AR 156 2.0TS vm.-99 ja 120 tkm huolto
Valvoja: Moderators
- RockinTetsi
- Viestit: 156
- Liittynyt: 27 Syys 2007, 22:49
- Paikkakunta: Nokia
AR 156 2.0TS vm.-99 ja 120 tkm huolto
Morjens.
Mitäköhän kyseinen 120 tkm:n huolto pitää sisällään? Sen tiedän että ainakin jakohihna vaihdetaan mutta mitäköhän muuta? Kiitokset viisaammille.
Niin ja missäköhän pirkanmaalla tämä kannattaisi tettää? Deltaan en mene...
Mitäköhän kyseinen 120 tkm:n huolto pitää sisällään? Sen tiedän että ainakin jakohihna vaihdetaan mutta mitäköhän muuta? Kiitokset viisaammille.
Niin ja missäköhän pirkanmaalla tämä kannattaisi tettää? Deltaan en mene...
Koskiessani mihinkä tahansa, muuttuu se hetkessä romuksi
- RockinTetsi
- Viestit: 156
- Liittynyt: 27 Syys 2007, 22:49
- Paikkakunta: Nokia
- RockinTetsi
- Viestit: 156
- Liittynyt: 27 Syys 2007, 22:49
- Paikkakunta: Nokia
Tätä olen itsekkin ajatellut ja silläpä kyselinkin mitä huoltoon kuuluu. Tulppien, öljyjen ja suodattimien vaihto kyllä hoituu itseltäkin eikä niistä silloin kannata maksaa. Ainoa miinuspuoli vaan on että leimaa ei huoltokirjaan tällöin saa . Tosin eipä näin vanhassa vehkeessä taida hintaa juuri liikauttaa suuntaan eikä toiseen yksi leima .Jarama kirjoitti:No öljyt taidetaan kanssa vaihtaa ja ilmansuodatin, eipä muuta. Järkevämpää on käydä vaihtamassa hihna jossain muualla ja vaihtaa itse ilmansuodatin ja öljyt ja tarkistaa onko pakoputki vielä paikallaan ja onko renkaissa ilmaa
Koskiessani mihinkä tahansa, muuttuu se hetkessä romuksi
- RockinTetsi
- Viestit: 156
- Liittynyt: 27 Syys 2007, 22:49
- Paikkakunta: Nokia
Replace air cleaner cartridge (petrol engines)
Replace timing and accessories poly-V drive belt
Replace counter-rotating shafts drive belt (2.0 T.SPARK only)
Replace engine oil and oil filter
Replace brake fluid (or every 24 months)
Replace the dust/pollen fiter
plus lisäksi kaikennäköisiä tarkistuksia...
Replace timing and accessories poly-V drive belt
Replace counter-rotating shafts drive belt (2.0 T.SPARK only)
Replace engine oil and oil filter
Replace brake fluid (or every 24 months)
Replace the dust/pollen fiter
plus lisäksi kaikennäköisiä tarkistuksia...
Ja muista vaihtaa jakohihnan lisäksi myös kiristäjät ja tasapainoakselin hihna ja mahdollisesti myös vesipumppu. Ja jos on merkintä että tulpat on lähiaikoina vaihdettu niin ei niitä sitten välttämättä tarvitse vaihtaa. Ja laturinhihna kannattaa myös vaihtaa.
Siis noi määräaikaishuollothan ovat aivan turhia, pääosin pelkkiä tarkastuksia joita jokainen pystyy tekemään itse.
Ei niillä leimoilla mitään tee. Kävin viime kesänä ajamassa uutta Bravoa ja myyjä olisi tarjonnut v.99 156 2.0 TS ilmastoidusta mallista 4000€ vaihdossa. Ja mistään leimoista ei ollut puhettakaan, sanoi vaan että parempi myydä vielä pois kun on noin siisti. Kuulemma pian hajoaa kaikenlaista
Siis noi määräaikaishuollothan ovat aivan turhia, pääosin pelkkiä tarkastuksia joita jokainen pystyy tekemään itse.
Ei niillä leimoilla mitään tee. Kävin viime kesänä ajamassa uutta Bravoa ja myyjä olisi tarjonnut v.99 156 2.0 TS ilmastoidusta mallista 4000€ vaihdossa. Ja mistään leimoista ei ollut puhettakaan, sanoi vaan että parempi myydä vielä pois kun on noin siisti. Kuulemma pian hajoaa kaikenlaista
Kun pelkkä teho ei riitä!
- RockinTetsi
- Viestit: 156
- Liittynyt: 27 Syys 2007, 22:49
- Paikkakunta: Nokia
Tätäkin asiaa on täällä vellottu väsymiseen saakka, mutta haulla en muuta löytänyt ja haluan kuitenkin varmuuden asiaan, joten:
Tarvitseeko/kannattaako näiden lisäksi vaihtaa vielä jotakin jakohihnan vaihdon yhteydessä?:
- Itse jakohihna tietysti
- jakohihnan kiristin (metallinen)
- jakohihnan ohjainrulla
- Tasapainoakselin hihna
- Tasapainoakselin kiristin
- Vesipumppu
Tarvitseeko/kannattaako näiden lisäksi vaihtaa vielä jotakin jakohihnan vaihdon yhteydessä?:
- Itse jakohihna tietysti
- jakohihnan kiristin (metallinen)
- jakohihnan ohjainrulla
- Tasapainoakselin hihna
- Tasapainoakselin kiristin
- Vesipumppu
Koskiessani mihinkä tahansa, muuttuu se hetkessä romuksi
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
"Tarkistukset" nyt tulee tehtyä melkein ittestään huomaamatta. ainahan levyt ja jarrupalat tarkastetaan kun vaihetaan renkaat, samalla nakee nivelten suojakumien kunnon ja pääsee kokeilemaan onko väljää missään... ja puslat kolisee kyllä sen merkiks, että olisi vaihdon paikka
muutenkin noissa huolto-ohjelmissa esiintyy nerokkaita kohtia kuten testaa sisävalot tms.
muutenkin noissa huolto-ohjelmissa esiintyy nerokkaita kohtia kuten testaa sisävalot tms.
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- RockinTetsi
- Viestit: 156
- Liittynyt: 27 Syys 2007, 22:49
- Paikkakunta: Nokia
- RockinTetsi
- Viestit: 156
- Liittynyt: 27 Syys 2007, 22:49
- Paikkakunta: Nokia
Okei, kiitokset tiedosta. Enpä tuota sitten suotta ala vaihdattamaan...KJS kirjoitti:Moniurahina pyörittää laturia ja ohjaustehostimen pumppua ja jos on niin ilmastoinnin kompressioria. Sen pystyy vaihtamaan erikseenkin, se on jakopääkopan ulkopuolella.
Koskiessani mihinkä tahansa, muuttuu se hetkessä romuksi
- pitkämies
- Viestit: 2457
- Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
- Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Lancia Thesis
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo - Paikkakunta: Tampere
Vaihda ehdottomasti tosiaan se vesipumppu ja tarkista että siinä on metallinen siipipyörä...Itelle vaihettiin just kans koko helahoito ja vaikkei "hiluilla" ollut ajettu kuin alle viiskymppiä niin ainakin vesipumpun akselissa oli selkeästi havaittava välys ja itse jakoremmissä pari poikittaista nirhaumaa....bonuksena jakopäänkotelo oli uskomattoman täynnä paskaa!!(muovikannet olivat asiallisesti kiinni), vesipumpun siipi oli muovinen ja jakohihhan kiristin muovinen(hyvä Delta!!!!)Onneks nyt tietää ja homman hoiti ammattimies....
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....