Saattaapi ahdistaakin kun otetaan ilmansuodattimet ja ilmamäärämittarit letkuineen mukaan laskuun. Tuon systeemin kanssahan ei niitä käytetä. Ruiskua ohjataan varmaan kaasuläpän asennon mukaan.
Esimerkiksi Opelin 16v koneeseenhan (156hv, 2,0L, esim kadett GSI) näitä on asenneltu jo iät ja ajat. 156 heppaa vakiosta ja n.200 läppärungoilla ja ohjelmoitavalla aivolla (siis vakionokilla ja konetta avaamatta)... Joten luulisi Alfassakin vaikuttavan jotakin. Tohon kun vielä peltisarja, viri putki ja ärjymmät nokat, niin johan puhuu. Ja voimakkaalla äänellä!
Oishan tuo ihan kiva, mutta toisaalta kuka on valmis maksamaan tuollaisen hinnan parin kymmenen hepan teholisästä. Ainakaan 1.8 ja 2 litraiseen ja varsinkaan V6:teen ei varmaan sellaista tarvitse normaaliolosuhteissa- kulkeehan ne muutenkin varsin reippaasti.
1.6 litran kone on sen verran nuhapumppu, että siihen voisi jo harkita (koeajon perusteella).
Mitäs kaikkea se Skyhorse pistikään 147:aansa ja tehon lisäys oli kuitenkin suhteellisen pieni. Liekö myynyt alfan kun ei enään ole foorumilla kommentoinut?
Kyllä näitä paremmasta päästä olevia tuunaajia on ja varmasti kysyntää on tuollekin palikalle. Ongelmallisempi vain saada kunnon säätöihin päästömielessäkin, ja mitähän katsastussetä on mieltä tuollaisesta muutoksesta. Noissa läppärunkojutuissahan on aina kovempi tulipalon vaara kuin suljetuissa imusarjoissa.