missä muidenkin merkkien. Mielestäni Alfa pitää vain huoltaa ja ylläpitää (ehkä) vähän tarkemmin kuin jotkut muut laatumerkit.
Eiköhän tuo dieseli toimine pakkasella siinä missä muidenkin merkkien. Mielestäni Alfa pitää vain huoltaa ja ylläpitää (ehkä) vähän tarkemmin kuin jotkut muut laatumerkit.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Justiinsa tuollaista minäkin olen himotellut, tosin toisella ulkovärillä. Noita kun tosiaan näkyy riittävän valittavaksi asti, jopa beigeillä nahoilla varustettuja.
Onkohan noissa kaikissa Webasto vai pitääkö asentaa itse? Minä en ainakaan aio yrittää selvitä Suomen talvessa ilman, nykyinen bensapelikin lämpenee "riittävän" kauan vaikka olisi ollut tolpassakin.
Onkohan noissa kaikissa Webasto vai pitääkö asentaa itse? Minä en ainakaan aio yrittää selvitä Suomen talvessa ilman, nykyinen bensapelikin lämpenee "riittävän" kauan vaikka olisi ollut tolpassakin.
- Epäkelpokeräilijä -