75 ja kannentiiviste
Valvoja: Moderators
75 ja kannentiiviste
Näin tässä nyt sitten kävi, 75 TS laukesi. 99% varmuudella kannentiiviste, kun lämmöt kävi 100C ja tehot lähti ja rupesi savuttamaan ja käy epätasaisesti. Tarkemmissa tutkimuksissa ruikkasi öljyt pihalle suodattimen tiivisteen välistä, mutta nesteet ja öljyt ei menneet sekaisin. Epäilen että nesteet vuotaa sylinteriin kun tuoksuu sopivasti. Osaisiko joku kertoa mitä muuta tuossa kannattaa huomioida ym. kun lähtee vaihtamaan tuota kannentiivistettä korjausoppaan mukaisesti. Samalla tulee tarkistetua ja vaihdettua muutkin siinä mitä näyttää särki menneen.
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Ketjua irroittaessa kannattaa olla tarkkana ettei lukkopalat tipu öljytilaan. Ketjun päihin vaikka narut kiinni ettei päät putoo.
Muutenkin kannattaa tukkia kaikki mahdolliset reiät, itsellä putosi kannenmutteri.
Huolto-oppaassa se varmaan lukeekin mutta pari pulttia on kannessa kiinni alhaalta ylöspäinkin.
Kansi voi myös olla oikein kunnolla jumissa
Muutenkin kannattaa tukkia kaikki mahdolliset reiät, itsellä putosi kannenmutteri.
Huolto-oppaassa se varmaan lukeekin mutta pari pulttia on kannessa kiinni alhaalta ylöspäinkin.
Kansi voi myös olla oikein kunnolla jumissa

- Satakuusnelonen
- Viestit: 1773
- Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
- Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 166 2.4JTD, 164 TS FL, 164 QV
- Paikkakunta: Parkano
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Ja muistaa että kyseessä on putkikone. Konetta ei saa pyörittää kannen ollessa irti jos ei ole lukinnut sylinteriputkia.
Ainakin turbossa oli nokissa merkit 180 asteen välein joten ne voi saada väärin. Merkit kohdilleen ja ykköspytyn nokat ulospäin niin on "oikein".
Ainakin turbossa oli nokissa merkit 180 asteen välein joten ne voi saada väärin. Merkit kohdilleen ja ykköspytyn nokat ulospäin niin on "oikein".
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
-
- Viestit: 2369
- Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
- Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
- Paikkakunta: Lahti
Itsehän en muuten pyörittänyt konetta vaan kardaania auton alla : ) Mutta tuon mokan tuloksena huomasin että puheet koneen pyörittämiskiellosta kansi irti ilman putkien kiristimiä on varotoimenpide. Ilmeisesti yleensä putket on ajan kanssa jumiutunut pohjaan siinämäärin ettei niissä liikkuva öljytty mäntä niitä saa liikkumaan. Onnittelut kuitenkin peri-itkupillilleni neljän minuutin ripeydestä. 

Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER 

- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
no kaippa se maalaisjärki sen verta sanoo että eiköhän se kone pyörähdä kardaaniakin veivaamalla..
no eipäsiinä mitään muuta mutta huvittaa välillä nuo teikäläisen kommentit sen verta paljon että pakko käydä harvakseltaan heittämässä jotain, paljon laajempaankin kommentointiin monessakin ketjussa olisi ehkä ollut aihetta mutta eipä sitä aina viitsi eli mistään pakonomaosesta itkemisestä ei ole todellakaan kyse... jatkossa kannattanee varmaankin miettiä vähän tarkemmin mitä kirjoittelee..

no eipäsiinä mitään muuta mutta huvittaa välillä nuo teikäläisen kommentit sen verta paljon että pakko käydä harvakseltaan heittämässä jotain, paljon laajempaankin kommentointiin monessakin ketjussa olisi ehkä ollut aihetta mutta eipä sitä aina viitsi eli mistään pakonomaosesta itkemisestä ei ole todellakaan kyse... jatkossa kannattanee varmaankin miettiä vähän tarkemmin mitä kirjoittelee..

-
- Viestit: 2369
- Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
- Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
- Paikkakunta: Lahti
Miksi minun pitäisi ajatella jatkossa tarkemmin mitä kirjoittelen kun kirjoittelen muiden hyödyksi, harvoin vahingossa virheellistä tietoa. Mokien myötäminen ei välttämättä ole väärin. Se että pyöritin konetta kardaanin avulla väärään aikaan ei välttämättä tarkoita että ajattelin kardaanin ja koneen olevan erillisiä komponentteja. Viestin tarkoitus oli kuitenki edelleen se että kaikki jauhaa ettei konetta saa pyörittää yhtään tuossa tilassa, siksi kysyin löytyykö yhtäkään tosielämän tapausta jossa nuo putket tai putki on irronnut väärään aikaan. Ja voisin vielä lisätä että jos, niin miten.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER 

-
- Viestit: 95
- Liittynyt: 05 Kesä 2009, 18:54
- Car(s): 156sw jtd
- Paikkakunta: Hyvinkää/ mänksälä / tuusula
Tota mitäs noissa korjaamo kirjoissa kun on semmoinen työkalut kuin A.4.0221 ja A.4.0199
Tuolla: Sivu 15 http://alfa.alfaclub.nl/~alfa75/manuals ... eCarTS.pdf
on mun mielestä jotenkin tosi sekava käsikirja
ja voishan tähän muuten joku kertoo noi kaikki kikat ja mitä vipoja helposti tekee ton moottorin kanssa kun kasaa ekaa kertaa jne jne ja kun tossa näyttää tota ajottamista ja mittaamista olevan ja mulla ei oiken tuo lontoo taivu
Tuolla: Sivu 15 http://alfa.alfaclub.nl/~alfa75/manuals ... eCarTS.pdf
on mun mielestä jotenkin tosi sekava käsikirja

ja voishan tähän muuten joku kertoo noi kaikki kikat ja mitä vipoja helposti tekee ton moottorin kanssa kun kasaa ekaa kertaa jne jne ja kun tossa näyttää tota ajottamista ja mittaamista olevan ja mulla ei oiken tuo lontoo taivu

Epezi kirjoitti:Ketjua irroittaessa kannattaa olla tarkkana ettei lukkopalat tipu öljytilaan. Ketjun päihin vaikka narut kiinni ettei päät putoo.
Kansi voi myös olla oikein kunnolla jumissa
TS:stä taisi tippua aikanaan, (vaikka sanomalehti oli alla) lukituspalat öljypohjaan. Onneksi magneetti pelasti. Turboa avatessa oli sanomalehden tilalla kangas.

Rautalangat on tosi hyvä laittaa ketjun päihin, ennen kuin katkaset.
Ja kansi on lähes varmasti juntturissa.

Ketjunkiristin kannattaa tosiaan muistaa lukita "sisä"-asentoon ja muistaa olla avaamatta sitä lukituspulttia kun kansi on pöydällä... On meinaan ikävä laitos kasata jos pamahtaa pöydälle.

Ainakin omasta mielestä kannattaa kansi käyttää koneistamolla kun kerran on auki ja pyytää samalla, että vaihtaa seetit ja ohjurit.
Ja asennusjuomaksi ehdottomasti Karhua ja Jaloviinaa *!