75 turbon erilaiset tehdaspakosarjat
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 2369
- Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
- Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
- Paikkakunta: Lahti
75 turbon erilaiset tehdaspakosarjat
Bellassa tuli tosiaan huomattua että noita on ainakin kahta selkeästi erilaista mallia. enemmän pakosarjalta näyttävää, ja sitten sellaista kalikkaa, joka on päältä niin tasainen kun voi olla.
Itselläni on tosiaan kaksi tuollaista kalikkamallia, vm. -86 ja -89 kansissa. Sitähän ei voi tietää onko noita vaihdettu ajan saatossa.
Bellassa huomasin erään vm -86 turbon kannen jossa oli tuo monimutkaisempi pakosarja, sekä Caijo Romeon ilmeisesti vm. -86 kannen jolla on tuo monimutkaisempi myös. Onko sulla Caijo muuten vielä jokseenkin irtonainen tuo pakosarja? Voisin irroittaa omani irtokannesta ja voisi vertailla virtaavuutta. Ja tämän topikin varsinainen tarkoitushan on siis selvittää mikä on muiden 75 turbo omistajien tilanne tuon pakosarjan, ja kannen vuosimallin suhteen?
Samaan syssyyn voisi sanoa että tuossa taannoin oli pitkä väittely siitä mitkä tiivisteet sopii tuohon turbon pakosarjaan.. Onkohan näissä kahdessa pakosarjamallissa lähtökolon muodossakin eroa?
Itselläni on tosiaan kaksi tuollaista kalikkamallia, vm. -86 ja -89 kansissa. Sitähän ei voi tietää onko noita vaihdettu ajan saatossa.
Bellassa huomasin erään vm -86 turbon kannen jossa oli tuo monimutkaisempi pakosarja, sekä Caijo Romeon ilmeisesti vm. -86 kannen jolla on tuo monimutkaisempi myös. Onko sulla Caijo muuten vielä jokseenkin irtonainen tuo pakosarja? Voisin irroittaa omani irtokannesta ja voisi vertailla virtaavuutta. Ja tämän topikin varsinainen tarkoitushan on siis selvittää mikä on muiden 75 turbo omistajien tilanne tuon pakosarjan, ja kannen vuosimallin suhteen?
Samaan syssyyn voisi sanoa että tuossa taannoin oli pitkä väittely siitä mitkä tiivisteet sopii tuohon turbon pakosarjaan.. Onkohan näissä kahdessa pakosarjamallissa lähtökolon muodossakin eroa?
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER
- Caijo-Romeo
- Viestit: 1189
- Liittynyt: 10 Kesä 2006, 21:01
- Car(s): 159 1.9 JTDM -07, 166 2.4 JTD -01,155 TS 8v -94, 75 turbo IE -87, 33 1.7 8v -92 ex.Marea 1.6,156 1.8 sw -00,166 2.5 -00
- Paikkakunta: Kylmäkoski
- Satakuusnelonen
- Viestit: 1773
- Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
- Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 166 2.4JTD, 164 TS FL, 164 QV
- Paikkakunta: Parkano
Lainaus Jim K.n kirjasta
"While they differed in that the later one was a two-plane desing for better exploiting exhaust pulse energy. This feature helped the engine spool up faster and was partly responsible for the higher power of the second 75 turbo series."
-90 Lähtien toi paremman mallinen pakosarja, kaikissa 165 heppasissa turboissa. Jotain eroa on kiinnityspulteissa.
"While they differed in that the later one was a two-plane desing for better exploiting exhaust pulse energy. This feature helped the engine spool up faster and was partly responsible for the higher power of the second 75 turbo series."
-90 Lähtien toi paremman mallinen pakosarja, kaikissa 165 heppasissa turboissa. Jotain eroa on kiinnityspulteissa.
-
- Viestit: 2369
- Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
- Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
- Paikkakunta: Lahti
^ Mielenkiintoinen juttu. Nimittäin noissa kahdessa vanhassa suomi-turbossa jotka tiedän on ilmeisesti uudemmat pakosarjat, ja minun -90 mallin turbossa vielä vanha (voi tietysti olla vaihdettu) Monet foorumilla olevat 75 turbo omistajat voisivat valaista kumpi löytyy
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER
-
- Viestit: 2369
- Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
- Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
- Paikkakunta: Lahti
Tilanne elää. Eräs 75 turbon omistaja joka on erään toisen 75 turbon jo rakentanutkin, kertoi ettei tuota pakosarjaa ole ulkoapäin kuin yhtä mallia, Evo mallissa on vain turbon kiinnityslaippa kaksiosainen. Eli nuo kaksi mainittua pakosarjaa eivät olisi Alfan omia. Kun sinulla Caijo on pitkälti irtonaisena se pakosarja, niin haeta ihmeessä varaosanumerolla tilanne selväksi.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER