kansiasiaa
Valvoja: Moderators
- Niko Tuomola
- Viestit: 561
- Liittynyt: 23 Loka 2003, 16:49
- Car(s): 166 ts , 75 ts
- Paikkakunta: Orivesi
kansiasiaa
Ostoilmoitukseni tuolla ostetaan palstalla tuotti mulle 2kpl 2l:n kaasarikoneen kansia. Minkä verran kantta voi höyläillä, että on vielä käyttökelpoinen. Toinen kansista ehkä kerran plaanattu, toisesta vedetty ainakin sellainen 1mm siivu. Olivat kyllä muutenkin, ihan hyvän ja tehokkaan näköiset. Kertokaa tietäjät kummasta teen 90:n kannen!
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
Re: kansiasiaa
jos tuo sinun 90:n on ruiskukoneella niin kovin älyttömiä ei kärsi ottaa koska ruiskukoneessa on korkeampi puristeiset männät ja siis männänlaessa pattia...Niko Tuomola kirjoitti:Ostoilmoitukseni tuolla ostetaan palstalla tuotti mulle 2kpl 2l:n kaasarikoneen kansia. Minkä verran kantta voi höyläillä, että on vielä käyttökelpoinen. Toinen kansista ehkä kerran plaanattu, toisesta vedetty ainakin sellainen 1mm siivu. Olivat kyllä muutenkin, ihan hyvän ja tehokkaan näköiset. Kertokaa tietäjät kummasta teen 90:n kannen!
kaasarikone on taas hieman eriasia ja siitä kärsii jonkin verran silpaista..
- Niko Tuomola
- Viestit: 561
- Liittynyt: 23 Loka 2003, 16:49
- Car(s): 166 ts , 75 ts
- Paikkakunta: Orivesi
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
no kantta laskemallahan ne halvimmat hepat tulee..
voihan sitä kokeilla, kansipahvi ei mahdottomia maksa ja kunhan varmistuu ettei venat ota mäntiin kiinni..
ei nyt muistu mieleen paljonko tuosta oman 75:n kannesta pois otettiin..riski rajoilla liikuin itsekkin kun omaan laitettiin juuri nuo pattipää männät ja kannesta otettiin lisäksi siivu pois...
vieläkös kaasareihin saisi vaihdettua kunnon hilut niin saisi kaikki heposetkin uloskin..

voihan sitä kokeilla, kansipahvi ei mahdottomia maksa ja kunhan varmistuu ettei venat ota mäntiin kiinni..
ei nyt muistu mieleen paljonko tuosta oman 75:n kannesta pois otettiin..riski rajoilla liikuin itsekkin kun omaan laitettiin juuri nuo pattipää männät ja kannesta otettiin lisäksi siivu pois...
vieläkös kaasareihin saisi vaihdettua kunnon hilut niin saisi kaikki heposetkin uloskin..
-
- Viestit: 208
- Liittynyt: 01 Loka 2003, 10:12
- Car(s): Alfetta GTV, 145 QV, 156+156 SW, GTV V6, Lodgy
- Paikkakunta: Koria
Vakio 2l kannen paksuus lienee 111,8 mm. 1mm höyläyksellä jää vielä varaakin tulevaa tarvetta varten. Itselläni on sen verran viillattu kansi pattipää männillä sekä kireämmillä nokilla, ja toistaiseksi on vielä kestänyt nipussa. Vakio kamoilla joku 1,5 - 1,8 mm on kai aika lähellä maksimia. Löytyykö joltakin kokemuksia?
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
justTekri kirjoitti:Vakio 2l kannen paksuus lienee 111,8 mm. 1mm höyläyksellä jää vielä varaakin tulevaa tarvetta varten. Itselläni on sen verran viillattu kansi pattipää männillä sekä kireämmillä nokilla, ja toistaiseksi on vielä kestänyt nipussa. Vakio kamoilla joku 1,5 - 1,8 mm on kai aika lähellä maksimia. Löytyykö joltakin kokemuksia?
voipi pitää hyvinkin paikkansa tuo 1.5-1.8 mm,.. 0.8mm on otettu meikäläisen kannesta...paikallaan on toistaiseksi vielä vakionokat mutta yhdet aihiot löytyy jos vaikka innostuisi teettämään "viri"-akselit jossain välissä, sillä edellytyksellä tietenkin että auto säilyy meikäläisellä..

- Niko Tuomola
- Viestit: 561
- Liittynyt: 23 Loka 2003, 16:49
- Car(s): 166 ts , 75 ts
- Paikkakunta: Orivesi
OK kiitoksia vastanneille ! Tässä kävi vaan niin ikävästi, että siitä matalemmasta kannesta löysin tänään pienen halkeaman. Teen siitä korkeammasta . Sekin oli kyllä aika virtaavan näköinen, verrattuna originaaliin . Seetit oli hyvät ja et oikeastaan tarvi kuin yhden imuventtiilin . Oli ollut vissiin joku mäntä vaurio , kun yksi imuventtiileistä oli vääntynyt ja varressa oli alumiini töhnää.
Särötarkasta se ennekuin pulttaa kiinni.Niko Tuomola kirjoitti:OK kiitoksia vastanneille ! Tässä kävi vaan niin ikävästi, että siitä matalemmasta kannesta löysin tänään pienen halkeaman. Teen siitä korkeammasta . Sekin oli kyllä aika virtaavan näköinen, verrattuna originaaliin . Seetit oli hyvät ja et oikeastaan tarvi kuin yhden imuventtiilin . Oli ollut vissiin joku mäntä vaurio , kun yksi imuventtiileistä oli vääntynyt ja varressa oli alumiini töhnää.
- Niko Tuomola
- Viestit: 561
- Liittynyt: 23 Loka 2003, 16:49
- Car(s): 166 ts , 75 ts
- Paikkakunta: Orivesi
Vähän lisäystä äsköiseen . Siirtelin venttilit siitä matalasta kannesta siihen korkeampaan, joka näyttää olevan ihan kunnossa . Ilmeisesti suhteellisen nopeasti tullut tuo vaurio sen matalan kannen kanssa . Osat olivat hyvännäköisiä lukuun ottamatta sitä yhtä imuventtiiliä, joka oli tehnyt tuttavutta männän kanssa. Tarkastutan sen silti vielä.HOTAKAINEN kirjoitti:Särötarkasta se ennekuin pulttaa kiinni.Niko Tuomola kirjoitti:OK kiitoksia vastanneille ! Tässä kävi vaan niin ikävästi, että siitä matalemmasta kannesta löysin tänään pienen halkeaman. Teen siitä korkeammasta . Sekin oli kyllä aika virtaavan näköinen, verrattuna originaaliin . Seetit oli hyvät ja et oikeastaan tarvi kuin yhden imuventtiilin . Oli ollut vissiin joku mäntä vaurio , kun yksi imuventtiileistä oli vääntynyt ja varressa oli alumiini töhnää.