156 GTA
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 37
- Liittynyt: 01 Kesä 2009, 14:48
156 GTA
Tervehdys!
Tältä foorumilta varmaan löytyy 156 GTA:n omistajia.
Miten olette autojenne kanssa pärjäilleet, onko ollut harmia? Entä miten on
auton käyttökustannusten laita?
Mulla on ollut aiemmin 156 V6 -02, joten on
jonkunlainen käsitys mitä se voisi kustantaa..Vai olenko ihan hakoteillä?
Tältä foorumilta varmaan löytyy 156 GTA:n omistajia.
Miten olette autojenne kanssa pärjäilleet, onko ollut harmia? Entä miten on
auton käyttökustannusten laita?
Mulla on ollut aiemmin 156 V6 -02, joten on
jonkunlainen käsitys mitä se voisi kustantaa..Vai olenko ihan hakoteillä?
- Raimo Miettinen
- Viestit: 2339
- Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
- Viesti:
Maaliskuun lopulla tuli Ruotsista oma GTA hommattua. Yhdeksän tuhatta ajettu. Näitä tyypillisiä 156:n vikoja/ominaisuuksia on tullut vastaan. Puslat narisee takapäässä aamuisin, käsijarru vaatii rakkautta ja taitoa kylminä aamuina ja kuskin peilin jalasta maali irtoilee. Ohjaustehostin taitaa myös tihuttaa öljyä hiukan.
Oma ajo pääasiassa matkaa, joten kulutus siinä 10l tienoilla. Alle tuon en ole päässyt. Kaupungissa tuo sitten nielee härskisti enemmän. Jakopäärempan teetin paikallisessa Autofit-pajalla 650 euroon ja homma hoitui ilman niitä 3.2-litraisen erikoistyökaluja.
Yksi mikä itseä yllätti, että penkit ovat varsin napakat. Eivät ole parhaimmat pitkille matkoille varsinkaan isommille/leveämmille pojille. Mutkapätkällä upeat!
Upea auto kaiken kaikkiaan.
PS. Mistä saan ostettua GTA-logon perään, koska turkkipoika on sen irroittanut? Netistä ei tahdo löytyä mistään!
Oma ajo pääasiassa matkaa, joten kulutus siinä 10l tienoilla. Alle tuon en ole päässyt. Kaupungissa tuo sitten nielee härskisti enemmän. Jakopäärempan teetin paikallisessa Autofit-pajalla 650 euroon ja homma hoitui ilman niitä 3.2-litraisen erikoistyökaluja.
Yksi mikä itseä yllätti, että penkit ovat varsin napakat. Eivät ole parhaimmat pitkille matkoille varsinkaan isommille/leveämmille pojille. Mutkapätkällä upeat!
Upea auto kaiken kaikkiaan.
PS. Mistä saan ostettua GTA-logon perään, koska turkkipoika on sen irroittanut? Netistä ei tahdo löytyä mistään!
- -Tomi-
- Viestit: 1486
- Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
- Car(s): Diudi
ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99 - Paikkakunta: Ylöjärvi
Juurikin näin ! GTA:lla en ole vielä kertaakaan päässyt yhtä suuriin keskikulutuslukemiin kuin edeltävällä 156:lla Siis ihan laskettuna, ajotietokone kun näyttää mitä sattuu. Ajoni koostuu hyvin sekalaisesta: maantie, moottoritie ja kaupunki. GTA on vienyt sellaista 10-10,5 litraa, edeltävä vastaavasti noin litraa enemmän. Auto on toiminut täysin moiteetta, aivan ihanteellisesti... luukunottamatta jonkun aikaa vaivanneen Selespeed -ongelman, joka kuitenkin lopulta saatiin kuntoon. Tosin sellaista tuskin olet hankkimassa, niitä kuin ei ihan joka nurkalta kyseisellä vaihteistolla löydy. Katsastuksessa todettiin takimmaisen takatukivarren pusla väljäksi, muuten inssi kehui auton virheettömäksi. Omat kokemukseni aivan yhtä positiiviset kuin 2,5 litraisestakin.Pasi kirjoitti:ainoa suurempi ero käyttökustannuksissa on menoveden määrässä.
Vasta 20 tkm takana, joten lyhyen omistuksen osalta kommentteja. Pissapoikaa on joutunut täyttämään, niin ja öljyä lisäämään aina hiukan 10 tkm vaihtovälillä. Pestäkin pitää n. kerran viikossa. Ei vie enempää penssaa kuin 2,5 V6 (2v. omistanut). Kalliimpi se GTA on ostaa kuin kutoskoneinen. Ja CO2-sakko hieman kovempi (ei kai paljoa)?
Todellisia GTA spesifejä ongelmia lienee ylinopeussakkoriski, naisten ihailevat katseet , hienot saundit ja brembon satulat saattavat liiskata vakiolevyt. Tämä viimeisin kuulemma korjaantuu, kun ostaa riskimmät levyt tai heittää feffen 330 milliset levyt ja niihin kuuluvat satulat (jos ilmenee).
Niin, ja pirun matala se on. Aika rauhassa ajellaan monessa töyssyssä. Päällystämättömiä mökkiteitä ajelee vain tarvittavan määrän, ei kruisailumielessä.
Suosittelen. Liekö selespeed fiksumpi vaihtamaan manuaalien kuskeihin verrattuna tai selespeedin omistajamme ajelee muualla kuin kaupungissa?
Lienee vähän kalliimpi huoltaa.
Deltasta löytynee GTA-logo, mitä sitten maksaakaan.
Jäätävän hienot vanteet.
Saatat ajaa useampiin paikkoihin omalla autolla tai toimia kuskina, vaikka olisi kyyti tarjolla.
Todellisia GTA spesifejä ongelmia lienee ylinopeussakkoriski, naisten ihailevat katseet , hienot saundit ja brembon satulat saattavat liiskata vakiolevyt. Tämä viimeisin kuulemma korjaantuu, kun ostaa riskimmät levyt tai heittää feffen 330 milliset levyt ja niihin kuuluvat satulat (jos ilmenee).
Niin, ja pirun matala se on. Aika rauhassa ajellaan monessa töyssyssä. Päällystämättömiä mökkiteitä ajelee vain tarvittavan määrän, ei kruisailumielessä.
Suosittelen. Liekö selespeed fiksumpi vaihtamaan manuaalien kuskeihin verrattuna tai selespeedin omistajamme ajelee muualla kuin kaupungissa?
Lienee vähän kalliimpi huoltaa.
Deltasta löytynee GTA-logo, mitä sitten maksaakaan.
Jäätävän hienot vanteet.
Saatat ajaa useampiin paikkoihin omalla autolla tai toimia kuskina, vaikka olisi kyyti tarjolla.
- Matti_S
- Viestit: 595
- Liittynyt: 13 Touko 2008, 16:15
- Car(s): Alla: BMW 116d E87 '11
Exät:
Mini Cooper D Countryman aka Ilsa '11
Alfa Romeo 159 SW aka Mariia '08
Pärtsätin: Triumph Thruxton '06 - Paikkakunta: Oulu
Tuota on pakko kompata. Noi GTA vanteet on toiseksi hienoimmat vanteet ikinä. En yleensä edes noteeraa vanteita, mutta noi ja ne samantapaset breran vanteet on vaan niin pirun tyylikkäät (ellen sanoisi peräti aistikkaat).V-tyyli kirjoitti: Jäätävän hienot vanteet.
Helevetti alkaapi tulla GTA kuume itellekkin. P vaan meinaa olla A ja pitäs perhana saada ens kesäksi säästettyä paalua Triumph Thruxtoniinkin...
-Matti-
Juu Lapinmäentielle käännyin eilen ja siinähän olikin tehty ihan GTAlle kettuillakseen jyrkähkö pudotus uudemmalta asfaltilta.V-tyyli kirjoitti: Niin, ja pirun matala se on. Aika rauhassa ajellaan monessa töyssyssä.
Raitiovaunukiskojen ylityksiin, mukulakivi- eikä ruuhka-ajoon ole tuota alustaa suunniteltu. Äänekkäämmät tuntuu olevan nuo Nokian Z 225setkin. On kuitenkin mutkateillä ajettaessa niin hyvä, nopea ja täydellisyyttä hipova, etten ole vaihtanut pois.
Kustannuksia tullut bensan ja öljyn lisäksi vain Deltan takuuaikana 1 pakotettu huolto reilu 400e (nesteiden vaihtoa), mutta ostaessa vaihdettiin aika paljon osaa, johonkin ketjuun noista kirjoittelin.
10,5l/100km menee benssa, öljyä ei syö milli ylärajasta 6tkm, liekö RVS-käsittely ja Selenia 10w-60 siihen syypää.
P.S. Lastenvaunut ilman renkaita ja iso-putkikassi ym. pienempää meni konttiin viikonlopun reissussa.
Onko GT 3.2:nen yhtä matala? Vakiokorkuisen 156:sen (2.5) koneen alla oleva suojamuovi raapii maata mökkitiellä jo ihan riittävästi.V-tyyli kirjoitti:Niin, ja pirun matala se on. Aika rauhassa ajellaan monessa töyssyssä. Päällystämättömiä mökkiteitä ajelee vain tarvittavan määrän, ei kruisailumielessä.
on matala, myös puskurit alakulmat. eli tietyissä pihaanajoissa kannattaa varoa ja lähestyä vähän vinossa kulmassa... ja täällä jo mainittu ne muut "normaalit" asiat eli mm. etupään narinat. Pojan GTAssa oli kummaa ongelmaa hälyn kanssa eli meni yhtäkkiä päälle. Loppujen lopuksi löytyi ongelma keskuslukon piuhoista takaovien sisältä, olivat jotenkin viottuneet, kai hankauksesta, ja tekivät välillä tämän. piuhojen korjaus auttoi vaivaan. Tämä ongelma ei sinänsä GTA ongelma tai kustannus, ja myös oman osalta en itse vielä ole törmännyt mihinkään erikoiseen kustannukseen joka vain johtuisi että on GTA.
- Raimo Miettinen
- Viestit: 2339
- Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
- Viesti:
tsekkasin vielä juuri pojaltani ja kun oli noita ongelmia hälyn kanssa niin juuri tuli toinen piippaus muutaman sekunnin kuluttua lukitsemisesta, välillä vielä siis myös avasi ovet heti lukituksen jälkeen. Eli tuo takaovien (oli itse asiassa johdoissa hapettumista) juttu varmaan antoi väärän signaalin järjestelmälle että jokin ovi ei olisi ollut kiinni.
Siis mökkiteiden kannalta GT, kapean autopaikan kannalta GTA ja lompakon mielestä 2.5 on kaikin puolin riittävä...Arcar kirjoitti:Terve Savo.. sori, tarkoitit kai tosiaan GT mallia...eikä GTA.
GT malliin kommenttina että on omasta mielestäni aika samaa 156 2.5 mallin kanssa, eli GT siis vähän korkeampi kuin GTA. ainakin siis kun katsotaan pohjasuojan ja puskurin alaosan suhteen.
- -Tomi-
- Viestit: 1486
- Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
- Car(s): Diudi
ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99 - Paikkakunta: Ylöjärvi
Ja pitkäselkäiselle se "makkaraosuus" siinä penkissä loppuu liian matalalle. Jos se sen reuna edes olisi hiukan vähemmän jyrkkä, tai se olisi enemmän penkin sisässä, niin olisi penkki paljon mukavampi istua. Muuten oon ihan jakkaroista kyllä tykännyt, ehkä tarvii katsoa saisiko sille tehtyä jotain.Monza kirjoitti:Penkit on tosiaan kovat
-
- Viestit: 897
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 16:11
- Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis F10 xD LCI.
- Paikkakunta: Espoo
Tjoo, joku siinä selkänojassa mättää myös meikäläisen anatomialle. Ainakin se "ristiseläntuen säätö", millä käytännössä saa aikaan ihmeellisen patin siihen keskelle selkänojaa, mutta mitä kumminkaan ei sitten saa säädettyä kokonaan pois.
Ehkä tuon penkin suunnitelleella luigilla on skolioosi tai jotain ...
Ehkä tuon penkin suunnitelleella luigilla on skolioosi tai jotain ...
- Raimo Miettinen
- Viestit: 2339
- Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
- Viesti:
Itseä ehkä enemmän haittaa onneton reisituki, vaikka penkeissä onkin tuo "lykittävä" etuosa. Rattia tarvitsisi lähemmäs kuskia tai penkkiin kunnon reisituki. Nyt ratin ollessa siedettävän lähellä alkavat jalat koukistua ja reidet nousevat ilmaan. Pitkillä matkoilla tuo haittaa eniten jos ei tule taukoja pidettyä.
istuimen mukavuus ei ihan ole tosiaan paras mutta ulkonäkö on hieno... täytyy myös muistaa että onhan malli jo nähnyt muutaman vuoden eli pitäisi vertailla saman vuoden autoihin, ja monet GTA voittaa. ja yksi tosiasia on että kyllä GTA on edelleen kokonaisuudessaan yksi kulttimalli monen muun hienon Alfamallin rinnalla. täytyy vaan hyväksyä "pikku jutut" ml ne nitinät ja natinat etc...