Alfat mediassa.
Valvoja: Moderators
- Giallo Pozzuoli
- Viestit: 1930
- Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
- Paikkakunta: Kuopio
Lukaisin nyt itsekin tuon Tuulilasin merkkien merkki jutun. Noi huolto ja palvelutulokset ei yllättäneet, mutta itse tyytyväisyys autoon yllätti huonolla tuloksellaan. Siihen oli kyllä järkeenkäyvä selitys jutun kirjoittajilla. Alfan omistaja-vastaajien keski-ikä oli koko tutkimuksen nuorin ja yleensä mitä nuorempi vastaaja sitä todennnäköisemmin ko. henkilö oli hankkinut autonsa käytettynä (joissa taas todennnäköisemmin vikoja), toisaalta nuoremmat vastaajat ovat kriittisempiä ja vastaavat enemmän asteikon ääripäihin ja tunteella pikemmin kuin tosiasioihin pohjautuen. Samoin muut merkit menestyi keskimäärin huonommin mitä nuorempi oli vastaajien keski-ikä.
Toisaalta kun nyt on vallalla tämä ekohippiajattelu ja ihme hybridiautojen kritiikitön ihailu (ja sokerina pohjalla päästöjen mukainen verotus) niin varmaan osin sekin vähentänyt Alfankin haluttavuutta kun ei niitä vähäpäästöisimpiä malleja juuri ole tarjolla. Kauppalehden optio-liitteessä oli muuten noista energiajutuista puheen ollen ihan ajatuksia herättävä St1-ketjun tj:n haastattelu. Tarvittaisiin kuulemma 20 000 uutta ydinvoimalaa, jos haluttaisiin kaikki maailman autot kulkemaan sähköllä.
Toisaalta kun nyt on vallalla tämä ekohippiajattelu ja ihme hybridiautojen kritiikitön ihailu (ja sokerina pohjalla päästöjen mukainen verotus) niin varmaan osin sekin vähentänyt Alfankin haluttavuutta kun ei niitä vähäpäästöisimpiä malleja juuri ole tarjolla. Kauppalehden optio-liitteessä oli muuten noista energiajutuista puheen ollen ihan ajatuksia herättävä St1-ketjun tj:n haastattelu. Tarvittaisiin kuulemma 20 000 uutta ydinvoimalaa, jos haluttaisiin kaikki maailman autot kulkemaan sähköllä.
- maybetomorrow
- Viestit: 1568
- Liittynyt: 17 Tammi 2009, 19:29
- Car(s): Makaronilaatikoita vuodesta 2007
- Paikkakunta: Sisä-Suomi
Jyvällä ollaan, käytettyhän mulla tietenkin on eikä viä oo harmaakaihista uhkaaGiallo Pozzuoli kirjoitti: mitä nuorempi vastaaja sitä todennnäköisemmin ko. henkilö oli hankkinut autonsa käytettynä (joissa taas todennnäköisemmin vikoja), toisaalta nuoremmat vastaajat ovat kriittisempiä ja vastaavat enemmän asteikon ääripäihin ja tunteella pikemmin kuin tosiasioihin pohjautuen.


- MK
- Viestit: 378
- Liittynyt: 16 Loka 2003, 07:12
- Car(s): ex 166TS, ex 166 2,5, 166 JTD, GTV 3,0
- Paikkakunta: Anjalankoski
Tämä sopisi tietysti pariin muuhunkin ketjuun, viikonvaihteen iltasanomissa on juttua Mitro Revosta, yksi poiminta artikkelista:
"kateuden käsittelyssä auttoi myös kun sain ostettua itselleni erinomaisen hienon auton, Alfa Romeon"
Chrysleriin vaihto on ilmeisesti pakon sanelema, liikuntavammaisen äidin kuljetustarpeisiin.
"kateuden käsittelyssä auttoi myös kun sain ostettua itselleni erinomaisen hienon auton, Alfa Romeon"
Chrysleriin vaihto on ilmeisesti pakon sanelema, liikuntavammaisen äidin kuljetustarpeisiin.
- Herra Salo
- Viestit: 691
- Liittynyt: 29 Heinä 2006, 23:22
- Paikkakunta: Nokia
- il_dottore
- Viestit: 100
- Liittynyt: 03 Loka 2005, 22:49
- Car(s): Maserati GranTurismo 4.2 ('07)
Alfa-Romeo 159 SW 1.9 JTS ('06)
ex-156 SW ('04) - Paikkakunta: Espoo
[OT] En ole lukenut ko. artikkelia, mutta tuohon sähköjuttuun voin sanoa, että jos kaikki Suomen henkilöautot muutettaisiin sähköllä toimiviksi, tarvittaisiin niille sähköä noin 10 % nykyisestä Suomen sähkön kokonaiskulutuksesta. Sopivasti tuotantohuippuja/kysyntäpiikkejä vältellen siitä voitaisiin myös iso osa tuottaa olemassa olevalla kapasiteetilla. [/OT]Giallo Pozzuoli kirjoitti: .... Kauppalehden optio-liitteessä oli muuten noista energiajutuista puheen ollen ihan ajatuksia herättävä St1-ketjun tj:n haastattelu. Tarvittaisiin kuulemma 20 000 uutta ydinvoimalaa, jos haluttaisiin kaikki maailman autot kulkemaan sähköllä.
Maserati GranTurismo ('07)
Alfa-Romeo 159 STW 1.9 JTS ('06)
ex-156 SW ('04)
Alfa-Romeo 159 STW 1.9 JTS ('06)
ex-156 SW ('04)
- Giallo Pozzuoli
- Viestit: 1930
- Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
- Paikkakunta: Kuopio
"Petrin Alfa Romeo 156 olisi ikänsä puolesta jo potentiaalista kalustoa romikselle". Jopas alkaa lupaavasti tuo juttuhagger16 kirjoitti:Tuoreimmassa Auto Bildissä vieraillaan 156:lla romiksella etsimässä Alfaan osia ja käypä samainen viininpunainen yksilö myös autofiksaajan vastaanotolla.
Liekkö auton omistaja, jutussa esiintynyt Petri, foorumilaisia? Tunnusta!

- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Taas kerran AB liiottelee... ihan hyvän näkönen keskiaukeaman tyttöhän se on, ei mikään romutus ikänen räppänä! ehkä vähän ruostetta helmassa ja takaluukussa, mutta ei se vielä auto romuttamolle aja!
sitten toi ylenpalttinen VAG perseennuolenta uuden passatin kohdalla; julistivat auton jo "Ihmeeksi". RISTUS SENTÄÄN, ETTEHÄN TE EDES OLE AJANNEET SITÄ!
kuvatkin tais olla kuvankäsittely ohjelmasta... Taidan tilata tuulilasia seuraavaks
sitten toi ylenpalttinen VAG perseennuolenta uuden passatin kohdalla; julistivat auton jo "Ihmeeksi". RISTUS SENTÄÄN, ETTEHÄN TE EDES OLE AJANNEET SITÄ!

Viimeksi muokannut DaViega, 18 Kesä 2009, 17:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- jeQQ
- Viestit: 4190
- Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
- Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
- Paikkakunta: Vihti
Itse tilasin, kun oli niin halpaa. VAG-miehet ottaa minua ylipäätänsäkin päähän, ihme hilperituninkeja.
Mutta mikä ihme tuosta tekisi romariauton, ei voi ymmärtää? Omat autot kun ovat -91 ja -74, niin ei se ikä sitä ainakaan tee, eikä pieni ruoste. Ei kovin moni auto ole valmistettu ruostumattomasta teräksestä.. / kokonaan galvanoidusta
Mutta mikä ihme tuosta tekisi romariauton, ei voi ymmärtää? Omat autot kun ovat -91 ja -74, niin ei se ikä sitä ainakaan tee, eikä pieni ruoste. Ei kovin moni auto ole valmistettu ruostumattomasta teräksestä.. / kokonaan galvanoidusta
- Giallo Pozzuoli
- Viestit: 1930
- Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
- Paikkakunta: Kuopio
Tulipa nyt oikein rekisteröidyttyä, passiivisesti olenkin palstalla jo kauan pyörinyt. Olen siis jutussa esiintyvän auton omistaja ja niinkuin jutun kuvistakin voi päätellä, myös Auto Bildin toimituksen edustaja. Kommenteista päätellen juttu on aloituslauseen perusteella ymmärretty hieman väärin: eihän Alfaa olla tässä romutettavaksi viemässä, vaan nimenomaan katsastamassa varaosien saatavuutta romiksilta ja AVK:lta. Jutun mannekiinina toiminut 11 vuoden ikäinen, 180 000 km ajettu autoni kaipaa tällä hetkellä eniten hitsaajan osaavaa kättä juuri helmojen ja kynnyskoteloiden osalta, pakoputki falskaa ja etupää narisee, mutta paaliin ei vielä olla hetkeen menossa.hagger16 kirjoitti:Tuoreimmassa Auto Bildissä vieraillaan 156:lla romiksella etsimässä Alfaan osia ja käypä samainen viininpunainen yksilö myös autofiksaajan vastaanotolla.
Liekkö auton omistaja, jutussa esiintynyt Petri, foorumilaisia? Tunnusta!
Mitä mielikuvaan ABS:n saksalaispainotteisuudesta tulee, sitä pyritään toki koko ajan tasapainottamaan kotimaisin artikkelein ja juttuja lokalisoimalla. Myös italialaisautoja löytyy taas seuraavastakin numerosta, klassikko-/uutuusjutun muodossa. Allekirjoittaneen lisäksi myös mainitun jutun kirjoittaja Kiviranta on suuri italoautojen ystävä, jälkimmäinen suorastaan harrastaja. Omaan lyhyeen, mutta intohimoiseen Alfa-historiaani kuuluu nykyisen kulkineeni lisäksi 33 1.7 QV vuosimallia 1990.
Nimimerkki DaViegalle tiedoksi: skuuppikuvat ovat AINA kuvankäsittelyohjelmalla tehtyjä. Niissähän esitellään malleja, joita ei vielä välttämättä ole olemassa. Ihmeillä kirjoittaja viittaa tekstin toiseksi viimeisessä kappaleessa mainittuihin teknisiin ihmevarusteisiin, liioitellen kieltämättä.
-Petri-
Ars longa, vita bönor
- TommiS
- Viestit: 542
- Liittynyt: 17 Marras 2005, 22:05
- Car(s): Ex. Mito / V6 / Tessu
- Paikkakunta: Vantaa
Piti lukea ajatuksella uudestaan kyseinen artikkeli. Nopea ensilukeminen kohotti kiistatta hiukan verenpainetta, mutta uusinta auttoi ymmärtämään painottamaasi asiaa; varaosien hankintaa.
Minusta tuo oli lopulta ihan kelvollinen juttu, sisältäen monien eri osapuolien näkemyksen siitä, mitä tuonikäiselle autolle voi ja kannattaa tehdä.
Saksalaisautojen painotuksen lehden linjassa voi yrittää ymmärtää emolehden kotimaalla.
Suomalainen hifilehdistökin oli aikanaan "aavistuksen" kallellaan kotimaiseen suunnitteluun, ja sen aikaansaamiin tuotteisiin.
Minusta tuo oli lopulta ihan kelvollinen juttu, sisältäen monien eri osapuolien näkemyksen siitä, mitä tuonikäiselle autolle voi ja kannattaa tehdä.
Saksalaisautojen painotuksen lehden linjassa voi yrittää ymmärtää emolehden kotimaalla.
Suomalainen hifilehdistökin oli aikanaan "aavistuksen" kallellaan kotimaiseen suunnitteluun, ja sen aikaansaamiin tuotteisiin.
esim tossa numerossa missä oli juttu käytetyistä avoautoista, luki muistaakseni että spiderin vioista voisi kirjoittaa oman kirjan tms ja sakemanneissa ei tietysti ollut oikeastaan mitään ongelmia, sama linja näkyy melkein kaikissa artikkeleissa jotain ihme vitsintynkää jokaraossa ihan kuin pikkupoikien kirjoittamia juttuja suomi24 palstalta, vähän samanlainen asenne kuin ajovalo nettisivulla... varaosa-artikkelissa ei ollut mitään vikaa, siitä ymmärsi heti mistä oli kysymys mutta se olikin kai suomalaisten kirjoittama...TommiS kirjoitti: Saksalaisautojen painotuksen lehden linjassa voi yrittää ymmärtää emolehden kotimaalla.
- TommiS
- Viestit: 542
- Liittynyt: 17 Marras 2005, 22:05
- Car(s): Ex. Mito / V6 / Tessu
- Paikkakunta: Vantaa
^olet V6 ihan oikeassa kirjottamassasi.
En ryhdy arvioimaan, onko tämä threadi oikea paikka ruotia asiaa mutta
kuitenkin, jos hetkeksi ottaa viher-valko-punaiset lasit päästään, löytyy AB-Suomestakin ihan objektiivisia kannanottoja:
AB 1/2009:
Kestotesti BMW 320i Touring, tätä mieltä ovat lukijat:
"Takuu toimii:
30 000 kilometrin jälkeen pidän edelleen erittäin paljon Touringistani.
Muutamia vikoja on korjattu takuuna (ohjauspylvään vaihto, jumiutuneet ovenkahvat, panoraamakaton vesivuoto, tavaratilan kansi, sytytyspuolan vaihto). Ostaisin 320i:n uudelleenkin."
Tuosta lausunnosta voi lukija sitten vetää omat johtopäätöksensä; vikoja vähän, vai vähän enemmän.
Saman kilometrimäärän rullannut oma italiaano: yksi takuukäynti; takajarrusylinterin jumiutus; 30 min varikkopysähdys. Ei muuta.
Vahvasti plussan puolella oli myös mielestäni 159 jtdm:n ketotesti moottorivauriosta huolimatta. Kovasti autosta pidettiin loppupäätelmässä. Yleisen laadunkin todettiin kohentuneen reippaasti. Oma lehti on jo silppurissa, joten en saa tähän enää lainauksia.
Mitosta 10/09:
Neljä tähteä viidestä (millä asteikolla, voi tosin kysyä):
Kovasti kehuja, ja loppupäätelmänä:
"Mito 1,6 jtdm on vauhdin hurman ja ajotalouden sopusointuinen mielleyhtymä. Voiko asiaa nasevammin ilmaista?"
En ryhdy arvioimaan, onko tämä threadi oikea paikka ruotia asiaa mutta
kuitenkin, jos hetkeksi ottaa viher-valko-punaiset lasit päästään, löytyy AB-Suomestakin ihan objektiivisia kannanottoja:
AB 1/2009:
Kestotesti BMW 320i Touring, tätä mieltä ovat lukijat:
"Takuu toimii:
30 000 kilometrin jälkeen pidän edelleen erittäin paljon Touringistani.
Muutamia vikoja on korjattu takuuna (ohjauspylvään vaihto, jumiutuneet ovenkahvat, panoraamakaton vesivuoto, tavaratilan kansi, sytytyspuolan vaihto). Ostaisin 320i:n uudelleenkin."
Tuosta lausunnosta voi lukija sitten vetää omat johtopäätöksensä; vikoja vähän, vai vähän enemmän.
Saman kilometrimäärän rullannut oma italiaano: yksi takuukäynti; takajarrusylinterin jumiutus; 30 min varikkopysähdys. Ei muuta.
Vahvasti plussan puolella oli myös mielestäni 159 jtdm:n ketotesti moottorivauriosta huolimatta. Kovasti autosta pidettiin loppupäätelmässä. Yleisen laadunkin todettiin kohentuneen reippaasti. Oma lehti on jo silppurissa, joten en saa tähän enää lainauksia.
Mitosta 10/09:
Neljä tähteä viidestä (millä asteikolla, voi tosin kysyä):
Kovasti kehuja, ja loppupäätelmänä:
"Mito 1,6 jtdm on vauhdin hurman ja ajotalouden sopusointuinen mielleyhtymä. Voiko asiaa nasevammin ilmaista?"
- Giallo Pozzuoli
- Viestit: 1930
- Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
- Paikkakunta: Kuopio
Ehkä pitäisi jättää onelinereiden viljely itselläni vähemmälle. Tuo Petrin Alfa-juttu oli kokonaisuudessaan ihan hyvä, se että 10-vuotiasta autoa pidetään jo romutusikäisenä oli se juttu mikä itseäni jutussa ihmetytti.
Mukavaa kuulla, että Auto Bildin suomen toimituksesta löytyy Alfistejakin. Itse lehtihän on ihan hyvä hintaansa nähden. Automaailman uutuuksista pysyy kyllä hyvin perillä. Nuo rengas-, autonvaha- ja mitä kaikkia testejä niitä on lehdessä ollutkin ovat kuitenkin olleet itselleni ehkä hyödyllisintä antia lehdessä. Ovat johtaneet muutamiin ostopäätöksiin mm. renkaiden hankinnassa.
Tuo saksalaisautojen "aavistuksenomainen" suosiminen ei varmaan saksalaislehdessä ole yllättävää, saksalaisvalmistajat tuntee varmasti parhaiten saksalaisen maun. Se miksi lopetin tilauksen ei johdu siitä että lehti olisi jotenkin huono. Ostan varmasti jatkossakin irtonumeroita aina bongatessani jonkun kiinnostavan jutun.
il_dottore: Tarkennan, että siinä option jutussa puhuttiin 12 000 eikä 20 000 ydinvoimalasta. Muisti pätki. Siinä oli otaksuttavasti otettu mukaan myös raskaan liikenteen energiatarve.
Mukavaa kuulla, että Auto Bildin suomen toimituksesta löytyy Alfistejakin. Itse lehtihän on ihan hyvä hintaansa nähden. Automaailman uutuuksista pysyy kyllä hyvin perillä. Nuo rengas-, autonvaha- ja mitä kaikkia testejä niitä on lehdessä ollutkin ovat kuitenkin olleet itselleni ehkä hyödyllisintä antia lehdessä. Ovat johtaneet muutamiin ostopäätöksiin mm. renkaiden hankinnassa.
Tuo saksalaisautojen "aavistuksenomainen" suosiminen ei varmaan saksalaislehdessä ole yllättävää, saksalaisvalmistajat tuntee varmasti parhaiten saksalaisen maun. Se miksi lopetin tilauksen ei johdu siitä että lehti olisi jotenkin huono. Ostan varmasti jatkossakin irtonumeroita aina bongatessani jonkun kiinnostavan jutun.
il_dottore: Tarkennan, että siinä option jutussa puhuttiin 12 000 eikä 20 000 ydinvoimalasta. Muisti pätki. Siinä oli otaksuttavasti otettu mukaan myös raskaan liikenteen energiatarve.
- Tazio
- Viestit: 3123
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02
Tervetuloa! Viestisi on minusta sen verran mielenkiintoinen ja rehellinen, että seuraavan kerran kun AutoBild käsiini osuu taidan myös lukea sen.PetriR kirjoitti:
Tulipa nyt oikein rekisteröidyttyä, passiivisesti olenkin palstalla jo kauan pyörinyt. Olen siis jutussa esiintyvän auton omistaja ja niinkuin jutun kuvistakin voi päätellä, myös Auto Bildin toimituksen edustaja. Kommenteista päätellen juttu on aloituslauseen perusteella ymmärretty hieman väärin: eihän Alfaa olla tässä romutettavaksi viemässä, vaan nimenomaan katsastamassa varaosien saatavuutta romiksilta ja AVK:lta. Jutun mannekiinina toiminut 11 vuoden ikäinen, 180 000 km ajettu autoni kaipaa tällä hetkellä eniten hitsaajan osaavaa kättä juuri helmojen ja kynnyskoteloiden osalta, pakoputki falskaa ja etupää narisee, mutta paaliin ei vielä olla hetkeen menossa.
Mitä mielikuvaan ABS:n saksalaispainotteisuudesta tulee, sitä pyritään toki koko ajan tasapainottamaan kotimaisin artikkelein ja juttuja lokalisoimalla. Myös italialaisautoja löytyy taas seuraavastakin numerosta, klassikko-/uutuusjutun muodossa. Allekirjoittaneen lisäksi myös mainitun jutun kirjoittaja Kiviranta on suuri italoautojen ystävä, jälkimmäinen suorastaan harrastaja. Omaan lyhyeen, mutta intohimoiseen Alfa-historiaani kuuluu nykyisen kulkineeni lisäksi 33 1.7 QV vuosimallia 1990.
Nimimerkki DaViegalle tiedoksi: skuuppikuvat ovat AINA kuvankäsittelyohjelmalla tehtyjä. Niissähän esitellään malleja, joita ei vielä välttämättä ole olemassa. Ihmeillä kirjoittaja viittaa tekstin toiseksi viimeisessä kappaleessa mainittuihin teknisiin ihmevarusteisiin, liioitellen kieltämättä.
Meillä tuo kulkee lehtikierrossa ja olen luettuani aikanaan jonkun 10 alkupään numeroa todennut silloisen informaatiotason olleen jonkun verran Etumatkaa-lehdestä Wolfsburgiin päin ja ignoroinut sen siitä pitäen täysin. Normaali ihminen kun kestää vain tietyn määrän VAG propagandaa.
Seuraavan numeron kohtaamista odotellen ja hyviä Alfa Romeo kilometrejä toivotellen,
-Tazio
uusi nettiyhteisö Alfisteille on tekeillä
http://www.alfisti.com/index.php?lang=en
avautuu yleisölle ilmeisesti muutaman päivän päästä
lisää:
http://www.autoblog.it/post/20761/alfis ... alfa-romeo
tässä videohaastattelussa myös tuosta muutama sana
http://www.youtube.com/watch?v=l0cxqmBTmKk
http://www.alfisti.com/index.php?lang=en
avautuu yleisölle ilmeisesti muutaman päivän päästä
lisää:
http://www.autoblog.it/post/20761/alfis ... alfa-romeo
tässä videohaastattelussa myös tuosta muutama sana
http://www.youtube.com/watch?v=l0cxqmBTmKk
- rim
- Viestit: 767
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 21:47
- Car(s): Jaguar I-Pace HSE, Jaguar XKR, ex 156 2.0 TS, 156 2.0 JTS SW, 156 2.0 JTS, 159 2.4 JTD Q4, Jaguar Sportbrake 2,2 i4 Td 200 Jaguar F-Pace 2.0
- Paikkakunta: Seinäjoki
Kauppalehdessä autovakuutuksista, juttukuvassa upeasti Alfan vanne logolla...
http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uu ... 9/07/23865
Myös Alfa Romeon kuljettaja voi säästää tuntuvasti kilpailuttamalla autonsa vakuutuksen. Esimerkiksi Turussa Alfa Romeon autovakuutus maksoi halvimmillaan 887 euroa. Hinnan tarjosi Nordea Vahinkovakuutus. Turun Fenniassa sama vakuutus olisi maksanut 1209 euroa.
http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uu ... 9/07/23865
Myös Alfa Romeon kuljettaja voi säästää tuntuvasti kilpailuttamalla autonsa vakuutuksen. Esimerkiksi Turussa Alfa Romeon autovakuutus maksoi halvimmillaan 887 euroa. Hinnan tarjosi Nordea Vahinkovakuutus. Turun Fenniassa sama vakuutus olisi maksanut 1209 euroa.
Noni! Ja kukas tunnustaa? http://www.vartti.fi/artikkeli/eb5257af ... 8496dcf3da
- Raimo Miettinen
- Viestit: 2339
- Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
- Viesti:
Uusimmassa Top Gearissa Mito vs. Skoda Roomster vs. Toyota iQ.
http://www.youtube.com/watch?v=3fALH45148s
http://www.youtube.com/watch?v=3fALH45148s
Joo, kyllä oli fiilikset katossa kun tuo kohta tuliwillez kirjoitti:aiai,oli hieno leffaAlfissimo kirjoitti:Hotakaisen Klassikko tänään klo. 21 TV1:sta."polje sitä riisikuppias saatana,mulla on pellin alla 150hevosvoimaa!"
aivan mahtava

Eikö tuo halli ole Sulalla, josta tuo Alfa ostettiin?
Kun pelkkä teho ei riitä!
- Alfaholisti
- Viestit: 508
- Liittynyt: 13 Maalis 2003, 09:25
- Paikkakunta: Kerava
Juu tuo halli on Sulan alueella, tosin nykyään hieman remontoituna.
Tsekkasin muuten omistajatiedot teksitiviestillä kummastakin leffassa esiintyvästä sjuttifemmasta siitä twinsparkista joka on pääosassa ja 1,6:sta jolla lopussa ajetaan poliisin piikkimattoon.
Tuo twinspark FAO-1.. on katsastettu viimeksi 2004 ja ainakin omistajatiedot kertovat auton olevan Helsingissä.
Ykskutonen EKT-9.. on katsastettu viimeksi 2005 ja omistajatiedot Helsingissä.
Onkohan näistä kumpikaan palstalaisten omistuksessa?
Tsekkasin muuten omistajatiedot teksitiviestillä kummastakin leffassa esiintyvästä sjuttifemmasta siitä twinsparkista joka on pääosassa ja 1,6:sta jolla lopussa ajetaan poliisin piikkimattoon.
Tuo twinspark FAO-1.. on katsastettu viimeksi 2004 ja ainakin omistajatiedot kertovat auton olevan Helsingissä.
Ykskutonen EKT-9.. on katsastettu viimeksi 2005 ja omistajatiedot Helsingissä.
Onkohan näistä kumpikaan palstalaisten omistuksessa?
Exät: 75, 166, 156, GTV, Sprint
- Dobber
- Viestit: 735
- Liittynyt: 08 Kesä 2005, 20:11
- Car(s): Dodge Caliber 2.0 CRD -09 & Chevrolet Camaro 5.7V8 -93. Ex. Alfa 156 SW 2.0.T.S. vm. 2001.
- Paikkakunta: Joensuu
Brera hemmoille tiedoksi, että saksastakin löytyy virisarjoja V6:siin:
http://www.novidem.ch/pdfs/nov_web0508_alfabrera3-2.pdf
http://www.novidem.ch/pdfs/nov_web0508_alfabrera3-2.pdf
"156 2.0TS Sportwagon ajopäivien ilo"
Viikonloppuna siivosin ja tein tilaa kaappiin, mihin tulee kerättyä vanhoja lehtiä. Tekniikan Maailmat pysyvät varastossa nelisen vuotta, minkä jälkeen päätyvät kierrätykseen lukuunottamatta kestoarkistoitavia numeroita, joissa on jotain erityisen kiinnostavaa, kuten Alfa-artikkelit. Nyt oli aika tehdä karsintaa vuosikerrassa 2005.
Arvatkaapa, montako artikkelia vuoden 2005 Tekniikan Maailmoissa oli Alfa Romeoista?
Tarkennan vielä, että artikkeli tarkoittaa tässä yhteydessä koeajoa, kestotestiä, ensitestiä, tyyppejä ym. juttua, jossa Alfa Romeo tuotteena tai firmana on pääosassa. Eli mitään Geneven autonäyttelyreportaasin yhteydessä linssiin osunutta 8C:tä ei lasketa, vaan montako juttua TM teki vuonna 2005 esitelläkseen lukijoilleen Alfa Romeon aikaansaannoksia?
Älkää luntatko.
Arvatkaapa, montako artikkelia vuoden 2005 Tekniikan Maailmoissa oli Alfa Romeoista?
Tarkennan vielä, että artikkeli tarkoittaa tässä yhteydessä koeajoa, kestotestiä, ensitestiä, tyyppejä ym. juttua, jossa Alfa Romeo tuotteena tai firmana on pääosassa. Eli mitään Geneven autonäyttelyreportaasin yhteydessä linssiin osunutta 8C:tä ei lasketa, vaan montako juttua TM teki vuonna 2005 esitelläkseen lukijoilleen Alfa Romeon aikaansaannoksia?
Älkää luntatko.
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Eiköhän siellä ollu 1 kappale tuosta 147:sta? kait? mutta sehän ei vielä täytä artikkelin määritelmää... 0!
http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.s ... /07/914432
Alfa Romeon moottoreilla on ajettu 5 kaksoisvoittoa F1 sarjassa
http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.s ... /07/914432
Alfa Romeon moottoreilla on ajettu 5 kaksoisvoittoa F1 sarjassa
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
Löytyykö lisää arvauksia, parempia arvauksia?Jönsson kirjoitti:
Arvatkaapa, montako artikkelia vuoden 2005 Tekniikan Maailmoissa oli Alfa Romeoista?
Tarkennan vielä, että artikkeli tarkoittaa tässä yhteydessä koeajoa, kestotestiä, ensitestiä, tyyppejä (nykyisin nimellä "ajettua") ym. juttua, jossa Alfa Romeo tuotteena tai firmana on pääosassa. Eli mitään Geneven autonäyttelyreportaasin yhteydessä linssiin vahingossa osunutta 8C:tä ei lasketa, vaan montako juttua TM teki vuonna 2005 esitelläkseen lukijoilleen Alfa Romeon tuotteita?
Niin. Tekniikan Maailma käsitteli siis seitsemän kertaa Alfa Romeota vuonna 2005. Yhteenkään vertailuun ei Alfa mahtunut, kuten eivät harvinaiset merkit yleensäkään. Yhtä artikkelia lukuunottamatta kyseessä olivat lyhyet "tyypit", nykyään kyseiset artikkelit kulkevat nimellä "Ajettua".
Numerossa 2 esiteltiin vasta Suomeen rantautunut Alfa GT varustettuna 2,0 JTS -moottorilla. Peruspositiivisesta reportaasista nousivat esiin mm. hyvä varustelu ja suhteellisen hyvät tilat. Ajettavuuden osalta todettiin, että talvi ja kitkarenkaat eivät tuo esille ko. auton parhaita piirteitä.
Numerossa 8 ajettiin kasvojenkohotuksen läpikäynyttä 147:ää. Ulkonäkö- ja sisustusmuutoksia pidettiin onnistuneina. Muuten kommentit kiteytyvät tekstin puolivälistä löytyvään lauseeseen: "Alfalla ajaminen on hauskaa".
Ja heti seuraavassa numerossa eli 9 / 2005 laitettiin purkkiin 156:n uudelleen Suomeen saapuneet dieselit. Suorituskyky ja ajettavuus saivat kiitosta ja yleisesti kerrottiin Fiat-konsernin saavutuksista diesel-alalla. Tiloja moitittiin ahtaan puoleisiksi.
Numerossa 10 oli alle saatu GT 3,2-litraisella moottorilla ja sulalla kelillä. Ja tämä rassihan arvioitiin lähes superautojen luokkaan. Sen todettiin olevan meluisa ja epämukava, kuin tuulahdus autoilun kulta-ajoilta, kovaksi keitetty kaunotar, kertakaikkiaan aito asia.
"Se ei tyydy olemaan vain muodollisesti pätevä bulevardicoupé. Mutkaista asfalttinauhaa Alfa jättää taakseen sellaisella vauhdilla ja vaivattomuudella, johon vain harvat autot pystyvät. Kaarteissa Alfa istuu kuin silitysrauta ja ohjautuvuus on todella nautittavaa. 3,2-litraisen kuutosen hereä pakonuotti on aivan omansa. Moottorin ominaisuudet eivät jää vain auditiivisen nautiskelun varaan. Moottori tuntuu vaihteesta riippumatta olevan aina alueella. Alfa GT:n kohdalla keskinkertaisuudesta ei ole pienintäkään pelkoa."
Ja jo numerossa 13 oltiin lähdetty Italiaan ajamaan uutta 159:ää. Moottoreita kehuttiin, samoin tyyliä, hienostuneisuutta ja yleisvaikutelmaa sekä tietenkin ajettavuutta. Sanoma tiivistyi näin: "lyhyellä koeajolla eri moottoriversioilla auto teki hyvin positiivisen vaikutuksen.
Numerossa 21 oli sitten vuorossa Brera otsikolla "Taidetta ja tekniikkaa". Muuten koko artikkeli oli pelkkää suitsutusta, mitä tulee sekä tyyliin, että tekniikkaan. Sittemminhän TM on hieman vesittänytkin arvioitaan Brerasta, mutta nyt siitä todettiin mm. seuraavaa: "hedonismin ehdoilla, tymäävän kaunis, 4-sylinterinen moottori toimii - alkuperästään huolimatta - merkin parhaiden perinteiden mukaisesti, Alfan V6 vetää upealla tavalla, ...voimaa...Kiitos kysymästä sitä on, Brera toimmii, niin kuin kaikkien autojen pitäisi toimia, jarrut ovat erinomaisen tehokkaat ja helppokäyttöiset" jne.
Ja mikä hienointa, kolmen sivun juttuun oli tungettu aimo annos myös tunnetta: "neliveto on kaikinpuolisen erinomaisuutensa lisäksi oivallista sielunhoitoa niille, joiden maailmassa aurinko laski mailleen silloin, kun Alfa Romeo hylkäsi sen ainoan oikean tavan siirtää voima tiehen - takapyörien välityksellä".
Kauniisti oli kuvattu myös moottoreita: "kuusisylinteristen Brerojen muhkeat baritonit leikkaavat Baloccon kuuluisan moottoriradan ilmaa. Alfan malliston uusi moottori vie pelkällä pakonuotillaan ajatukset italialaisen autohistorian hienoimpiin hetkiin".
Ja mitä tulee historiaan; jutussa ansiokkaasti käsiteltiin Breran tie takavetoisesta konseptiautosta sarjatuotantoon ja samalla kerrottiin Alfa Romeo Montrealin tuhkimotarina näyttelyesineestä kulttiesineeksi. Ja kumpikin historiapläjäys vielä kuvien kera.
Vaan mikäpä oli se seitsemäs juttu, mitä se käsitteli? Kahden sivun artikkeli oli otsikoitu "Kaunis kuin ase". Kyseessä oli vuoden 1953 Alfa Romeo 6 C 3000 CM.
Numerossa 2 esiteltiin vasta Suomeen rantautunut Alfa GT varustettuna 2,0 JTS -moottorilla. Peruspositiivisesta reportaasista nousivat esiin mm. hyvä varustelu ja suhteellisen hyvät tilat. Ajettavuuden osalta todettiin, että talvi ja kitkarenkaat eivät tuo esille ko. auton parhaita piirteitä.
Numerossa 8 ajettiin kasvojenkohotuksen läpikäynyttä 147:ää. Ulkonäkö- ja sisustusmuutoksia pidettiin onnistuneina. Muuten kommentit kiteytyvät tekstin puolivälistä löytyvään lauseeseen: "Alfalla ajaminen on hauskaa".
Ja heti seuraavassa numerossa eli 9 / 2005 laitettiin purkkiin 156:n uudelleen Suomeen saapuneet dieselit. Suorituskyky ja ajettavuus saivat kiitosta ja yleisesti kerrottiin Fiat-konsernin saavutuksista diesel-alalla. Tiloja moitittiin ahtaan puoleisiksi.
Numerossa 10 oli alle saatu GT 3,2-litraisella moottorilla ja sulalla kelillä. Ja tämä rassihan arvioitiin lähes superautojen luokkaan. Sen todettiin olevan meluisa ja epämukava, kuin tuulahdus autoilun kulta-ajoilta, kovaksi keitetty kaunotar, kertakaikkiaan aito asia.
"Se ei tyydy olemaan vain muodollisesti pätevä bulevardicoupé. Mutkaista asfalttinauhaa Alfa jättää taakseen sellaisella vauhdilla ja vaivattomuudella, johon vain harvat autot pystyvät. Kaarteissa Alfa istuu kuin silitysrauta ja ohjautuvuus on todella nautittavaa. 3,2-litraisen kuutosen hereä pakonuotti on aivan omansa. Moottorin ominaisuudet eivät jää vain auditiivisen nautiskelun varaan. Moottori tuntuu vaihteesta riippumatta olevan aina alueella. Alfa GT:n kohdalla keskinkertaisuudesta ei ole pienintäkään pelkoa."
Ja jo numerossa 13 oltiin lähdetty Italiaan ajamaan uutta 159:ää. Moottoreita kehuttiin, samoin tyyliä, hienostuneisuutta ja yleisvaikutelmaa sekä tietenkin ajettavuutta. Sanoma tiivistyi näin: "lyhyellä koeajolla eri moottoriversioilla auto teki hyvin positiivisen vaikutuksen.
Numerossa 21 oli sitten vuorossa Brera otsikolla "Taidetta ja tekniikkaa". Muuten koko artikkeli oli pelkkää suitsutusta, mitä tulee sekä tyyliin, että tekniikkaan. Sittemminhän TM on hieman vesittänytkin arvioitaan Brerasta, mutta nyt siitä todettiin mm. seuraavaa: "hedonismin ehdoilla, tymäävän kaunis, 4-sylinterinen moottori toimii - alkuperästään huolimatta - merkin parhaiden perinteiden mukaisesti, Alfan V6 vetää upealla tavalla, ...voimaa...Kiitos kysymästä sitä on, Brera toimmii, niin kuin kaikkien autojen pitäisi toimia, jarrut ovat erinomaisen tehokkaat ja helppokäyttöiset" jne.
Ja mikä hienointa, kolmen sivun juttuun oli tungettu aimo annos myös tunnetta: "neliveto on kaikinpuolisen erinomaisuutensa lisäksi oivallista sielunhoitoa niille, joiden maailmassa aurinko laski mailleen silloin, kun Alfa Romeo hylkäsi sen ainoan oikean tavan siirtää voima tiehen - takapyörien välityksellä".
Kauniisti oli kuvattu myös moottoreita: "kuusisylinteristen Brerojen muhkeat baritonit leikkaavat Baloccon kuuluisan moottoriradan ilmaa. Alfan malliston uusi moottori vie pelkällä pakonuotillaan ajatukset italialaisen autohistorian hienoimpiin hetkiin".
Ja mitä tulee historiaan; jutussa ansiokkaasti käsiteltiin Breran tie takavetoisesta konseptiautosta sarjatuotantoon ja samalla kerrottiin Alfa Romeo Montrealin tuhkimotarina näyttelyesineestä kulttiesineeksi. Ja kumpikin historiapläjäys vielä kuvien kera.
Vaan mikäpä oli se seitsemäs juttu, mitä se käsitteli? Kahden sivun artikkeli oli otsikoitu "Kaunis kuin ase". Kyseessä oli vuoden 1953 Alfa Romeo 6 C 3000 CM.
Poliisikoira Rexin tämän päiväisessä jaksossa Moser ajoi 155:llaan kilpaa 80-lukulaista Escortia vastaan. Ette varmaan arvaa miten se päättyi...
Jaksossa vilahti myös takaveto GTV, jonka konepellille Rex ansiokkaasti hyppäsi paimentamaan roistoja.
Jaksossa vilahti myös takaveto GTV, jonka konepellille Rex ansiokkaasti hyppäsi paimentamaan roistoja.
Alfaa pitää käsitellä niinkuin naista; ensin varovasti ja sitten täysillä.
- Erkka
- Viestit: 146
- Liittynyt: 30 Syys 2007, 21:28
- Car(s): Alfetta GT -76
käyttis Pösöö
ex:159 SW 3.2 Q4 -07
ex:156 FL 2.0 JTS -04
ex: 147 2.0 TS -01 - Paikkakunta: Jyväskylä
Foorumilaisia?
http://www.vartti.fi/artikkeli/d217a3f8 ... e5#content
