Niinpä niin. Tässä mitään vielä selvitty. Vika palautui jo seuraavana päivänä. Nykiminen jatkuu ja alkaa saada jo melko legendaarisia piirteitä...
Eli tulpat on jo vaihdettu uusiin, mutta ongelma säilyy. Jakopääremppakin tuli teetettyä ja samalla laitettiin ajoituksenmuunnin korjaussarjalla kuntoon. Korjaussarjasta saatu hintaetu uuteen ajoituksenmuuntimeen verrattuna on muuten ihan tuntuva, JOS osan osaa vaihtaa itse... Asia, jota en ajatellut kun kiireessä korjaussarjan tilasin ja pyysin laittamaan paikalleen korjaamolla tehdyn jakopäärempan yhteydessä. Jälkeenpäin ajateltuna olisi ollut sama asennuttaa koko osa uusiksi, olis menny varmaan vähemmän tunteja. Jälkiviisaus on iloinen asia. Noh, ainakin dieseläänet on pysyneet toistaiseksi poissa.
Mutta siis takaisin siihen nykimiseen. Eli kylmällä koneella kun ajelee, niin taas vilkkuu ruiskuvalo ja meno on erittäin nykivää. Lämmettyään kunnolla, meno on lähes normaalia, mutta silti välillä hieman nykii. Mystisintä tässä on se, että nykimistä esiintyy pahimmin silloin, kun rattia kääntää oikealle

Tuo oli niin uskomaton asia, että piti melko pitkään testailla ennen kuin kehtasin asian ääneen sanoa. Ja nuo sammumiset ovat tapahtuneet kaikki oikealle kääntyvissä risteyksissä. Vasemmalle kääntyessä ei mitään ongelmaa.
Mikä ihme tässä voi olla nyt vikana? Vika ei tuntuisi liittyvän bensakuormaan. Voiko tähän soppaan sotkeutua vielä esim. ohjaustehostin jollain muotoa??? Alkaa huumori loppumaan kun ajelee aamuisin töihin...