Laser tools nokka-akselin lukituspalat

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
onefromnorth
Viestit: 793
Liittynyt: 28 Loka 2004, 11:08
Car(s): Alfa GTV V6 Tbo -95, Fiat Croma ie -89, Saab 9-5 Wagon -02
Paikkakunta: Oulu / Munchen

Laser tools nokka-akselin lukituspalat

Viesti Kirjoittaja onefromnorth »

Hankin aikanaan Laser Toolsin (UK) nokka-akselin lukituspalat 2.0 TS koneeseen. Nyt tuli sitten aika käyttää noita paloja. Palat on merkattu teksteillä B1 ja B2, ja näiden palojen välillä näyttäisi olevan pieni ero nokka-akselin ajoituksessa. Eli näyttäisi olevan väliä sillä kumpi pistetään imun ja kumpi pakon puolelle. Olisiko kenelläkään tietoa siitä kumpi on kumpi?

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Ei ole tietoa kumpi on kumpi muttei niitä kyllä väärinkään saa paikalleen jos ajoitus on suurinpiirtein kohdallaan. Eli paikalleenlaittaessa näkee kyllä miten tulevat.
VMP

onefromnorth
Viestit: 793
Liittynyt: 28 Loka 2004, 11:08
Car(s): Alfa GTV V6 Tbo -95, Fiat Croma ie -89, Saab 9-5 Wagon -02
Paikkakunta: Oulu / Munchen

Viesti Kirjoittaja onefromnorth »

mattijus kirjoitti:Ei ole tietoa kumpi on kumpi muttei niitä kyllä väärinkään saa paikalleen jos ajoitus on suurinpiirtein kohdallaan. Eli paikalleenlaittaessa näkee kyllä miten tulevat.
Paitsi jos on epäilys että jako pielessä. Tai jos kone käytetty enemmänkin osina.

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Silloin homma toki astetta vaikeampaa mutta on niissä mielestäni sen verran eroa, ettei pitäisi sekaisin mennä?

http://home.hccnet.nl/jaap.bouma/PhaseVariator.htm
http://home.hccnet.nl/jaap.bouma/Camlocks2.jpg

Auttaako tuolta kuvat mitään? Pakonokka-akselin lukitus 3. pytyn kohdalle, jolloin nokan kärki on hieman jo tulppiin päin siinä missä imunokka 2. pytyssä on suorempaan ylöspäin.
VMP

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

Kyllä niissä paloissa sen verran tais eroa olla, että jos sekaantumisen vaara on niin auto ei ole kyllä enää edes käynyt. Ai niin nimim. Alfa156V6 nuo palat ainakin löytyy. kysele siltä jos paketti paloineen olis lähistöllä.

onefromnorth
Viestit: 793
Liittynyt: 28 Loka 2004, 11:08
Car(s): Alfa GTV V6 Tbo -95, Fiat Croma ie -89, Saab 9-5 Wagon -02
Paikkakunta: Oulu / Munchen

Viesti Kirjoittaja onefromnorth »

Itse itselleni vastaten: Soitin Laser Toolsin tekniseen asiakaspalveluun ja sain sieltä seuraavat tiedot:

B1 pala tulee pakopuolen keppiin sylinterin 3 nokkaan siten että palan tasainen puoli osoittaa vauhtipyörään.

B2 pala tulee imupuolen keppiin sylinterin 2 nokkaan siten että palan tasainen puoli osoittaa vauhtipyörään.

Täytyy kehua laser toolsin teknistä asiakaspalvelua. Vastasivat puhelimeen heti. Ongelma tuli heti ymmärrettyä ja vastaus haettiin kirjoista ja kansista linjan ollessa vielä auki alle viidessä minuutissa.

Muista lähteistä aikaisemmin tarttui vielä sellainen muistisääntö että kummankin puolen kolmas laakerikansi otetaan pois. Siis kolmas laskien jakopäästä.

Vastaa Viestiin