156 vaihdekeppi
Valvoja: Moderators
156 vaihdekeppi
Moro
En pikaisella haulla nyt lötyänyt, mutta mitenhän tuo kepin nahkanen pää lähtee irti? On melko kulunut ja toinen nahkapallukka venailis asentamista.
Kyseessä siis ihan TS normi tappi, ei mikään selespeed tms.
En uskalla enempää kiertää tai kammeta ylös. Voiko laatikko ottaa damagea jos kääntää kunnolla?
kiitokset.
En pikaisella haulla nyt lötyänyt, mutta mitenhän tuo kepin nahkanen pää lähtee irti? On melko kulunut ja toinen nahkapallukka venailis asentamista.
Kyseessä siis ihan TS normi tappi, ei mikään selespeed tms.
En uskalla enempää kiertää tai kammeta ylös. Voiko laatikko ottaa damagea jos kääntää kunnolla?
kiitokset.
"Kyntämisessä ei ole mitään järkeä, jos ei kylvä siementä"
- VMTD
- Viestit: 3178
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
- Paikkakunta: Hausjärvi
Kannattaa pitää kädella tankoa vastaan samalla kun vetää päätä ylöspäin. Kepin alapäässä on muovipallo, joka on muovipoterossa ja se on kolmella pultilla muovisessa sillassa kiinni, voi murtua ja lähteä ylös. Sitä en ole tutkinut onko siinä kepin päässä mitään lukitusta vai onko vaan vetämällä kiinni.
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Kun en ole irrottanu sitä päätä niin en ole ihan varma miten homma toimii... Mutta sullahan on uus pimpula kädessä, miltä se näyttää (miten se kiinnittyy tankoon. kun edellisiä viestejä lukee, niin pääsee käsitykseen että se vaan työnnetään paikalle - eli se on tod.näk. liimattu
Ota vaan putkipihdit ja mee jeQQ'n tietä
Ota vaan putkipihdit ja mee jeQQ'n tietä
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
-
- Viestit: 95
- Liittynyt: 12 Helmi 2007, 22:09
- Car(s): 156 2.0 TS 1999
Olisiko tarkoituksenmukaisinta pyrkiä välttämään jälkeen jäävien osien vaurioittamista ja keskittyä sen poistettavan nupin rikkomiseen. Vanha nuppi halki, niin johan irtoaa.
Jos oma puupääni kaipaisi vaihtoa, tekisin ensin sahalla alkua ja viimeistelisin taltalla ja vasaralla. Javan pään sisuskaluista ei oikein tullut selvyyttä, mutta tuskin sekään patarautaa on.
Jos oma puupääni kaipaisi vaihtoa, tekisin ensin sahalla alkua ja viimeistelisin taltalla ja vasaralla. Javan pään sisuskaluista ei oikein tullut selvyyttä, mutta tuskin sekään patarautaa on.
-
- Viestit: 95
- Liittynyt: 12 Helmi 2007, 22:09
- Car(s): 156 2.0 TS 1999
Jos materiaalista ei ole selvyyttä, niin kairausnäyte voisi olla fiksumpi tutkimusmenetelmä. Eli pienellä poralla siisti reikä. Purua voi sen jälkeen tutkia silmämääräisesti, magneetilla, pienellä liekillä jne. Etuna suoraviivaiseen sahaamiseen on se, että jos homma jää jostain syystä kesken, niin ei näytä turhan nololta.
Pääasia kuitenkin, että nupin irrottamisella ei kannata vaarantaa varsinaisen mekanismin toimintaa.
P.S. Raportoi lopuksi, kuinka homma onnistui ja mitä nuppisi sisältä paljastui.
Pääasia kuitenkin, että nupin irrottamisella ei kannata vaarantaa varsinaisen mekanismin toimintaa.
P.S. Raportoi lopuksi, kuinka homma onnistui ja mitä nuppisi sisältä paljastui.
- EdotL
- Viestit: 878
- Liittynyt: 20 Touko 2004, 09:34
- Car(s): 156 V6 -03 ex:156 2.0ts -98
- Paikkakunta: Turku
- Viesti:
Jos nahkaisen nupin rakenne on samanlainen kuin puisessa, niin kepin varsi on umpjöötiä jossa on nupin kohdilla rihlat. Rihlattuun osaan on liimattu rihlattu muovinen holkki jossa taas itse nuppi on kiinni. Itse aikoinaan irroitin kaksilla papukaijapihdeillä nupin. Toisilla pihdeillä pidin varresta kiinni ja toisella väänsin nuppia.
On muuten perkeleen tiukassa tuo kombinaatio, joten rohkeasti vaan voimaa peliin.
On muuten perkeleen tiukassa tuo kombinaatio, joten rohkeasti vaan voimaa peliin.
Porasin pienen reiän ja näytti tulevan valkosta muovia sisältä esille?
Ei saatana toi kyllä nyt lähe irti Kai se on pakko sitten sahata.. Mites muuten jos lyhentäisi koko keppiä pistämällä poikki siitä "ylimmästä" kohtaa ja tuppaamalla uuden nupin siihen, kokemuksia?
Ei saatana toi kyllä nyt lähe irti Kai se on pakko sitten sahata.. Mites muuten jos lyhentäisi koko keppiä pistämällä poikki siitä "ylimmästä" kohtaa ja tuppaamalla uuden nupin siihen, kokemuksia?
"Kyntämisessä ei ole mitään järkeä, jos ei kylvä siementä"
V6:ssa nuppi on ainakin vain painettu paikalleen vaihdekeppiin, jossa on rihlat. Helpoiten sen saa irti kohdistamalla vedon suoraan ylöspäin. Itse tein irroitusta varten "erikoistyökalun" laudanpätkästä poraamalla siihen rasiaporalla 32mm(muistaakseni) reiän lähelle päätä. Tästä reiästä sahasin vaihdekepin mentävän kannaksen ulos. Sitten vaan ujuttaa laudanpätkän vaihdekepin varren "läpi" niin, että porattu reikä(halkaisijaltaan pienempi kuin nuppi) asettuu nupin alle. Terävä napautus vasaralla lautaan alhaalta päin lähelle nuppia ja kas; nuppi on kädessä, ehjänä.
Työkalun valmistukseen menee muutama minuutti ja nupin irrotukseen muutama sekunti, eikä mitään hajoa
Työkalun valmistukseen menee muutama minuutti ja nupin irrotukseen muutama sekunti, eikä mitään hajoa
Minä taas pidensin keppiä hiukan, kun tuntui jäävän turhan alas minun makuuniEdotL kirjoitti:Lyhensin vartta aikoinaan noin neljällä sentillä, kun uusi nuppi olisi tullut turhan ylös omaan makuun.
Giulia Super -69