Sairasta toimintaa.Roach kirjoitti:Käytti valitettavasti autoa harjapesussa...
Itse en ole uskalla viedä edes harjattomaan pikapesuun.

Valvoja: Moderators
Sairasta toimintaa.Roach kirjoitti:Käytti valitettavasti autoa harjapesussa...
Nuo perinteiset harjat ovat kyllä kamalia. Poikkesin eräälle Seo-asemalle pesuun, kun "oli niin halvat hinnat" (4 euroa). Kone oli ikäloppu romu, joka kitisi ja kolisi. Harjat olivat likaisia ja vanhanaikaisia "pölyhuiskan näköisiä" ja arvatkaapa kuinka paljon tuli naarmuja maalipintaanRoach kirjoitti:Sama rahikaisella. Ajattelin Bella Italiaan vetästä hiovan vahan. Jospa lähtisi nuo harjan jäljet...Cuore Sportivo kirjoitti:Sairasta toimintaa.Roach kirjoitti:Käytti valitettavasti autoa harjapesussa...
Itse en ole uskalla viedä edes harjattomaan pikapesuun.
Jaa. Niissä pehmoharjakoneissakin käytetään säälittävä määrä vettä. Ruiskitaan pienellä paineella vähän sinne sun tänne, sitten harjat (olkoot kuinka kumisia ja pehmeitä) alkavat hieromaan hiekkaista kylkeä. Ei hyvä.niki kirjoitti:Toista ovat nämä uudet koneet, joissa käytetään kumisia pehmoharjoja. Jälki on hyvää ja jonkin testin mukaan 20 kertaa tavallista käsipesua hellävaraisempaa. Tällainen löytyy mm. turussa 100-Shelliltä, mutta hinnat on taivaallisia. Kunnon pesusta vahalla yms. sörsseleillä joutuu pulittamaan muistaakseni yli 20 euroa. Täytyy myös suositella M-Plus asemaa Turussa, jossa on mielestäni todella hyvä pesu, varsinkin paikan erikoisvahauskone on kokeilemisen arvoinen ja hinta jotenkin kohtuullinen. Mun on käytännössä pakko noita käyttää, kun ei pihalla viitsi ahtauden / "laiskuuden?" vuoksi pestä- eikä naapuritkaan siitä oikeen tykkää...
nythän ne harjattomat pesurit on vasta ruvenneet yleistymään..Cuore Sportivo kirjoitti: Jaa. Niissä pehmoharjakoneissakin käytetään säälittävä määrä vettä. Ruiskitaan pienellä paineella vähän sinne sun tänne, sitten harjat (olkoot kuinka kumisia ja pehmeitä) alkavat hieromaan hiekkaista kylkeä. Ei hyvä.
Jos itse ei jaksa pestä, niin kannattaa huolehtia, että vahapinta on hyvä, ja käyttää autoa harjattomassa pikapesussa (on näitäkin vielä jossakin). Puhdasta tulee. Mitä vanhempi kone, sitä parempi.. Tehokkuutta löytyy, eikä kierrätä vettä uusien lailla.
Sorry, ot.
Juu, paska lähtee ja pitemmän päälle maalit myös. Kovia myrkkyjä kavereilla (sisäpiiritietoa)-AR147- kirjoitti:Alkää nyt hirttäkö, mutta mielestäni ainakin Porissa KingWashin paras pesu (hinta tais olla ~13e) ja erikois "vaahto"vahapesu (~17e) on tehneet ihan hyvää jälkeä...
Juu, kesä tulee ja naarmut loistavat auringonpaisteessa.Hesem kirjoitti:Minä olen kanssa käyttänyt pari kertaa harjapesussa viime aikoina kun TI hallia ei ole ollut käytössä. Siinä paikassa ohjelmaan kuuluu esipesu painepesurilla, sitten harjapesu, halutetessa vielä lisäksi pehmoharjat. Ja oon ottanut mukaan myös pohjapesun. Tuntuu turhauttavalta maksaa harjattomasta pesusta kun ei sillä lähde puhtaaksi, helmat ja perän alaosa jää likaiseksi..
akik1 kirjoitti:Olen itsekin käyttänyt surutta harjapesua ja tyytyväisenä lueskelin Tuulilasin webbipalvelusta, että jos ei ole mahdollisuutta pestä käsin, niin harjoja kannattaa käyttää. Pelkkä painepesu kuulemma vain painaa paskan syvemmälle maalipintaan. Jotta lika irtoaa kunnolla tarvitaan harjoja jotka hyvällä tuurilla saattavat ravan auton pinnasta jopa irrottaa.
Ei varmaan naarmuttomuus vaihtohyvitystä paranna, mutta itse en jostain syystä naarmuja halua katsella.Maunu kirjoitti:Harjat on parasta mitä paskaiselle autolle voi antaa. Tulee puhdasta ja kiiltää, jos alkaa murehtimaan autonsa maalipinnassa olevia harjanjälkiä niin voi vetää itsensä jojoon (autostasi et saa yhtään enempää vaihdossa vaikka olisit pessyt sen joka kerta ultraäänipesussa).
Porin Neste Tiilimäen paras harjallinenpesu on tosi hyvä voin suositella. Ensin harjaton pesu pesee hiekat pois auton päältä ja sen jälkeen pehmeät harjat pyykäisevät hellästi loput paskat pinnasta ja sen jälkeen vahauskone levittää vahan ja harjaa sen kunnolla kiinni auton pintaan. KIILTÄÄ eikä naarmut näy.
Niin no.. Jos alle 2 kk sitten vahattu auto jää likaiseksi niin ei se vahauksesta ole ollut kiinni vaan siitä että auto on oikeasti likainen ja harjaton pesu ei puhdistanut sitä. Mitä eroa on kokonaan harjattomassa pesupaikassa ja harjapesupaikan harjattomassa pesuohjelmassa?Cuore Sportivo kirjoitti: Näissä kokonaan harjattomissa pesuissa tulee puhdasta, jos on asialliset vahat päällä.
Minun mielestä on. Saa huuhdeltua suolamössöt pohjasta pois. Ja jokatapauksessa haittaa ei ainakaan taida olla eikä maksakaan paljo mitään.Cuore Sportivo kirjoitti: Onkohan tuosta alustapesusta oikeasti jotain hyötyä?
Ei tämä mitään inttämistä ole vaan ihan sivistynyttä keskusteluaCuore Sportivo kirjoitti: Hoh-hoij, menipäs taas inttämiseksi.
Shellillä klo. 21.00 jälkeen pesu puoleen hintaan (voi olla kespallakin sama systeemi). Superpesu, 5,50€. Suosittelen. Tai no jos tykkää jonottaa kespalla niiden levikehelvettien seassa, niin siitä vaan.Maunu kirjoitti:Ää Kespa on paras paikka sisko on töissä siellä halpa hinta
Aijaa. Tämä vaha-systeemi tuntuu vaan ainoalta järkeen käyvältä selitykseltä, miksi minun auto puhdistuu, mutta sinun ei.Hesem kirjoitti:Niin no.. Jos alle 2 kk sitten vahattu auto jää likaiseksi niin ei se vahauksesta ole ollut kiinni vaan siitä että auto on oikeasti likainen ja harjaton pesu ei puhdistanut sitä.
Jaa'a, en ole niin paljon perehtynyt asiaan, että osaisin tuohon vastata. Olisiko syynä se, että kokonaan harjattomissa pesuissa on ideana ollut puhdistaa auto täysin ilman harjoja, siksi laitteet ovat tehokkaampia kuin pehmoharjapesuloissa. Voi tietysti olla, ettei näitä ole tarkoitettukaan kunnon paskan puhdistukseen, vaan lähinnä "kesäpölyjen" irroittamiseen. Jos harkitsee auton viemistä tällaiseen pesuun, niin kannattaa samantien kusta kylkiin... Ilmaista, ja lopputulos on sama.Hesem kirjoitti:Mitä eroa on kokonaan harjattomassa pesupaikassa ja harjapesupaikan harjattomassa pesuohjelmassa?
Tietääkseni ne laitteet eivät pääse sellaisiin paikkoihin, joissa suolapaska pääsee parhaiten muhimaan? Mutta joo, ei siitä varmaan haittaakaan ole.Hesem kirjoitti:Minun mielestä on. Saa huuhdeltua suolamössöt pohjasta pois. Ja jokatapauksessa haittaa ei ainakaan taida olla eikä maksakaan paljo mitään.
ko operaatio tunnetaan alustan kastelunaCuore Sportivo kirjoitti:
Tietääkseni ne laitteet eivät pääse sellaisiin paikkoihin, joissa suolapaska pääsee parhaiten muhimaan? Mutta joo, ei siitä varmaan haittaakaan ole.Hesem kirjoitti:Minun mielestä on. Saa huuhdeltua suolamössöt pohjasta pois. Ja jokatapauksessa haittaa ei ainakaan taida olla eikä maksakaan paljo mitään.
Ei tarvitse tilata mitään. Kuka tahansa pystyy rekisteröitymään tuohon palveluun, tilasi tuulilasia tai ei ja jutut aukeaa samalla tavalla kuin ennenkin, ainakin mun kohdalla näin. Ilman rekisteröintiä taitaa vain uutisten luku toimia.akik1 kirjoitti: Olisin kopioinut artkikkelin tänne, mutta palvelu oli muuttunut viime visiitistä sen verran, että pitää olla rekisteröitynyt tilaaja, jotta jutut saa luettua.
Tätähän kutsutaan myllytykseksi,jonka ideana on hioa pinnasta naarmut pois. Tai no naarmuja ei hiota vaan maali ympäriltäniki kirjoitti: Itse olen suosinut ammattilaisen tekemää käsin ja koneellisesti tehtyä vahaustyötä jolla lähtee suurin osa kaikista naarmuista maalipinnassa. Huonompimaalinenkin auto näyttää uudelta käsittelyn jälkeen. Hintaa hommalla on about 100-120 euroa ja vielä paremmilla vahoilla suoritettuna pari sataa euroa. Peruskäsittely kestää pinnassa 1/2 vuotta ja tuo kalliimpi koko vuoden. Autoliikkeethan suorittavat tuon käsittelyn melkein kaikille autoille jotka myyvät. :
Heh, en kutsuisi sitä pesukadun mömmöä vahaksi. Seuraavan sateen/pesun jälkeen tästä mömmöstä ei ole enää tietoakaan. Eli ei se suolapaska kovinkaan kauan ehdi niitä pintoja syövyttämään.. Ja muistetaan nyt sekin, että autossa pidetään sitä oikeatakin vahapintaa (tämä myös estää "mömmövahan" tarttumista maalipintaan). Sanottakoon vielä, että itse en ole omiin autoihin vahallista pesua koskaan ottanut.niki kirjoitti:Pädetääs taas hieman. (useammasta lähteestä, erään fiksauspuljun omistajalta, tutulta rekkakuskilta, omista kokemuksista ja parista artikkelista liittyen kyseiseen aiheeseen)
Harjaton pesu on ihan hyvä kesällä pölyjen poistoon, muttei missään nimessä talvella suolaisen maalipinnan puhdistukseen. Jos käytät harjatonta, älä ainakaan ota silloin vahaa. Harjaton pesee yleensä niin, että pintaan jää vielä ohut likakerros jäljelle. Kun kone vielä ruiskii vahat päälle niin lika jämähtää siihen ja vahan alla oleva suola alkaa rauhassa syövyttämään pintoja.
Aivan, otappa siitä sitten selvää.niki kirjoitti:Kaikki uudetkaan pehmopesut eivät käytä veden kierrätysjärjestelmää huonojen tuloksien takia, tosin miten selvität, käyttääkö juuri se pesu, mitä käytät, tuota veden kierrätystä.
Itse olen käyttänyt autoni vahauksessa eräässä Porilaisessa firmassa, joka käsittelee päätyökseen kolmen paikallisen liikkeen uudet autot. Homma suoritetaan kokonaan käsin. Autoglymin tuotteet, ja vuoden takuu. Hinta 50 €uroa.niki kirjoitti:Aina ne naarmut eivät edes ole peräisin itse koneesta, vaan ovat syntyneet jo aikaisemmin ja paljastuvat sitten pesun jälkeen. Itse olen suosinut ammattilaisen tekemää käsin ja koneellisesti tehtyä vahaustyötä jolla lähtee suurin osa kaikista naarmuista maalipinnassa. Huonompimaalinenkin auto näyttää uudelta käsittelyn jälkeen. Hintaa hommalla on about 100-120 euroa ja vielä paremmilla vahoilla suoritettuna pari sataa euroa. Peruskäsittely kestää pinnassa 1/2 vuotta ja tuo kalliimpi koko vuoden. Autoliikkeethan suorittavat tuon käsittelyn melkein kaikille autoille jotka myyvät.
Sen esipesun minäkin haluaisin nähdä, jolla esim. näillä keleillä autoon tarttuva hiekka saataisiin kokonaan pois.niki kirjoitti:Tuo pehmopesun vähäisen vesimäärän käyttö ja sitä myötä maalipinnan naarmuuntuminen estetään juuri tuolla esipesulla, jolla pahimmat liat lähtevät ennen harjoja pois. Useissa "pesukaduissa" on myös harjaton pesu ennen harjoja varsinkin jos henkilökunnan esipesua ei ole tarjolla.
Kallein ei aina ole paras. Nappailenpas muutaman kuvan SW:sta, kun käyn sen seuraavan kerran pesettämässä. Ihmetellään sen jälkeen lisää, että miten ihmeessä siitä niin puhdas tuli.niki kirjoitti:Olen kokeillut mm. nesteen "täysin harjatonta" pesua, eikä tullut puhtaaksi vaikka otin kalleimman mitä hinnastosta löytyi.
niki kirjoitti:Joo, laittakaa vaan hirttolenkkiin...
Juu, ko. firmassa pelkkä käsinvahaus maksoi muistaakseni 48 euroa, mutta ainakaan firman pomon mielestä se käsittely ei paria kuukautta pidempään kestä. Taisi olla vaan mainospuheita?Cuore Sportivo kirjoitti: Itse olen käyttänyt autoni vahauksessa eräässä Porilaisessa firmassa, joka käsittelee päätyökseen kolmen paikallisen liikkeen uudet autot. Homma suoritetaan kokonaan käsin. Autoglymin tuotteet, ja vuoden takuu. Hinta 50 €uroa.
Juu, kattelin itsekin, että hyvältä näytti maalipintasi. Jotkut saman ikäiset Rossot ovat jonkin verran päässeet haalistumaan.niki kirjoitti:Tähän sitten tuli kommenttia että maalipinta on ihmeen hyvän näköinen 98 vuotiseksi, varsinkin kun mittarissa on 133000 kilometriä.
Joulukuussa vahautin V6:sen viimeksi, ja toukokuussa ajattelin seuraavaa kertaa.niki kirjoitti:Mikä olisi oikea ajankohta vahata auto? Itse ajattelin varata ajan toukokuussa, jolloin lumet on sulanneet ja tiet kuivuneet. Pesuhan vähentää tuon käsittelyn suojaa joten eikös kaiken järjen mukaan kannattaisi vahauttaa auto silloin, kun autoa ei tarvitsisi kerran viikossa pestä. Näin vahaus kestäisi pidempään?