Superi käy viileänä
Valvoja: Moderators
- glideslope
- Viestit: 1363
- Liittynyt: 02 Syys 2003, 17:00
- Car(s): Giulietta T-jet 120, V40 D4.
Ex: 164 Super 3,0 V6-24 + muut. - Paikkakunta: Järvenpää
Superi käy viileänä
Kertokaahan viisaammat mikä voisi olla syy yllättäen havaitsemaani moottorin alhaiseen käyntilämpötilaan?
Normaalissa kaupunkiajossa lämppäri heiluu tuolla 60 - 70 asteen hujakoilla mutta viikonloppuna ulkolämpötilan ollessa +-0 c. ajelin Lahdentietä tasaista 115 km/h mittarinopeutta n. 35 km, jolloin kotikulmille päästyäni kiinnitin huomion em. asiaan. Mittari näytti alle 40:n lämpöjä ja varoitusvalokin alkoi satunaisesti syttyillä.
Eihän mitään vakavampaa, eihän...?
Normaalissa kaupunkiajossa lämppäri heiluu tuolla 60 - 70 asteen hujakoilla mutta viikonloppuna ulkolämpötilan ollessa +-0 c. ajelin Lahdentietä tasaista 115 km/h mittarinopeutta n. 35 km, jolloin kotikulmille päästyäni kiinnitin huomion em. asiaan. Mittari näytti alle 40:n lämpöjä ja varoitusvalokin alkoi satunaisesti syttyillä.
Eihän mitään vakavampaa, eihän...?
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Mahtaisiko vika olla tässä:
164-V6 92-- MITTARI+VALOLLE. . . . . . . . . . . . . . . . 37-3426 16.00 ???
Tuo on MotoNjetin hinta anturille, tosin tuossa ei ole eritelty 12- ja 24-venttiilistä mutta niissä voi hyvinkin olla sama anturi.
Mittarin alhainen näyttämä ja varoitusvalon vilkkuminen yhtä aikaa viittaisivat anturivikaan. Normaalistihan valo syttyy vain kun neste on liian kuumaa. Jäähdytysnesteen vähyyskin voisi saada sydeemin sekoamaan, mutta 164:ssähän on nesteen määrälle oma merkkivalo. Ellei sen anturi sitten ole rikki...
164-V6 92-- MITTARI+VALOLLE. . . . . . . . . . . . . . . . 37-3426 16.00 ???
Tuo on MotoNjetin hinta anturille, tosin tuossa ei ole eritelty 12- ja 24-venttiilistä mutta niissä voi hyvinkin olla sama anturi.
Mittarin alhainen näyttämä ja varoitusvalon vilkkuminen yhtä aikaa viittaisivat anturivikaan. Normaalistihan valo syttyy vain kun neste on liian kuumaa. Jäähdytysnesteen vähyyskin voisi saada sydeemin sekoamaan, mutta 164:ssähän on nesteen määrälle oma merkkivalo. Ellei sen anturi sitten ole rikki...
Viimeksi muokannut Rasvis, 18 Maalis 2004, 20:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Epäkelpokeräilijä -
- glideslope
- Viestit: 1363
- Liittynyt: 02 Syys 2003, 17:00
- Car(s): Giulietta T-jet 120, V40 D4.
Ex: 164 Super 3,0 V6-24 + muut. - Paikkakunta: Järvenpää
Tattista vaan neuvoista, täytyypi illansuussa tarkistella (vaimon sanoin) "pihalla ruostuvaa viihde-elektroniikkaa" syvällisemmin.
Olen myös kuullut BSTR:n tavoin mahdollisesti jäähdytysnesteen vähyyden liittyvän aiheeseen. Katsotaan, ollaanko huomenna viisaampia...
Oudoksi vaan asian tekee se, että kaupunkiajossa ongelmaa ei ole mutta pitkäaikainen kylmä viima tasaisessa ajossa vaikuttaa heti lämpöihin.
Olen myös kuullut BSTR:n tavoin mahdollisesti jäähdytysnesteen vähyyden liittyvän aiheeseen. Katsotaan, ollaanko huomenna viisaampia...
Oudoksi vaan asian tekee se, että kaupunkiajossa ongelmaa ei ole mutta pitkäaikainen kylmä viima tasaisessa ajossa vaikuttaa heti lämpöihin.
- glideslope
- Viestit: 1363
- Liittynyt: 02 Syys 2003, 17:00
- Car(s): Giulietta T-jet 120, V40 D4.
Ex: 164 Super 3,0 V6-24 + muut. - Paikkakunta: Järvenpää
- glideslope
- Viestit: 1363
- Liittynyt: 02 Syys 2003, 17:00
- Car(s): Giulietta T-jet 120, V40 D4.
Ex: 164 Super 3,0 V6-24 + muut. - Paikkakunta: Järvenpää
Joo, vähän alkaa ontua toi mun termariteoria. Lämmintä ilmaa pukkaa ihan ok ja tyhjäkäynnillä tai norm. ajaessa viisari värähtää ihan oikeille lukemille. Lämmöt alkavat laskea tuossa satasen hujakoilla. Jospa herkkähipiäinen italiatar on vaan saanut kevätflunssaa liiasta viimasta..? jatkan tarkkailua...