Mitenhän italialainen bensatankki, tiivisteet kestäisi tuota ainetta? Korroosio on Esson (St1) baarin mukaan yleistä italialaisissa.Polttonestesäiliö, -varustus ja -putkistot valmistetaan korroosion kestävistä materiaaleista ja tiivisteet etanolin kestävistä materiaaleista. Moottorin ohjauksessa käytetään erityistä sekoitussuhteen tunnistavaa anturitekniikkaa.
refuel
Valvoja: Moderators
refuel
Kun tuota etanolia alkaa olla tarjolla, niin onko joku jo viritellyt Alfansa etanolille tai muutenvaan kokeillut ilman mitään virittelyjä?
- AlfaTom
- Viestit: 2735
- Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
- Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
- Paikkakunta: Kuusankoski
Missä tuota etanolia on sitten mahdollista tankata? Eikös jo nyt ole E98:ssa pari prosenttia "pirtua" seassa
Pelkällä etanolilla tuskin Suomessa ajellaan ihan kohta..?
Maakaasulle olisi ollut helppo Alfakin muuntaa, mutta maksaa nekin laitteet ja hinnan edullisuudesta ei pitkässä juoksussa ole takeita.
Mites etanolin päästöt? Pääseekö valtio rokottamaan käyttömaksuissa mitenkään kun päästöperusteinen maksu tulee voimaan?
Pelkällä etanolilla tuskin Suomessa ajellaan ihan kohta..?
Maakaasulle olisi ollut helppo Alfakin muuntaa, mutta maksaa nekin laitteet ja hinnan edullisuudesta ei pitkässä juoksussa ole takeita.
Mites etanolin päästöt? Pääseekö valtio rokottamaan käyttömaksuissa mitenkään kun päästöperusteinen maksu tulee voimaan?
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III
La vita è
La vita è
- AlfaTom
- Viestit: 2735
- Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
- Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
- Paikkakunta: Kuusankoski
Ihan kiva että kotimaista polttoainetta on/tulee olemaan saatavilla, ainakaan öljyn hinnan heilahtelut ei pitäisi vaikuttaa raaka-aineen eikä paljon tuotteenkaan hintaan
Valtio ottaa omansa, joko päästöperusteella tai sitten vaan rahantarpeen perusteella, tässä tapauksessa kei keksitään joku uusi vero...se että liikkuu luonnonvaroja säästäen ei ole Suomessa riittävä syy liikkua halvemmalla.
Kävi verotuksessa miten tahansa, harvalla lienee flexifuel-Alfaakaan
Tuli vaan mieleen...valtiohan ollaan me...! Mutta täällä on totuttu olemaan kilttejä hallintoalamaisia eikä siihen ole tulossa muutosta.
Tämä keskustelu on kyllä väärässä osastossa, kuuluu yleistä löpinää-osastoon...
Valtio ottaa omansa, joko päästöperusteella tai sitten vaan rahantarpeen perusteella, tässä tapauksessa kei keksitään joku uusi vero...se että liikkuu luonnonvaroja säästäen ei ole Suomessa riittävä syy liikkua halvemmalla.
Kävi verotuksessa miten tahansa, harvalla lienee flexifuel-Alfaakaan
Tuli vaan mieleen...valtiohan ollaan me...! Mutta täällä on totuttu olemaan kilttejä hallintoalamaisia eikä siihen ole tulossa muutosta.
Tämä keskustelu on kyllä väärässä osastossa, kuuluu yleistä löpinää-osastoon...
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III
La vita è
La vita è
Kyllä jos pelkästään tuolla E85:lla ajaisi, niin kuluttaa ~30% enemmän. Mutta jos 10-25% tuota E85 ja loput bensaa, niin kuluttaa 3-5% enemmän teoriassa, mutta kaasujalan asentokin vaikuttaa mielialan mukaan.Rolle kirjoitti:Kuluttaako myöskin saman verran? Mielestäni Ruotsissa kun käyttävät E85:sta niin kulutus olisi myöskin 30% kovempi..?
Aihe sinänsä liittyy hyvinkin vahvasti Alfoihin
- KJS
- Viestit: 4670
- Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
- Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
- Paikkakunta: Nokia
Empä nyt jaksa muistaa lukuja, enkä niitä tuon suuremman kulutuksen osalta ole kotimaiselta toimittajalta kuullutkaan. Se on fakta että etanolia palaa enemmän kuin bensaa, mutta se antaa myös enemmän tehoa. Esim. Saabin flexifuel autossa on merkittävä ero huipputehossa etanolin hyväksi ja nämä flexifuel autot ovat kuitenkin kompromisseja, eli eivät saa niin suurta hyötyä kuin puhtaasti etanolille suunniteltu kone. Tosin nuo mistä olen kuullut faktaa tehon noususta ovat olleet ahdettuja koneita, tiedä sitten miten merkittävä ero on vaparissa.
- Raimo Miettinen
- Viestit: 2339
- Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
- Viesti:
Saabeihin ovat ainakin laittaneet koetankillisia.
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=23&t=77653 (sivu 7 alkaa kokemukset)
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=23&t=77653 (sivu 7 alkaa kokemukset)
Eli tehot laskee, jos ei vaihda ruiskusuuttimia suuremmiksi. Ja jos vaihtaa suuttimet ja softan etanolille, niin Saab:in turbo-koneissa nousee kulutus 40% ja teho kasvaa 220hv -> 260hv.Raimo Miettinen kirjoitti:Saabeihin ovat ainakin laittaneet koetankillisia.
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=23&t=77653 (sivu 7 alkaa kokemukset)