Onko mällätty omaa autoa? Ketuttiko?
Valvoja: Moderators
Onko mällätty omaa autoa? Ketuttiko?
Kävi yksi ikävähkö tapaus tossa pari kesää takaperin kun olin huoltamassa (naapurin pihalla reilusti) 155:ta ja tultiin kaverin kanssa siihen tulokseen, että nyt menee V6 kansiremonttiin ja irroteltiin venttiilikopat ja imusarja ja puoli keulaa ja hoksailtiin, ettei ne pirun kannet sieltä irtoa ilman nosturia (jota ei ollut). Parin päivän odottelun ja hakemisen jälkeen sain vuokrattua samaan aikaan (pieni ihme helsingissä!) traikun ja d1 pakun, jotta saatiin kärry lavalle, mutta kas kummaa kun peruuttelin pitkää ja kapeaa tietä pitkin naapurin pihalle auton viereen, niin se perhanan traikku otti kiinni johonkin (luulin että oli kanttikivi..) ja annoin kaasua, eikä mihinkään menty, joten otin vielä vauhtia että "on se ny perr...!" ja kenkää ja ärräpäitä sateli että "on heikko paku" ja sitten yllättäin iski sellanen kylmä hiki päälle.. Päätin tarkistaa, että olisiko siellä kuitenkin joku este ja kauhukseni totesin, ettei se traikun reuna mene siitä lokarista läpi, vaikka kuinka painaisi kaasua.....
Noh, pieni lommo jäi ja muutenkin se on enempi kosmeettinen haitta, kaipa sen korjaa samalla kun vaihtaa keulamaskia...
Noh, pieni lommo jäi ja muutenkin se on enempi kosmeettinen haitta, kaipa sen korjaa samalla kun vaihtaa keulamaskia...
- Hepa
- Viestit: 3197
- Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
- Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14 - Paikkakunta: Tampere
Kolmea autoa mällätty kun ne on ollut parkissa. Yhtä olen myös itse mällännyt, mutta ei ollut oma vika. Joka kerralla vitutti vaikka maksaja löytyikin muualta. Giulian etulyhdyn peruutti mutsi hajalle. Seiskafemman takakulmaan törttäsi joku eukko. Onneks vaimo näki tuon ja
Tai no oikeastaan ekalla kerralla ei niin kauheasti loppupeleissä kun kyseessä oli vaan yks voortti... Silloinkin pänni, kun oltiin töihin lähdössä ja auto oli parkissa kadun varressa. Edellisenä iltana oli joku täräyttänyt takana parkissa olleeseen autoon, joka oli kimmonnnut voortin perään, joka oli kimmonnut edessä olevan perään. Vitutus kaikkosi, kun sai vakuutuksesta voortin arvon verran rahaa ja auton sai pitää. Korjauskin hiutui ilman ainuttakaan osan vaihtoa. Auto palveli sen jälkeen vielä muutaman vuoden...
Tai no oikeastaan ekalla kerralla ei niin kauheasti loppupeleissä kun kyseessä oli vaan yks voortti... Silloinkin pänni, kun oltiin töihin lähdössä ja auto oli parkissa kadun varressa. Edellisenä iltana oli joku täräyttänyt takana parkissa olleeseen autoon, joka oli kimmonnnut voortin perään, joka oli kimmonnut edessä olevan perään. Vitutus kaikkosi, kun sai vakuutuksesta voortin arvon verran rahaa ja auton sai pitää. Korjauskin hiutui ilman ainuttakaan osan vaihtoa. Auto palveli sen jälkeen vielä muutaman vuoden...
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----
----|--OI-582--|----
Ainahan ne autot vähän osuu tolppiin, seiniin, pilareihin, puihin, betoniporsaisiin, parkissa oleviin autoihin, portinpieliin, liikennemerkkeihin, ym ym.
Tällä viikolla firman pakettiauto osui kerrostalon seinään ja poislähtiessä kadulla olleeseen roskalavaan.
Kerran ajoin maakunnassa ja puu vei peilin vauhdissa.
toisella kertaa pakettiauton katto otti kiinni parkkihallin valokiskoihin koko matkan, no mikäs siinä harvassa on ne autot jotka ruostuu katosta.
Mitäs noista KÄYTTÖautoista, työkaluja ja henkilöliikuttimia, sitä varten autoissa on puskurit että niillä voi törmäillä, tosin nykyään on joku hölmö autonsuunnittelija keksinyt että puskurit pitää olla maalattuja, kaiken maailman hapatuksia...
Turha siitä on itkeä jos autossa on muutama klommo, pitäisi vaan täälläkin suhtautua autoihin samalla tavalla kuin euroopassa, täällä puhutaan vaan pyhistä lehmistä.
Tietenkin jos osuu toisiin autoihin niin silloin pitää muistaa kysyä mitä mieltä vastapuoli on asiasta.
Ennen joulua eukko peruutti pelkääjän puolen oven ja tolpan sisään. Suurin liikenteessä on että ihmiset ajaa nokka edellä parkkiin, toivottavasti kukaan ei täällä tee niin?
Ai miksi?
No siksi että tullessa parkkiin peruutat auton parkkiin ja peileistä tarkistat etäisyydet viereisiin autoihin ja tullessa tiedät liikenteen.
Poislähtiessä pääset ajamaan nokka edellä ulos parkista ja oikeasti näet liikenteen, etkä vain arvaa...
Ainoa asia joka harmittaa on että katsastukseen joutuu ostamaan uusia umpuoita, pelti suoristuu vasaralla sisältä päin...
(Ei siksi että olisin jotenkin tapaturma altis, en vaan välitä...)
Tällä viikolla firman pakettiauto osui kerrostalon seinään ja poislähtiessä kadulla olleeseen roskalavaan.
Kerran ajoin maakunnassa ja puu vei peilin vauhdissa.
toisella kertaa pakettiauton katto otti kiinni parkkihallin valokiskoihin koko matkan, no mikäs siinä harvassa on ne autot jotka ruostuu katosta.
Mitäs noista KÄYTTÖautoista, työkaluja ja henkilöliikuttimia, sitä varten autoissa on puskurit että niillä voi törmäillä, tosin nykyään on joku hölmö autonsuunnittelija keksinyt että puskurit pitää olla maalattuja, kaiken maailman hapatuksia...
Turha siitä on itkeä jos autossa on muutama klommo, pitäisi vaan täälläkin suhtautua autoihin samalla tavalla kuin euroopassa, täällä puhutaan vaan pyhistä lehmistä.
Tietenkin jos osuu toisiin autoihin niin silloin pitää muistaa kysyä mitä mieltä vastapuoli on asiasta.
Ennen joulua eukko peruutti pelkääjän puolen oven ja tolpan sisään. Suurin liikenteessä on että ihmiset ajaa nokka edellä parkkiin, toivottavasti kukaan ei täällä tee niin?
Ai miksi?
No siksi että tullessa parkkiin peruutat auton parkkiin ja peileistä tarkistat etäisyydet viereisiin autoihin ja tullessa tiedät liikenteen.
Poislähtiessä pääset ajamaan nokka edellä ulos parkista ja oikeasti näet liikenteen, etkä vain arvaa...
Ainoa asia joka harmittaa on että katsastukseen joutuu ostamaan uusia umpuoita, pelti suoristuu vasaralla sisältä päin...
(Ei siksi että olisin jotenkin tapaturma altis, en vaan välitä...)
Viimeksi muokannut unknown, 03 Maalis 2009, 19:25. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
- Viestit: 166
- Liittynyt: 25 Maalis 2008, 20:35
- Car(s): -11 Giulietta MA
-04 147 2.0ts - Paikkakunta: Helsinki
Kerran on tullut ite säädettyä, juuri kortin saaneena 80-lätkä persiissä piti käydä vähän ajelemassa faijapuolen Regatalla "kattomassa onko tuolla pikkuteillä liukasta kun lunta tulee". Ei sitten oikein kääntyny eikä pysähtyny T-risteyksessä kun oli tuoretta lunta jään päällä vaikka vauhtikin oli hiljainen ja hissukseen liuku tien yli suoraan verkkoaidan tolppaan. Siinä meni sitten konepelti, maski ja puskuri uusiksi. Kotona sitten sellanen "sori, vähän lipsahti mut kyl sil pystyy ajaan vielä...."
Muutoin on sitten kaikki ollu noita muiden törttöilyjä mua päin, kolme kertaa otettu vähän rajummin takaapäin, pari kertaa tultu vasempaan kylkeen kolmion takaa ja kerran kuorma-auto telonut auton parkissa ollessa.
Kaikkiin muihin noista löyty aulis maksaja joka myönsi heti syyllisyytensä paitsi yhteen, kaksi jannua tuli "hieman vauhdikkaasti" eli hana pohjassa kaks päällä moposkootterilla kolmion takaa suoraan Stilon vasempaan etulokariin. Siinä ku pysähdyin ihmettelemään et "mitä vittua sieltä oikein tuli" näin peilistä ku jätkät keräs äkkiä kamansa keskellä risteystä ja kaasuttivat karkuun. Poliisi veikkasi että varastetulla mopolla varmaan liikkeellä eikä sitten koskaan selvinnyt ketä olivat. Siinä sitä sitten joutu kärsimään sillosen 500e omavastuun.

Muutoin on sitten kaikki ollu noita muiden törttöilyjä mua päin, kolme kertaa otettu vähän rajummin takaapäin, pari kertaa tultu vasempaan kylkeen kolmion takaa ja kerran kuorma-auto telonut auton parkissa ollessa.
Kaikkiin muihin noista löyty aulis maksaja joka myönsi heti syyllisyytensä paitsi yhteen, kaksi jannua tuli "hieman vauhdikkaasti" eli hana pohjassa kaks päällä moposkootterilla kolmion takaa suoraan Stilon vasempaan etulokariin. Siinä ku pysähdyin ihmettelemään et "mitä vittua sieltä oikein tuli" näin peilistä ku jätkät keräs äkkiä kamansa keskellä risteystä ja kaasuttivat karkuun. Poliisi veikkasi että varastetulla mopolla varmaan liikkeellä eikä sitten koskaan selvinnyt ketä olivat. Siinä sitä sitten joutu kärsimään sillosen 500e omavastuun.
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Jaa että onko? No ON. Tovi sitten tuli vedettyä viikon tehokkaassa ajossa ollut 33 Permanent oikeen huolella puuhun. Ja edelleen vituttaa, tapahtuman jälkeen olen käynyt autoa katsomassa keskimäärin kerran viikossa, enempää ei ole pystynyt.
Ensimmäinen autoni, 164 TS meni myöskin takaa solmuun, tämäkin vitutti ehkä saman verran, mutta erilailla. Korvausrahat oli kohtuulliset.
Ensimmäinen autoni, 164 TS meni myöskin takaa solmuun, tämäkin vitutti ehkä saman verran, mutta erilailla. Korvausrahat oli kohtuulliset.
- VMTD
- Viestit: 3178
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
- Paikkakunta: Hausjärvi
Vuonna -81 peruutin yhden Corollan oven sisään Ladalla. Lada ei vaurioitunut. Kolmisen vuotta sitten 155 puskuriin tuli reikä, kun en saanut pysähtymään ajoissa, pakun koukku sisään. Kaksi kertaa lähtenyt kuskin puoleinen peili. Silloin kun ei ollut lisäjarruvaloa niin useasti tuli joku perään kaupungissa, muttei kertaakaan kun sellainen on autossa ollut. Kerran ajoin tielle poikittain kääntyneen kuorma-auton takapyörän ja alle ajosuojan väliin, silloin syyllinen oli kuorma-auto.
-
- Viestit: 1754
- Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
- Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.
- Antijape
- Viestit: 758
- Liittynyt: 20 Maalis 2005, 11:05
- Car(s): Ei alfaa. Ex 159 SW 3.2 Q4, 156 2.0 JTS ja 147 2.0 TS
Kaksi kertaa mällännyt oman auton ja kerran kaverin. Sen enempää selittämättä vika oli aina itsessä ja liian kovassa vauhdissa tai muuten hölmössä toiminnassa. Kaikki tapahtui ajokortin saamisen jälkeen 3v sisällä ja nyt on tullut 12v ajettua ilman pienintäkään kolhua. Tästä voidaan päätellä että tilastot ovat aivan oikeassa siinä kenelle (mies ja ajokortti ollut liian vähän aikaa) niitä äksidenttejä eniten sattuu...
- JiiPee
- Viestit: 2476
- Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
- Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98 - Paikkakunta: Vantaa
Neljännenvuosisata autoilua takana, ja tottavieköön siihen mahtuu kaikenlaista kohellusta, muttei onneksi mitään sen vakavampaa. Tällä vuosituhannella vaimoni siloitti yhden patongin takakulman postilaatikkoon, minulla fiude päätti jättää kuskin puolen peilinsä yksikseen autotalliin ja Mr. D. Durango veti kärsänsä nyrpälleen. Siinäpä se - toistaiseksi.
Jos menee pieleen ja harmittaa tarpeeksi, pura. Ei mistään hyvää saa, jos ei tee ja pura -Panu Kaila
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Äkkiäkös sitä tosiaan pakulla ajellessa oli kerrostalojen pihoissa ahdasta, mutta sitä vartenhan oli puskurit. Kun osui tolppaan, tiesi vaihtaa suuntaa
, ei sitä autoihin kehdannut osua, kun kerran vahingossa. Ei jälkiä, kävin tosin ilmoittamassa omistajalle tapahtuneesta.
Vanha Tojota sai reiän puskuriin, kun en kotipihassa "muistanut" peruuttaessa katsoa peiliin ja siellä olikin äidin auto vetokoukkuineen, oho.
Kaveria vitutti enemmän kun mulla lähti sen Opel C-raketti mallia "pelto" lapasesta ja otti kontaktia suomalaisen kuusen kanssa
, silloin ei kaksi käsiparia riittänyt ohjaamossa.
edittiä: niin ja kyllähän yhdestä Opelista putosi takapuskuri, kun jonossa tönäisin, käskin viemään tutulle korjaamolle, että ne pistää mulle laskun. Kyselin sitten oliko mennyt pahasti, niin oli irronnut kiinnikkeistä, mutta siihen olisi kuulemma potkukin riittänyt. Alfaan ei tullun jälkeäkään.

Vanha Tojota sai reiän puskuriin, kun en kotipihassa "muistanut" peruuttaessa katsoa peiliin ja siellä olikin äidin auto vetokoukkuineen, oho.
Kaveria vitutti enemmän kun mulla lähti sen Opel C-raketti mallia "pelto" lapasesta ja otti kontaktia suomalaisen kuusen kanssa

edittiä: niin ja kyllähän yhdestä Opelista putosi takapuskuri, kun jonossa tönäisin, käskin viemään tutulle korjaamolle, että ne pistää mulle laskun. Kyselin sitten oliko mennyt pahasti, niin oli irronnut kiinnikkeistä, mutta siihen olisi kuulemma potkukin riittänyt. Alfaan ei tullun jälkeäkään.
Viimeksi muokannut Alfissimo, 05 Maalis 2009, 01:09. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
- Zulak
- Viestit: 465
- Liittynyt: 15 Helmi 2006, 13:07
- Car(s): Katkolla oleva Alfisti, ei alfaa nyt
ex:t 156 JTS, 156 2.4JTD x2, 156 Selespeed x2, 75 TS, Spider 2.0TS - Paikkakunta: Savonlinna
Noh.. näitähän riittää.. Kortin saatuani tullut vuosittain se 60-70tkm ajettua, joten mahtuuhan siihen jokunen pieni sattuma.
- Ensiautoani Mitsubishi Lanceriani myydessäni sattui eka pieni kommellus. Olin juuri sopinut kaupat autosta ja lähdin ostajan pihasta pakittelemaan sateisella hämärällä kelillä ja tietenkään en huomannut tolppaa, joka sattui liikeradalleni ikävästi. Ostaja kuuli tietty rysäyksen ja tuli sisältä ilmoittamaan ettei kyseinen auto enää kiinnostakaan ihan niin paljoa.
- Seat Cordobassa oli puskurissa jotain vikaa kun se jopa kahteen kertaan päätti hajota yhteenotossa lumipenkan kanssa.. Tämän pulkan kanssa opin ettei talvirenkaissa kannata välttämättä säästää. Vuosia vanhat pinnoitetut "talvi"nakit ei oo Suomen olosuhteissa ne parhaat mahdolliset.
- Seatin jälkeen siirryin Alfailuun ja se on tähän asti mennytkin suht. mutkattomasti 75:lla leikkimistä lukuunottamatta. Surkeasti epäonnistuneen luisuttelun seuraksena 75:n etukulma sai hieman uutta muotoa ja umpio päätti hajota (jonkinlaisia yhteensopivuusongelmia seinän kanssa). 156:lla en koskaan mitään koheltanut ja Spiderikin on vielä neitsyt tämän suhteen *KOP KOP*.
- Firman golffi onkin sitten ainut auto, jonka oikeasti olen tuhonnut. En koskaan kolarin jälkeen itse päässyt autoa katsomaan, mutta kuulemma ainut ehjä lasipinta oli peruutuspeili. Samassa rytäkässä tuli kuskiinkin jo vähän peltivaurioita (9 murtumaa, mm. selkäranka)..
Muijakin on Nissaniamme vuoden aikana kolhinut jo kahdesti. Tosin moista jaappanian hirvitystä sietääkin kolhia, kunhan jättää Alfan rauhaan.
- Ensiautoani Mitsubishi Lanceriani myydessäni sattui eka pieni kommellus. Olin juuri sopinut kaupat autosta ja lähdin ostajan pihasta pakittelemaan sateisella hämärällä kelillä ja tietenkään en huomannut tolppaa, joka sattui liikeradalleni ikävästi. Ostaja kuuli tietty rysäyksen ja tuli sisältä ilmoittamaan ettei kyseinen auto enää kiinnostakaan ihan niin paljoa.
- Seat Cordobassa oli puskurissa jotain vikaa kun se jopa kahteen kertaan päätti hajota yhteenotossa lumipenkan kanssa.. Tämän pulkan kanssa opin ettei talvirenkaissa kannata välttämättä säästää. Vuosia vanhat pinnoitetut "talvi"nakit ei oo Suomen olosuhteissa ne parhaat mahdolliset.
- Seatin jälkeen siirryin Alfailuun ja se on tähän asti mennytkin suht. mutkattomasti 75:lla leikkimistä lukuunottamatta. Surkeasti epäonnistuneen luisuttelun seuraksena 75:n etukulma sai hieman uutta muotoa ja umpio päätti hajota (jonkinlaisia yhteensopivuusongelmia seinän kanssa). 156:lla en koskaan mitään koheltanut ja Spiderikin on vielä neitsyt tämän suhteen *KOP KOP*.
- Firman golffi onkin sitten ainut auto, jonka oikeasti olen tuhonnut. En koskaan kolarin jälkeen itse päässyt autoa katsomaan, mutta kuulemma ainut ehjä lasipinta oli peruutuspeili. Samassa rytäkässä tuli kuskiinkin jo vähän peltivaurioita (9 murtumaa, mm. selkäranka)..
Muijakin on Nissaniamme vuoden aikana kolhinut jo kahdesti. Tosin moista jaappanian hirvitystä sietääkin kolhia, kunhan jättää Alfan rauhaan.
Juuri kortin saanena - yllätys, yllätys - pistin Renu 8:n kurvissa ulos kuorma-auton nokkaan. Onneksi oli ns. hidas paikka, eli kuormuri ei enää paljon liikkunut. Renu meni kasaan tuulilasia myöten etupyörien yläpuolelta.
Tämä kävi toukokussa. Auto korjattiin.
Lähdin Saksaan kesätöihin Volkkarille ja otin auton mukaan. Juhannuspäivänä kaadoin auton sadekelillä 3 kertaa katon kautta ympäri serpentiinistä alas. Toppasi pyörilleen kun rupesi puut vahveneen.
Suostuivat korjaamaan, kun vakuutus maksoi. Ehjää oli vain taka pystypelti, kaikki muu vaihdettiin tai oiottiin. Ajelin sitten 2 kuukautta linkkarilla töihin ja sain auton 2 päivää ennen kotiin paluuta.
Tää ketutti tosi paljon.
Panivat muuten mun autokuskiksi seuraavalla viikolla. Roudasin tavaroita piirimyyjille. ( kerran nousi Kleinbussi kahdelle pyörälle)
Ja sitten viimeinen oli heti tämän jälkeen syksyllä ensimmäisillä lumilla.
Olin vaihtanut renu 16:seen eteen talvikumit ja takana oli kesärenkaat.
Kaverin kanssa kierrettiin "Pyynikin rataa" vauhtia riittävästi. Lähti sitten siinä perä irti Rosendahlin kohdasta hiukan eteenpäin oikealle kaartuvassa mutkassa. Ratissa ei enempää vääntöä ja auto tietty sammu, niin että kytkin pohjassa mennnään ja lumi pöllyää ja kivitalon kulma lähestyy suoraan kuskin oven kohtaa. Onneksi otti rotvallin ylityksessä takapyörä pienen nypyn ja oikaisi sen verran, että perä osui metrin verran kulmasta seinään. Auto käymään ja poistuminen paikalta, ennen kuin väki herää.
Samainen 16 kärsi Lahden pääkadulla hiukan. Olin lähdössä pois parkista ja katsoin, että keskikaistaa tulee Kleinbussi, joten sekaan. Eikös se perkele vaihtanut kaistaa ja jäi sen takapuskuri ja mun etupuskuri hakaukseen.
Sen jälkeen on ollutkin sitten 40 vuotta vähän hiljaisempaa.
Tämä kävi toukokussa. Auto korjattiin.
Lähdin Saksaan kesätöihin Volkkarille ja otin auton mukaan. Juhannuspäivänä kaadoin auton sadekelillä 3 kertaa katon kautta ympäri serpentiinistä alas. Toppasi pyörilleen kun rupesi puut vahveneen.
Suostuivat korjaamaan, kun vakuutus maksoi. Ehjää oli vain taka pystypelti, kaikki muu vaihdettiin tai oiottiin. Ajelin sitten 2 kuukautta linkkarilla töihin ja sain auton 2 päivää ennen kotiin paluuta.
Tää ketutti tosi paljon.
Panivat muuten mun autokuskiksi seuraavalla viikolla. Roudasin tavaroita piirimyyjille. ( kerran nousi Kleinbussi kahdelle pyörälle)
Ja sitten viimeinen oli heti tämän jälkeen syksyllä ensimmäisillä lumilla.
Olin vaihtanut renu 16:seen eteen talvikumit ja takana oli kesärenkaat.
Kaverin kanssa kierrettiin "Pyynikin rataa" vauhtia riittävästi. Lähti sitten siinä perä irti Rosendahlin kohdasta hiukan eteenpäin oikealle kaartuvassa mutkassa. Ratissa ei enempää vääntöä ja auto tietty sammu, niin että kytkin pohjassa mennnään ja lumi pöllyää ja kivitalon kulma lähestyy suoraan kuskin oven kohtaa. Onneksi otti rotvallin ylityksessä takapyörä pienen nypyn ja oikaisi sen verran, että perä osui metrin verran kulmasta seinään. Auto käymään ja poistuminen paikalta, ennen kuin väki herää.
Samainen 16 kärsi Lahden pääkadulla hiukan. Olin lähdössä pois parkista ja katsoin, että keskikaistaa tulee Kleinbussi, joten sekaan. Eikös se perkele vaihtanut kaistaa ja jäi sen takapuskuri ja mun etupuskuri hakaukseen.
Sen jälkeen on ollutkin sitten 40 vuotta vähän hiljaisempaa.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
- Bisci
- Viestit: 511
- Liittynyt: 02 Elo 2007, 00:05
- Car(s): V60 AWD,
OIIIIIIIO ja
TVR S - Paikkakunta: Savicity
Varmasti OT, mutta olikosse ny niin nääs, että Pyynikillä on ihan oikeesti ajettu kilipaa? Vähänniinku Eltsussa, mutta haastavampi baana? Vai muistanko mää ny ihavväärin, ainakin siä panimo oli.Laku kirjoitti:Kaverin kanssa kierrettiin "Pyynikin rataa" vauhtia riittävästi. Lähti sitten siinä perä irti Rosendahlin kohdasta hiukan eteenpäin oikealle kaartuvassa mutkassa...
Ne jotka puhuu ei tiedä, ne jotka tietää ei puhu.
K.Rosberg
K.Rosberg
- Hepa
- Viestit: 3197
- Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
- Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14 - Paikkakunta: Tampere
^ Kyllä kun sielä ajelee niin ihmettelee ettei ihan kauhean moni ole kuollut aikanaan. Puut on ihan tiessä kiinni ja muutenkin aika mukavia mutkia, nousuja ja laskuja täynnä. Upeat baanat. Täytyy käydä kyllä Giuliaa ulkoiluttamassa siellä kesällä... (toivottavasti ei sen jälkeen tule asiaa tähän topicciin...)
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----
----|--OI-582--|----
-
- Viestit: 385
- Liittynyt: 12 Syys 2006, 19:55
- Paikkakunta: Soini
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Yhdellä Seiskafemmalla pamautin peuraa päin, ilman hirvivakuutusta. Valtiokonttori maksoi pari kertaa auton ostohinnan verran joten ei kovasti jaksanut harmittaa.
Muuten ei sitten ole tullutkaan harrastettua uudelleenmuotoilua. Mutta kun se päivä koittaa niin varmasti jyrsii, ei nimittäin ole tullut pidettyä kaskoja autoissa.
Muuten ei sitten ole tullutkaan harrastettua uudelleenmuotoilua. Mutta kun se päivä koittaa niin varmasti jyrsii, ei nimittäin ole tullut pidettyä kaskoja autoissa.
- Epäkelpokeräilijä -
-
- Viestit: 130
- Liittynyt: 04 Touko 2009, 13:09
- Car(s): VW Golf mk1 cabrio, Ford Fiesta ST
Ex Alfat: 156 V6, Giulietta, -88 Spider - Paikkakunta: Helsinki
Joskus tuoreella ajokortilla tuli peruutettua jetalla päin takana ollut roskista. Takakonttin jäi jälki, mutta ei hirveästi ketuttanut. Enemmänkin nolotti.
Pari kertaa on sitten nuorempana eri autoilla joutunut lumitöitä tekemään kun ajolinja ei ole vastannut mutkan jyrkkyyttä. Noissa sessioissa ei ole kyllä mitään autosta hajonnut.
Ainoa kerta kun kunnolla koski hermoon ei ollut edes oma moka. Joku maastoautokuski ystävällisesti peruutti mersusta etukulman sisään. Vastapuolen vakuutushan koko lystin korvasi, mutta talvimyrskyn aiheuttaman ruuhkan takia mersun sai korjaamolta vasta kuukauden päästä.
Nykyisin tulee istuttua ralleissa pelkääjän paikalla ja ainoana ulosajona on vain pieni kantoon töksäytys. Isompaa kolahdusta odotellessa olisi nyt ostoslistalla HANS -niskatuki ja uusi kypärä.
Pari kertaa on sitten nuorempana eri autoilla joutunut lumitöitä tekemään kun ajolinja ei ole vastannut mutkan jyrkkyyttä. Noissa sessioissa ei ole kyllä mitään autosta hajonnut.
Ainoa kerta kun kunnolla koski hermoon ei ollut edes oma moka. Joku maastoautokuski ystävällisesti peruutti mersusta etukulman sisään. Vastapuolen vakuutushan koko lystin korvasi, mutta talvimyrskyn aiheuttaman ruuhkan takia mersun sai korjaamolta vasta kuukauden päästä.
Nykyisin tulee istuttua ralleissa pelkääjän paikalla ja ainoana ulosajona on vain pieni kantoon töksäytys. Isompaa kolahdusta odotellessa olisi nyt ostoslistalla HANS -niskatuki ja uusi kypärä.
Kortti vuodesta -95 ja kilometrejä, mahtaisko 2miljoonaa riittää..
-kevarilla kaatuilin vähän väliä, ajotyylissä vikaa?
-1000 gsx-r kyljeleen kerran n. 60:stä
-turbo uno paloi riihimäen ramppiin kun tuli vähän leikittyä ahdoilla
-turbo chromasta hajosi kone, aiheuttaen pienen ojituksen samalla
-mirafiorin ajoin nokialla tolppaan.
-toisen mirafiorin hajotti toinen autoilija, tultuaan kylkeen kolmion takaa lukonmäessä
-164 otti aikoinaan takaa-ajossa hieman kipeää, kun tempaisin käsijarrulla satasesta rotvalliin koko takakelkan
-Giulietta taasen osui takaa-ajossa täydestä vauhdista (vitosella) jakajaan kylki edellä, henki meinasi lähteä
-penkkoja on pöllytetty kaikilla takavetoisilla, etuvetoisilla ja crosseilla. Ajolinjat on aina olleet ahneet.. =)
-yhden rekankin vetänyt teiskossa metsään, tai no, 5-6metriin kallioleikkauksen päälle ja kyljelleen takaisin alas.
-mikä vitun kaskovakuutus? Kaikki on maksettu omasta pussista, kuten edelleenkin. Nykyään tosin ajotapa huomattavasti rauhallisempi, leipä kun on kortista kiinni. Edelleenkin kyllä tule vedeltyä surutta menemään, jos tilanne sitä vaatii - tästä todisteena sakkolappuja varmasti yli 20 k€
-kevarilla kaatuilin vähän väliä, ajotyylissä vikaa?
-1000 gsx-r kyljeleen kerran n. 60:stä
-turbo uno paloi riihimäen ramppiin kun tuli vähän leikittyä ahdoilla
-turbo chromasta hajosi kone, aiheuttaen pienen ojituksen samalla
-mirafiorin ajoin nokialla tolppaan.
-toisen mirafiorin hajotti toinen autoilija, tultuaan kylkeen kolmion takaa lukonmäessä
-164 otti aikoinaan takaa-ajossa hieman kipeää, kun tempaisin käsijarrulla satasesta rotvalliin koko takakelkan
-Giulietta taasen osui takaa-ajossa täydestä vauhdista (vitosella) jakajaan kylki edellä, henki meinasi lähteä
-penkkoja on pöllytetty kaikilla takavetoisilla, etuvetoisilla ja crosseilla. Ajolinjat on aina olleet ahneet.. =)
-yhden rekankin vetänyt teiskossa metsään, tai no, 5-6metriin kallioleikkauksen päälle ja kyljelleen takaisin alas.
-mikä vitun kaskovakuutus? Kaikki on maksettu omasta pussista, kuten edelleenkin. Nykyään tosin ajotapa huomattavasti rauhallisempi, leipä kun on kortista kiinni. Edelleenkin kyllä tule vedeltyä surutta menemään, jos tilanne sitä vaatii - tästä todisteena sakkolappuja varmasti yli 20 k€
..ammattina autoslalom..