159 2.4 JTDm ahtopaine
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 517
- Liittynyt: 27 Marras 2006, 08:02
- Car(s): 156 2.5 V6 SW -03, Maserati Quattroporte -06, Range Rover TD6 -02
- Paikkakunta: Jämsä
159 2.4 JTDm ahtopaine
Mitenkäs paineet käyttäytyy? Minulla maksimipaine on n 1.4 bar, mutta omituisesti joskus vain alle 1 bar, vaikka kaasu pohjassa pidempään ja koneessa tarpeeksi kierroksia. Tällöin ei löydy kyllä sitten oikein voimaakaan. Kyselen, kun on uusi hankinta, ja takuutakin annettiin vuosi. Myös paineen nousu tuntuu kestävän aika pitkään.
- Alfisti felice
- Viestit: 99
- Liittynyt: 28 Maalis 2004, 05:45
- Scuderia AlfaRomeo Finlan
- Viestit: 210
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:09
- Car(s): M-B C320 Avantgarde 4Matic A STW
ex:159 Q4 2.4 JtdM - Paikkakunta: Lappeenranta
Sama ilmiö havaittu lauantaina. Vaikka kuinka painoi kaasua ei paineet noussu kuin 0,2:teen. Samalla huomasin myös että kulutusmittari näytti tasamaalla 12 litran kulutusta kahdeksankympin vauhdissa.
Tapahtui mulle ensimmäistä kertaa.
Sunnuntaiaamuna kun lähdin liikkelle kaikki pelas normaalisti.
Voisko tämä liittyä siihen hiukkaskeräimen tyhjennyspolttoon...siitä kyllä pitäs syttyä joku merkkivalo mittaristoon.
Tapahtui mulle ensimmäistä kertaa.
Sunnuntaiaamuna kun lähdin liikkelle kaikki pelas normaalisti.
Voisko tämä liittyä siihen hiukkaskeräimen tyhjennyspolttoon...siitä kyllä pitäs syttyä joku merkkivalo mittaristoon.
Scuderia AlfaRomeo Finlandese
- HopeinenQ
- Viestit: 439
- Liittynyt: 20 Tammi 2006, 23:12
- Car(s): Kia Cee'd SW 1.6 -14
- Paikkakunta: Hyvinkään ruhtinaskunta
Kulutuksen mukaan se on puhdistusprosessi. Siitä ei kyllä mitään merkkivaloa tai tekstiä tule näyttöön - mikä on minusta hieman merkillistä. Siitä olis ihan hyvä informoida. Muuttuu muutes pakoäänet jonkin verran tuon puhdistusprosessin aikana - mukavaa mörinää pitää.Scuderia AlfaRomeo Finlan kirjoitti: Voisko tämä liittyä siihen hiukkaskeräimen tyhjennyspolttoon...siitä kyllä pitäs syttyä joku merkkivalo mittaristoon.

Hieman ihmetyttää vaan noi ahtopaineet, jos ne eivät nousseet 0,2 ylemmäs. Hiukkassuodattimen puhdistus ei kyllä saisi vaikuttaa mitenkään ajoon (oletan, että auto on hieman jäykähkö kulkemaan 0,2 paineilla)? Huomasitko auton suorituskyvyssä mitään poikkeavaa tuona aikana?
- Scuderia AlfaRomeo Finlan
- Viestit: 210
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:09
- Car(s): M-B C320 Avantgarde 4Matic A STW
ex:159 Q4 2.4 JtdM - Paikkakunta: Lappeenranta
No eihän se oikeesti jaksanu mennä minnee....kahdeksankympin vauhdista kuutosella kun löi lämän pohjaan ei vauhti havaittavasti kasvanut.HopeinenQ kirjoitti:Scuderia AlfaRomeo Finlan kirjoitti: Huomasitko auton suorituskyvyssä mitään poikkeavaa tuona aikana?
Mielestäni ohjekirjassa sanotaan että polton aikana tulee merkkivalo kojetauluun, pitää tarkistaa.
Scuderia AlfaRomeo Finlandese
- Scuderia AlfaRomeo Finlan
- Viestit: 210
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:09
- Car(s): M-B C320 Avantgarde 4Matic A STW
ex:159 Q4 2.4 JtdM - Paikkakunta: Lappeenranta
Takistettu: ei tule merkkivaloa jos kaikki menee hyvin. Jos polttoa ei saa tehdyksi tulee ilmoitus.Scuderia AlfaRomeo Finlan kirjoitti:HopeinenQ kirjoitti:Mielestäni ohjekirjassa sanotaan että polton aikana tulee merkkivalo kojetauluun, pitää tarkistaa.Scuderia AlfaRomeo Finlan kirjoitti: Huomasitko auton suorituskyvyssä mitään poikkeavaa tuona aikana?
Scuderia AlfaRomeo Finlandese
- Farina
- Viestit: 1478
- Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
- Car(s): Ranskalainen mukamaasturi
- Paikkakunta: Pirkkala
Meikäläisen edellisestä 159:sissä oli juuri vastaavaa probleemaa. Ahtopaineet tippu nollaan, auto ei mennyt mihinkään. Ohitus jäi tekemättä, kun viime tingassa tajusin, että kärry ei kiihdykään. Ekalla kerralla ajoin tien sivuun ja painelin kaasua väkisin pohjaan tyhjäkäynnillä ja auto alkoikin yhtäkkiä ottamaan kierroksia. Tämän jälkeen mentiin ihan normaalisti muutama tuhat kilometriä.Scuderia AlfaRomeo Finlan kirjoitti:
No eihän se oikeesti jaksanu mennä minnee....kahdeksankympin vauhdista kuutosella kun löi lämän pohjaan ei vauhti havaittavasti kasvanut.
Näitä "ahdistuksia" tuli pari kolme kertaa, ennenkuin alkoivat mystiset nykimiskohtaukset, jolloin auto nyki eikä kiihtynyt mihinkään. EGR:ä vaihdettiin kahteen kertaan, ilmamassamittaria yms. Syytä tähän nykimiseen ja ahdistukseen ei DA koskaan löytänyt. En silloin jaksanut istua enää DA:ssa odottelemassa rikkinäistä autoa takaisin, vaan vaihdoin autoa. Se 159 oli kyllä muutenkin melkoinen murheenkryyni, joten toivottavasti vika löytyy sun autostasi.
- Scuderia AlfaRomeo Finlan
- Viestit: 210
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:09
- Car(s): M-B C320 Avantgarde 4Matic A STW
ex:159 Q4 2.4 JtdM - Paikkakunta: Lappeenranta
-
- Viestit: 517
- Liittynyt: 27 Marras 2006, 08:02
- Car(s): 156 2.5 V6 SW -03, Maserati Quattroporte -06, Range Rover TD6 -02
- Paikkakunta: Jämsä
Joo, ei ole hiukkassuotimen poltto minulla kyseessä. Paikaltaan kun lähtee, ykkösellä ja kakkosella paineet on tapissa mutta kolmosella ensin nousee lähelle 1.4 bar josta laskee noin yhteen baariin. Tänään kotiin tullessani syttyi sitten moottorinkuvalamppu, ja toivomus tarkistaa kone lähiaikoina. Sen jälkeen kun pihaan pääsin, en ole enää kokeillut miten käyttäytyy ajossa koska aloin maistella Herbert Groschubin kehittämää juomaa. Valveutuneet tietänevät mitä kyseinen herkku on, taas kun sitä on saatavana.
- HopeinenQ
- Viestit: 439
- Liittynyt: 20 Tammi 2006, 23:12
- Car(s): Kia Cee'd SW 1.6 -14
- Paikkakunta: Hyvinkään ruhtinaskunta
Olet ilmeisesti joutunut / joutumassa EGR-venttiilin uhriksi. Kohta se meno hyytyy kokonaan ja osan odotus kestää 2,5 vkoa.heme kirjoitti:Joo, ei ole hiukkassuotimen poltto minulla kyseessä. Paikaltaan kun lähtee, ykkösellä ja kakkosella paineet on tapissa mutta kolmosella ensin nousee lähelle 1.4 bar josta laskee noin yhteen baariin. Tänään kotiin tullessani syttyi sitten moottorinkuvalamppu, ja toivomus tarkistaa kone lähiaikoina.
Onnittelut!

-
- Viestit: 187
- Liittynyt: 28 Tammi 2009, 10:32
- Car(s): GTV6 -84
156 2,4jtd -05 - Paikkakunta: Seinäjoki
Yeps, tuota samaa vikaa oli täälläkin ennenkuin tuo egr-venttiili vaihdettiin. Elikkä ei muutakun osaa vaan tilaukseen. Tampereella deltassa ainakin osasivat homman hoitaa hyvin, ensin käytin muutaman kerran Sjoella poikien ihmeteltävänä mutta eipä siellä mitään osattu. Eikä Jämsästä sinne pitkä matka onneksi ole, toisin kuin täältäHopeinenQ kirjoitti:Olet ilmeisesti joutunut / joutumassa EGR-venttiilin uhriksi. Kohta se meno hyytyy kokonaan ja osan odotus kestää 2,5 vkoa.heme kirjoitti:Joo, ei ole hiukkassuotimen poltto minulla kyseessä. Paikaltaan kun lähtee, ykkösellä ja kakkosella paineet on tapissa mutta kolmosella ensin nousee lähelle 1.4 bar josta laskee noin yhteen baariin. Tänään kotiin tullessani syttyi sitten moottorinkuvalamppu, ja toivomus tarkistaa kone lähiaikoina.

- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Mulla auto ei kulkenut mihinkään kun egr:n pamahti. Heti vaihdon jäljeen alkoi toimimaan moitteettomasti.
Jos itse joutuu kustantamaan tuon egr:n vaihdon kannattaa hakea osa opel liikkeestä missä se maksaa 168euroa kun taas deltassa samainen osa on 374 euroa. Kyseessä siis sama pierburgin egr 159:ssä ja diesel opel astra h:ssa.
Jos itse joutuu kustantamaan tuon egr:n vaihdon kannattaa hakea osa opel liikkeestä missä se maksaa 168euroa kun taas deltassa samainen osa on 374 euroa. Kyseessä siis sama pierburgin egr 159:ssä ja diesel opel astra h:ssa.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.