Elikkäs, kesä saapunut taas ainakin etelään ja kylmää ois tarvis kabiiniin, vaan sitä ei tule. Kompuran magneetti kytkin vetää ja ainetta on systeemissä, tosin tarkistetaan vielä tulevalla viikolla ja täytetään tarvittaessa. Mutta pitäisikö flektin lähteä pyörimään samaan aikaan kompuran kanssa? uudemmissa autoissa kai lähtee ainakin?
apuja siis kaivataa missä voisi olla vika....ja jos joltain löytyy tuon systeemin kytkentä/sähkökaavio niin olisin suuresti kiitollinen
164:sen ilmastointi ongelma
Valvoja: Moderators
- VMTD
- Viestit: 3178
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
- Paikkakunta: Hausjärvi
Aikoinaan 164 ts missä oli ilmastointi, niin puhallin ei heti lähde kompuran kanssa pyörimään vaan siinä vaiheessa kun lauhdutin talvitsee jäähdytystä. Ainetta saattaa olla vielä järjestelmässä, muttei tarpeeksi jäähdytykseen. Voihan kuivain olla kyllästynyt kosteudesta. Siellähän on ilmeisesti jotain kiteitä, jotka imevät kosteutta järjestelmästä. Jostain olen saanut tällaista päähäni, varmaa tietoa ei ole.
Villi veikkaus: neste vähissä.
Eli:
Jos kompura menee päälle, mutta syylärin puhallin ei lähde millään pyörimään, niin neste on vähissä?
Onko järjestelmässä lasisilmä, josta näkee että menee vain nestettä vai onko siellä kuplia nesteen seassa => litku vähissä.
Tuo puhallin käynnistyy silloin, kun yleensäkin lämpöä siirtyy sisältä ulos.
Ajossahan tuo lauhduttimen jäähdytys toimii automaattisesti ja propeli ei pyöri silloin.
Eli:
Jos kompura menee päälle, mutta syylärin puhallin ei lähde millään pyörimään, niin neste on vähissä?
Onko järjestelmässä lasisilmä, josta näkee että menee vain nestettä vai onko siellä kuplia nesteen seassa => litku vähissä.
Tuo puhallin käynnistyy silloin, kun yleensäkin lämpöä siirtyy sisältä ulos.
Ajossahan tuo lauhduttimen jäähdytys toimii automaattisesti ja propeli ei pyöri silloin.