Seiskafemmaa hankkimassa + öljyistä
Valvoja: Moderators
Seiskafemmaa hankkimassa + öljyistä
Joo taas menee auto vaihtoon.. takavetosta alle. Mutta semmosta kyselisin että eräässä 1.6:sessa ehdokkaassa on kuulemma kampiakselin päittäislevyt vaihdettu kun pääsi elämään, luulisi että laakeritkin ottais itteensä silloin, mitä olette mieltä onko hyvä juttu vai tekohengitystä vain?
Ja oikeastaan houkuttelisi kyllä twinspark, mutta katsellaan nyt rauhassa.
Ja oikeastaan houkuttelisi kyllä twinspark, mutta katsellaan nyt rauhassa.
Viimeksi muokannut Midi, 15 Kesä 2009, 14:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Joona Karimaa
____________
____________
-
- Viestit: 491
- Liittynyt: 24 Syys 2007, 16:52
75 TC
Jos päittäislevyt on menneet, niin todennäköisesti kampiakselin vastaavat kohdat on kulahtaneet. 75:seen ei saa ylikoko päittäislevyjä eikä alikoko laakereita. Ja pahimmassaa tapauksessa lohkokin on pilalla. Multa saat ehjän lohkon kampiakseleineen. puh. 0503514735.
Noniin, musta 75 vm.89 pihassa Kyseinen yksilö on ollut muutamallakin bbs:läisellä. Pientä laittoa kaipaa pikaisesti, öljyt vaihtoon(ajattelin kokeilla 20W-50 tai jos ei löydy sopuhintaista niin perus 10W-40 maxlife), pyöränlaakeri, pakoputken kannattimet sekä vääntösauvan jumppaaminen niin että saisi auton vaateriin.
Joona Karimaa
____________
____________
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Valvolinen VR1:stä? Sehän on mineraaliöljy, kestää erittäin korkeita lämpötiloja, käytetään lähinnä ilmanjäähdytteisissä koneissa. Jos VR1:stä haluat käyttää niin pistä mielummin 10W-60, se on osasynteettinen, väittäisin sen sopivan vanhaan tessuun paremmin. Itse laittaisin Maxlife 10W-40 siitä on mulla vain hyviä kokemuksiaMidi kirjoitti:ajattelin kokeilla 20W-50
-
- Viestit: 2369
- Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
- Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
- Paikkakunta: Lahti
Castrolin 10w60 Edgelle taisi mainostaa noin -50c juoksevuutta mikä on aika ylläri, mutta ilmeisesti nuo on nykyään kovia juoksemaan talvellaMidi kirjoitti:Jospa laittaisi Selenia 10W-60 Racing, mitenköhän nuo talvella toimii. Heikan sivuilla ainakin lukee että ympärivuotiseen käyttöön.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER
No ton Racingin jähmepiste on alempana kuin vastaavan valmistajan 20K:n joka on toiminut hyvin myös etelän talvessa - ja miksei Raasinkikin toimeis kun tiettyihin malleihin sitä suositellaan pelkästään... Mineraalia ja synteettistä ei nyt samalla tapaa kannata vertailla kylmäpään ominaisuuksien suhteen kun synteettisellä on luontainen moniasteominaisuus. Eli 10w mineraali on huomattavasti jähmeempää mineraalina kuin täyssynteettisenä. En mä nää käyttöpeleissä nykypäivänä järkeväksi käyttää eri öljyjä talvella ja kesällä - toista on sitten kireet vaparit joihin vaikka tuo Valvolinen 20w-50 on erinomainen valinta.
- silverine
- Viestit: 2351
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
10W-60 Selenia on toiminut oikein hyvin talvella
156:ssa, mitään eroa 5W-40:iin en ole huomannut.
Tosin mitään paukkupakkasia ei viime talvena näillä
leveysasteilla ollut.
156:ssa, mitään eroa 5W-40:iin en ole huomannut.
Tosin mitään paukkupakkasia ei viime talvena näillä
leveysasteilla ollut.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
Noista öljyistä vielä; laitoin tuohon Giulian Nordiin, joka on öljynkierroltaan samanlainen kuin TS 20w-50 mineraaliöljyt synteettisten 15w-40:ien tilalle. Tuloksena kuuman moottorin öljynpaine tyhjäkäynnillä kaksinkertaistui, ennen kilo nyt kaksi!
On kyllä sen verran jähmeää tavaraa, että kylmällä moottorilla ei kannata ihan heti lähteä revittelemään ja talvikäyttöön ei soveltune lainkaan, mikä omassa tapauksessa ei haittaa.
On kyllä sen verran jähmeää tavaraa, että kylmällä moottorilla ei kannata ihan heti lähteä revittelemään ja talvikäyttöön ei soveltune lainkaan, mikä omassa tapauksessa ei haittaa.
Giulia Super -69
seiskafemmaa hankkimassa
Minä oon ajanut 3 litrasella 75:lla kesät, talvet 20-50 öljyillä siis mineraaleilla, hyvin on pelannut. Kone vieläkin ehjä, jos ei tuli vaurioittanut. Silloin kun Giulia tuli oli muistaakseni 10-30 mineraalit parhaat öljyt, monet ajo talvella 20:llä, eivät luottaneet moniasteöljyihin, ajat muuttuu ja öljyt. Olisin laittanut 75 10-60:set synteettiset, jos ei ois palanut.
Mitä pienempi vika sitä suurempi leka