Tunnistatko tämän osan?
Valvoja: Moderators
Tunnistatko tämän osan?
Apuasi kaivataan osan tunnistuksessa, Tämä henkilökohtainen thredi omista projekteista ja niissä vastaan tulevissa osissa joiden alkuperän uskoisin olevan Alfa Romeosta. En siis tiedä mistä mallista osa on ja joskus voi olla että en tiedä mistä merkistä osa on yleensä kuitenkin Italialaisesta, mutta myös muun merkkisiä osia on tullut vastaan.
Voi myös olla että pyydän apua osan tunnistamiseen mutta auton merkkiä tai mallia toisiin osiin en kerro, vaikka sitä joku kysyisi, tähän on monia hyviä syitä, uskokaa pois.
Voi myös olla että pyydän apua osan tunnistamiseen mutta auton merkkiä tai mallia toisiin osiin en kerro, vaikka sitä joku kysyisi, tähän on monia hyviä syitä, uskokaa pois.
Viimeksi muokannut unknown, 15 Touko 2008, 11:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mäntä:
pituus 63.1mm
männän mitat kumien kohtaa ovat seuravat
Reikäpää:
paksuus ulkokehä: 5.2mm
paksuus sisäkehä: 4.75mm
sisä halkaisija: 7.6mm
ja tuo männän koko halkaisija on 17.45mm
Normaalin tiivisteen kohdan mänän mitat:
paksuus: 6.2mm
sisähalkaisija 9.8mm
......................................................
kumit ovat varmasti kärsineet mutta tässä vielä niiden suuntaa-antavat mitat:
"reikäpää" on O-rengas mutta tasaiset sivut ja sisäosa on tasainen(, eli vain ulkokehä on Orengas):
paksuus: 4.1mm (huom syvennys mikä ilmenee männässä)
ulkokehän halkaisija: 17.6mm
sisäkehän halkaisija 9.6mm
Normaali tiiviste:
paksuus: 6.5mm
ulkohalkaisija: 18.15mm
sisähalkaisija: 9.9mm
pituus 63.1mm
männän mitat kumien kohtaa ovat seuravat
Reikäpää:
paksuus ulkokehä: 5.2mm
paksuus sisäkehä: 4.75mm
sisä halkaisija: 7.6mm
ja tuo männän koko halkaisija on 17.45mm
Normaalin tiivisteen kohdan mänän mitat:
paksuus: 6.2mm
sisähalkaisija 9.8mm
......................................................
kumit ovat varmasti kärsineet mutta tässä vielä niiden suuntaa-antavat mitat:
"reikäpää" on O-rengas mutta tasaiset sivut ja sisäosa on tasainen(, eli vain ulkokehä on Orengas):
paksuus: 4.1mm (huom syvennys mikä ilmenee männässä)
ulkokehän halkaisija: 17.6mm
sisäkehän halkaisija 9.6mm
Normaali tiiviste:
paksuus: 6.5mm
ulkohalkaisija: 18.15mm
sisähalkaisija: 9.9mm
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Et ole käynyt kumia näyttämässä Tiivistekeskuksessa?
- Teeäs
- Viestit: 95
- Liittynyt: 25 Elo 2003, 20:35
- Car(s): 75TS,156V6,156JTD16v,Alfetta GT,145JTD
- Paikkakunta: Raahe
Ei löytynyt Benditalian sylinteriä purettuna, GTV6:n raadossa näytti olevan suht samanlainen, laitoin albumiini kuvan tästä. Numero on 1409345 ?
75 1.6:ssa oli ATE:n sylinteri jossa luku 19, lienee halkaisija.
75 3.0:ssa Benditalia, numerosta ei saa selvää.
75 TS, myös Benditalia.
Alfetta GT, tässä myös Benditalia, eri numerot.
Noilla voisi päästä alkuun. Motonetissa näyttää olevan tarjolla ainakin jotain.
75 1.6:ssa oli ATE:n sylinteri jossa luku 19, lienee halkaisija.
75 3.0:ssa Benditalia, numerosta ei saa selvää.
75 TS, myös Benditalia.
Alfetta GT, tässä myös Benditalia, eri numerot.
Noilla voisi päästä alkuun. Motonetissa näyttää olevan tarjolla ainakin jotain.
Tuli mieleen että tällä palstalla olisi tietoa tähän kysymykseen, kun Alfassa on paljon näitä hydrauli kytkimiä:
Onko teillä kokemusta siitä että vaihtaa kytkimen työsylinterin "jarru"letkuksi teräspunosletkulla olevan, joka ei siis anna letkun seinästä yhtään periksi?
Muuttuuko kytkin tuntuma miten?
Vai kannattaako jatkaa normaalilla uudella kumiletkulla?
Onko teillä kokemusta siitä että vaihtaa kytkimen työsylinterin "jarru"letkuksi teräspunosletkulla olevan, joka ei siis anna letkun seinästä yhtään periksi?
Muuttuuko kytkin tuntuma miten?
Vai kannattaako jatkaa normaalilla uudella kumiletkulla?
Tätä kumisarjaa ei varmasti löydy, kiitos toki vaivannäöstä.
Yritin todella etsiä niitä rinkuloita ja soitin myös eri kumifirmoihin, sillä tuloksella että sain tietooni sen että nykyään nämä firmat eivät enää tee jarruihin liittyviä osia edes tilauksesta koska kyseiset osat ovat niin ratkaisevassa tehtävässä ihmisten terveyden suhteen.
Soitin myös Ferrarille ja yritin tilata rinkuloita, no kumeja ei saa, mutta koko pääsylinterin pystyi tilaamaan. Pääsylinterille oli kertynyt hintaa 940€, eikä niitä ole varastossa Ferrarilla, vaan ne teetetään tehtaan Classiche pajalla, mikä varmasti selittää hinnan.
Ainoa jäljelle jäävä mahdollisuus on siis uusi pääsylinteri ja työsylinteri, siten että näiden suhde pysyy samana muuten voi joutua ostamaan uuden kytkinkammen.
Kun nyt tämä topicci tuli kaivettua esiin niin laitetaan uutta putkeen:
(kytkin letku kysymys on edelleen ajankohtainen)
Onko tämän näköistä vilkkua tullut eteen, voi olla myös valkoinen (pakkivalo?)

...Jaa, miksi näitä kyselen no siksi että nämä osat, kuten tuo kytkin sylinterin kumit on tehty Unobtainiumista joka on maailman harvinaisin alkuaine ja tietenkin siitä nämä osat on valmistettu, Wikipedia kertoo.
http://en.wikipedia.org/wiki/Unobtanium
Yritin todella etsiä niitä rinkuloita ja soitin myös eri kumifirmoihin, sillä tuloksella että sain tietooni sen että nykyään nämä firmat eivät enää tee jarruihin liittyviä osia edes tilauksesta koska kyseiset osat ovat niin ratkaisevassa tehtävässä ihmisten terveyden suhteen.
Soitin myös Ferrarille ja yritin tilata rinkuloita, no kumeja ei saa, mutta koko pääsylinterin pystyi tilaamaan. Pääsylinterille oli kertynyt hintaa 940€, eikä niitä ole varastossa Ferrarilla, vaan ne teetetään tehtaan Classiche pajalla, mikä varmasti selittää hinnan.
Ainoa jäljelle jäävä mahdollisuus on siis uusi pääsylinteri ja työsylinteri, siten että näiden suhde pysyy samana muuten voi joutua ostamaan uuden kytkinkammen.
Kun nyt tämä topicci tuli kaivettua esiin niin laitetaan uutta putkeen:
(kytkin letku kysymys on edelleen ajankohtainen)

Onko tämän näköistä vilkkua tullut eteen, voi olla myös valkoinen (pakkivalo?)

...Jaa, miksi näitä kyselen no siksi että nämä osat, kuten tuo kytkin sylinterin kumit on tehty Unobtainiumista joka on maailman harvinaisin alkuaine ja tietenkin siitä nämä osat on valmistettu, Wikipedia kertoo.
http://en.wikipedia.org/wiki/Unobtanium
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Kävin eilen tallilla pikaisesti kääntymässä ja vilkaisin sitä Spiderin kytkimen pääsylinteriä, kyllä se näyttää juuri samalta kuin tuossa kuvassa. Kyljen teksteistä en saanut selvää.
Jollei hommalla ole päivän päälle kiire niin yritän päästä purkamaan pääsylinterin tuossa kolmen viikon päästä, silloin saan männästä mitat.
Jollei hommalla ole päivän päälle kiire niin yritän päästä purkamaan pääsylinterin tuossa kolmen viikon päästä, silloin saan männästä mitat.
- Epäkelpokeräilijä -
Enpä ole koskaan kokeillut autoa, jossa kytkin on teräspunosletkulla. Veikkan, että tuntuma kytkimeen on aika suora teräspunosletkulla eli samanlainen kuin teräspunosjarruletkuilla autossa, jossa ei ole jarrutehostinta. Kaikki pienetkin levyn kieroudet ynnä muut ravistamiset tuntuu polkimeen hyvin. Siitä sitten tykkää tai ei.unknown kirjoitti: (kytkin letku kysymys on edelleen ajankohtainen)![]()
Giulia Super -69
- jknracing
- Viestit: 3055
- Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
- Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
- Paikkakunta: lahti
- Viesti:
Eilen pyörittelin yhtä 75:n kytkimen pääsylinteriä käsissä ja siinä numero on 1403645 tai 1403845. Ulospäin se on ainakin ihan saman näköinen kuin tuo sinun kyselemä osa.unknown kirjoitti:Kiitos valtavasti vaivan näöstä!
1403845 on numero pääsylinterissä, GTV6 näyttäisi osuvan aika hyvin, numeroiden ero voi olla vain tuo miten säiliö on kiinnitetty?
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free
Nyt iski paha nakki
Osa numero 53 on mennyt rikki:
http://www.eurospares.co.uk/userImages/ ... 88_033.gif
Alatukivarren rungonpuoleinen pää, onneksi kyseessä on prässättu laakeri eli tälläinen:
41mm ulkohalkaisija eli vastaava kuin tällaisessa, mutta reikä on 17mm.



Ei kenelläkään sattuisi olemaan irtonaisia alatukivarsia mitattavaksi mitä esiintyy tällä seuraavalla palstalla:
http://www.alfabb.com/bb/forums/suspens ... tions.html
Jos alatukivarren puslalaakerit sattuisi olemaan samankokoiset.
Osa numero 53 on mennyt rikki:
http://www.eurospares.co.uk/userImages/ ... 88_033.gif
Alatukivarren rungonpuoleinen pää, onneksi kyseessä on prässättu laakeri eli tälläinen:
41mm ulkohalkaisija eli vastaava kuin tällaisessa, mutta reikä on 17mm.



Ei kenelläkään sattuisi olemaan irtonaisia alatukivarsia mitattavaksi mitä esiintyy tällä seuraavalla palstalla:
http://www.alfabb.com/bb/forums/suspens ... tions.html
Jos alatukivarren puslalaakerit sattuisi olemaan samankokoiset.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
- jknracing
- Viestit: 3055
- Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
- Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
- Paikkakunta: lahti
- Viesti:
^ Onko tuo Spiderin pääsylinteri Ate vai Benditalia? Mulla on muttereina Aten ja Benditalian sylinterit. Atessa on samanmallinen mäntä kuin Rasviksen kuvissa ja Benditaliassa taas samanlainen kuin Unknownin kuvissa. Niin ja 75:ssa toi sylinterin halkaisija on 19mm.
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
taitaa allekijroittaneen GTV6:ssa olla samanlaiset kilven valot..
uudet saa vaikkapa e-baysta tai OK-partsilta
http://cgi.ebay.nl/ALFA-ROMEO-ALFETTA-G ... 0595986647
uudet saa vaikkapa e-baysta tai OK-partsilta
http://cgi.ebay.nl/ALFA-ROMEO-ALFETTA-G ... 0595986647
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Pari osaa peräisin Maserati 430 -90
- Liitteet
-
- IMG_0446.jpg
- Puhaltimen etuvastus
- (355.07 KiB) Tiedosto ladattu 9523 kertaa
-
- IMG_0445.jpg
- Puhaltimen etuvastus
- (470.81 KiB) Tiedosto ladattu 9523 kertaa
-
- IMG_0440.jpg
- Automaatti-ilmastoinnin ohjainpaneeli. Alanurkassa lukee Borletti.
- (379.24 KiB) Tiedosto ladattu 9523 kertaa
Etuvastuksen olettaisin löytyvän jostain autosta, voi olla mikä vaan eurooppalainen...
Nuo ilmastoinnin säätimet on tutun näköisiä, en nyt vaan saa päähän mistä...
Epäilisin että kyseessä on busseihin ja kuorma-autoihin myytäviä yleismallin laitteita, jostain vanhasta ilmastointilaite luettelosta voisi löytyä.
Nuo ilmastoinnin säätimet on tutun näköisiä, en nyt vaan saa päähän mistä...
Epäilisin että kyseessä on busseihin ja kuorma-autoihin myytäviä yleismallin laitteita, jostain vanhasta ilmastointilaite luettelosta voisi löytyä.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Lämppärin vastukseen saattaisi apuja löytyä elektroniikkakomponentteja myyvästä kaupasta. Ei siis juuri samanlaista murkulaa, mutta tehovastuksia joilla kärvähtäneen kiekuran voisi korvata.
Itsellekin tuli tuosta lämppärin paneelista mieleen turistibussien namiskuukelit. Mikähän koritehdas olisi käyttänyt tuollaista? Salvador Caetano, Alfredo Caetano, Jonckheere, Bova, Irizar tms.? Suomalaisilta Carrukselta ja Lahden Autokoriltakin voisi piruuttaan kysäistä.
Itsellekin tuli tuosta lämppärin paneelista mieleen turistibussien namiskuukelit. Mikähän koritehdas olisi käyttänyt tuollaista? Salvador Caetano, Alfredo Caetano, Jonckheere, Bova, Irizar tms.? Suomalaisilta Carrukselta ja Lahden Autokoriltakin voisi piruuttaan kysäistä.
- Epäkelpokeräilijä -
Netti auttaa kyllä ihmeen paljon näissä harvinaisempien autojen harrastamisessa, esimerkiksi itse painiskelen juuri jarrupääsylinterin kannssa:
http://i166.photobucket.com/albums/u84/ ... allaan.jpg
http://i166.photobucket.com/albums/u84/ ... valmis.jpg
http://i166.photobucket.com/albums/u84/ ... jasili.jpg
Kolme tuntia netin syöväreissä ja lopulta löysin oikean 25,4mm sylinterin;
Fiat campangola AR 76
Putkien lähdöt on ensimmäisen mallin Ducatossa toiseen suuntaan ja sillä nyt mennään... Joskus pitää tehdä poikkeus näissä autoissa.
On esimerkiksi mahdollista että osat loppuu, kuten kävi yhdessä Ferrarin mallissa, minkä etuvilkku/parkki/flashing lights yhdistelmä umpio on nyt loppu, niitä ei saa enää mistään ja Ebayssä olisi linssit myytävänä 4000€ kpl. Tein juuri pleksi suojat umpioiden eteen, kun noita kiviä kuitenkin kadulla on.
http://i166.photobucket.com/albums/u84/ ... allaan.jpg
http://i166.photobucket.com/albums/u84/ ... valmis.jpg
http://i166.photobucket.com/albums/u84/ ... jasili.jpg
Kolme tuntia netin syöväreissä ja lopulta löysin oikean 25,4mm sylinterin;
Fiat campangola AR 76
Putkien lähdöt on ensimmäisen mallin Ducatossa toiseen suuntaan ja sillä nyt mennään... Joskus pitää tehdä poikkeus näissä autoissa.
On esimerkiksi mahdollista että osat loppuu, kuten kävi yhdessä Ferrarin mallissa, minkä etuvilkku/parkki/flashing lights yhdistelmä umpio on nyt loppu, niitä ei saa enää mistään ja Ebayssä olisi linssit myytävänä 4000€ kpl. Tein juuri pleksi suojat umpioiden eteen, kun noita kiviä kuitenkin kadulla on.
Fiat forumilla on juuri myynnissä osiksi tuollainen Y10:mutt kirjoitti:Lancia Y10:n puhaltimen etuvastus ei ole tasan saman näköinen, mutta olisi varmasti helposti sovitettavissa. Näin ulkomuistista pitäisi vastusarvojenkin osua lähelle.
http://fiatforum.ath.cx/viewtopic.php?t=26331
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Vein vastuksen alkuviikosta varaosaliikkeeseen, tänään tuli soitto että löysivät yhden aika lähelle vastaavan, kävin hakemassa ja oli ulkomitoiltaan vähän isompi. Sopii kuitenkin paikalleen. Kuitissa luki Lancia Y10mutt kirjoitti:Lancia Y10:n puhaltimen etuvastus ei ole tasan saman näköinen, mutta olisi varmasti helposti sovitettavissa. Näin ulkomuistista pitäisi vastusarvojenkin osua lähelle.

Re: Tunnistatko tämän osan?
Kokeillaas tälläistä polttoaineanturia, onko tullut vastaan pre 1980 autoissa?




1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11
1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
1-9-5-12-3-8-6-10-2-7-4-11
1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
1-9-5-12-3-8-6-10-2-7-4-11
Re: Tunnistatko tämän osan?
Vielä toinen samaan syssyyn; Keskuslukituksen moottori ovesta, mutta missä autossa on samanlainen?


1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11
1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
1-9-5-12-3-8-6-10-2-7-4-11
1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
1-9-5-12-3-8-6-10-2-7-4-11
Re: Tunnistatko tämän osan?
Mielestäni minulla on jossain tuollainen bensamittarin anturi, en ole varma mistä se on kotoisin, mutta veikkaan Alfettaa.
Giulia Super -69
Re: Tunnistatko tämän osan?
Onko ihan samanlainen? Voisitko luopua?
1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11
1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
1-9-5-12-3-8-6-10-2-7-4-11
1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
1-9-5-12-3-8-6-10-2-7-4-11
- Tiige
- Viestit: 2305
- Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
- Car(s): GT 3.2 Q2
GTV TB
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon) - Paikkakunta: Turenki
Re: Tunnistatko tämän osan?
Ei ainakaan -83 sedan alfetassa ollut tuollaista anturia. Muistuttaa 75 anturia. Se tosin on kokonaan muovia ja kiinnitys ei täsmää.
ex. 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta
Re: Tunnistatko tämän osan?
En ole varma onko ihan samanlainen, ainakin uimuri on alumiiniputkessa ja muistuttaa kovasti tuota sinun laitetta. Katson osaa huomenna tarkemmin ja palaan asiaan.unknown kirjoitti:Onko ihan samanlainen? Voisitko luopua?
Giulia Super -69
Re: Tunnistatko tämän osan?
kiitos
1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11
1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
1-9-5-12-3-8-6-10-2-7-4-11
1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
1-9-5-12-3-8-6-10-2-7-4-11
Re: Tunnistatko tämän osan?
Cromassa muistaakseni on tuo anturi samanlaisessa tötterössä (-86)unknown kirjoitti:Kokeillaas tälläistä polttoaineanturia, onko tullut vastaan pre 1980 autoissa?
Re: Tunnistatko tämän osan?
Tämmöinen anturi löytyi, taitaa kuitenkin olla pitempi ja muutenkin hiukan erilainen. Putkiosan pituus 27cm ja asennusreiän halkaisija 71.5mm. Kuten kuvasta näkyy osa on käytetty ja siinä on pari kolhua, kannessa teksti Veglia Patented, putki on paikallaan kolmella muovikynnellä ja sen saa liu'utettua pois painamalla kynsiä sisään.
- Liitteet
-
- 2013-12-05 20_13_37.jpg
- (83.32 KiB) Tiedosto ladattu 5444 kertaa
Giulia Super -69