Italialaiset moottoripyörät
Valvoja: Moderators
Heh. Siskon mies on palannut taas italialaisiin. Just kävin katsomassa aika harvinaista laitetta.
Moto Guzzi Centauro
Moto Guzzi Centauro
- Alfaholic -
Uuden Bike-lehden lukeneena on pakko vähän hehkuttaa.
MV-Agusta Brutale 1078RRn koeajo: "Maailman paras katupyörä" ja "Täydellisyyttä hipova moottoripyörä"
Superbike v-tvinit vertailussa: Ducati 1098S selvään voittoon. "Ainoa huono puoli on hinta"
MV-Agusta Brutale 1078RRn koeajo: "Maailman paras katupyörä" ja "Täydellisyyttä hipova moottoripyörä"
Superbike v-tvinit vertailussa: Ducati 1098S selvään voittoon. "Ainoa huono puoli on hinta"
Viimeksi muokannut Jappe, 27 Maalis 2009, 20:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Alfaholic -
Ducatille tuli kiire laittaa kalusto uusiksi... Vielä vuonna 2006 oli tilanne tämä: http://www.contieditore.it/masterbike/
Kuinkas siellä finaalissa kävikään...
Kuinkas siellä finaalissa kävikään...
Onhan toi vanha Mille ihan hyvän näköinen ja ihan hyvä ajaa ja tasapainoinen. Sellainen ettei se tee mitään yllättävää.
Moottori vaan on aivan onnettoman alimitoitettu .
Sen takia niillä ei vissiin kukaan ole ajanut kilpaa ainakaan kotosuomessa.
Ei muuten ollut kierrosajat kummoisia....
On muuten hieno rata ajaa pyörällä. Videoista ei oikein näe korkeuseroja joita on yllättävän paljon.
Moottori vaan on aivan onnettoman alimitoitettu .
Sen takia niillä ei vissiin kukaan ole ajanut kilpaa ainakaan kotosuomessa.
Ei muuten ollut kierrosajat kummoisia....
On muuten hieno rata ajaa pyörällä. Videoista ei oikein näe korkeuseroja joita on yllättävän paljon.
- buctu
- Viestit: 520
- Liittynyt: 03 Huhti 2007, 22:07
- Car(s): 156 sw 2.4 20v, 156 2.0 TS, RS2000 2.3i e85, Laguna sw II.
- Paikkakunta: Jyväskylä -rock city
Savijo-R tiivisti aika hyvin tuota Millen olemusta. Eipä itselläkään ole tuohon oikein mitään lisättävää.
Oli hieno pyörä ajaa, muttei omistaa kuten jo aiemmin tuolla "Italian mopot" topicissa avauduin...
Kyseiseen pyörään valmiiksi säädetty Power Commander sekä K&N:n suodatin *KLIK KLIK*
Oli hieno pyörä ajaa, muttei omistaa kuten jo aiemmin tuolla "Italian mopot" topicissa avauduin...
Kyseiseen pyörään valmiiksi säädetty Power Commander sekä K&N:n suodatin *KLIK KLIK*
"Too much ain't enough"
Itse kuulun siihen luokkaan motoristeja, jolle minkään tonnikyykkyluokan pyörän moottori ei tunnu onnettoman alimitoitetulta. Noh, ehkä se vaatimustaso kasvaa kokemuksen myötä...Moottori vaan on aivan onnettoman alimitoitettu
Nuo RSV:n kytkin- ja takajarruongelmat kuulostivat tutuilta. Omassanikin täytyy muistaa hakea vapaavaihde kun pyörä vielä liikkuu. Takajarrua en kyykyssä ole oppinut vielä käyttämäänkään, joten sen huonous ei paljoa vaivaa. Molempiin on korjauskeinot kyllä olemassa.
Tuo vikavalojuttuhan kuulosti siltä että MCSF -piru on siirtynyt riivaamaan Aprilliakin. Itselläni ei tuota ole vielä pyörässä ollut, mutta Alfa JTS:ssä tuon kanssa on tullut painiskeltua senkin edestä.
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
^Nettisivuilla näyttäisi muutama olevan.
- Niko Tuomola
- Viestit: 561
- Liittynyt: 23 Loka 2003, 16:49
- Car(s): 166 ts , 75 ts
- Paikkakunta: Orivesi
Termignonit vaihtuneet Akrapoviciin. Alkaa oleen äänet kohdallaan.
Tänään pitäisi nyppiä pyörä kasaan ja viimeiset vedot penkissä. Ensi viikon alussa Anderstorppiin.
Pari muuta kuvaa: http://i32.photobucket.com/albums/d36/s ... 009605.jpg
http://i32.photobucket.com/albums/d36/s ... 009606.jpg
http://i32.photobucket.com/albums/d36/s ... 009607.jpg
http://i32.photobucket.com/albums/d36/s ... 009608.jpg
Tänään pitäisi nyppiä pyörä kasaan ja viimeiset vedot penkissä. Ensi viikon alussa Anderstorppiin.
Pari muuta kuvaa: http://i32.photobucket.com/albums/d36/s ... 009605.jpg
http://i32.photobucket.com/albums/d36/s ... 009606.jpg
http://i32.photobucket.com/albums/d36/s ... 009607.jpg
http://i32.photobucket.com/albums/d36/s ... 009608.jpg
http://kuvia.1g.fi/kuvat/Tapahtumat+200 ... P_3023.jpg , onpa kaunis peli. oikein tuli wanha hyvälle tuulelle, kuus putkea
- Alfaholic -
- 1300ti
- Viestit: 942
- Liittynyt: 05 Maalis 2003, 17:38
- Car(s): A-R 101-102-105-116-156 & Fiat 501, 507F, 1500TS, 127, 128, 1.9TD
- Paikkakunta: Varsinais-Suomi
- Viesti:
Mulla Gilera 175 Giubileo -projekti, tosin öh paperit ja osia puuttuu melkoisesti että saisi nippuun. Ts. faija osti itselleen moisen vm. 1962 175:n käyttökunnosttettuna (ajeli vastaavalla jo 12-vuotiaana) kymmenisen vuotta sitten ja tuli puolikas raato mukana, johon olen jotakin lisää osia löytänyt rompetoreilta... Siis runko, tankki, moottori ja jotain pienempää on... Mielestäni Giubileo on kuitenkin erittäin hieno peli! Hyvänä kakkosena tulisi tuollainen 20-30-lukuinen FN tai vastaava...
Veteraanimoottoripyöräklubilta saat muuten Giubileon varaosakirjat kopioitavaksi lainaan, suosittelen! Ja jotain esitteitäkin meillä on tallessa.
Niin ja lisäksi löytyy Lambretta Vega, 90 kuutioinen ja vuosimallia -71, puuttuu vielä lampunkehys, ehjä stonga (lipattu rikki) ja muuta, eikä tähänkään ole papereita tallella. Olis kaupankin.
Faijalla on hieno '86 Moto Guzzi 1000SP LeMans 3 70-luvun kisakatteella ja "Lugano Gamblers" -tyylisiä tarroja visiirissä.
Viime aikoina olen kuolannut kaverin Ducati S4 Monsteria ja joskus meinasin hankkia Piikkiön Guzzikaupasta -69:n 350 Aeromacchi-Harleyn metallinvaaleanpunaisessa aikakauden kuosissa, vieläkin kaduttaa ettei tullut kauppoja...
Veteraanimoottoripyöräklubilta saat muuten Giubileon varaosakirjat kopioitavaksi lainaan, suosittelen! Ja jotain esitteitäkin meillä on tallessa.
Niin ja lisäksi löytyy Lambretta Vega, 90 kuutioinen ja vuosimallia -71, puuttuu vielä lampunkehys, ehjä stonga (lipattu rikki) ja muuta, eikä tähänkään ole papereita tallella. Olis kaupankin.
Faijalla on hieno '86 Moto Guzzi 1000SP LeMans 3 70-luvun kisakatteella ja "Lugano Gamblers" -tyylisiä tarroja visiirissä.
Viime aikoina olen kuolannut kaverin Ducati S4 Monsteria ja joskus meinasin hankkia Piikkiön Guzzikaupasta -69:n 350 Aeromacchi-Harleyn metallinvaaleanpunaisessa aikakauden kuosissa, vieläkin kaduttaa ettei tullut kauppoja...
No juu, ei ulkonäöltään ihan MV:n veroinen mutta kun Ducati viehättää merkkinä ja twinistä tykkään:)Jappe kirjoitti: no perkl, upeeta!
hyvä että muutkin uskaltaa olla oma itsensä
mielettömän hieno pyörä.
Ehdin tässä kevään asiaa puntaroimaan, aikeissa oli ensin ostaa 1098 ylivuotisena mutta sitten hintaero kutistui niin että ajattelin tuollaisen uuden mallin valita On se ainakin kuvissa ja ominaisuuksiltaan valtaväestönkin mielestä ihan ok, en ole vielä nähnyt tuollaista ikinä livenä saatikka ajanut mutta tuskinpa siinä pettymään joutuu. Oletkos Jappe koeajanut 1098/1198?
^ En oo ajanut kumpaakaan, mutta kovastihan tota uutta on lehtien koeajoissa kehuttu. Esim. Bike 4.09: "Ducati 1198 vie katupyörät uudelle tasolle".
Ton tyyppinen pyörä luistonestoineen pääsee näyttämään todelliset kyntensä vasta radalla, siks mä valitsin rennomman naku-mallin..
Wanhus kun olen
Tuleeko sulle muuten toi tavallinen vai S-malli ?
Ton tyyppinen pyörä luistonestoineen pääsee näyttämään todelliset kyntensä vasta radalla, siks mä valitsin rennomman naku-mallin..
Wanhus kun olen
Tuleeko sulle muuten toi tavallinen vai S-malli ?
- Alfaholic -
Ihan tuo normaali ilman ässää Luistonesto, tiedonkeruu ja Öhlisit puuttuu sekä hiilarietuloksu. Olisi hinta pompsannut itselleni sietämättömäksi (+n5500e). Vaihtoehtona oli 1098S mutta onhan se hauska kerrankin saada uutta mallia oleva. Näillä ajotaidoilla varmaan selviää Showankin alustalla, toivottavasti ei tule tehon puolesta läheltä piti- tilanteita
- dilledong
- Viestit: 428
- Liittynyt: 04 Syys 2008, 21:49
- Car(s): ex. 156 GTA Q2 -02
- Paikkakunta: Tampere
Kaveri osti viimeviikolla tollasen aprilian.... Oli aikas miehekästä menoo sen kilometrin minkä sain sillä päästellä... Lupas loppukesästä(!) lainata uudestaan....buctu kirjoitti:Savijo-R tiivisti aika hyvin tuota Millen olemusta. Eipä itselläkään ole tuohon oikein mitään lisättävää.
Oli hieno pyörä ajaa, muttei omistaa kuten jo aiemmin tuolla "Italian mopot" topicissa avauduin...
Kyseiseen pyörään valmiiksi säädetty Power Commander sekä K&N:n suodatin *KLIK KLIK*
- buctu
- Viestit: 520
- Liittynyt: 03 Huhti 2007, 22:07
- Car(s): 156 sw 2.4 20v, 156 2.0 TS, RS2000 2.3i e85, Laguna sw II.
- Paikkakunta: Jyväskylä -rock city
Täysin turha tieto joka ei liity moottoripyörä harrastukseen eikä toimintaan millään tavalla enkä kyseistä toimintaa suosittele kokeilemaan...dilledong kirjoitti:Kaveri osti viimeviikolla tollasen aprilian.... Oli aikas miehekästä menoo sen kilometrin minkä sain sillä päästellä... Lupas loppukesästä(!) lainata uudestaan....buctu kirjoitti:*lorem ipsumia*
mutta Aprilian on silti ainut omistamani pyörä jolla sai autojen varashälyttimet laukeamaan kaasua avaamalla .
"Too much ain't enough"
- dilledong
- Viestit: 428
- Liittynyt: 04 Syys 2008, 21:49
- Car(s): ex. 156 GTA Q2 -02
- Paikkakunta: Tampere
sitähän se
^^ Olihan toi vähän sitä... Oli vaan Niin hienoa päästä ensi kertaa italopyörää käskyttämään. Ja miehekkäällä menolla tarkoitin yleensä tämäntasoisella pyörällä ajamista. Olihan ne äänisetki kyllä kohillaan
Ainakin vielä on alla Triumph Speed Triple 1050. Uusi 2009 MV Agusta BRUTALE 1078 RR kiinnostaisi mutta hinta on kovin suuri. Vanhempi malli pienemmällä koneella ei niinkään (en ole kumpaakaan koejanut mutta tuosta vanhemman pyörän koneesta kuulemma puuttuu vielä se jokin). Toisaalta olen niin tyytyväinen Triumphin koneeseen että en tiedä haluanko vaihtaa tuosta mahtavasta 3 sylinterisestä pois.
Täytyisi varmaan käydä myös koejaan Benelli TNT 1130, siinä myös kolmisylinterinen kone. Voisi verrata Triumphiin, jossa ainakin vielä toistaiseksi paras kone ajetuista pyöristä.
Toisaalta mulla ei ole mikään hinku Italialaisiin välttämättä, en omista edes Alfaa
Täytyisi varmaan käydä myös koejaan Benelli TNT 1130, siinä myös kolmisylinterinen kone. Voisi verrata Triumphiin, jossa ainakin vielä toistaiseksi paras kone ajetuista pyöristä.
Toisaalta mulla ei ole mikään hinku Italialaisiin välttämättä, en omista edes Alfaa
^ Hehe. Taas näitä "musta tuntuu" kommentteja.
1078 brutale on vahvemman oloinen koko alueella tietty, mutta sanoisin perskokemuksella että 910 on räyhäkkäämmän tuntuinen, koska se herää paremmin kierroksilla.
Triumphithan on nykyisin suunnannäyttäjiä japanilaisille, siinä kuin italiaanotkin.. jos mulla olis sun peli. en vaihtais mihinkään, kuten en omaanikaan
1078 brutale on vahvemman oloinen koko alueella tietty, mutta sanoisin perskokemuksella että 910 on räyhäkkäämmän tuntuinen, koska se herää paremmin kierroksilla.
Triumphithan on nykyisin suunnannäyttäjiä japanilaisille, siinä kuin italiaanotkin.. jos mulla olis sun peli. en vaihtais mihinkään, kuten en omaanikaan
- Alfaholic -
Kyllä, nimenomaan. Tosin tässä tapauksessa enemmänkin "epäilen että musta tuntuu", koska ei ole kokemusta jolloin voisi sanoa että musta tuntuu.Jappe kirjoitti:^ Hehe. Taas näitä "musta tuntuu" kommentteja.
Mutta eihän MP:n omistusta suomessa voi perustella mitenkään järjellä, eli koko hankinta on vain sydämellä tehty. Eli sen pitää tuntua musta hyvältä perseen alla
Mutta tosiaan, tällä hetkellä kokemuksen, epäilyn, tuntemusten etc. perusteella Speed Triple ja Brutale on ainoat pyörät jotka haluaisin ykkös pyöräksi (jos olisi varaa useampaan haluaisin toki myös Enduroa, customia...)
Tuossa muuten yksi arvostelu nakusporteista vuodelta 2007: http://www.fingermouse.net/scans/mcn_april2007.pdf
Aika monta italiailaistakin päässyt mukaan. Jossain toisessa testissä oli vielä teho/vääntö käyrätkin, mutta en sitä löytänyt tähän hätään.
- jknracing
- Viestit: 3055
- Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
- Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
- Paikkakunta: lahti
- Viesti:
Hieno kertomus Streetfighterin koeajosta. (kopsattu moottoripyörä.orgista)
No niin. Kokeiltu on. Osoittautui todella huonoksi. Ja se on kalliskin vielä sekä hankkia että pitää.
Kustannuksia toki laskee se yksi huonoimmista puolista, eli ajokauden pituus, joka tuolla vehkeellä on selkeästi alle puolet normaalista. Verrattuna tavalliseen moottoripyörään tuolla ajokauden maksimipituus vaihtelee päivästä kuukauteen. Kortti menee joka tapauksessa 2 viikon jälkeen, mutta hyvällä tuurilla voi ehtiä menettämään korttinsa vielä syksyllä toiseen kertaan toisen 2 viikkoisen ajokauden jälkeen.
Ajoasento oli mukava. Peilit olivat superpositiivinen yllätys. Niistä näki hyvin, jopa taakse, eivätkä ne edes tärisseet.
Miinusta tulee hallintalaitteista. Vilkun vipu oli bemariakin hankalampi käyttää, pitkiä ei saanut pysymään päällä ja vasemmalle kädelle oli enemmän nappeja kuin sormia.
Downforcea puuttui myös rutkasti. Nimenomaan etupäästä. Etupyörä tuppasi leijailemaan aina, kun oikea käsi edes kosketti tankoa.
Kaikkein huonoin puoli pyörässä oli se, että minulla ei ole sellaista
No niin. Kokeiltu on. Osoittautui todella huonoksi. Ja se on kalliskin vielä sekä hankkia että pitää.
Kustannuksia toki laskee se yksi huonoimmista puolista, eli ajokauden pituus, joka tuolla vehkeellä on selkeästi alle puolet normaalista. Verrattuna tavalliseen moottoripyörään tuolla ajokauden maksimipituus vaihtelee päivästä kuukauteen. Kortti menee joka tapauksessa 2 viikon jälkeen, mutta hyvällä tuurilla voi ehtiä menettämään korttinsa vielä syksyllä toiseen kertaan toisen 2 viikkoisen ajokauden jälkeen.
Ajoasento oli mukava. Peilit olivat superpositiivinen yllätys. Niistä näki hyvin, jopa taakse, eivätkä ne edes tärisseet.
Miinusta tulee hallintalaitteista. Vilkun vipu oli bemariakin hankalampi käyttää, pitkiä ei saanut pysymään päällä ja vasemmalle kädelle oli enemmän nappeja kuin sormia.
Downforcea puuttui myös rutkasti. Nimenomaan etupäästä. Etupyörä tuppasi leijailemaan aina, kun oikea käsi edes kosketti tankoa.
Kaikkein huonoin puoli pyörässä oli se, että minulla ei ole sellaista
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free
Kävinpä eilen huollattamassa Agustan EE-Speed:llä Hyvinkäällä.
Hallista löytyi useita useita Ducateja ja Agustoja.
Palvelu oli uskomattoman hyvää, mekaanikko jopa tuli pois lähtiessä pihalle kehumaan Brutalen ominaisuuksia ja sanoi hankkivansa joskus samanlaisen.
Jos toi on niiden markkinointitaktiikkaa, niin osui ja uppos.
Eipä tarvitse miettiä minne vien seuraavaan huoltoon
Hallista löytyi useita useita Ducateja ja Agustoja.
Palvelu oli uskomattoman hyvää, mekaanikko jopa tuli pois lähtiessä pihalle kehumaan Brutalen ominaisuuksia ja sanoi hankkivansa joskus samanlaisen.
Jos toi on niiden markkinointitaktiikkaa, niin osui ja uppos.
Eipä tarvitse miettiä minne vien seuraavaan huoltoon
- Alfaholic -
Hienosti lyö liekkiä mutta riitääkö se...Jappe kirjoitti:MV-Agusta R312
Lopussa urut soivat
Tässä meidän viimevuotinen Motecci pyörä omassa penkissä.
http://www.youtube.com/watch?v=N2HuIMj_Iw8
Saattoi ehkä mennä vähän leikkimisen puolelle.
On se kaunis pyörä. Peräkate näyttää aivan samalta kuin meidän 1098R:ssä.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
- juhala
- Viestit: 685
- Liittynyt: 11 Kesä 2006, 08:40
- Car(s): Alfa 159 SW 1.9 JTDm 2010
Alfa 156 2.5 1998
Fiat Abarth 500 Essesse
Giulietta 1.4. T-jet 2010 - Paikkakunta: Espoo
Pieniä (250 cc) nelitahti enduroita on hiukan kehnosti tarjolla vaikka laji on Italiassa suosittu. Puolivakavissani olen näitä katsellut:
http://www.hmmoto.it/ita/scheda.asp?idFam=1&idProd=81
tai sitten:
http://www.mp-racing.fi/product_info.ph ... ucts_id=67
hiukan kalliita kuitenkin vaan peltocrossiin ja mökkienduroon..
http://www.hmmoto.it/ita/scheda.asp?idFam=1&idProd=81
tai sitten:
http://www.mp-racing.fi/product_info.ph ... ucts_id=67
hiukan kalliita kuitenkin vaan peltocrossiin ja mökkienduroon..