155/156/166 t.s läppärungot

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Ghost
Viestit: 456
Liittynyt: 18 Marras 2003, 14:47
Car(s): GT 3.2 Q2
156 2.0 T.S
Paikkakunta: Tampere

155/156/166 t.s läppärungot

Viesti Kirjoittaja Ghost »

Nyt näkyy Mukkosella olevan myynnissä...tämä olisi pitänyt laittaa jo tehtaalla kaikkiin Alfoihin. Tai no, oikeastaan kaikkiin muihinkin autoihin... :mrgreen:

http://www.tmuukkonen.fi/Shop/html/491.html

Avatar
Hamil
Viestit: 460
Liittynyt: 20 Marras 2003, 17:51
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Hamil »

Kyllä maistuis. Vähän on vaan suolanen hinta... :roll:
On kivaa kun on kivaa

Maho
Viestit: 946
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:29
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Maho »

Hamil kirjoitti:Kyllä maistuis. Vähän on vaan suolanen hinta... :roll:
Eihän tuo käy kutvoseen ollenkaan...
Ei enää Alfaa... eipä

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

"Teholisä yli 25 hv", tuskin nyt yhdellä läppärungolla ja softamuutoksella kuitenkaan? Tuskin ne orgis imukanavat ihan noin paljon ahdistavat.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
BSTR
Viestit: 997
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 09:51
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BSTR »

Saattaapi ahdistaakin kun otetaan ilmansuodattimet ja ilmamäärämittarit letkuineen mukaan laskuun. Tuon systeemin kanssahan ei niitä käytetä. Ruiskua ohjataan varmaan kaasuläpän asennon mukaan.
Alfaton ainakin hetkellisesti...

Avatar
Ghost
Viestit: 456
Liittynyt: 18 Marras 2003, 14:47
Car(s): GT 3.2 Q2
156 2.0 T.S
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ghost »

Esimerkiksi Opelin 16v koneeseenhan (156hv, 2,0L, esim kadett GSI) näitä on asenneltu jo iät ja ajat. 156 heppaa vakiosta ja n.200 läppärungoilla ja ohjelmoitavalla aivolla (siis vakionokilla ja konetta avaamatta)... Joten luulisi Alfassakin vaikuttavan jotakin. Tohon kun vielä peltisarja, viri putki ja ärjymmät nokat, niin johan puhuu. Ja voimakkaalla äänellä!

Avatar
niki
Viestit: 1633
Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Qtronic -07, Alfa Romeo 156 2.5 V6 -98, Moto Guzzi Norge -07, Aprilia Futura -01
Paikkakunta: Aura

Viesti Kirjoittaja niki »

Oishan tuo ihan kiva, mutta toisaalta kuka on valmis maksamaan tuollaisen hinnan parin kymmenen hepan teholisästä. Ainakaan 1.8 ja 2 litraiseen ja varsinkaan V6:teen ei varmaan sellaista tarvitse normaaliolosuhteissa- kulkeehan ne muutenkin varsin reippaasti.

1.6 litran kone on sen verran nuhapumppu, että siihen voisi jo harkita (koeajon perusteella). :roll:
Ammattina autokauppa

Avatar
BSTR
Viestit: 997
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 09:51
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BSTR »

Mitäs kaikkea se Skyhorse pistikään 147:aansa ja tehon lisäys oli kuitenkin suhteellisen pieni. Liekö myynyt alfan kun ei enään ole foorumilla kommentoinut?

Kyllä näitä paremmasta päästä olevia tuunaajia on ja varmasti kysyntää on tuollekin palikalle. Ongelmallisempi vain saada kunnon säätöihin päästömielessäkin, ja mitähän katsastussetä on mieltä tuollaisesta muutoksesta. Noissa läppärunkojutuissahan on aina kovempi tulipalon vaara kuin suljetuissa imusarjoissa.
Alfaton ainakin hetkellisesti...

Vastaa Viestiin