Alfoista
Valvoja: Moderators
SP
Viestit: 957 Liittynyt: 02 Kesä 2003, 05:21
Car(s): Ducati 748 -01 Ducati Monster 750 -99 BMW D
Paikkakunta: Tampere
Viesti
Kirjoittaja SP » 22 Touko 2009, 21:40
Onkos porukalla kokemuksia tummennuskalvojen poistosta, lähinnä siitä miten sen liiman saa helpoiten pois
Ex-autonasentaja entisessä elämässä...
Midi
Viestit: 817 Liittynyt: 12 Kesä 2005, 17:21
Paikkakunta: Forssa
Viesti
Kirjoittaja Midi » 22 Touko 2009, 21:47
Toimisikohan ruokaöljy, tarran jämät ainakin lähti tehokkaasti kun puolituntia antoi liota ja sitten vaan rätillä pois.
Joona Karimaa
____________
Nouko88
Viestit: 754 Liittynyt: 23 Marras 2005, 20:23
Paikkakunta: Forssa/Jokioinen
Viesti
Kirjoittaja Nouko88 » 22 Touko 2009, 22:00
Ksyleenillä lähtee hienosti.
kumimuumi
Viestit: 3209 Liittynyt: 12 Joulu 2004, 23:56
Paikkakunta: Akaa
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja kumimuumi » 22 Touko 2009, 22:12
Glym tar-remover tms. puulasta ja koppa kaljaa. Kyllä se siitä.
Koitin tosin kerran hyvällä menestyksellä tolu lasinpesua ja silläkin lähtee.
..ammattina autoslalom..
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717 Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi
Viesti
Kirjoittaja Rasvis » 22 Touko 2009, 22:15
kumimuumi kirjoitti: Koitin tosin kerran hyvällä menestyksellä tolu lasinpesua ja silläkin lähtee.
Ei taida pönttö kestää kopallista?
- Epäkelpokeräilijä -
kumimuumi
Viestit: 3209 Liittynyt: 12 Joulu 2004, 23:56
Paikkakunta: Akaa
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja kumimuumi » 22 Touko 2009, 22:25
Itseasiassa se on vain tolun tekemää, ei niinkään voimakas hajuista. =)
Hönössä enempi laitellut kun irrotellut noita kalvoja, varmasti 6-70 autoa kalvottanut. 2 repinyt irti. =D
..ammattina autoslalom..
maddog
Viestit: 75 Liittynyt: 25 Elo 2004, 18:57
Paikkakunta: Tampere
Viesti
Kirjoittaja maddog » 23 Touko 2009, 09:36
Ainakin tarroista jääneisiin liimoihin maalipinnalta parhaaksi
koettu lakkabensiini+asetoni (Fifty-Sixty sekoitussuhde).
Tiige
Viestit: 2305 Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GT 3.2 Q2 GTV TB Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki
Viesti
Kirjoittaja Tiige » 23 Touko 2009, 12:03
Asetoni toimi myös yksinään kohtuullisesti kun itse noita hinkkasin pois.
ex. 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta
Pasi
Viestit: 6773 Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): : Crosswagon Q4 '05 156 2.5 V6 '98 --- [ EX ] --- 159 2.4 JTDm '07 156 1.8 TS SW '02 33 1.7 IE '91 155 2.0 '92 33 1.7 IE '91 156 2.5 V6 SW '03 Bravo 1.4 Tjet '08 156 2.0 JTS '02 Sprint 1.5 QV '86 156 1.6 TS '98 33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Pasi » 23 Touko 2009, 13:44
Työläs mutta kemikaliton tapa on nollu taputella sitä lasiin jäänyttä liimaa toisella (vahvalla) tarralla ... näin ainakin sain aikoinaan pienet jämät pois takalasista.
En kyllä suosittele jos liimaa on lasissa vähänkin enemmän ... saattaa tulla kuolio käteen
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
Jalamari
Viestit: 3091 Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla GTV 2.0V6TB 75 V6 Lancia Thesis Triumph speedfour ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD, 156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela
Viesti
Kirjoittaja Jalamari » 23 Touko 2009, 14:51
Jollain Asetoni tinneri tyyppisellä, tullut pehmennettyä liima. Ja sitten tummennuspaketissa tulleella mattoveitsellä, kaapinu liiman pois.
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717 Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi
Viesti
Kirjoittaja Rasvis » 23 Touko 2009, 15:51
Tuohon kaapimiseen soveltunee hyvin keraamisten liesitasojen hinkkaamiseen tarkoitettu terä. Sellaisella rapsuttelin Spiiderin tuuletusikkunan salvan liimoja irti lasista ja hyvin lähti.
- Epäkelpokeräilijä -
Hepa
Viestit: 3197 Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69 Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere
Viesti
Kirjoittaja Hepa » 23 Touko 2009, 17:15
On myös olemassa ihan lasin kaapimiseen tarkoitettuja lastoja, jossa partakoneen terän tyylinen ohut terä. Sellaisella joskus putsasin maaliroiskeita 75:n lasista. Tosin liiman poisto on hankalampaa kun pyörii mukana, jos on tahmeaa vielä.
Oo ==\\*//==oO
----|--OI-582 --|----
Epezi
Viestit: 7464 Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Epezi » 23 Touko 2009, 20:42
Kunhan ei millään noista ala takalasista rapsuttelemaan
kumimuumi
Viestit: 3209 Liittynyt: 12 Joulu 2004, 23:56
Paikkakunta: Akaa
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja kumimuumi » 23 Touko 2009, 22:36
^puulasta. Ei lähde lämpöraita. Tolulla ja rätillä lähti passatista irti.
..ammattina autoslalom..
SP
Viestit: 957 Liittynyt: 02 Kesä 2003, 05:21
Car(s): Ducati 748 -01 Ducati Monster 750 -99 BMW D
Paikkakunta: Tampere
Viesti
Kirjoittaja SP » 24 Touko 2009, 08:00
No niin katsotaan joutuuko jotain noista neuvoista kokeilemaan... Aika monessa autossa on valitettavasti kalvot mitä olen harkinnut ostaa
Ex-autonasentaja entisessä elämässä...