Tänään tuli hylsy katsastuksesta, koska etutukivarsien etummaisissa puslissa oli liikaa välystä samoin kuin takatukivarsien laakeroinnissa.
Motonet tunnisti nuo etupään puslat, 2 vaihtoehtoa, mutta ei takapään laakereita. Etuvarsien etupusliksi Motonet tarjoaa 19,8 mm ja 21 mm halkaisijoilla olevia puslia. Mistä tietää kummat puslat tarvitsee vai meneekö mittaus hommiksi? Auto on -95 2,0TS 16V
Muistelen joskus jonkun kirjoittaneen, että Tipon/ Tempran takatukivarsien osat käyvät 155:n. Onko näin ja mitä sinne kuuluu vaihtaa, jos laakeroinneissa on välystä? Tipoon/ Tempraan oli Motonetissa tarjolla takapään alatukivarsiin laakereita, heloja ja laakeroinnnin korjaussarjaa. Onko vinkkejä miten itse vaihto kannattaa suorittaa?
155 alatukivarsien laakerit vaihtoon- hylsy katsastuksesta
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 24
- Liittynyt: 28 Heinä 2007, 10:44
- Paikkakunta: Klaukkala
- VMTD
- Viestit: 3178
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
- Paikkakunta: Hausjärvi
Tempran osat käy. Vaihdetaan pultti, tiivisteet ja kartiolaakerit. Eli korjaussarja. Leveäraiteisessa on isommat puslanreijät, mutta mikäli epäilee tukivarsien muiden kohteiden kuntoa niin kannattaa vaihtaa koko alatukivarsi. Haulla löytyy varsin seikkaperäiset ohjeet, eli pultti sahataan poikki, eikä yritetä ottaa sitä sovinnolla pois.
155 tukivarret
Moikka
Etuvarsiin kannattaa laittaa uretaanipuslat, muutoin joutuu vaihtamaan varsia parin vuoden välein. Alkuperäiset puslat ovat surkeita.
TimoJ
Etuvarsiin kannattaa laittaa uretaanipuslat, muutoin joutuu vaihtamaan varsia parin vuoden välein. Alkuperäiset puslat ovat surkeita.
TimoJ
Brooommm_____köhköh_pazum__broooom___köhköh___????