164 3,0 super_nopeusmittari
Valvoja: Moderators
164 3,0 super_nopeusmittari
Nopeusmittari alkoi hieman lakkoilla. 164 on automaattilaatikolla ja hieman tutkimaton alue minulle. Mistä löytyisi mahdollinen vika...mittari pelaa välillä pitkiäkin aikoja ja sitten taas hetkeksi uinahtaa. Olisikohan kyse kosketushäiriöstä? Auto on vm -97 ja ajettu ainoastaan 40tkm, eli siis pääosin seissyt ja ihmetellyt.
vinohrady
- beetta julia
- Viestit: 422
- Liittynyt: 13 Helmi 2009, 17:18
- Paikkakunta: Vaasa
Itsellä oli aikoinaan 75 jossa mittari ei toiminut, anturi oli helppo tarkastaa. Anturilta tuleva johto(liitin auki) sähkökynä, piuhasta runkoon.
Rengasta kun pyöritti, kynä vilkkui. (Muistankohan nyt oikein ja mahtaako 164 edes olla sama systeemi).
No, kuulostaisi kyllä kosketus häiriöltä.
Rengasta kun pyöritti, kynä vilkkui. (Muistankohan nyt oikein ja mahtaako 164 edes olla sama systeemi).
No, kuulostaisi kyllä kosketus häiriöltä.
Kiireellä ei tule kuin kusipäisiä kakaroita.
Jumala loi ajan, muttei sanonut kiireestä mitään.
Jumala loi ajan, muttei sanonut kiireestä mitään.
kuulostaa kosketushäiriöltä. eriasia sitte onkin että missä, vaihtoehtoja on luultavasti kolme: anturi (oiskohan noi vieläki vaihelaatikossa), mittariston liitosjohto sekä itse mittari siellä mittariston sisällä.
itselläni oli ko. ongelma edesmenneessä talvi-bmw-e30:ssä, nopeusmittarin kiinnitys mittaristoon oli löysällä (ko. kiinnitys oli samalla mittarin maa).
itselläni oli ko. ongelma edesmenneessä talvi-bmw-e30:ssä, nopeusmittarin kiinnitys mittaristoon oli löysällä (ko. kiinnitys oli samalla mittarin maa).
- AlfaTom
- Viestit: 2735
- Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
- Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
- Paikkakunta: Kuusankoski
Tuttu vaiva, mutta kukaan ei tunnu tietävän mistä se oikeasti johtuu.
Iso tuoppi sille, joka kertoo toimivan korjauskonstin
Mutu-vinkeistä ei saa kuin papukaijamerkin
Ilmankos nuo 164:t on niin vähän ajettuja, kun puolet ajasta mittari huilailee.
Iso tuoppi sille, joka kertoo toimivan korjauskonstin
Mutu-vinkeistä ei saa kuin papukaijamerkin
Ilmankos nuo 164:t on niin vähän ajettuja, kun puolet ajasta mittari huilailee.
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III
La vita è
La vita è
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Jos matkamittarikin pysähtyy niin anturi. Jos vain nopeusmittari lakkoilee niin mittariston piirilevyllä on kaksi potikkaa joilla mittarikalibroidaan niissä on kosketushäiriöitä. Kunnollinen mittariston koputtelu saa viisarit heilumaan. Tuohon auttaa ko.potikoiden vaihto. Säätö tehdään niin että mitataan vanhoista ohmit, uudet säädetään siihen. Hienosäätö toimii niin että toisella potikalla haetaan että mittaristo näyttää juuri oikeaa nopeutta, toisella säädetään suhdeluku ts.että jos tuolla ekalla sait näyttämään 80-nopeuden oikein niin jos 40-nopeus on väärä niin tuolla jälkimmäisellä säädetään se kohdilleen ei sillä ekalla. Sekavaa mutta kun erehtyy ja oppii niin sen saa säädettyä.
ps. korjausohjeet löytyisivät jostain AREF:n lehdestä.
ps. korjausohjeet löytyisivät jostain AREF:n lehdestä.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
- AlfaTom
- Viestit: 2735
- Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
- Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
- Paikkakunta: Kuusankoski
Näin se tekee. Anturi on siis...missä? Kyseessä automaattilaatikko. Onko kukaan päässyt siihen käsiksi purkamatta esim. moottoria ensin pois edestä vai pääseekö siihen käsiksi alapuolelta? nimim. en omista autonosturiaAlfistipohjoosesta kirjoitti:Jos matkamittarikin pysähtyy niin anturi.
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III
La vita è
La vita è
-
- Viestit: 353
- Liittynyt: 29 Heinä 2004, 06:13
- Car(s): GLC 300e
Coupe Fiat
9-3 Aero - Paikkakunta: Hyvinkää
Ei tainnut olla putsauksesta apua pitkäksi aikaa? No nyt se on vihdoinkin korjattu vaihtamalla tilalle "uusi"käytetty anturi. Oikeasti uusiahan ei ole enää tarjolla . Siinähän se hauskuus olisikin ollut, jos ei vaihdosta olisi seurannut mitään hyvää niin ei kuitenkaan täyttä varmuutta että anturi kunnossa. Niin valitettavan tyypillistähän tämä on...
Ei vaan, hanki ihmeessä jostain käsiisi anturi ja kokeile sitä. Omalla kohdalla oli ajatus, ettei se mittari niin kovin paljoa huili... Sitten rupesin nollaamaan trippiä ja tarkkailemaan muutaman päivän ajan kun tietysti tiedän työmatkani tarkalleen. Piruvie, koko ajan alle puolet kilometreistä tuli mittariin... Ja yhtään työmatkaa ei tullut että mittari olisi toiminut virheettä. Useampi kuitenkin, kun se toimi oikeasti vain muutaman kerran sentin pätkissä . En tiedä kuinka pitkään vika on ollut päällä, mutta ainakin kilometrit edellisen jakohihnan vaihdon jälkeen on syytä ottaa hmm, uuteen tarkasteluun .
Pistähän tuoppia tulemaan .AlfaTom kirjoitti:Tuttu vaiva, mutta kukaan ei tunnu tietävän mistä se oikeasti johtuu.
Iso tuoppi sille, joka kertoo toimivan korjauskonstin
Mutu-vinkeistä ei saa kuin papukaijamerkin
Ilmankos nuo 164:t on niin vähän ajettuja, kun puolet ajasta mittari huilailee.
Ei vaan, hanki ihmeessä jostain käsiisi anturi ja kokeile sitä. Omalla kohdalla oli ajatus, ettei se mittari niin kovin paljoa huili... Sitten rupesin nollaamaan trippiä ja tarkkailemaan muutaman päivän ajan kun tietysti tiedän työmatkani tarkalleen. Piruvie, koko ajan alle puolet kilometreistä tuli mittariin... Ja yhtään työmatkaa ei tullut että mittari olisi toiminut virheettä. Useampi kuitenkin, kun se toimi oikeasti vain muutaman kerran sentin pätkissä . En tiedä kuinka pitkään vika on ollut päällä, mutta ainakin kilometrit edellisen jakohihnan vaihdon jälkeen on syytä ottaa hmm, uuteen tarkasteluun .
Viljan tar fram det som inte fanns.
- ärrä
- Viestit: 751
- Liittynyt: 08 Huhti 2003, 07:57
- Car(s): Alfa Romeo 2.4 JTDm Sportwagon Q-tronic
- Paikkakunta: Vantaa
- Viesti:
Alkuvuonna 2009 alkoi ongelmat, ja silloin se oli hyvin satunnainen. Eli vika on pahentunut pikkuhiljaa. Tsekkaapa kuiteista, paljonko autolla oli ajettu tuolloin.Il Mostro kirjoitti:En tiedä kuinka pitkään vika on ollut päällä, mutta ainakin kilometrit edellisen jakohihnan vaihdon jälkeen on syytä ottaa hmm, uuteen tarkasteluun .
-
- Viestit: 353
- Liittynyt: 29 Heinä 2004, 06:13
- Car(s): GLC 300e
Coupe Fiat
9-3 Aero - Paikkakunta: Hyvinkää
Tämäpä kertakaikkisen mukava tieto . Tässä valossa voisi arvuutella, että vain joitakin tuhansia kilometrejä puuttuu mittarista... Tarkoitan kun vika noinkin tuore ja erityisesti kun on ollut alkuun satunnaisempi.
Pelaan varman päälle ja teen hihnahuollon sillä perusteella että kymppitonni on jäänyt uupumaan , vaikkei jakopään herkkyys ole mitään vaikkapa 16vee tessuun verrattuna.
Pelaan varman päälle ja teen hihnahuollon sillä perusteella että kymppitonni on jäänyt uupumaan , vaikkei jakopään herkkyys ole mitään vaikkapa 16vee tessuun verrattuna.
Viljan tar fram det som inte fanns.