Hitaasti kiihdyttäessä auto vaihtaa ykköseltä kakkoselle hieman kytkintä
luistattaen, onko tää normaalia vai kytkin yksinkertaisesti kulunut?? Olen
ajanut autolla n.20000km eikä tilanne ole pahentunut...-tietämätön-
Selespeed
Valvoja: Moderators
- -Tomi-
- Car(s): Diudi
ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99 - Paikkakunta: Ylöjärvi
USB-OBD2 -kaapeli ja Alfadiag -softa. Mittaat ohjelmalla työsylinterin pituuden ja jos se ei ole sallituissa rajoissa, niin säädät sen manuaalisesti kohdalleen. Tämän jälkeen softalla kalibroit kytkimen.
Näin tein itse omalle autolle ja pitkään vaivannut kuumana nykiminen poistui, jota ammattilaiset eivät osanneet liikkeessä (ei Delta) useammallakaan yrityksellä ja rahastuksella eliminoida.
Näin tein itse omalle autolle ja pitkään vaivannut kuumana nykiminen poistui, jota ammattilaiset eivät osanneet liikkeessä (ei Delta) useammallakaan yrityksellä ja rahastuksella eliminoida.
- alfa 156 v6
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
- -Tomi-
- Car(s): Diudi
ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99 - Paikkakunta: Ylöjärvi
Nimen omaan ja se kannattaa hankkia ! Itse olisin säästänyt juurikin sen kytkinrempan + muutaman kalibroinnin verran, jos olisin jo viime kesänä hankkinut Alfadiagin. Ei mun kytkin oikeasti ollut kulunut, kun sitä porukka on pällistellyt ! Mutta siis ei sitä Deltassa remppailtu.Jalamari kirjoitti:Jeps. Juurikin näin jos tuo Alfadiag sattuu olemaan. Vai että eivät osaa Deltassakaan tuota säätää?Enempihän siitä tietysti saa rahaa jos saa kytkin remontin myytyä.
Rajat on 28,0 - 28,5 mm. Mulla se oli 29,5 mm ja heti kun sain arvoksi säädettyä 28 milliä, loppui nykiminen kuin seinään. Alfaowner sivustolta löytyy ohjeet sen tekemiseen (hakusanaksi vaikka alfadiag+clutch rod) ja se on aika helppo ja nopea homma. Siellä lukikin, että tuo operaatio olisi aina silloin tällöin hyvä tehdä. Sivustoa tosin vissiin päivitetään tällä hetkellä ja on siksi nurin.alfa 156 v6 kirjoitti:Mitkäs ne on ne sallitut rajat?