Ostamassa 156:a, onko vm 2000 vai 2003 parempi?
Valvoja: Moderators
Ostamassa 156:a, onko vm 2000 vai 2003 parempi?
Olen uusi Alfa Romeon tuleva omistaja. Harkinnassa muutama joko vm 2000 (1999) auto tai uudempia vm 2003 malleja. 1,8 tai 2,0l.
Onko vanhemmassa enemmän korjattavaa vai onko sitä päinvastoin helpompi fiksata? Vai kannattaako uudempi versio?
Olen kiitollinen vinkeistä.
Onko vanhemmassa enemmän korjattavaa vai onko sitä päinvastoin helpompi fiksata? Vai kannattaako uudempi versio?
Olen kiitollinen vinkeistä.
- maybetomorrow
- Viestit: 1568
- Liittynyt: 17 Tammi 2009, 19:29
- Car(s): Makaronilaatikoita vuodesta 2007
- Paikkakunta: Sisä-Suomi
Vajaa vuosi sitten ballottelin saman kysymyksen edessä, itse bäädyin tuohon uudembaan malliin seuraavista mutu-syistä:
-liki 1O-vuotias auto on luultavasti haberombi kuin kuusivuotias
-jossain väitettiin hihnojen kestävän baremmin uusissa koneissa vm O1 eteenbäin
-O3-malleissa barembi varustelu, mm. autom. ilmastointi yms, toisaalta enemmän rikkimenevää..
-nämä uudemmat eivät ole suhteessa hirveästi kalliimbia, toisaalta taas faceliftissä -O4 saa maksaa lähinnä ulkokuoresta jonkun tonnin lisää
ts. hinta-laatu -suhde oli mielestäni baras -O3 mallissa kun hinnat huitelee 12Otkm ajetuissa suunnilleen -OO 5OOO€, -O3 7OOO€ -O4 11OOO€ näin karkeasti heitettynä 1.8 koneesta siis kyse.
Lobuksi sorry mutta mulla ei näbbiksessä tavallinen B toimi, toivottavasti sait selvää

-liki 1O-vuotias auto on luultavasti haberombi kuin kuusivuotias
-jossain väitettiin hihnojen kestävän baremmin uusissa koneissa vm O1 eteenbäin
-O3-malleissa barembi varustelu, mm. autom. ilmastointi yms, toisaalta enemmän rikkimenevää..
-nämä uudemmat eivät ole suhteessa hirveästi kalliimbia, toisaalta taas faceliftissä -O4 saa maksaa lähinnä ulkokuoresta jonkun tonnin lisää
ts. hinta-laatu -suhde oli mielestäni baras -O3 mallissa kun hinnat huitelee 12Otkm ajetuissa suunnilleen -OO 5OOO€, -O3 7OOO€ -O4 11OOO€ näin karkeasti heitettynä 1.8 koneesta siis kyse.
Lobuksi sorry mutta mulla ei näbbiksessä tavallinen B toimi, toivottavasti sait selvää

Miksi juuri -03 ?
Itse välttäisin JTS koneella olevaa vanha keulaista 156.
JTS facelift keulalla on parempi ratkaisu, toki hieman kalliimpi...
Miksikö?
Ensimmäisissä JTS koneissa oli paljon ongelmia moottorinohjaus yksikön kanssa, myös lambdat kulutus osia. Tähän ECU ongelmaan ei Alfalla ole oikein ratkaisua, myös JTS syö enemmän öljyä kuin TS
Joten, itse ostaisin sen -00 mallin TS koneella. Sen saa halvemmalla (jää pätäkkää enemmän korjauksiin) .Eikä tarvii ostaa sitä ensimmäistä vastaan tulevaa vaan katsoo rauhassa.
Tämä kirjoitukseni koski siis JTS koneella olevaa, ettei kenenkään tarvii hermostua...

Itse välttäisin JTS koneella olevaa vanha keulaista 156.
JTS facelift keulalla on parempi ratkaisu, toki hieman kalliimpi...
Miksikö?
Ensimmäisissä JTS koneissa oli paljon ongelmia moottorinohjaus yksikön kanssa, myös lambdat kulutus osia. Tähän ECU ongelmaan ei Alfalla ole oikein ratkaisua, myös JTS syö enemmän öljyä kuin TS
Joten, itse ostaisin sen -00 mallin TS koneella. Sen saa halvemmalla (jää pätäkkää enemmän korjauksiin) .Eikä tarvii ostaa sitä ensimmäistä vastaan tulevaa vaan katsoo rauhassa.
Tämä kirjoitukseni koski siis JTS koneella olevaa, ettei kenenkään tarvii hermostua...

- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Tähän perustan myös minä mielipiteeni...puuha kirjoitti: Ensimmäisissä JTS koneissa oli paljon ongelmia moottorinohjaus yksikön kanssa
98 vuosimallin 156 ei ollut minulla MITÄÄN ongelmia koneen kanssa.
02 JTS (pre-facelift) loputtomia ongelmia moottorinohjauksen kanssa jota ei saatu kuntoon ikinä.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
Eiks kuitenkin kannata hakea autoa jota ei tarvitse heti korjata? JTS tosiaan syö öljyä (5W-40) n. litran/10000km. Käy fiilistelemässä sitä 00 mallia ja 03 mallia. Siittä se selviää kummasta pidät. Eihän 156 varmasti ole maailman turvallisin kampe mutta uudemmista löytyy kuitenkin ne 6 turvatyynyä. Eivätkä varmasti ole pahitteeksi.Joten, itse ostaisin sen -00 mallin TS koneella. Sen saa halvemmalla (jää pätäkkää enemmän korjauksiin)
- maybetomorrow
- Viestit: 1568
- Liittynyt: 17 Tammi 2009, 19:29
- Car(s): Makaronilaatikoita vuodesta 2007
- Paikkakunta: Sisä-Suomi
No ei ainakaan kulu öljyä.milou kirjoitti:Onkos jengillä jotain huomautettavaa V6 vehkeistä?
Muutenkin se on vanha ja hyväksi koettu moottorimalli, ei siinä mitään lastentauteja enää ole. Vakiomurhe jos ostat liikkeestä on tulpankolojen puhdistaminen, ne kun ovat painepesun jäljiltä usein vesihauteessa ja aiheuttavat kiusaa.
Alfaa pitää käsitellä niinkuin naista; ensin varovasti ja sitten täysillä.