
Kuinka paljon teidän alfat kuluttaa satasella?
Valvoja: Moderators
- Pomigliano
- Viestit: 128
- Liittynyt: 13 Loka 2008, 16:52
- Car(s): 156 2,4 Jtd 20V MJet -06,
GT 1,9 JTD -06 - Paikkakunta: Ruovesi
Kuinka paljon teidän alfat kuluttaa satasella?
Tulipa ajettua jtd:llä 800 km:n testilenkki reilun kymmenen asteen pakkaskelissä. Matkasta 400 km motaria 120 taulussa loput 80-100 km nopeudella. Kulutus satasta kohti 6,2 litraa. Alla kitkat. Aikas linjassa muiden 2,4 diisseleiden kanssa. Itse ainakin tyytyväinen.
Ketuttaa vaan matkalla hajonnut tuulilasi. Yläreunaan mustalle alueelle tullut nasta tai kivi teki kunnon railon melkein samantien. Ei mitään tehtävissä. Keuruulla lasimies tarjosi 330€ uutta SaintCobainia tilalle. Pitää odotella nasta-aika ohi keväämmälle. Muuten tuntui olevan asiallinen kaveri. Kertoi suojaavansa karmit irroitusvaiheessa ja ruosteenesto aina ennen asennusta.
Ketuttaa vaan matkalla hajonnut tuulilasi. Yläreunaan mustalle alueelle tullut nasta tai kivi teki kunnon railon melkein samantien. Ei mitään tehtävissä. Keuruulla lasimies tarjosi 330€ uutta SaintCobainia tilalle. Pitää odotella nasta-aika ohi keväämmälle. Muuten tuntui olevan asiallinen kaveri. Kertoi suojaavansa karmit irroitusvaiheessa ja ruosteenesto aina ennen asennusta.
Re: Kuinka paljon teidän alfat kuluttaa satasella?
Mistä päättelet, että se oli nasta, joka siihen lasiin tuli? Jäikö se lasiin kiinni?Pomigliano kirjoitti:Tulipa ajettua jtd:llä 800 km:n testilenkki reilun kymmenen asteen pakkaskelissä. Matkasta 400 km motaria 120 taulussa loput 80-100 km nopeudella. Kulutus satasta kohti 6,2 litraa. Alla kitkat. Aikas linjassa muiden 2,4 diisseleiden kanssa. Itse ainakin tyytyväinen.
Ketuttaa vaan matkalla hajonnut tuulilasi. Yläreunaan mustalle alueelle tullut nasta tai kivi teki kunnon railon melkein samantien. Ei mitään tehtävissä. Keuruulla lasimies tarjosi 330€ uutta SaintCobainia tilalle. Pitää odotella nasta-aika ohi keväämmälle. Muuten tuntui olevan asiallinen kaveri. Kertoi suojaavansa karmit irroitusvaiheessa ja ruosteenesto aina ennen asennusta.
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: Kuinka paljon teidän alfat kuluttaa satasella?
Mistä päättelit, että se oli nasta?Jönsson kirjoitti:Mistä päättelet, että se oli nasta, joka siihen lasiin tuli? Jäikö se lasiin kiinni?Pomigliano kirjoitti:Yläreunaan mustalle alueelle tullut nasta tai kivi teki kunnon railon melkein samantien.

- Pomigliano
- Viestit: 128
- Liittynyt: 13 Loka 2008, 16:52
- Car(s): 156 2,4 Jtd 20V MJet -06,
GT 1,9 JTD -06 - Paikkakunta: Ruovesi
Re: Kuinka paljon teidän alfat kuluttaa satasella?
Menimme peräkanaa motarilla, joka usean päivän selkeän kelin ja pakkasjakson aikana oli kuivanut kesäkuntoon. Hiekka ei rapissut lainkaan. Tuulilasissa nassahti kunnolla, ohitin edellä ajaneen Yariksen. Sillä kuulosti olleen alla aika ulkonevat nastat vanhoine renkaineen, vai mistä lie johtui todella kova telaketjumainen rohina ohitushetkellä. Pysähdyin huoltikselle ja pelko kävi toteen, reikä vasemmassa yläkulmassa mustalla alueella. No paljon mahdollista, että motarinopeuksissa renkaan uraan syväle painunut kivi päätti lähteä luodin lailla.Rolle kirjoitti:Mistä päättelit, että se oli nasta?Jönsson kirjoitti:Mistä päättelet, että se oli nasta, joka siihen lasiin tuli? Jäikö se lasiin kiinni?Pomigliano kirjoitti:Yläreunaan mustalle alueelle tullut nasta tai kivi teki kunnon railon melkein samantien.
Itseäänhän tuosta saa syyttää kun kaikesta huolellisuudesta huolimatta ohitustilanteessa ollaan joskus turhan lähellä.
Re: Kuinka paljon teidän alfat kuluttaa satasella?
Toden totta - olihan se kivikin siellä - siitä päättelin, että kun meinaa "odottaa nastarengaskauden päättymistä".Rolle kirjoitti:Mistä päättelit, että se oli nasta?Jönsson kirjoitti:Mistä päättelet, että se oli nasta, joka siihen lasiin tuli? Jäikö se lasiin kiinni?Pomigliano kirjoitti:Yläreunaan mustalle alueelle tullut nasta tai kivi teki kunnon railon melkein samantien.
Jotta pysytään otsikossa, niin itselläni on piiiiitkän ajan jälkeen nastarenkaat alla. Täytyy sanoa, että kuten muistelinkin, melua lukuunottamatta ne ovat kaikilta muilta ominaisuuksiltaan, kaikilla keleillä paremmat kuin kitkarenkaat, jollaiset on vieläkin toisessa autossa. Eikä niitä nastoja ole ainakaan vielä irronnut yhtään - kuten ei silloin ennenkään. Jaa, mitenkö liittyy kulutukseen: kuluttavathan ne tien pintaa enemmän kuin kitkarenkaat.
- routasydän
- Viestit: 1555
- Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
- Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm - Paikkakunta: Oulu
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Tällä viimeisimmällä 156 V6:lla kulutus on ollut siinä 10-11l satasella kun ajo on ollut seka-kaupunkiajoa. Kesällä näkee miten menee maantieajossa.
Hassua on se että tämä 2.5 vie 1,5 litraa vähemmän kuin ex-2.0 litranen samanlaisella ajolla
Hassua on se että tämä 2.5 vie 1,5 litraa vähemmän kuin ex-2.0 litranen samanlaisella ajolla

33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- michael
- Viestit: 704
- Liittynyt: 11 Elo 2007, 14:18
- Car(s): 159 2.2, ex: 156 V6
- Paikkakunta: Pirkkala
just samoissa pyörii täälläkin, eikä tuohon lukemaan ihan pelkkää pihistelyä tarvitse harrastaa. viime kesänä meni 8-9 matka-ajossa maanteillä. 120 kmh rajoituksen moottoriteillä 130 kmh todellisessa nopeudessa tahtookin sitten haukata jo melkein kymmentä litraa sataselle, kun se kutonenkin on niin älyvapaan lyhyeksi välitetty.Pasi kirjoitti:Tällä viimeisimmällä 156 V6:lla kulutus on ollut siinä 10-11l satasella kun ajo on ollut seka-kaupunkiajoa. Kesällä näkee miten menee maantieajossa.
Hassua on se että tämä 2.5 vie 1,5 litraa vähemmän kuin ex-2.0 litranen samanlaisella ajolla
- maybetomorrow
- Viestit: 1568
- Liittynyt: 17 Tammi 2009, 19:29
- Car(s): Makaronilaatikoita vuodesta 2007
- Paikkakunta: Sisä-Suomi
Reilu kaheksa on menny seka-ajossa, sanotaan että 8.2 muistaakseni, ihan nämä pari ekaa tankillista. Ajotietokoneen mukaan 7.2. Kysymys kuuluukin paljonko tuohon ajotietokoneen lukemaan saa lisätä että pääsee oikeaan arvoon suunnilleen?
Tämän päiväiselle reissulle Porista Jyväskylän tienoille ajotietokoneen ''B'' näytti keskikulutuksena 5.9l/100km (!) keskinopeudella 70kmh.. Pakkohan tuo on ainakin sen litran sitten heittää kun valmistajakin lupaa maantielle tuon 6.4l/100km
Tämän päiväiselle reissulle Porista Jyväskylän tienoille ajotietokoneen ''B'' näytti keskikulutuksena 5.9l/100km (!) keskinopeudella 70kmh.. Pakkohan tuo on ainakin sen litran sitten heittää kun valmistajakin lupaa maantielle tuon 6.4l/100km

- einari
- Viestit: 517
- Liittynyt: 21 Loka 2007, 05:22
- Car(s): Rellu Megane III RS -11, ex. Alfa 159 2.4 JTDm SW Qtronic
- Paikkakunta: Jokiloinen
Kyllähän tuo s-tana tuntuu haukkaavan ihan iloiseti sitä löpöä: talvikelillä lyhyitä matkoja ajaen kulutus heiluu siellä 11-13ltr paikkeilla. Siihen varmaan vaikuttaa se kylmäkäynnistys (vaikka auto onkin yöt tolpassa) mutta moottorihan ei ehdi lämmetä kunnolla parin kilometrin matkalla. Tänään seurasin auton omaa kulutusmittaria ajettuani sellaisen n. 400 km pätkän. Kulutus oli sen mukaan 7.1/100 km ilman mitään säästöajoa. Tutkat ja mahdolliset sakkopaikat piti tietysti ottaa varovaisesti.
- JiiTeeÄssä
- Viestit: 1175
- Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
- Car(s): .
Baijerilainen takatuuppari
ex 159 1.9 JTDm -10
ex 159sw 2.4 JTDm -07
ex 159 2.4 JTDm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98 - Paikkakunta: Kempele
Ja normaalisti 95:sella? Hurja ero on kyllä, tuossahan pystyy jo säästämään. Toisaalta, onko aika korkea kulutus 95:sella? Jos se ei toimi kunnolla sillä jostain syystä.willez kirjoitti:Pidän vihkoa jokaisesta tankkauksesta:
95-bensa -> 9.5 - 9,8l / 100km
99-bensa -> 8,1l / 100km
Ei meenaa itsekään uskoa tuota , 6 tankillista ajanut veepowerilla .
9c kalliimpi 99 kuin 95, tekee 5,4€ per 60l tankki, mutta pääsee 108km pidemmälle. Johon taas tarvisi n.10l 95:sta, johon menee 12€ (polttoaine.net tänään /Oulu).
Eli n. 6,5€ säästöä per tankki 99 vs. 95. Plus että ei ainakaan pitäisi huonommin käydä ja kulkea. Hmmm, voiko olla totta, pitäsköhän alkaa itsekin kokeilemaan.
Tosin itsellä lyheni juuri työmatka puoleen ja keskikulutus nousi toista litraa. Tuossa pitää olla tarkkana että ajaa joko ajan samaa reittiä tai sitten seuraa pitkällä aikavälillä sekä ennen että jälkeen.
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Itsellä tuo ajo maantietä 35km / päivä + sekalaista kaupunkipyörimistä . Pitää seurata vielä kun saan tuon Squadra-chipin että miten se vaikuttaa kulutukseen.JiiTeeÄssä kirjoitti:Ja normaalisti 95:sella? Hurja ero on kyllä, tuossahan pystyy jo säästämään. Toisaalta, onko aika korkea kulutus 95:sella? Jos se ei toimi kunnolla sillä jostain syystä.willez kirjoitti:Pidän vihkoa jokaisesta tankkauksesta:
95-bensa -> 9.5 - 9,8l / 100km
99-bensa -> 8,1l / 100km
Ei meenaa itsekään uskoa tuota , 6 tankillista ajanut veepowerilla .
9c kalliimpi 99 kuin 95, tekee 5,4€ per 60l tankki, mutta pääsee 108km pidemmälle. Johon taas tarvisi n.10l 95:sta, johon menee 12€ (polttoaine.net tänään /Oulu).
Eli n. 6,5€ säästöä per tankki 99 vs. 95. Plus että ei ainakaan pitäisi huonommin käydä ja kulkea. Hmmm, voiko olla totta, pitäsköhän alkaa itsekin kokeilemaan.
Tosin itsellä lyheni juuri työmatka puoleen ja keskikulutus nousi toista litraa. Tuossa pitää olla tarkkana että ajaa joko ajan samaa reittiä tai sitten seuraa pitkällä aikavälillä sekä ennen että jälkeen.
Olisikohan 0,0 l. / 100 km (+/- 0,1), mikäli ajotapa pysyy samana. Selespeed voi olla muutaman kilon painavampi ja sähköäkin se vie ja hydrauliikkaan pitää kehittää paineet, mutta se ei luistata kytkintä ja muutenkin hoitanee vaihtamistapahtumat optimaalisesti, joten tasoihin menee.gYdEbUh kirjoitti:Osaako joku sanoa mikä on käytännön kulutusero saman kori ja moottori mallin selespeedillä ja ilman?
-
- Viestit: 2369
- Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
- Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
- Paikkakunta: Lahti
Interesting interesting.. Kuin tuo tomaatti voi viedä saman kun manuaali kylillä? Eikai se niin edistyksellinen voi olla.Jönsson kirjoitti:Olisikohan 0,0 l. / 100 km (+/- 0,1), mikäli ajotapa pysyy samana. Selespeed voi olla muutaman kilon painavampi ja sähköäkin se vie ja hydrauliikkaan pitää kehittää paineet, mutta se ei luistata kytkintä ja muutenkin hoitanee vaihtamistapahtumat optimaalisesti, joten tasoihin menee.gYdEbUh kirjoitti:Osaako joku sanoa mikä on käytännön kulutusero saman kori ja moottori mallin selespeedillä ja ilman?
Sun Sele ei muuten ikävä kyllä tullut meille, kauaa se ei ollut kaupan 7900e nettohintaan uusilla renkailla, tuulilasilla ja leimalla.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER 

Juuri, kuten edellä sanottiin, Selespeed ei ole "oikea" automatti, vaan automatisoitu manuaalivaihteisto. No, eikö se sitten ole sama asia? On ja ei. Rekisteriotteen mukaan kyseessä on automaattivaihteisto, mutta ero on siinä, että normaaliin ns. kovaan laatikkoon on laitetu sähköaivojen ohjaama hydrauliikka, joka käyttää kytkintä ja liikuttaa rattaita. Tekninen toteutus on perinteisissa automaattivaihteistossa aivan toinen. Niissä on kaikenmaailman hydraulisia momentinmuuntimia ym. Ne ovat painavampia, niissä vatkataan suurempaa öljymäärää ja momentinmuunnin aiheuttaa luistoa eli auton todellinen nopeus ei ole aivan sitä, mitä välityssuhteen ja kierrosluvun perusteella laskennallisesti pitäisi olla. Kaupungissa kulutusta lisää vielä se, että pysähdyksissäkin ollessa pitää painaa jarrua; auto tekee työtä mennäkseen eteenpäin ja kuski estääkseen sen. Selespeed-vaihteisen auton moottorille riittää, kun se vain pysyy tyhjäkäynnillä käynnissä.gYdEbUh kirjoitti:Interesting interesting.. Kuin tuo tomaatti voi viedä saman kun manuaali kylillä? Eikai se niin edistyksellinen voi olla.Jönsson kirjoitti:Olisikohan 0,0 l. / 100 km (+/- 0,1), mikäli ajotapa pysyy samana. Selespeed voi olla muutaman kilon painavampi ja sähköäkin se vie ja hydrauliikkaan pitää kehittää paineet, mutta se ei luistata kytkintä ja muutenkin hoitanee vaihtamistapahtumat optimaalisesti, joten tasoihin menee.gYdEbUh kirjoitti:Osaako joku sanoa mikä on käytännön kulutusero saman kori ja moottori mallin selespeedillä ja ilman?
Sun Sele ei muuten ikävä kyllä tullut meille, kauaa se ei ollut kaupan 7900e nettohintaan uusilla renkailla, tuulilasilla ja leimalla.
Puhtaaseen manuaaliin verrattuna taas Selespeedin voi jopa hieman säästää, koska se käyttää kytkintä aika napakasti, jolloin luisto jää vähäisemmäski. Vaihteenvaihdon helppous myö auttaa laiskaa vaihtamaan ajoissa isommalle, mutta toki myös pienemmälle, jolloin vaikutus on päinvastainen.
156 JTS Selespeed muuten vetää kiltisti vitosella 50 km/h nopeudesta ja sillä on kokemukseni mukaan mahdollista päästä jopa pienempiin kulutuslukemiin kuin tällä nykyisellä 159 2,4 JTD:llä. Tällä ei aja esim. Lahdesta Kuopioon alle 7 litran keskikulutuksella. Normaaliajon keskikulutus tällä dieselillä on kyllä pienempi ja käytännön suorituskyky parempi, mutta ero on kyllä liian pieni, mihin olen lievästi pettynyt.
Oliko se exäni muuten myynnissä Deltassa vai olivatko siirtäneet jobbarille?
-
- Viestit: 2369
- Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
- Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
- Paikkakunta: Lahti
Hianoa. Enää jää kysymys että miksi 'selepoksit' on ollut niin harvassa automaailmassa. Ei olisi teltta kaupannut autoasi tuohon hintaan Jöni.Jönsson kirjoitti:Juuri, kuten edellä sanottiin, Selespeed ei ole "oikea" automatti, vaan automatisoitu manuaalivaihteisto. No, eikö se sitten ole sama asia? On ja ei. Rekisteriotteen mukaan kyseessä on automaattivaihteisto, mutta ero on siinä, että normaaliin ns. kovaan laatikkoon on laitetu sähköaivojen ohjaama hydrauliikka, joka käyttää kytkintä ja liikuttaa rattaita. Tekninen toteutus on perinteisissa automaattivaihteistossa aivan toinen. Niissä on kaikenmaailman hydraulisia momentinmuuntimia ym. Ne ovat painavampia, niissä vatkataan suurempaa öljymäärää ja momentinmuunnin aiheuttaa luistoa eli auton todellinen nopeus ei ole aivan sitä, mitä välityssuhteen ja kierrosluvun perusteella laskennallisesti pitäisi olla. Kaupungissa kulutusta lisää vielä se, että pysähdyksissäkin ollessa pitää painaa jarrua; auto tekee työtä mennäkseen eteenpäin ja kuski estääkseen sen. Selespeed-vaihteisen auton moottorille riittää, kun se vain pysyy tyhjäkäynnillä käynnissä.
Puhtaaseen manuaaliin verrattuna taas Selespeedin voi jopa hieman säästää, koska se käyttää kytkintä aika napakasti, jolloin luisto jää vähäisemmäski. Vaihteenvaihdon helppous myö auttaa laiskaa vaihtamaan ajoissa isommalle, mutta toki myös pienemmälle, jolloin vaikutus on päinvastainen.
156 JTS Selespeed muuten vetää kiltisti vitosella 50 km/h nopeudesta ja sillä on kokemukseni mukaan mahdollista päästä jopa pienempiin kulutuslukemiin kuin tällä nykyisellä 159 2,4 JTD:llä. Tällä ei aja esim. Lahdesta Kuopioon alle 7 litran keskikulutuksella. Normaaliajon keskikulutus tällä dieselillä on kyllä pienempi ja käytännön suorituskyky parempi, mutta ero on kyllä liian pieni, mihin olen lievästi pettynyt.
Oliko se exäni muuten myynnissä Deltassa vai olivatko siirtäneet jobbarille?
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER 

Ei se nyt niin hirveän harvinainen ole. mm. Fiat, Honda, Toyota ja Citroen ovat tarjonneet tällaista laatikkoa pienempiin malleihinsa. Yleensä lehdistö on moittinut näiden toimintaa ja kieltämättä ainakin halvemmissa sovelluksissa tuppaa olemaan lian pitkä viive ja nykimistä vaihdettaessa, vaikeuksia esim taskupysäköinnissä (on/off-tyyppinen kytkin) ja muuta epäsopivaa, josta kaikkie eivät ainakaan lyhyen koeajon aikana viehäty.gYdEbUh kirjoitti:Enää jää kysymys että miksi 'selepoksit' on ollut niin harvassa automaailmassa.
Perheessämme on Citikka C4 1,6 HDI tälläisella vaihteistolla ja täytyy sanoa, että ymmärrän kyllä sen, että moni tykkää tavallisen automaatin (sellaisenkin siihen saa) pehmeydestä ja siitä, että veto ei katkea väärässä paikassa. Citikassakin on pieni moottori, joka nykydieseleiden tapaan on täysin hengetön matalimmilla kierroksilla. Tuntuu jokseenkin ärsyttävältä, kun kadunkulmassa painaa kaasua - ei tapahdu mitään - auto alkaa arpoa pienempää vaihdetta - veto katkeaa ja kierrosluku putoaa - ei tapahdu mitään - pienempi vaihde kytkeytyy, mutta turbo ei ole mukana - ei tapahdu mitään yllättävän pitkään aikaan... Käsivalinnalla voi pakottaa auton menem'ään isommalla vaihteella, jolloin sentään autio lievästi kiihtyy koko ajan ilman ärsyttävää uuvahtamista. No, Alfan vaihteisto - moottori -yhdistelmä on toki paljon paremmin toiva, mutta kyllä perinteisen automaatin katkeamaton veto ja pehmeys ovat monen mielestä vielä parempia.
Volkkarin DSG ynnä vastaavat suorakytkentälaatikot ovat myös robottivahteita, joskin kaksoiskytkennällä toteutettuna hieman kalliimpia. Ne alkavat olla aika hyvä kompromisseja, niissähän ei veto myöskään katkea, mutta ne eivät silti ole mitään liiraavia öljynvatkaajia.
Itse pidän robottivaihteistosta, mutta kun suurin kuluttajista haluaa hämmennyskepin H-kaavalla tai sitten osaa arvostaa vain oikeaa automaattia, ei robottivaihteistölee jää liikaa faneja, varsinkin kun automaatteihinkin on tullut näitä käsivalintamahdollisuuksia (tai pikemminkin käsitoivomusmahdollisuuksia).
- Caijo-Romeo
- Viestit: 1189
- Liittynyt: 10 Kesä 2006, 21:01
- Car(s): 159 1.9 JTDM -07, 166 2.4 JTD -01,155 TS 8v -94, 75 turbo IE -87, 33 1.7 8v -92 ex.Marea 1.6,156 1.8 sw -00,166 2.5 -00
- Paikkakunta: Kylmäkoski
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Ja paljonko oli kulutus talviajoharjoittelun jälkeisen tankkauksen perusteella?Wile E. Coyote kirjoitti:Viimeisin mittaus antoi 9,13l/100km mikä ei tänä päivänä kenties ole vähän mutta omalla kohdalla erittäin vähän. Lukema 99% maantieajolla ja 10-15% yli sallitun maksiminopeuden
Mullakin oli poikkeuksellisen kova 8,5 ltr/100km.
159 2.0 JTDm, GT JTD, 156 2.5 V6
- JiiTeeÄssä
- Viestit: 1175
- Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
- Car(s): .
Baijerilainen takatuuppari
ex 159 1.9 JTDm -10
ex 159sw 2.4 JTDm -07
ex 159 2.4 JTDm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98 - Paikkakunta: Kempele
Hmm..., mulla vie jts tällä hetkellä 9.8l ajotietokoneen mukaan. Tosin tulee aina ajettua sen mitä rajoitukset antaa myöten ja vähän päälle. Eikä muutenkaan mitenkään nätisti. Enimmäkseen työmatka-ajoa n.13km yhteensuuntaan, josta 90% moottoritietä.DaViega kirjoitti:Ajo tietokone näyttää sellasta 8,8l/100km. kaupunkiajoa... ja startti kylmällä koneella, ja jatkuvasti auki olevalla termarilla
Mutta en kuitenkaan käsitä miten kaupungissa pääsisi tällä alle 9l, varsinkin kun ilmoitettu kaupunkikulutuskin on 12,6...


155:lla viime Turku-Tampere matka: 6,87l/100km. Nopeus oli tasaista 100km/h eikä tarvinnu ohitellakaan kuin pari kertaa... Olin kyllä hyvin positiivisesti yllättynyt siitä, että Alfallakin pääsee alle 7l/100:lla
. Tehtaan antama arvo maantienopeuksillahan on 6,1l/100, ehkäpä siihen voisikin päästä jos vain vaihtais tulpat jne.

- Miles Per Hour
- Viestit: 83
- Liittynyt: 01 Heinä 2008, 14:54
- Paikkakunta: Vantaa
Taajama-kaupunkiajossa 9,0-10,5 litraa/100 km
Maantieajossa 6,6-7,5 litraa/100 km
Moottoritieajossa 8,0-9,0 litraa/100 km
Eli ihan normiarvoja mielestäni painavaan automaattiin.
Edit: Tuli taas todisettua pääsiäisenä mökkireissulla tuo maantiekulutus; tällä kertaa näytti 7,0 litraa/100 km, missä keskinopeus n. 100 km/h hujakoilla. Edelleen sitä mieltä, että ihan normiarvoissa mennään
Maantieajossa 6,6-7,5 litraa/100 km
Moottoritieajossa 8,0-9,0 litraa/100 km
Eli ihan normiarvoja mielestäni painavaan automaattiin.
Edit: Tuli taas todisettua pääsiäisenä mökkireissulla tuo maantiekulutus; tällä kertaa näytti 7,0 litraa/100 km, missä keskinopeus n. 100 km/h hujakoilla. Edelleen sitä mieltä, että ihan normiarvoissa mennään

Viimeksi muokannut Miles Per Hour, 14 Huhti 2009, 14:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jos se voi olla niin, niin miksei se olisi?
Ex. Alfa 159 2.4 JTDm Q-tronic -06
Ex. Alfa 159 2.4 JTDm Q-tronic -06
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Pitänee joskus tankata täyteen ja ottaa ihan laskimen kanssa iyse lasketut kulutus numerot.JiiTeeÄssä kirjoitti:Hmm..., mulla vie jts tällä hetkellä 9.8l ajotietokoneen mukaan. Tosin tulee aina ajettua sen mitä rajoitukset antaa myöten ja vähän päälle. Eikä muutenkaan mitenkään nätisti. Enimmäkseen työmatka-ajoa n.13km yhteensuuntaan, josta 90% moottoritietä.DaViega kirjoitti:Ajo tietokone näyttää sellasta 8,8l/100km. kaupunkiajoa... ja startti kylmällä koneella, ja jatkuvasti auki olevalla termarilla
Mutta en kuitenkaan käsitä miten kaupungissa pääsisi tällä alle 9l, varsinkin kun ilmoitettu kaupunkikulutuskin on 12,6...![]()
Kulutus lukemaa tosin pönkittää alaspäin se, että oon ihan vartavasten kokeillu, miten pienellä pääsee, rpm jatkuvasti alle 2000, on se tuskaa

edit: Niin juu, ja moottori jarrutusta käytän aika aikasin jos ei takana ketään (mulla palaa käämi jos edessä jarrutellaan risteykseen satametriä ennen risteystä tms.)
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean