Brera Fonzarelli facelift
Valvoja: Moderators
- Fonzarelli
- Viestit: 76
- Liittynyt: 14 Marras 2003, 05:24
Brera Fonzarelli facelift
Oli pakko ruveta taas harjoittelemaan Photoshopin käyttöä. Sormiharjoittelun ensimmäinen visuaalinen harha-aistimus fonzarelli galleriassa. Uhrina Alfa Romeo Brera....
Olisiko liian kiltin näköinen? (edit) viimeisen version valojen päälle sijoitin lasin ja poistin turhat säleiköt, nyt riitti. Seuraavaksi oma tuherretaan oman mallinen auto
Olisiko liian kiltin näköinen? (edit) viimeisen version valojen päälle sijoitin lasin ja poistin turhat säleiköt, nyt riitti. Seuraavaksi oma tuherretaan oman mallinen auto
Viimeksi muokannut Fonzarelli, 09 Maalis 2004, 06:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
- Fonzarelli
- Viestit: 76
- Liittynyt: 14 Marras 2003, 05:24
Pitää varoa mitä toivoo se voi käydä toteenFonzarelli kirjoitti:Hamil kirjoitti:Tuli jotenkin 60-luvun Corvette mieleen Ei hullumpaa näpertelyä. Kokeilepas mitä saat aikaseks 156
Mitäs yllytit, galleriassa vierekkäin oikea ja nenäpienennysleikkauksen käynyt ja silmien kavennuksen saanut aito fonzarelli face shift... ...
ei näytä enää rellumeganelta, eihän?
On kivaa kun on kivaa
- Fonzarelli
- Viestit: 76
- Liittynyt: 14 Marras 2003, 05:24
Mullon täällä himassa toimiva kopio Rooman toivomuslähteestä. Tänne kaikki lemppaamaan fyrkkaa lammikkoonHamil kirjoitti:Pitää varoa mitä toivoo se voi käydä toteenFonzarelli kirjoitti:Hamil kirjoitti:Tuli jotenkin 60-luvun Corvette mieleen Ei hullumpaa näpertelyä. Kokeilepas mitä saat aikaseks 156
Mitäs yllytit, galleriassa vierekkäin oikea ja nenäpienennysleikkauksen käynyt ja silmien kavennuksen saanut aito fonzarelli face shift... ...
ei näytä enää rellumeganelta, eihän?
Floating Fonzie
- Fonzarelli
- Viestit: 76
- Liittynyt: 14 Marras 2003, 05:24
http://decibel.tky.hut.fi/public/alfa/b ... pic_id=867niki kirjoitti:Onkos se siltä sitten joskus näyttänyt?Fonzarelli kirjoitti: ei näytä enää rellumeganelta, eihän?
Ihan tyylikäs, pidät selvästi pienikokoisista ajovaloumpioista
siinon sulle....
F
- niki
- Viestit: 1633
- Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
- Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Qtronic -07, Alfa Romeo 156 2.5 V6 -98, Moto Guzzi Norge -07, Aprilia Futura -01
- Paikkakunta: Aura
Hui! Älä pelästytä noin pahastiFonzarelli kirjoitti:http://decibel.tky.hut.fi/public/alfa/b ... pic_id=867niki kirjoitti:Onkos se siltä sitten joskus näyttänyt?Fonzarelli kirjoitti: ei näytä enää rellumeganelta, eihän?
Ihan tyylikäs, pidät selvästi pienikokoisista ajovaloumpioista
siinon sulle....
F
Ammattina autokauppa
Höh, mitäs sitä lagunaa morkkaamaan. Loistava pelihän tuokin!niki kirjoitti:Hui! Älä pelästytä noin pahastiFonzarelli kirjoitti:http://decibel.tky.hut.fi/public/alfa/b ... pic_id=867niki kirjoitti: Onkos se siltä sitten joskus näyttänyt?
Ihan tyylikäs, pidät selvästi pienikokoisista ajovaloumpioista
siinon sulle....
F
Ei enää Alfaa... eipä
Jos puhutaan firman autoista niin kuittaan tämän, ihan hirveitä paskakasoja molemmat.Rolle kirjoitti:Kaverilla oli Laguna vähän aikaa käytössä ja sanoi että on vielä huonompi kuin vectra Molemmat samalla koneella sama ikäisiä ja farkkuja.
-TV, BMW:t : E30 316 -86, E46 330dA touring -00, sisäinen alfisti odottaa comebackia
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Opelin kohdalla tuon ymmärrän ,mutta lagunasta ei muuta kun hyviä kokemuksia. reilun 100tkm:n matkalla -98 malliseen relluun tarvinnut tehdä muuta kun tankata ja pari määräaikaishuoltoa. Huoletonta ajoa ainakin tässä yksilössä ja kyyti on kyllä hienoatv kirjoitti:Jos puhutaan firman autoista niin kuittaan tämän, ihan hirveitä paskakasoja molemmat.Rolle kirjoitti:Kaverilla oli Laguna vähän aikaa käytössä ja sanoi että on vielä huonompi kuin vectra Molemmat samalla koneella sama ikäisiä ja farkkuja.
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Juuri ne, vectrassakin taisi olla kansihalki tjsp kun se meni vaihtoontv kirjoitti:Jos puhutaan firman autoista niin kuittaan tämän, ihan hirveitä paskakasoja molemmat.
Siis Laguna ei ehkä laadultaan ollut huonompi vaan autona kokonaisuudessaan. Mutta jokaisella oikeus omaan mielipiteeseen, itse olen vain ajanut vectralla ja sehän on aivan loistava
Eli ei taas omaa kokemusta? Moni sanoi ja sanoo edelleen että alfa on täysin paska. Onneksi en kuuntele muita vaan luotan omaan jäljellä olevaan järkeen. En yritä mitenkään ylitse muiden lagunaa kehua. Vikoja oli, mutta kyyti oli mukavaa eikä se tielle koskaan jättänyt.Rolle kirjoitti:Kaverilla oli Laguna vähän aikaa käytössä ja sanoi että on vielä huonompi kuin vectra Molemmat samalla koneella sama ikäisiä ja farkkuja.
Ei nyt kuitenkaan lähdetä tähän toyotamallin mukaiseen lokeroitumiseen, että kaikki muut merkit on täysin paskoja!
Ja huumoria peliin! Elämäähän tämä vain
Ei enää Alfaa... eipä
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
No kyllä parhaimpiin kavereihin täytyy sentään luottaa, kun tietää että maku menee aika yksyhteen. Sentään molemmilla ajanut mutta kaverilla kokemuksia pidemmältä ajalta. Paljonko olet itse vectralla ajanutMaho kirjoitti:Eli ei taas omaa kokemusta?
Mutta arkaan paikkaan taisi osua, kun tuntuu olevan tarvetta muutella muiden mielipiteitä
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Mikäs siinä Lagunassa niin paskaa on? Edellisen korimallin autolla olen pari sataa kilometriä ajanut, ja mielestäni ihan ok. Vioista en tiedä, niitä voi olla. Mutta tuskin sen enempää, kuin tuossa s*atanan 156:ssa. Velimiehellä oli viimeinen A-mallin Vectra, '95. Pakosta jouduin hieman ajelemaan. Ei ole tullut ikävä.
Nooh, mielipiteitä on niin paljon kuin autojakin...
Nooh, mielipiteitä on niin paljon kuin autojakin...
- niki
- Viestit: 1633
- Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
- Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Qtronic -07, Alfa Romeo 156 2.5 V6 -98, Moto Guzzi Norge -07, Aprilia Futura -01
- Paikkakunta: Aura
Tästä tulikin mieleen, että 2 rivitalomme perheellä oli Renault Laguna farmari ja Opel Vectra B Farmari. Vectra on mielestäni huomattavasti paremman näköinen ja kyllä, B Veccu kesti pidempään. Renault meni 70tkm kohdalla koneremonttiin kun hihna katkesi. Samalla vaihtui auto Volvo V70:seen.
Toisen naapurin Vectra on vielä kunnossa ja ajokilometrejä 160 tuhatta. Oma omistussuhteeni B sarjan Vectra Sedaniin oli varsin lyhytaikainen, 1/2 vuotta, eikä siinä mitään suurempia ollut. Mittarilukema vaan kolkutteli 200 tuhannen rajaa ja alusta oli arvatenkin aika ruosteessa. Kallistuksenvakaajat yms. oli myös vaihtokunnossa akkua unohtamatta, mutta kyllä Vectra oli ihan lämmin ja mukava ajaa. Kyllä 156 voittaa ajettavuudessa Vectran selkeästi, samoin tehoissa ja sekunneissa, eikä ruostetta ole omassa yksilössä vielä näkynyt. Toisaalta vikatiheys varsinkin sähkölaitteiden kanssa on ihan eri luokkaa, mutta siihen varautusin jo silloin kun alfan ostin. Turha tässä on haukkua jotain mallia/merkkiä vikaisuudesta, kun ei ole puhtaat Alfankaan paperit.
Toisen naapurin Vectra on vielä kunnossa ja ajokilometrejä 160 tuhatta. Oma omistussuhteeni B sarjan Vectra Sedaniin oli varsin lyhytaikainen, 1/2 vuotta, eikä siinä mitään suurempia ollut. Mittarilukema vaan kolkutteli 200 tuhannen rajaa ja alusta oli arvatenkin aika ruosteessa. Kallistuksenvakaajat yms. oli myös vaihtokunnossa akkua unohtamatta, mutta kyllä Vectra oli ihan lämmin ja mukava ajaa. Kyllä 156 voittaa ajettavuudessa Vectran selkeästi, samoin tehoissa ja sekunneissa, eikä ruostetta ole omassa yksilössä vielä näkynyt. Toisaalta vikatiheys varsinkin sähkölaitteiden kanssa on ihan eri luokkaa, mutta siihen varautusin jo silloin kun alfan ostin. Turha tässä on haukkua jotain mallia/merkkiä vikaisuudesta, kun ei ole puhtaat Alfankaan paperit.
Ammattina autokauppa
omassa ei ole ollut yhtään sähkölaite ongelmaa yli neljän vuodena aikana ja tuskin ennen sitäkään. Ja sitä edelliset Alfatkaan mitenkään poikenneet sähkölaite ongelmien määrän suhteen muihin autoihin. Nyky Alfoissahan on boschin hilut joten siinäkään suhteessa ei pitäisi eroa juuri olla muihin samaa alihankkijaa käyttäviin.niki kirjoitti:. Toisaalta vikatiheys varsinkin sähkölaitteiden kanssa on ihan eri luokkaa, mutta siihen varautusin jo silloin kun alfan ostin. Turha tässä on haukkua jotain mallia/merkkiä vikaisuudesta, kun ei ole puhtaat Alfankaan paperit.
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Juttelin aiheesta joskus saunan lauteilla (yllätys!) puolitutun autosähkärin kanssa ja kaveri oli sitä mieltä, että boschilaisten palikoiden kestossakin on eroa eri automerkkien välillä. Syy olisi seuraava: Kun autotehdas tilaa alihankkijaltaan komponentin, esim. ilmastoinnin ohjausyksikön, se määrittelee mitä mutikka saa enimmillään maksaa. Alihankkija sitten käyttää purkkiin niin kalliita ja pitkäikäisiä osia kuin budjetti antaa myöten. Onhan esim. pääteastekomponentteja montaa eri laatu- ja hintaluokkaa. Toisten automerkkien purkit siis mitoitettaisiin kestämään esim. kymmenen vuoden keskimääräinen käyttöikä, toisen taas viidentoista.V6 kirjoitti:Nyky Alfoissahan on boschin hilut joten siinäkään suhteessa ei pitäisi eroa juuri olla muihin samaa alihankkijaa käyttäviin.
Tiedä sitten näistä. Tämän kyseisen kaverin näkemys Alfan laadusta muuten oli, että ei se keskimäärin mitenkään erityisen huonoa ole mutta vaihteluväli on isompi kuin vaikkapa Mersulla ja Bemarilla.
- Epäkelpokeräilijä -
Voipi olla näin jossainhan sen alemman hinnan syyn täytyy ollaScuderia Rasvanäppi kirjoitti:Juttelin aiheesta joskus saunan lauteilla (yllätys!) puolitutun autosähkärin kanssa ja kaveri oli sitä mieltä, että boschilaisten palikoiden kestossakin on eroa eri automerkkien välillä. Syy olisi seuraava: Kun autotehdas tilaa alihankkijaltaan komponentin, esim. ilmastoinnin ohjausyksikön, se määrittelee mitä mutikka saa enimmillään maksaa. Alihankkija sitten käyttää purkkiin niin kalliita ja pitkäikäisiä osia kuin budjetti antaa myöten. Onhan esim. pääteastekomponentteja montaa eri laatu- ja hintaluokkaa. Toisten automerkkien purkit siis mitoitettaisiin kestämään esim. kymmenen vuoden keskimääräinen käyttöikä, toisen taas viidentoista.V6 kirjoitti:Nyky Alfoissahan on boschin hilut joten siinäkään suhteessa ei pitäisi eroa juuri olla muihin samaa alihankkijaa käyttäviin.
Tiedä sitten näistä. Tämän kyseisen kaverin näkemys Alfan laadusta muuten oli, että ei se keskimäärin mitenkään erityisen huonoa ole mutta vaihteluväli on isompi kuin vaikkapa Mersulla ja Bemarilla.
Mutta omien kokemusten perusteella mitenkään erityisen paljon ei sähkövikoja esiinny. Tässä ollaan taas peruskysymysten äärellä
eli kuinka paljon saa autoa määrällä X rahaa, vaikka ei se suuri rahamäärä aina sitäkään takaa että saisi laadukkaan auton.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Nimenomaan näin. Aika paljon saa rahaa upottaa huoltoon/korjauksiin että esim. Bemarilta irtoaa 156 V6:tta vastaava peli. Eivätkä nekään viattomia ole, mutta todennäköisyys, että BMW:stä hajoaa vähemmän osia kuin Alfasta, on ehkä suurempi kuin päinvastaisen tilanteen.V6 kirjoitti:Tässä ollaan taas peruskysymysten äärellä
eli kuinka paljon saa autoa määrällä X rahaa, vaikka ei se suuri rahamäärä aina sitäkään takaa että saisi laadukkaan auton.
- Epäkelpokeräilijä -
- niki
- Viestit: 1633
- Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
- Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Qtronic -07, Alfa Romeo 156 2.5 V6 -98, Moto Guzzi Norge -07, Aprilia Futura -01
- Paikkakunta: Aura
Pohjimmiltaan juuri näin ajattelen itsekin. Ehkä pitäisi vaan olla hiljaa, mutta omassa Alfassa on ollut/on mun aikana ja edellisillä omistajilla jos jonkinmoista sähkövikaa. Muutamia mainitakseni: ajovalot eivät ensin toimineet lainkaan, keskuslukitus reistailee säännöllisesti, airbag-merkkivalo palaa, joskus syttynyt laturin yms. ikävät merkkivalot palamaan. Sammutus ja uudelleenkäynnistys > kaikki toimii taas.Scuderia Rasvanäppi kirjoitti: Nimenomaan näin. Aika paljon saa rahaa upottaa huoltoon/korjauksiin että esim. Bemarilta irtoaa 156 V6:tta vastaava peli. Eivätkä nekään viattomia ole, mutta todennäköisyys, että BMW:stä hajoaa vähemmän osia kuin Alfasta, on ehkä suurempi kuin päinvastaisen tilanteen.
Täytyy jossain välissä kaivaa tuo huoltohistoriikki esiin ja katsoa mitä kaikkea muuta on ollut. Nuo viat, jotka luettelin ovat olleet mun aikana. (13tkm) Täytyy myös todeta, että onhan mun Alfan mittarissa jo 133000 kilometriä- joten olisi mun mielestä ihme jos ei minkäänlaista pientä laitettavaa olisi tuossa ajassa tullut.
Alfaa ostaessani ajattelin juuri näin, että tuo 300 sarjan bemu on about 9000 euroa kalliimpi uutena kuin uusi alfa ja sillä rahalla huoltaa ja remontoi Alfaa aika mukavasti. (aina noi kaverit mm. ihmettelee miksi en mieluummin ostanut bemua ).
Ammattina autokauppa
- niki
- Viestit: 1633
- Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
- Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Qtronic -07, Alfa Romeo 156 2.5 V6 -98, Moto Guzzi Norge -07, Aprilia Futura -01
- Paikkakunta: Aura
Jotain tämänsuuntaista olen itsekin kuullut.Jakke kirjoitti:Mitä olen naapurin sedän Omegan kanssa taistelua seurannut, niin boschilaiset hilut näkyy olevan ja nimenomaan niissä niitä vikojakin enimmäkseen on.
Pitäis olla Alfassakin vaan vanhat kunnon Magneti Marellin härpättimet niin johan olis laatua
Eikös sama homma ollut Lucasin sähköjen kanssa? Joku sanoi että uusissa Mercedeksissä on ollut ongelmia niiden kanssa...
Joo, Alfan insinöörit voisi koettaa itse kehittää sähköhärpäkkeensä, mitähän saisivat aikaiseksi?
Ammattina autokauppa
Omien sähköjen kehittäminen nostaisi autojen hintoja huomattavasti. Nythän trendi nimenomaan on se, että autoteollisuus ostaa osat moduuleina muutamalta suurimmalta alihankkijalta ja autotehtaan osuudeksi jää vain osien yhdistäminen niin suunnittelussa kuin kokoonpanossakin.
Alfaton ainakin hetkellisesti...