Selespeed

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
MKA
Viestit: 20
Liittynyt: 26 Touko 2009, 17:08
Car(s): 156jts selefarkku -05, käyttis-primera p10

Selespeed

Viesti Kirjoittaja MKA »

Hitaasti kiihdyttäessä auto vaihtaa ykköseltä kakkoselle hieman kytkintä
luistattaen, onko tää normaalia vai kytkin yksinkertaisesti kulunut?? Olen
ajanut autolla n.20000km eikä tilanne ole pahentunut...-tietämätön-

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

Ei muuta kun käyt säädättämässä sitä kytkintä Deltalla. Jos ei ala pelaamaan niin sitten uutta kytkytintä. Samaa tekee välillä täälläkin.

Avatar
-Tomi-
Viestit: 1486
Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
Car(s): Diudi

ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja -Tomi- »

USB-OBD2 -kaapeli ja Alfadiag -softa. Mittaat ohjelmalla työsylinterin pituuden ja jos se ei ole sallituissa rajoissa, niin säädät sen manuaalisesti kohdalleen. Tämän jälkeen softalla kalibroit kytkimen.

Näin tein itse omalle autolle ja pitkään vaivannut kuumana nykiminen poistui, jota ammattilaiset eivät osanneet liikkeessä (ei Delta) useammallakaan yrityksellä ja rahastuksella eliminoida.

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

Jeps. Juurikin näin jos tuo Alfadiag sattuu olemaan. Vai että eivät osaa Deltassakaan tuota säätää? :lol: Enempihän siitä tietysti saa rahaa jos saa kytkin remontin myytyä.

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

-Tomi- kirjoitti:Mittaat ohjelmalla työsylinterin pituuden ja jos se ei ole sallituissa rajoissa, niin säädät sen manuaalisesti kohdalleen. Tämän jälkeen softalla kalibroit kytkimen.
Mitkäs ne on ne sallitut rajat?

Avatar
-Tomi-
Viestit: 1486
Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
Car(s): Diudi

ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja -Tomi- »

Jalamari kirjoitti:Jeps. Juurikin näin jos tuo Alfadiag sattuu olemaan. Vai että eivät osaa Deltassakaan tuota säätää? :lol: Enempihän siitä tietysti saa rahaa jos saa kytkin remontin myytyä.
Nimen omaan ja se kannattaa hankkia ! Itse olisin säästänyt juurikin sen kytkinrempan + muutaman kalibroinnin verran, jos olisin jo viime kesänä hankkinut Alfadiagin. Ei mun kytkin oikeasti ollut kulunut, kun sitä porukka on pällistellyt ! Mutta siis ei sitä Deltassa remppailtu.
alfa 156 v6 kirjoitti:Mitkäs ne on ne sallitut rajat?
Rajat on 28,0 - 28,5 mm. Mulla se oli 29,5 mm ja heti kun sain arvoksi säädettyä 28 milliä, loppui nykiminen kuin seinään. Alfaowner sivustolta löytyy ohjeet sen tekemiseen (hakusanaksi vaikka alfadiag+clutch rod) ja se on aika helppo ja nopea homma. Siellä lukikin, että tuo operaatio olisi aina silloin tällöin hyvä tehdä. Sivustoa tosin vissiin päivitetään tällä hetkellä ja on siksi nurin.

Vastaa Viestiin