Alfa Romeo 156 04 2.0 JTS

Alfoista

Valvoja: Moderators

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

<--- mulla on tollanen, elikkäs se "boselift" (korinväristä puskuria, Bose sound system... jne)

Kokemuksia: Olen edelleenkin pelkkää hymyä kun hyppään autoon!

maaliskuusta asti ajellu tolla, mittarissa 83tkm, kertaakaan ei ole tielle jättänyt tai vilauttannut mitään merkkivaloa. ei syö tai vuoda öljyä.

mitä autoon on sitten tehty:

80tkm huolto
takajarrupalat vaihdettu (osto hetkellä oli jo aikas lopussa)
Termostaati vaihdettu
pyyhkijänsulkien moottori rasvattu ja sulat vaihdettu
Etuakselilta kuuluu kolina joka pitää korjata, eli se on vielä 'tulossa' mapissa roiskeläppien kanssa.

Nykysillä bensan hinnoilla JTS on juuri eikä melkein, tehoa on (166hv) ja kulutus mulla on taajama-ajossa tietokoneen mukaan 8,4

Tuleehan JTS-merkin mukana oman aikansa edityksellisin moottori :wink: sen jälkeen alkoi bensiinin suorasuihkutus moottoreita tulla kuin sieniä sateella.

Anna mennä vaan JTS:ään! on nami kun se oikein murahtaa!
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
niki
Viestit: 1633
Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Qtronic -07, Alfa Romeo 156 2.5 V6 -98, Moto Guzzi Norge -07, Aprilia Futura -01
Paikkakunta: Aura

Viesti Kirjoittaja niki »

Jarama kirjoitti:Ei minun TS ole vajaan neljän vuoden aikana vienyt yhtään öljyä, vaihdan kerran vuodessa. Ei kai se sentään ole viallinen Alfa joka ei syö öljyä?? :mrgreen:
Omassa TS:ssä mittarissa jo yli 220tkm, eikä öljyä kulu vaihtovälillä juuri lainkaan. Muutenkaan ei ole ollut mitään vikaa sinä aikana, kun olen sen omistanut, joten taitaa olla maanantaiyksilö :mrgreen:
Ammattina autokauppa

Ikurin Turbiini
Viestit: 36
Liittynyt: 23 Kesä 2009, 20:09
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ikurin Turbiini »

Eikös noissa ole aina vähintään viä ½-1 vuoden takuu? Aamulla lähetään kohti hesaa. Auto/Alfakuume senkun yltyy.:-D Voin vaan kuvitella kuin hieno se on ajaa. Ei pitäs ainakaan olla mikään nuhapumppu.:wink: Vai että oikein murahtaa..8)

tuttifrutti
Viestit: 36
Liittynyt: 17 Huhti 2008, 00:46
Paikkakunta: helsinki

ensimmäinen alfa

Viesti Kirjoittaja tuttifrutti »

Pitkään mekin mietimme ostaako vai eikö....siis alfa. Onneksi löysimme tämän forumin josta saimme hyviä vinkkejä ja ihan asiallisia sellaisia. Meillä siis 156 SW 03 JTS ja kyllä aluksi hirvitti kun mietti kaikkia niitä kauhuskenaarioita mitä ihmiset olivat kertoneet alfoista. Nyt takana reilu vuosi ja täytyy sanoa että on se hienoa omistaa alfa! Ei mitään ihmeempiä tullut vastaan.
Sehän on tosiasia että auto kuin auto on huollettava eli aikaisempien omistajien laiminlyönnit kostautuvat käytetyssä autossa. Öljynkulutus oli ihmetyksen aihe (koneessa Mobilin 5w-40) mutta kun laitoimme seleniat niin käsittämättömästi kulutus pieneni...... tämänkin luimme täältä ja asiantunteva huolto vahvisti.
Mulla itellä on ollut viisi sitikkaa isosta kissasta Xsaraan eikä niissäkään mitään isoja juttuja tullut vastaan vaikka "kaikki autoihmiset" varoittivat. :crazyeyes: Vanhimmalla oli ajettu 380 000km. No tosin xsarassa oli muutama mystinen lambda vika.
Vielä alfasta: on hieno peli,mahtava ajaa ja mielestäni jts:ssä on teho/kulutus kohallaan (en halunnnutkaan vuoden ekoautoa) vrt V6. Ja sitten tietysti ulkonäkö.....en minä eikä vaimoni jaksa lakata ihailemasta hienoja linjoja ja italo- designia :-D
tuttifrutti sono matti eli juha ja ellu

Avatar
pal
Viestit: 90
Liittynyt: 15 Maalis 2008, 17:22
Car(s): Giulietta MA -12. Ex-Alfat 159 TBi TI, 159 JTDm Q4 & 156 JTS Selespeed
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja pal »

Reilu vuosi myöskin takana omalla SW JTS:llä, enkä ole kyllä katunut. Ja vaihdoin Alfaan muuten C4 VTR:stä. Ei huono peli sekään. Vaikka siinäkin oli omaperäisyyttä niin kyllä Alfassa on enemmän "sitä jotain" josta tälläkin palstalla saa viitteitä. Ja koeajossa selviää loput. Ja todellakin, auton perään tulee katsottua aina sen jätettyä parkkiin - enemmän kuin tuota sinällään kaunista coupe C4:sta. Se tietty harmittaa kun ei meinaa uskaltaa parkkeerata minnekään. Ovikolhijat on nykyään kaikkialla!

Isompia murheita ei ole ollut. Parkkipolttimoita mennyt nopsaan ja käsijarruvaijeri piti talven tullen vaihtaa. Ja ihan alkuun vaihdettiin lambda-anturia kun myyjäliike oli pessyt tuota painepesurilla. Toki kyllähän silloin ajatteli mihin näppinsä on työntänytkään kun heti tulee "motor control system failure" ruutuun ja käynti kolmella pytyllä. Mutta nämä menivät myyjän takuuseen. Eli liikkeestä on hyvä ostaa.

Ja jotain kumahtelua kuului alustasta jossain vaiheessa. Kysyinkin siitä täältä ja sen jälkeen ei ole esiintynyt :)

Ikurin Turbiini
Viestit: 36
Liittynyt: 23 Kesä 2009, 20:09
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ikurin Turbiini »

Nyt on Alfa ostettu! Kyllä on hieno ajaa ja on kyllä ihan kivan pirteekin!.:wink: Avo-vaimo olis ehkä halunnu vähän enemmän C4.. niinkun vähän luulinkin. Mutta sitten selvis ettei siinä ollut ollenkaan talvi renkaita vaikka piti ja se sadantuhannen huoltokin olis tullu kolmen tuhannen päästä.. eikä antanut viä ees alennusta. Alfa oli huollettu justiin ja vuoden takuu viä. tosin helmikuussa jakoremmin vaihto mutta kysyin f40tuningilta nokialta niin ei pitäs maksaa kun jonkun 500€. Vähän jotain naksumisia kuulu koneesta käynnistyksen jälkeen mutta kuuluu varmaan asiaan? ja ei siä ohjekirjassa lukenut mitä öljyä sinne oli laitettu niinkun vähän pelkäsin, mutta delta autos oli huollettu niin luulis niitten nyt siä tietävän!? Nyt kyllä tekis mieli mennä vähän kruisaileen vähän johki mut kun ei oo mitään asiaan mihkään..:-D
Ei oo riemulla rajaa kun Alfalla ajaa!

Avatar
maybetomorrow
Viestit: 1568
Liittynyt: 17 Tammi 2009, 19:29
Car(s): Makaronilaatikoita vuodesta 2007
Paikkakunta: Sisä-Suomi

Viesti Kirjoittaja maybetomorrow »

Oikein toimittu! Lisäilehän kuvia kun kerkiät! 8)

Avatar
Suba
Viestit: 3210
Liittynyt: 09 Syys 2008, 19:28
Car(s): -
Giulia super
159 sw
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Suba »

Paljon onnea hyvästä ostopäätöksestä ja tervetuloa alfistien joukkoon.
Suosittelen, että käyt varmuudeksi laittamassa Seleniat koneeseen.
Näin minä olen aina tehnyt jos ei ole varmuutta mitä koneessa on.

Ja niin kruisaileen voi lähtee aina vaikka ei ole mihinkään asiaa. :wink:

Ikurin Turbiini
Viestit: 36
Liittynyt: 23 Kesä 2009, 20:09
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ikurin Turbiini »

Joo mä olenkin nyt tässä ihan vieressä Järvenpäässä! Huomen kotio päin..
Ei oo riemulla rajaa kun Alfalla ajaa!

Avatar
JiiTeeÄssä
Viestit: 1175
Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
Car(s): .
Baijerilainen takatuuppari
ex 159 1.9 JTDm -10
ex 159sw 2.4 JTDm -07
ex 159 2.4 JTDm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja JiiTeeÄssä »

Ikurin Turbiini kirjoitti: ja ei siä ohjekirjassa lukenut mitä öljyä sinne oli laitettu niinkun vähän pelkäsin, mutta delta autos oli huollettu niin luulis niitten nyt siä tietävän!? Nyt kyllä tekis mieli mennä vähän kruisaileen vähän johki mut kun ei oo mitään asiaan mihkään..:-D
Oulun deltassa ainakin laittavat oikeaa seleniaa. Tosin sehän ei tarkoita vielä että toisaalla laitettaisiin kun on deltasta kyse.
Ja silloinhan se pitääkin kruisailla kun ei ole asiaa mihinkään.

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Ikurin Turbiini kirjoitti: Nyt kyllä tekis mieli mennä vähän kruisaileen vähän johki mut kun ei oo mitään asiaan mihkään..:-D
Tähän tunteesen pitää tottua, kahvihammasta kolottaa yhtä useasti, kuin haluaisit mennä 'ihan vaan ajelemaan'!
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Ikurin Turbiini
Viestit: 36
Liittynyt: 23 Kesä 2009, 20:09
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ikurin Turbiini »

Täytyy yrittää soittaa maanantaina uudestaan vehon huoltoon, kun ei siä ole viikonloppuna ketään. Jos ei saa selville niin vaihdan sitten joka tapauksessa seleniaa. Ekat pikku viatkin jo löyty kuskin puoleinen takaovi ei aukee sisältä. Ja yks polttimo on palanut. hyvin on huoltanut vehossa!:o: Vois ehkä sen öljynvaihdonkin pyytää takuuseen? Niittenhän moka se on jos on väärää öljyä laittanut ja sen takia pahinmassa tapauksessa koneremppa tulis? Eikun ens viikolla deltaan? Tänään huomasin viä et autossa on navigaattori!:) Becker Indianapolis Pro ja cd vaihtaja..:) Nyt Täytyis viä varmaan liittyä siihen Alfa kerhoon.:wink:
Ei oo riemulla rajaa kun Alfalla ajaa!

Ikurin Turbiini
Viestit: 36
Liittynyt: 23 Kesä 2009, 20:09
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ikurin Turbiini »

Ja niin pääsinhän mä jo eilen ekan kerran morjestaankin!.:-D Avo-vaimoa alko kyllä vähän hymyilyttään.:-D Mistä se muuten oikein tulee? Tai siis mistä kyseinen tapa alkanut?
Ei oo riemulla rajaa kun Alfalla ajaa!

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Kokeile nyt lapsilukko siitä takaovesta pois, voi olla helppo huolto.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
fahlsjy
Viestit: 1608
Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
Car(s): Giulietta QV
Jaguar XKRR convertible
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja fahlsjy »

Ja niin pääsinhän mä jo eilen ekan kerran morjestaankin!. Avo-vaimoa alko kyllä vähän hymyilyttään. Mistä se muuten oikein tulee? Tai siis mistä kyseinen tapa alkanut?

Alfakuskit on "aina" morotellut toisiaan, tosin alfojen yleistyessä tapa ei ole enää aivan yhtä yleinen.
Samaa olen huomannut prätkien kanssa, kun joskus olin nuori niin lähes poikkeuksetta kakspyöräsellä liikuttaessa sai aina morotuksen, nykyään aika paljon liikkuu "kädettömiä".

Avatar
Suba
Viestit: 3210
Liittynyt: 09 Syys 2008, 19:28
Car(s): -
Giulia super
159 sw
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Suba »

Ikurin Turbiini kirjoitti:Ja niin pääsinhän mä jo eilen ekan kerran morjestaankin!.:-D Avo-vaimoa alko kyllä vähän hymyilyttään.:-D Mistä se muuten oikein tulee? Tai siis mistä kyseinen tapa alkanut?
Itse asiassa tämä morotus on aika monella vähän harvinaisemmilla merkillä ajavien tapana esim. Alfa, Subaru, Land Rover, Jaguar jne.
Sinäänsä mukava tapa kanssa kumppaneilta ja tuleepa seurattua liikennettä hieman eri tavalla.

Ikurin Turbiini
Viestit: 36
Liittynyt: 23 Kesä 2009, 20:09
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ikurin Turbiini »

Lapsilukko??? Joka oves muka erikseen? Mistä saa päälle/pois?
Ei oo riemulla rajaa kun Alfalla ajaa!

Avatar
jiibee
Viestit: 117
Liittynyt: 09 Loka 2003, 02:40
Car(s): 156 JTS 2.0 -03, Sprint QV 1.5 -87, Fiat Croma ie 20 -90
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja jiibee »

^ Löytynee takaoven sisäpinnalta, lukon alapuolella pieni aukko mistä näkyy muovinen läpyskä, saa siirettyä ylö/alas.

Ikurin Turbiini
Viestit: 36
Liittynyt: 23 Kesä 2009, 20:09
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ikurin Turbiini »

Okeii.. Täytyykin mennä heti kattoon. Tossa matkalla alko viä pitään kuskin puoleinen etupuoli kohtalaisen kovaa ääntä.. todennäköisesti pyöränlaakeri menos? Kaippa sillä uskaltaa viä ajaa..:o:
Ei oo riemulla rajaa kun Alfalla ajaa!

Ikurin Turbiini
Viestit: 36
Liittynyt: 23 Kesä 2009, 20:09
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ikurin Turbiini »

Nyt toimii! Kyllä oli hieno päästää motaria alfalla!..8) Viäkun saa sen laakerin kuntoon niin kyllä kulkee kun unelma..:wink: Siinä taitaa olla elämäni auto kun vaan kestää.. :)
Ei oo riemulla rajaa kun Alfalla ajaa!

Avatar
maybetomorrow
Viestit: 1568
Liittynyt: 17 Tammi 2009, 19:29
Car(s): Makaronilaatikoita vuodesta 2007
Paikkakunta: Sisä-Suomi

Viesti Kirjoittaja maybetomorrow »

Viäkö emännällä on ikävä Citikkaa?

Laakerin kuuluukin ääntää, Alfa oli mustasukkainen kun vaimosi oli kyydissä. Tai sitten ajankulukseen valitti vaan.. Sehän annetaan anteeksi kun se on Alfa :wink:

Ikurin Turbiini
Viestit: 36
Liittynyt: 23 Kesä 2009, 20:09
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ikurin Turbiini »

Ehkä se oli.. :wink: Eipä sillä kai hirveesti ole ollut.. :-D Kyllähän ne varmaan kannattaa mennä vaihdattaan kun takuukin on? :) Pelotti kyllä vähän ajaa motarilla noin 170 kymppiä.. :lol: Kun kiihtyy niin huomaamatta. 8) Oudosti kyllä alko yht äkkiä pitään ääntä, koeajolla ei ainakaan kuulunut mitään. Ja sanoo deltassa et kattoo joka paikan, kyllä vehoo voi laskuttaa.. :lol:
Ei oo riemulla rajaa kun Alfalla ajaa!

Vastaa Viestiin