Alfoja autokouluissa?
Valvoja: Moderators
Alfoja autokouluissa?
Raumalle on tullut 156 2.0 jts selkämön autokouluun Onko muissa kaupungeissa autokouluissa alfoja? Taitaa tämä yksilö saada aika hyvää rääkkäystä ja kun vielä miettii sitä onnellista joka ostaa sen vuoden kuluttua täysin tietämättään historiasta Ehkä!
Kuopiossa on myöskin eräällä autokoululla sininen 156 2.0 jts. Melkein joka päivä töihin mennessä törmään tähän 156 ja ratin takana on aina iloinen kuski Itse ajoin viime kesänä kakkosvaiheen ja kyllä harmitti kun muutaman viikon päästä huomasin tämän 156 mainoksen lehdestä... no kyllähän Mondeollakin ajoi.
- GiuliaSuper
- Viestit: 1109
- Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
- Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
- Paikkakunta: Helsinki
- Alfaholisti
- Viestit: 508
- Liittynyt: 13 Maalis 2003, 09:25
- Paikkakunta: Kerava
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
- 1300ti
- Viestit: 942
- Liittynyt: 05 Maalis 2003, 17:38
- Car(s): A-R 101-102-105-116-156 & Fiat 501, 507F, 1500TS, 127, 128, 1.9TD
- Paikkakunta: Varsinais-Suomi
- Viesti:
Kun toi Stilo oli uusi ja näin sen ekan kerran turun katukuvassa yllä mainittuna yksilönä sivulta päin & kadun toiselta puolelta, olin aivan pähkinöinä, autokoulun herrat kun olivat laittaneet 156:n pölykapselit Fiiattiin:) Kaunis laite sekin... Tää Turun lafka tai joku opettajista on muuten CARFin jäsen, joten sinne vaan jälkikasvut treenaamaan oikeaa ajamista!niki kirjoitti:Turun Easy Driverin kalustoon kuuluu mm. Alfa Romeo 147 ja 156 Sportwagon. Löytyy myös Fiat Stilo ja avo-beemeri.
- niki
- Viestit: 1633
- Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
- Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Qtronic -07, Alfa Romeo 156 2.5 V6 -98, Moto Guzzi Norge -07, Aprilia Futura -01
- Paikkakunta: Aura
no, mun pitäis vielä tuo toinen vaihe vetää läpi tässä lähiaikoina.
Kävisköhän visiitillä tossa puljussa
OT: Itse ajokoulun kävin Young Driversissä vm.2000 318i bemarilla. Opettaja on mahtava, mutta näin jälkikäteen vähän harmittaa miksei tullut silloin valittua lafkaa jossa olisi päässyt ajelemaan Alfalla.
Kävisköhän visiitillä tossa puljussa
OT: Itse ajokoulun kävin Young Driversissä vm.2000 318i bemarilla. Opettaja on mahtava, mutta näin jälkikäteen vähän harmittaa miksei tullut silloin valittua lafkaa jossa olisi päässyt ajelemaan Alfalla.
Ammattina autokauppa
- GiuliaSuper
- Viestit: 1109
- Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
- Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
- Paikkakunta: Helsinki
Marjut kirjoitti:Kuopiossa on myöskin eräällä autokoululla sininen 156 2.0 jts. Melkein joka päivä töihin mennessä törmään tähän 156 ja ratin takana on aina iloinen kuski Itse ajoin viime kesänä kakkosvaiheen ja kyllä harmitti kun muutaman viikon päästä huomasin tämän 156 mainoksen lehdestä... no kyllähän Mondeollakin ajoi.
Samoin ajoin ykkös ja Kakkos vaiheen YD:s. Kakkos vaihees ei ajetaniki kirjoitti: no, mun pitäis vielä tuo toinen vaihe vetää läpi tässä lähiaikoina.
Kävisköhän visiitillä tossa puljussa
OT: Itse ajokoulun kävin Young Driversissä vm.2000 318i bemarilla. Opettaja on mahtava, mutta näin jälkikäteen vähän harmittaa miksei tullut silloin valittua lafkaa jossa olisi päässyt ajelemaan Alfalla.
muutaku ku kaupunki osuus autokoulun autol ja loput omal mulla pimee
ja rata! II-vaiheen ajoin marraskuus muistaakseni mun mielest ihan
rahastusta! Mikäs muiden mielipide asiasta?
Radan pinta ei kuitenkaan vastaa jää olosuhteita! Vaikka sain Alfan
ainoana n. 75kmh vauhdis ulos ns.radalta traktoria tarvittiin piti kokeilla
rajoja heh! vauhdin piti olla 55kmh! n. 70kmh pysy handus hirvi väistön
ihan ok väkisin taittu keilojen välii!
EDIT= II-vaiheen hinta oli jotain n 400€ pimeän ajon kanssa!
Viimeksi muokannut GiuliaSuper, 01 Huhti 2004, 07:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Ihan täyttä rahastusta. Muistaakseni maksoi 1800mk. Oli aika kova hinta siitä, että opettaja suositteli hyppimään vaihteiden yli (2:lla kiihdytys neljäänkymppiin, vitonen niskaan) ja pitämään ratista kaksin käsin kiinni. Ai niin, saihan sitä vielä liottaa ukon Baijerilaista mäntysuovassa.GiuliaSuper kirjoitti:II-vaiheen ajoin marraskuus muistaakseni mun mielest ihan
rahastusta! Mikäs muiden mielipide asiasta?
- niki
- Viestit: 1633
- Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
- Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Qtronic -07, Alfa Romeo 156 2.5 V6 -98, Moto Guzzi Norge -07, Aprilia Futura -01
- Paikkakunta: Aura
Beemeriä en saanut hallittua tossa väistössä yli 65 km/h nopeudessa. Hiukan tuli "hirveä" kolhittua ja väistön jälkeen spinnattua... Vaikuttaisko, että alla oli kitkat ja takaveto?GiuliaSuper kirjoitti:
Radan pinta ei kuitenkaan vastaa jää olosuhteita! Vaikka sain Alfan
ainoana n. 75kmh vauhdis ulos ns.radalta traktoria tarvittiin piti kokeilla
rajoja heh! vauhdin piti olla 55kmh! n. 70kmh pysy handus hirvi väistön
ihan ok väkisin taittu keilojen välii!
EDIT= II-vaiheen hinta oli jotain n 400€ pimeän ajon kanssa!
Penkkaan en tosiaan vetänyt mutta pyörähdin sen verran että opettaja oli naama mutrussa. Pelkäs autonsa puolesta (jos osuu keiloihin, voi tulla naarmuja tms. ) Nämä siis ykkösosan kokemuksia. Pimeän olen jo ajanut joten siitä ei mun tartte kakkosvaiheessa maksaa.
Turun YD:ssä on nykyään SDI koneellisia VW Boria. 17 sekkaa nollasta sataan. Tulivat sen jälkeen kun bemari myytiin pois, joten mietin kaksi kertaa mihin kouluun menen ajamaan toisen osan.
EDIT: Huomasin vasta nyt ton hinnan. Järkyttävää rahastusta! Ajatella, että joutuu sitten vielä itse ajamaan omalla autolla, maksaa bensat ja pesut kun on käynyt öljytyllä liukkaan kelin radalla rasvaamassa paikkoja.
Ammattina autokauppa
- Niko Tuomola
- Viestit: 561
- Liittynyt: 23 Loka 2003, 16:49
- Car(s): 166 ts , 75 ts
- Paikkakunta: Orivesi
Tämä nyt ei aivan tähän asiaan liity, mutta kuitenkin. Jouduin tässä kanssa autokouluun työpaikan autonvaihdon takia. Eli korotteleen ABe korttia C korttiin. Täytyy sanoa ettei tunnu yhtään helpolta ajelu vm-83 Scanialla, kun ikänsä ajellu Italialaisilla autoilla joissa tuntuma tiehen kunnossa. Ilmajarrujen viive on aivan järkyttävän tuntuinen . Voisi sanoa, että elämäni pisimmät 0,5 sekunttia Vaatii kyllä aivan eri asenteen liikenteessä.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Ja Scaniassa on sentään vielä hyvinkin lempeä poljinventtiili. Itse opettelin ilmajarruttelemaan pienellä Mersu-kuorma-autolla, siinä oli todella kamalat jarrut. Ei ole sittemmin osunut kohdalle yhtä hankalaa jarrutettavaa.Niko Tuomola kirjoitti:Täytyy sanoa ettei tunnu yhtään helpolta ajelu vm-83 Scanialla, kun ikänsä ajellu Italialaisilla autoilla joissa tuntuma tiehen kunnossa. Ilmajarrujen viive on aivan järkyttävän tuntuinen.
- Epäkelpokeräilijä -
Muistan kun autokoulussa ensimmäiselle ajotunnille lähtiessä mersun kuorma-autolla jarrutin pihasta tielle tultaessa henkilöautomaisesti ja autokoulun opettaja oli kaksin käsin etulasissa Pyrin ajamaan koko loppu ajotunnin koskematta jarrupolkimeen. Eipä siitä mitään kauhua tullut, sillä sittemmin tuli yksi kesä ajettua lihakuorma-autoakin (jotakuinkin samanmoinen mersu) kesätöikseni - eikä kyydissä olleet possut ainakaan valittaneet vaikka jäykkinä olivatkin
Alfaton ainakin hetkellisesti...