156 Super -03
Valvoja: Moderators
156 Super -03
Tuli hankittua muutama viikko sitten otsikon mukainen kulkine, ja on tässä ajonautiskelun lomassa herännyt pari kysymystä.
Eli onko 1.8 ts moottori luonteeltaan kierroskone kun tuntuu, että meinaa hyytyä viivalle jos ei lähtöhetkellä ole kaasupolkimen kanssa herkkänä
ja mahtaako kyseiselle moottorille olla ominaista, että 1. ja 2. tulpan koloissa on noin 5 senttiä öljyä, vai onko mahdollista , että se on joutunut sinne mahdollisen öljyn lisäyksen seurauksena, koska öljykorkkihan on siillä kohtaa koneessa?
Eli onko 1.8 ts moottori luonteeltaan kierroskone kun tuntuu, että meinaa hyytyä viivalle jos ei lähtöhetkellä ole kaasupolkimen kanssa herkkänä
ja mahtaako kyseiselle moottorille olla ominaista, että 1. ja 2. tulpan koloissa on noin 5 senttiä öljyä, vai onko mahdollista , että se on joutunut sinne mahdollisen öljyn lisäyksen seurauksena, koska öljykorkkihan on siillä kohtaa koneessa?
Re: 156 Super -03
Venttiilikopan tiiviste lienee rikki tai pois paikaltaanJRoimola kirjoitti: ja mahtaako kyseiselle moottorille olla ominaista, että 1. ja 2. tulpan koloissa on noin 5 senttiä öljyä
VMP
- maybetomorrow
- Viestit: 1568
- Liittynyt: 17 Tammi 2009, 19:29
- Car(s): Makaronilaatikoita vuodesta 2007
- Paikkakunta: Sisä-Suomi
Re: 156 Super -03
Mulla on sama homma, alkaa vetämään kunnolla vasta jossain 2500 jälkeenkin sitäpaitsi.. Oletan että alakierrosten heikko veto olis jotain tekemistä rikkinäisen ajoituksenmuuntimen kanssa, itselläni se on ainakin särki.JRoimola kirjoitti:onko 1.8 ts moottori luonteeltaan kierroskone kun tuntuu, että meinaa hyytyä viivalle jos ei lähtöhetkellä ole kaasupolkimen kanssa herkkänä
- liekki
- Viestit: 1079
- Liittynyt: 31 Maalis 2005, 17:50
- Car(s): Mitoc TCT 135hv
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Kannattaa tarkastaa imuputkesta se kuminen "haitari"-osa. Edellisessä 156:ssa ja nykyinen GTV omasivat molemmat saman vian. Se kuminen osa haurastuu ja halkeilee eli falskaa ilmaa. Sen kun vaihtoi niin alavääntö parani todella merkittävästi. Pahimpaan hätään onnistuu myös vulkanoituvalla teipillä, mutta mikään pysyvä ratkaisu se ei ole.
Korjauksen yhteydessä tein omaani ECU- ja kaasuläpän resetoinnin. En tosin tiedä onko tarpeellista.Tuossa ohjeet ainakin kaksilitraiseen kaksilitraiseen, kutoskoneeseen tein saman kaavan mukaan. http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=7 ... ight=reset
Korjauksen yhteydessä tein omaani ECU- ja kaasuläpän resetoinnin. En tosin tiedä onko tarpeellista.Tuossa ohjeet ainakin kaksilitraiseen kaksilitraiseen, kutoskoneeseen tein saman kaavan mukaan. http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=7 ... ight=reset
Joo täytynee tutkia noita esille tulleita paikkoja, tuon öljyn suhteen olen kyllä ollut jo myyjäliikkeeseen yhteydessä (Teltta-auto) ja lupasivat hoitaa sen kuntoon jos sinne öljyä jostain tulee (siinä on seuranta päällä). Ja ajattelin samalla jos tulee auto sinne vietyä niin kysyä tuosta alaväännöstä, kyllä se sitten sen noin 2500 rpm.:n jälkeen alkaa vetää ja hyvin vetääkin
on http://www.alfaromeopress.com/index.php ... rmat=print
ajoituksenmuunnin alkaa yleensä pitää sellaista diesel ääntä, lähinnä kosmeettinen ongelma, kyllä se noilla km voi olla ääntävä..
http://www.alfa156.net/tech/fr_index.ht ... iator.html
ajoituksenmuunnin alkaa yleensä pitää sellaista diesel ääntä, lähinnä kosmeettinen ongelma, kyllä se noilla km voi olla ääntävä..
http://www.alfa156.net/tech/fr_index.ht ... iator.html
- beetta julia
- Viestit: 422
- Liittynyt: 13 Helmi 2009, 17:18
- Paikkakunta: Vaasa
Mitäs tuo ecun resetointi pitäisi vaikuttaa?
Koitin resetoida kaasuläpän. Saattoi vaikuttaa, mutta "ongelmat" niin vähäisiä, että vaatii parempaa koeajoa.
Ihmettelin vaan, että jos ostaa auton, rupeaako sitä ensimmäisenä purkamaan. No tietysti jos on ongelmia, tietty hinta sen mukainen.
Itsekin ostin joskus alfa75 romuna liikkeestä, ettei ne joudu korjaamaan takuuna. No asiaan, moottorin päällähän on suojamuovi, joka pois. Sen jälkeen puolakehikko pois, jotta näkee tulpan reikiin. "itse en puolia turhaan irrottelisi". Kaikkihan saavat tehdä omalle autolleen mitä haluaa.
Koitin resetoida kaasuläpän. Saattoi vaikuttaa, mutta "ongelmat" niin vähäisiä, että vaatii parempaa koeajoa.
Ihmettelin vaan, että jos ostaa auton, rupeaako sitä ensimmäisenä purkamaan. No tietysti jos on ongelmia, tietty hinta sen mukainen.
Itsekin ostin joskus alfa75 romuna liikkeestä, ettei ne joudu korjaamaan takuuna. No asiaan, moottorin päällähän on suojamuovi, joka pois. Sen jälkeen puolakehikko pois, jotta näkee tulpan reikiin. "itse en puolia turhaan irrottelisi". Kaikkihan saavat tehdä omalle autolleen mitä haluaa.
Kiireellä ei tule kuin kusipäisiä kakaroita.
Jumala loi ajan, muttei sanonut kiireestä mitään.
Jumala loi ajan, muttei sanonut kiireestä mitään.
Alaväännöstä
Moi !
Mulla on samanlainen härveli ja oletettavasti ajoituksensäädin kunnossa. Kun lähtee ihan alakierroksilta, niin ensimmäinen vääntönyppy on 1700-1800 kohdalla, toinen löytyy jossain 4000 tietämillä. Ne huomaa kyllä selvästi kunhan ei vitosella kokeile...
Mulla on samanlainen härveli ja oletettavasti ajoituksensäädin kunnossa. Kun lähtee ihan alakierroksilta, niin ensimmäinen vääntönyppy on 1700-1800 kohdalla, toinen löytyy jossain 4000 tietämillä. Ne huomaa kyllä selvästi kunhan ei vitosella kokeile...
Kiitos näistä vastauksista, täytyy tutkailla noita juttuja mitä on tullut esille. Ainakaan omasta mielestä toi ajoituksenmuunnin olis kunnossa koska käyntiääni on ihan normaali, ei ylimääräisiä kolinoita .
Mutta sitten uusi kysymys, mikä mahtaa olla hattuhyllyn alla oleva siemensin valmistama noin tupakka-askin kokoinen sähkölaatikko, kyljessä olevassa tekstissä oli jokin megahertzi lukema ja ajattelin, että mahtaako liittyä jotenkin takaluukun avaus systeemiin vai mahtaako se liittyä jotenkin sivuturvatyynyjen laukaisu systeemeihin? Haluaisin nääs siirtää kyseisen laatikon olin paikkaa hiukan kun meinasin laittaa vahvistimen sinne hattuhyllyn alle.
Mutta sitten uusi kysymys, mikä mahtaa olla hattuhyllyn alla oleva siemensin valmistama noin tupakka-askin kokoinen sähkölaatikko, kyljessä olevassa tekstissä oli jokin megahertzi lukema ja ajattelin, että mahtaako liittyä jotenkin takaluukun avaus systeemiin vai mahtaako se liittyä jotenkin sivuturvatyynyjen laukaisu systeemeihin? Haluaisin nääs siirtää kyseisen laatikon olin paikkaa hiukan kun meinasin laittaa vahvistimen sinne hattuhyllyn alle.
-
- Viestit: 97
- Liittynyt: 18 Helmi 2007, 11:09
- Car(s): 156 SW Selespeed ´05
Thesis JTD
ex. 147 2.0 T.S. ´08
ex. 156 JTS ´04
Pegaso Trail ´07
Quota 1100 ´99
Stelvio NTX ´12 ym.
naisen Stelvio ´08 - Paikkakunta: Kajaani
oisko toiJRoimola kirjoitti: Mutta sitten uusi kysymys, mikä mahtaa olla hattuhyllyn alla oleva siemensin valmistama noin tupakka-askin kokoinen sähkölaatikko, kyljessä olevassa tekstissä oli jokin megahertzi lukema ja ajattelin,
http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-147 ... k-box.html
- JiiTeeÄssä
- Viestit: 1175
- Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
- Car(s): .
Baijerilainen takatuuppari
ex 159 1.9 JTDm -10
ex 159sw 2.4 JTDm -07
ex 159 2.4 JTDm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98 - Paikkakunta: Kempele
Oletko katsonut että sinulla ei ole öljyä myös nyt jts:n tulpankoloissa? Minulla nimittäin oli hieman kahdessa, ei sen tarvitse oireilla sen kummemasta viasta, joko venttiilikopan O-rengastiivisteet vuotaa tulpan ympäriltä tai sitten öljyä lisättäessä ohi mennyt öljy ui täyttöreiän juuresta kannen päälle ja tulpankoloihin. Tietysti edellämainitty kannattaa korjata uusimalla tiivisteet.Ismo Laitinen kirjoitti:Öljyä tulppien koloissa... Tulee mieleen entinen Dedrani, jossa huohottimen jäätymisen seurauksena öljykorkista pukkasi öljyä kannelle ja se jäi juuri tulpankoloihin...
Kiitos V6:lle on varmaankin se, tunnusmerkit ainakin pitää paikkaa. Todennäköisesti sen olin paikkaa tämän perusteella voi hiukan siirtää, että saan mahtumaan vahvistimen sinne hattuhyllyn alle . Mulla toi öljy homma on tarkkailun alla kun lupasivat laittaa sen teltta-autossa kuntoon, olen nyt vian havaitsemisen jälkeen ajanut noin 5 tkm ja ajattelin, että alkais varmaan olemaan aika tarkistaa onko tullut öljyä sinne koloihin.
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
keskustelu takaisin ajoituksen muuntimeen.
Nyt kun oikein korvailee, niin tuntuu nakuttavan mullakin... reilussa 2500 tuntuis vähän voimistuvan toi älämölö. sitten 3200 pinnassa ääni häviää tai muu moottorin ääni peittää.
Ajoituksen muunnin pitää samanlaista nakutusta läpi kierros alueen, vai muuttuuko kierrosten mukan?
Nyt kun oikein korvailee, niin tuntuu nakuttavan mullakin... reilussa 2500 tuntuis vähän voimistuvan toi älämölö. sitten 3200 pinnassa ääni häviää tai muu moottorin ääni peittää.
Ajoituksen muunnin pitää samanlaista nakutusta läpi kierros alueen, vai muuttuuko kierrosten mukan?
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
no sen kuulee kyllä heti jos se pitää ääntä kuuntele tuolta noi ääninäytteet, parhaiten sen kuulee tyhjäkäynnilla ei kierroksilla
http://www.alfa156.net/tech/fr_index.ht ... iator.html
http://www.alfa156.net/tech/fr_index.ht ... iator.html
Palautetaanpas tämä aihe taas mukaan keskusteluun. Onko teistä kukaan koskaan törmännyt 1.8 ts:n kanssa siihen, että se muuttuvapituuksinen imusarja olis jumissa/ei toimi, se alipainesäädin toimii mutta se ei liikuta sitä vipua siellä itse imusarjassa.
Itselläni näin nimittäin on tilanne tällähetkellä ja en mielelläni veisi autoa telttaan korjattavaksi.
Eli lähinnä onko se äärettömän hankala ottaa pois ja pystyykö sille tekemään mitään?
Uuden ostoa en edes harkitse koska hintalapussa lukee 3600 euroa
Itselläni näin nimittäin on tilanne tällähetkellä ja en mielelläni veisi autoa telttaan korjattavaksi.
Eli lähinnä onko se äärettömän hankala ottaa pois ja pystyykö sille tekemään mitään?
Uuden ostoa en edes harkitse koska hintalapussa lukee 3600 euroa
Se musta purkki juurikin on se alipainekello ja se vipu on siellä alapuolella, meillä duunissa boschin-testerillä sähkärin kanssa testailtiin. Ei ainakaan silloin liikkunut, en sitten tiedä onko tämän jälkeen tapahtunut mitään eloa, koska hetkittäin autossa on vetoja alakierroksilla ja hetkittäin ei
Ei sitä tankoa juuri sieltä näykkään, mutta se lähtee siitä purkista muistaakseni suoraan alaspäin. Niiden läppien todennäköinen sijainti on sillä imusarjan sisällä mutta käyttövoima näyttäis tulevan ulkopuolelta. Kunhan tässä ehtii niin meinasin tempaista sen paketin irti ja tutkia kuinka sen kuulluis toimia.