![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
Olisiko liian kiltin näköinen? (edit) viimeisen version valojen päälle sijoitin lasin ja poistin turhat säleiköt, nyt riitti. Seuraavaksi oma tuherretaan oman mallinen
![#Onfire :onfire:](./images/smilies/new_ukliam2.gif)
Valvoja: Moderators
Pitää varoa mitä toivoo se voi käydä toteenFonzarelli kirjoitti:Hamil kirjoitti:Tuli jotenkin 60-luvun Corvette mieleenEi hullumpaa näpertelyä. Kokeilepas mitä saat aikaseks 156
Mitäs yllytit, galleriassa vierekkäin oikea ja nenäpienennysleikkauksen käynyt ja silmien kavennuksen saanut aito fonzarelli face shift......
ei näytä enää rellumeganelta, eihän?
Mullon täällä himassa toimiva kopio Rooman toivomuslähteestä. Tänne kaikki lemppaamaan fyrkkaa lammikkoonHamil kirjoitti:Pitää varoa mitä toivoo se voi käydä toteenFonzarelli kirjoitti:Hamil kirjoitti:Tuli jotenkin 60-luvun Corvette mieleenEi hullumpaa näpertelyä. Kokeilepas mitä saat aikaseks 156
Mitäs yllytit, galleriassa vierekkäin oikea ja nenäpienennysleikkauksen käynyt ja silmien kavennuksen saanut aito fonzarelli face shift......
ei näytä enää rellumeganelta, eihän?
http://decibel.tky.hut.fi/public/alfa/b ... pic_id=867niki kirjoitti:Onkos se siltä sitten joskus näyttänyt?Fonzarelli kirjoitti: ei näytä enää rellumeganelta, eihän?
Ihan tyylikäs, pidät selvästi pienikokoisista ajovaloumpioista
Hui!Fonzarelli kirjoitti:http://decibel.tky.hut.fi/public/alfa/b ... pic_id=867niki kirjoitti:Onkos se siltä sitten joskus näyttänyt?Fonzarelli kirjoitti: ei näytä enää rellumeganelta, eihän?
Ihan tyylikäs, pidät selvästi pienikokoisista ajovaloumpioista
siinon sulle....![]()
F
Höh, mitäs sitä lagunaa morkkaamaan. Loistava pelihän tuokin!niki kirjoitti:Hui!Fonzarelli kirjoitti:http://decibel.tky.hut.fi/public/alfa/b ... pic_id=867niki kirjoitti: Onkos se siltä sitten joskus näyttänyt?
Ihan tyylikäs, pidät selvästi pienikokoisista ajovaloumpioista
siinon sulle....![]()
FÄlä pelästytä noin pahasti
Jos puhutaan firman autoista niin kuittaan tämän, ihan hirveitä paskakasoja molemmat.Rolle kirjoitti:Kaverilla oli Laguna vähän aikaa käytössä ja sanoi että on vielä huonompi kuin vectraMolemmat samalla koneella sama ikäisiä ja farkkuja.
Opelin kohdalla tuon ymmärrän ,mutta lagunasta ei muuta kun hyviä kokemuksia. reilun 100tkm:n matkalla -98 malliseen relluun tarvinnut tehdä muuta kun tankata ja pari määräaikaishuoltoa. Huoletonta ajoa ainakin tässä yksilössä ja kyyti on kyllä hienoatv kirjoitti:Jos puhutaan firman autoista niin kuittaan tämän, ihan hirveitä paskakasoja molemmat.Rolle kirjoitti:Kaverilla oli Laguna vähän aikaa käytössä ja sanoi että on vielä huonompi kuin vectraMolemmat samalla koneella sama ikäisiä ja farkkuja.
Juuri ne, vectrassakin taisi olla kansihalki tjsp kun se meni vaihtoontv kirjoitti:Jos puhutaan firman autoista niin kuittaan tämän, ihan hirveitä paskakasoja molemmat.
Eli ei taas omaa kokemusta? Moni sanoi ja sanoo edelleen että alfa on täysin paska. Onneksi en kuuntele muita vaan luotan omaan jäljellä olevaan järkeen. En yritä mitenkään ylitse muiden lagunaa kehua. Vikoja oli, mutta kyyti oli mukavaa eikä se tielle koskaan jättänyt.Rolle kirjoitti:Kaverilla oli Laguna vähän aikaa käytössä ja sanoi että on vielä huonompi kuin vectraMolemmat samalla koneella sama ikäisiä ja farkkuja.
No kyllä parhaimpiin kavereihin täytyy sentään luottaa, kun tietää että maku menee aika yksyhteen. Sentään molemmilla ajanut mutta kaverilla kokemuksia pidemmältä ajalta. Paljonko olet itse vectralla ajanutMaho kirjoitti:Eli ei taas omaa kokemusta?
omassa ei ole ollut yhtään sähkölaite ongelmaa yli neljän vuodena aikana ja tuskin ennen sitäkään. Ja sitä edelliset Alfatkaan mitenkään poikenneet sähkölaite ongelmien määrän suhteen muihin autoihin. Nyky Alfoissahan on boschin hilut joten siinäkään suhteessa ei pitäisi eroa juuri olla muihin samaa alihankkijaa käyttäviin.niki kirjoitti:. Toisaalta vikatiheys varsinkin sähkölaitteiden kanssa on ihan eri luokkaa, mutta siihen varautusin jo silloin kun alfan ostin. Turha tässä on haukkua jotain mallia/merkkiä vikaisuudesta, kun ei ole puhtaat Alfankaan paperit.
Juttelin aiheesta joskus saunan lauteilla (yllätys!) puolitutun autosähkärin kanssa ja kaveri oli sitä mieltä, että boschilaisten palikoiden kestossakin on eroa eri automerkkien välillä. Syy olisi seuraava: Kun autotehdas tilaa alihankkijaltaan komponentin, esim. ilmastoinnin ohjausyksikön, se määrittelee mitä mutikka saa enimmillään maksaa. Alihankkija sitten käyttää purkkiin niin kalliita ja pitkäikäisiä osia kuin budjetti antaa myöten. Onhan esim. pääteastekomponentteja montaa eri laatu- ja hintaluokkaa. Toisten automerkkien purkit siis mitoitettaisiin kestämään esim. kymmenen vuoden keskimääräinen käyttöikä, toisen taas viidentoista.V6 kirjoitti:Nyky Alfoissahan on boschin hilut joten siinäkään suhteessa ei pitäisi eroa juuri olla muihin samaa alihankkijaa käyttäviin.
Voipi olla näin jossainhan sen alemman hinnan syyn täytyy ollaScuderia Rasvanäppi kirjoitti:Juttelin aiheesta joskus saunan lauteilla (yllätys!) puolitutun autosähkärin kanssa ja kaveri oli sitä mieltä, että boschilaisten palikoiden kestossakin on eroa eri automerkkien välillä. Syy olisi seuraava: Kun autotehdas tilaa alihankkijaltaan komponentin, esim. ilmastoinnin ohjausyksikön, se määrittelee mitä mutikka saa enimmillään maksaa. Alihankkija sitten käyttää purkkiin niin kalliita ja pitkäikäisiä osia kuin budjetti antaa myöten. Onhan esim. pääteastekomponentteja montaa eri laatu- ja hintaluokkaa. Toisten automerkkien purkit siis mitoitettaisiin kestämään esim. kymmenen vuoden keskimääräinen käyttöikä, toisen taas viidentoista.V6 kirjoitti:Nyky Alfoissahan on boschin hilut joten siinäkään suhteessa ei pitäisi eroa juuri olla muihin samaa alihankkijaa käyttäviin.
Tiedä sitten näistä. Tämän kyseisen kaverin näkemys Alfan laadusta muuten oli, että ei se keskimäärin mitenkään erityisen huonoa ole mutta vaihteluväli on isompi kuin vaikkapa Mersulla ja Bemarilla.
Nimenomaan näin. Aika paljon saa rahaa upottaa huoltoon/korjauksiin että esim. Bemarilta irtoaa 156 V6:tta vastaava peli. Eivätkä nekään viattomia ole, mutta todennäköisyys, että BMW:stä hajoaa vähemmän osia kuin Alfasta, on ehkä suurempi kuin päinvastaisen tilanteen.V6 kirjoitti:Tässä ollaan taas peruskysymysten äärellä
eli kuinka paljon saa autoa määrällä X rahaa, vaikka ei se suuri rahamäärä aina sitäkään takaa että saisi laadukkaan auton.
Pohjimmiltaan juuri näin ajattelen itsekin. Ehkä pitäisi vaan olla hiljaa, mutta omassa Alfassa on ollut/on mun aikana ja edellisillä omistajilla jos jonkinmoista sähkövikaa. Muutamia mainitakseni: ajovalot eivät ensin toimineet lainkaan, keskuslukitus reistailee säännöllisesti, airbag-merkkivalo palaa, joskus syttynyt laturin yms. ikävät merkkivalot palamaan. Sammutus ja uudelleenkäynnistys > kaikki toimii taas.Scuderia Rasvanäppi kirjoitti: Nimenomaan näin. Aika paljon saa rahaa upottaa huoltoon/korjauksiin että esim. Bemarilta irtoaa 156 V6:tta vastaava peli. Eivätkä nekään viattomia ole, mutta todennäköisyys, että BMW:stä hajoaa vähemmän osia kuin Alfasta, on ehkä suurempi kuin päinvastaisen tilanteen.
Jotain tämänsuuntaista olen itsekin kuullut.Jakke kirjoitti:Mitä olen naapurin sedän Omegan kanssa taistelua seurannut, niin boschilaiset hilut näkyy olevan ja nimenomaan niissä niitä vikojakin enimmäkseen on.
Pitäis olla Alfassakin vaan vanhat kunnon Magneti Marellin härpättimet niin johan olis laatua