156:n keskuslukot
Valvoja: Moderators
156:n keskuslukot
Mikä voisi olla syynä siihen kun keskuslukitus toimii aina sillöintällöin ja välillä sitten taas ei?
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Yrittääkö se pelata, eli kuuluuko mitään ääntä? >Siitä vois lähteä etenemään että onko virtaa saatavilla. Mulla hyyty kans kerran kun akku oli ihan finaalissa. Luultavasti kaipaa öljyä ja liittimien kiristelyä jos aina välillä toimii ja yrittää... Mulla meni akku kokonaan poikki ja vaihdon jälkeen toiminut ok.
Ayrton Senna da Silva forever
Minkä ikäinen tuo 156 on? En tiedä olenko oikeassa, mutta luulen että noissa series 1 156:ssa oli/on joku softabugi(?) keskuslukon ohjauksessa. Omassa edellisessäni tuo temppuili kai kerran pari vuodessa. Resetointi onnistuu laittamalla virrat päälle ja pois auton ollessa pysähdyksissä.
Niissä lukoissa on kyllä myös joku ylikuormistussuojakin, jonka saa laukeamaan esim rempaamalla lukkoa päälle/pois riittävän monta kertaa peräjälkeen - jonka jälkeen toiminta palautuu vasta jonkun tovin kuluttua... voisi kuvitella että tuo ylikuormitussuojatsydeemi voi siis myös olla ongelman syy, jos auto on jo muutaman vuoden ikäinen ja kaikenmaailman kakkelia on päässyt pesiytymään tuonne mekanismeihin.
Niissä lukoissa on kyllä myös joku ylikuormistussuojakin, jonka saa laukeamaan esim rempaamalla lukkoa päälle/pois riittävän monta kertaa peräjälkeen - jonka jälkeen toiminta palautuu vasta jonkun tovin kuluttua... voisi kuvitella että tuo ylikuormitussuojatsydeemi voi siis myös olla ongelman syy, jos auto on jo muutaman vuoden ikäinen ja kaikenmaailman kakkelia on päässyt pesiytymään tuonne mekanismeihin.
Törmäsin hetken aikaa sitten kerran pari samaan ongelmaan, eli avaimesta kun painan, niin hälytin menee päälle ja pois, mutta keskuslukitus ei pelitä. Aika ttumaista
Itselläni on ainakin Defan häläri, mutta tuskin sillä systeemillä on väliä kun keskuslukitus itsessään näyttäisi olevan välillä kuollut.
En tiedä löysinkö linkin googlesta vai alfa156.netistä(nyt en löytänyt ainakaan täältä), mutta joku brittiläinen alfan vikasivustose oli, eli ei siis keskustelufoorumi. Siellä oli kovasti selitetty, että keskuslukituksen/kaukosäätimen ohjaukseen pääsisi tietyissä tilanteissa muodostumaan/livahtamaan kosteutta, koska ko palikka on asennettu "väärään" asentoon. Nyt olen koittanut jo 2 (työ)päivää etsiä kyseistä sivustoa, mutta ei tahdo löytyä. Eiköhän se taas putkahda esiin jostain...
Akku mulla on tiptop kunnossa, joten siitä se ei itselläni ole voinut johtua. Softabugikaan tuskin on jos toimii 99,99% prosenttia ajasta. Mikäpä sitä softaa olisi muuttanut, varsinkin kun on irrallinen ja täysin oma palikka piireineen, jotka uskoakseni eivät ole uudelleen ohjelmoitavissa. Näin siis täysin tietämättömän veikkaus, mutta luulisin.
Uskon ainakin itse kosteusselitykseen, koska kyseiset pari kertaa kun näin mulle kävi olivat Espoossa varmaan viimekesän ainoat sumuiset ja todella kosteat...

En tiedä löysinkö linkin googlesta vai alfa156.netistä(nyt en löytänyt ainakaan täältä), mutta joku brittiläinen alfan vikasivustose oli, eli ei siis keskustelufoorumi. Siellä oli kovasti selitetty, että keskuslukituksen/kaukosäätimen ohjaukseen pääsisi tietyissä tilanteissa muodostumaan/livahtamaan kosteutta, koska ko palikka on asennettu "väärään" asentoon. Nyt olen koittanut jo 2 (työ)päivää etsiä kyseistä sivustoa, mutta ei tahdo löytyä. Eiköhän se taas putkahda esiin jostain...
Akku mulla on tiptop kunnossa, joten siitä se ei itselläni ole voinut johtua. Softabugikaan tuskin on jos toimii 99,99% prosenttia ajasta. Mikäpä sitä softaa olisi muuttanut, varsinkin kun on irrallinen ja täysin oma palikka piireineen, jotka uskoakseni eivät ole uudelleen ohjelmoitavissa. Näin siis täysin tietämättömän veikkaus, mutta luulisin.
Uskon ainakin itse kosteusselitykseen, koska kyseiset pari kertaa kun näin mulle kävi olivat Espoossa varmaan viimekesän ainoat sumuiset ja todella kosteat...

- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Ei mitään havaintoa
Ei tarvinnut niin paljoa selvitellä viimeks, kun alko sitten iltapäivällä toimimaan. Luulisin, jos ko "yksikkö" on, niin jossain hälärin ja lukkopesän välillä
Varmaan siellä, mistä piuha on vedetty Defan keskusyksikköön, ellei peräti itse Defan yksikkö. Onkohan sitten maahantuojan tai tehtaan asentama? Jos vaikka DA olisi asentanut...
Jutusta on tosiaan pari kk aikaa kun sen luin, mutta ei siinäkään selitetty laitteen sijaintia. Voi olla että sekoitan keskuslukituksen ja hälärin ohjausyksiköt kun aikaakin on jo kulunut
Hälärin ohjausyksikkö sijaitsee mulla ainakin sireenin seurassa konehuoneen oikeassa etureunassa(edestä katsottuna vasen). Sieltä sitten piuhat lähtevät jonnekin suureen tuntemattomaan, josta ei havaintoa. Pitäs varmaan katsella jos Alfan cd:ltä selviäisi.
Kuitenkaan en usko, että johtui Defasta, koska muuten häläri toimi ihan normaalisti. On tosin semmosessa paikassa, että kosteus voisi hyvinkin päästä sinne.
Koitan etsiä sivuston pikaisesti, sillä oli muitakin hyviä "yleisiä" vikoja. Perjantaihin asti on valitettavasti turhankin paljon projektia duunissa. Voisin katsoa myös kotoa, etten olisi sittenkin kotikoneelle bookmarkannut kyseistä sivua.


Jutusta on tosiaan pari kk aikaa kun sen luin, mutta ei siinäkään selitetty laitteen sijaintia. Voi olla että sekoitan keskuslukituksen ja hälärin ohjausyksiköt kun aikaakin on jo kulunut

Hälärin ohjausyksikkö sijaitsee mulla ainakin sireenin seurassa konehuoneen oikeassa etureunassa(edestä katsottuna vasen). Sieltä sitten piuhat lähtevät jonnekin suureen tuntemattomaan, josta ei havaintoa. Pitäs varmaan katsella jos Alfan cd:ltä selviäisi.
Kuitenkaan en usko, että johtui Defasta, koska muuten häläri toimi ihan normaalisti. On tosin semmosessa paikassa, että kosteus voisi hyvinkin päästä sinne.
Koitan etsiä sivuston pikaisesti, sillä oli muitakin hyviä "yleisiä" vikoja. Perjantaihin asti on valitettavasti turhankin paljon projektia duunissa. Voisin katsoa myös kotoa, etten olisi sittenkin kotikoneelle bookmarkannut kyseistä sivua.
- JiiPee
- Viestit: 2476
- Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
- Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98 - Paikkakunta: Vantaa
Morjensta,
Yritinpä pikaisesti löytää palstalta ratkaisua pulmaan, joka on sama kuin ketjun aloittaneella Himikillä. Eli useimmiten keskuslukitus toimii, mutta niin sanotusti hyytyy aina välillä. Keskuslukitukseni on tuollainen lukosta avaimella väännettävää mallia. Onkos kukaan keksinyt pätevää ratkaisua asiaan ?
Tosiasiassa eihän tuo iso vika ole, enemmänkin harmittava. Kun autossa ei tällä erää ole mitään muutakaan havaittavaa vikaa, niin ajattelin hetken suoda tälle asialle.
Yritinpä pikaisesti löytää palstalta ratkaisua pulmaan, joka on sama kuin ketjun aloittaneella Himikillä. Eli useimmiten keskuslukitus toimii, mutta niin sanotusti hyytyy aina välillä. Keskuslukitukseni on tuollainen lukosta avaimella väännettävää mallia. Onkos kukaan keksinyt pätevää ratkaisua asiaan ?
Tosiasiassa eihän tuo iso vika ole, enemmänkin harmittava. Kun autossa ei tällä erää ole mitään muutakaan havaittavaa vikaa, niin ajattelin hetken suoda tälle asialle.
Jos menee pieleen ja harmittaa tarpeeksi, pura. Ei mistään hyvää saa, jos ei tee ja pura -Panu Kaila
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Keskuslukituksen ohjausboxi piilee hansikaslokeron takana ... ainakin vm. 98 156:ssa ... ja siihen boxiin tulee 3 liitintä.... sen voisi yrittää suojata paremmin kosteudelta ja ruiskutella puhdistustököttejä liittimiin....lruutu kirjoitti: Akku mulla on tiptop kunnossa, joten siitä se ei itselläni ole voinut johtua. Softabugikaan tuskin on jos toimii 99,99% prosenttia ajasta. Mikäpä sitä softaa olisi muuttanut, varsinkin kun on irrallinen ja täysin oma palikka piireineen, jotka uskoakseni eivät ole uudelleen ohjelmoitavissa. Näin siis täysin tietämättömän veikkaus, mutta luulisin.
omassani lakkaa keskuslukko toimimasta todella kovilla pakkasilla.... kosteuden kanssa ei ole ollut ongelmia

33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
Laitetaampa tämä kysymys nyt tähän, kun sivuaa alkuperäistä aihetta.
Eli ostin vasta ensimmäisen alfan ikinä, 156 2.0 jts koneella, kolariautona. Muuten remontti edistyy aika hyvin, mutta tuossa keskuslukituksesta olisi vähän kysyttävää.
Eli millasta merkkiä noitten vilkkujen tulisi näyttää, ja muutenkin tapahtua, kun auton laittaa napista lukkoon(kaukosäätimellä), jos vehje toimii oikein? Itsellä tällä hetkellä takaluukun avaus toimii oikeen, mutta kun yrittää ovia lukkoon, niin vilkuttaa vain ensin yhden pitkän vilkutuksen kaikilla vilkuilla, ja sitten kolme lyhyttä. Miten tuo alfassa synkronoidaan uudelleen?
Eli ostin vasta ensimmäisen alfan ikinä, 156 2.0 jts koneella, kolariautona. Muuten remontti edistyy aika hyvin, mutta tuossa keskuslukituksesta olisi vähän kysyttävää.
Eli millasta merkkiä noitten vilkkujen tulisi näyttää, ja muutenkin tapahtua, kun auton laittaa napista lukkoon(kaukosäätimellä), jos vehje toimii oikein? Itsellä tällä hetkellä takaluukun avaus toimii oikeen, mutta kun yrittää ovia lukkoon, niin vilkuttaa vain ensin yhden pitkän vilkutuksen kaikilla vilkuilla, ja sitten kolme lyhyttä. Miten tuo alfassa synkronoidaan uudelleen?
mulla ainakin kun lukitsee niin tulee yksi vähän pidempi ja kun avaa niin kaksi lyhyempää. Vähän aika sitten kävi niin että kumpikaan avain ei avannut tai sulkenut kaukosäädöllä autoa. Sain ohjeen että tilanne kuulemma se että nämä järjestelmät voivat mennä tilttiin kuten pc. Ja systeemin saa taas toimimaan ottamalla avaimesta patterin pois, painamalla sen jälkeen avaimen avauspainiketta n 10 sekkaa, sitten laittaa patteri takaisin. ja kun painaa pari kolme kertaa avauspainiketta niin löytää jälleen auton. Ja toimi juuri näin !
- JiiTeeÄssä
- Viestit: 1175
- Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
- Car(s): .
Baijerilainen takatuuppari
ex 159 1.9 JTDm -10
ex 159sw 2.4 JTDm -07
ex 159 2.4 JTDm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98 - Paikkakunta: Kempele
Haiskahtaisi siltä että systeemi ei saa tietoa että kaikki luukut on kiinni. Tuo on juuri se sarja jonka se vilkuttaa, jos yrittää ovia lukkoon, kun esim. yksi ovi on jäänyt raolleen, tai takaluukku ei ole kokonaan kiinni.beta kirjoitti: Eli millasta merkkiä noitten vilkkujen tulisi näyttää, ja muutenkin tapahtua, kun auton laittaa napista lukkoon(kaukosäätimellä), jos vehje toimii oikein? Itsellä tällä hetkellä takaluukun avaus toimii oikeen, mutta kun yrittää ovia lukkoon, niin vilkuttaa vain ensin yhden pitkän vilkutuksen kaikilla vilkuilla, ja sitten kolme lyhyttä. Miten tuo alfassa synkronoidaan uudelleen?
Se on vähän niinku huomiovilkutus, että lukitus ei onnistunut. Eli sulla voi olla että joku lukko ei halua mennä kiinni. Tai sitten joku ovikytkin ei toimi, en tiedä mistä se näkee että ovi ei mene kiinni. Varmaankin lukoista suoraan kuitenkin?
Tämä nyt ei liity ollenkaan alkuperäiseen kysymykseen, mutten viitsinyt avata uuttakaan ketjua.
Eli nyt seuraa todella tyhmä mutta erittäin tärkeä kysymys:
Mistä tiedän/miten saan selville onko Alfassani kaukosäätöinen keskuslukitus? Elikkäs auton hommasin tossa pari viikkoa sitten ja siinä on joku teetetty avain. Ihmettely alkoi kun oikeanpuoleisen etupenkin oven puolella alhaalla oli punainen pieni valo.
Vastauksesta tyhmään kysymykseen 10pistettä ja kiitos.
Eli nyt seuraa todella tyhmä mutta erittäin tärkeä kysymys:
Mistä tiedän/miten saan selville onko Alfassani kaukosäätöinen keskuslukitus? Elikkäs auton hommasin tossa pari viikkoa sitten ja siinä on joku teetetty avain. Ihmettely alkoi kun oikeanpuoleisen etupenkin oven puolella alhaalla oli punainen pieni valo.
Vastauksesta tyhmään kysymykseen 10pistettä ja kiitos.

- beetta julia
- Viestit: 422
- Liittynyt: 13 Helmi 2009, 17:18
- Paikkakunta: Vaasa
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
en tiedä käsitänkö kysymyksen nyt ihan oikein, mutta heitetään silti: Avaimessa on nappuloita...Zeitung kirjoitti:Mistä tiedän/miten saan selville onko Alfassani kaukosäätöinen keskuslukitus? Elikkäs auton hommasin tossa pari viikkoa sitten ja siinä on joku teetetty avain.
vai mistä näin... omaperänen kysymys? veikkaan, että sulla on 1 avain, missä ei ole nappuloita.
, eikö?
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- KauGoH
- Viestit: 2114
- Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
- Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
- Paikkakunta: Lappeenranta
tämäkään ei varsinaisesti tähän liity mutta uteliaisuuttani kyselen!
eli kun laittaa kaukoohjauksella ovet lukkoon muutaman sekunnin kuluttua kuuluu piiiiipppaaaus, kaikki ovet kyllä menevät lukkoon! luvin tuosta toisesta ketjusta että olisi piiri vika tai kosketus härö mutta en ole huomannut mitään vaikutusta tuolla piiipppauuuksella?
ja toinen juttu, välillä ei kuulu piippausta vaan aivan selvä "naks" ääni, sama aika kuin piippauksellakin ovien lukitsemisesta, kun kuuluu tuo ääni eli muutama sekunti lukituksesta! tästäkään en ole huomannut olevan mitään varsinaista haittaa tai häiriötä, mutta kiinnostaisi vain tietää mitä nuo äänet tarkoittavat?
piippaus kuului talvella useammin, välillä nyt kevään aikanakin kuulunut!
eli kun laittaa kaukoohjauksella ovet lukkoon muutaman sekunnin kuluttua kuuluu piiiiipppaaaus, kaikki ovet kyllä menevät lukkoon! luvin tuosta toisesta ketjusta että olisi piiri vika tai kosketus härö mutta en ole huomannut mitään vaikutusta tuolla piiipppauuuksella?
ja toinen juttu, välillä ei kuulu piippausta vaan aivan selvä "naks" ääni, sama aika kuin piippauksellakin ovien lukitsemisesta, kun kuuluu tuo ääni eli muutama sekunti lukituksesta! tästäkään en ole huomannut olevan mitään varsinaista haittaa tai häiriötä, mutta kiinnostaisi vain tietää mitä nuo äänet tarkoittavat?
piippaus kuului talvella useammin, välillä nyt kevään aikanakin kuulunut!
jos autossa on hälytin, ja piippailee ylimääräisiä lukituksen jälkeen joku hälytinpiireistä ei ole aktivoitunut, esim vaikka takaluukun saa auki ilman että tulee hälytystä. Tämä on yleensä joku kosketus tms häiriö siinä oven/luukun anturissa.KauGoH kirjoitti: eli kun laittaa kaukoohjauksella ovet lukkoon muutaman sekunnin kuluttua kuuluu piiiiipppaaaus, kaikki ovet kyllä menevät lukkoon! luvin tuosta toisesta ketjusta että olisi piiri vika tai kosketus härö mutta en ole huomannut mitään vaikutusta tuolla piiipppauuuksella?
Vaikka alkuperäinen viesti 7 vuotta sitten kirjoitettu niin kiinnostaisi tietää lisää tosta keskuslukituksen ylikuormitussuojasta.GTA kirjoitti:Minkä ikäinen tuo 156 on? En tiedä olenko oikeassa, mutta luulen että noissa series 1 156:ssa oli/on joku softabugi(?) keskuslukon ohjauksessa. Omassa edellisessäni tuo temppuili kai kerran pari vuodessa. Resetointi onnistuu laittamalla virrat päälle ja pois auton ollessa pysähdyksissä.
Niissä lukoissa on kyllä myös joku ylikuormistussuojakin, jonka saa laukeamaan esim rempaamalla lukkoa päälle/pois riittävän monta kertaa peräjälkeen - jonka jälkeen toiminta palautuu vasta jonkun tovin kuluttua... voisi kuvitella että tuo ylikuormitussuojatsydeemi voi siis myös olla ongelman syy, jos auto on jo muutaman vuoden ikäinen ja kaikenmaailman kakkelia on päässyt pesiytymään tuonne mekanismeihin.
Itsellä siis keskuslukitus ihan mykkänä ja syynä vois olla juuri toi. Rämppäilin tossa viikon verran noita virtoja aika ahkerasti kun jostain syystä palo ylimääräisiä valoja Alfonsossa, mitkä ei suostunut sammumaan.
Eli nyt jo useita päiviä ollut keskuslukitus ihan mykkä. Sulake kunnossa. Mikäs siis tollanen ylikuormitussuoja on ja onko se nyt tod näk pashana eli paskana?
- alamajy
- Viestit: 1989
- Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
- Car(s): Alfetta GTV6 -84, Bertone GT1300 Junior -69, 156SW 2.0 JTS -05, 159 JTDm 2.0 Berlina -10, Giulia 2016.
- Paikkakunta: Imatra
Re:
Nostan tätä koska tällä ohjeella alkoi tänään toimia 156 2.4 JTD:n (vm 2001) avain patterin vaihdon jälkeen. Kannataa siis vaihtaa patteri auton lähellä.Arcar kirjoitti:mulla ainakin kun lukitsee niin tulee yksi vähän pidempi ja kun avaa niin kaksi lyhyempää. Vähän aika sitten kävi niin että kumpikaan avain ei avannut tai sulkenut kaukosäädöllä autoa. Sain ohjeen että tilanne kuulemma se että nämä järjestelmät voivat mennä tilttiin kuten pc. Ja systeemin saa taas toimimaan ottamalla avaimesta patterin pois, painamalla sen jälkeen avaimen avauspainiketta n 10 sekkaa, sitten laittaa patteri takaisin. ja kun painaa pari kolme kertaa avauspainiketta niin löytää jälleen auton. Ja toimi juuri näin !