Nollasta sataan 156 JTS:llä
Valvoja: Moderators
- JaniW
- Viestit: 840
- Liittynyt: 06 Maalis 2008, 21:29
- Car(s): 156 V6 1998 Azzurro Nuvola
Rellu - Paikkakunta: Jyväskylä
Nollasta sataan 156 JTS:llä
Olisin lisännyt tämän siihen taannoiseen JTS:n tehohävikki -ketjuun, mutten jostain syystä saanut auki (vilkuttaa ja antoi sitten jonkun virheilmoituksen). Tosin sisältönsä puolesta sopisi varmaan myös avautumisten joukkoon
No joka tapauksessa, päivitin tänään RaceChronon ja kävin sitten sitä vähän kokeilemassa. Kiihdytin kuusi kertaa nollasta sataan ja parhaat kolme aikaa osuivat välille 10,3 ja 10,5 s. Jos tuosta vielä laittaa puoli sekkaa ajotaidottomuuteni piikkiin niin lopputulos n. 10 s on sekin vielä aika h%&¤tin kaukana valmistajan ilmoittamasta 8,2:sta.
Mainittakoon tähän nyt vielä tekniikkapuolesta se että laitteena oli Nokia N95 TomTomin ulkoisella GPS-mokkulalla. Autossa olin yksin, ei ylimääräisiä romuja kyydissä ja tankissa n. neljännes bensaa. Sinä aikana kun auto on minulla ollut siihen on aina laitettu Selenia Racing -öljyä ja ennen minua se oli huollettu Deltalla ja ajettu n. 45 tkm, joten ihan kauheita vaurioita ei pitäisi olla missään vaiheessa tuotettu. Lisäksi olen siinä käsityksessä että nuo JTS:n tekniikkamurheet ovat koskeneet enimmäkseen 2002-2003 -malleja.
Joten onko kyse nyt siitä että:
a) painan kaasua väärin, enkä muutenkaan osaa ajaa suoraan
b) RaceChrono on epätarkka
c) Alfasta puuttuu öbaut 50 hv
Mitenkään vajaatehoiselta kärry ei vaikuta. Jos jossain ahdistaa niin liikkeellelähdössä, vauhdista kiihdytys vaikuttaa ihan ripeältä.
Onko kukaan muu testaillut JTS:nsä samanlaisella persaukisen dynolla? Niille, jotka eivät tiedä niin racechronon voi ladata ilmaiseksi osoitteesta www.racechrono.com. Toimii monenlaisissa uudehkoissa puhelimissa ja on tosi helppokäyttöinen.
No joka tapauksessa, päivitin tänään RaceChronon ja kävin sitten sitä vähän kokeilemassa. Kiihdytin kuusi kertaa nollasta sataan ja parhaat kolme aikaa osuivat välille 10,3 ja 10,5 s. Jos tuosta vielä laittaa puoli sekkaa ajotaidottomuuteni piikkiin niin lopputulos n. 10 s on sekin vielä aika h%&¤tin kaukana valmistajan ilmoittamasta 8,2:sta.
Mainittakoon tähän nyt vielä tekniikkapuolesta se että laitteena oli Nokia N95 TomTomin ulkoisella GPS-mokkulalla. Autossa olin yksin, ei ylimääräisiä romuja kyydissä ja tankissa n. neljännes bensaa. Sinä aikana kun auto on minulla ollut siihen on aina laitettu Selenia Racing -öljyä ja ennen minua se oli huollettu Deltalla ja ajettu n. 45 tkm, joten ihan kauheita vaurioita ei pitäisi olla missään vaiheessa tuotettu. Lisäksi olen siinä käsityksessä että nuo JTS:n tekniikkamurheet ovat koskeneet enimmäkseen 2002-2003 -malleja.
Joten onko kyse nyt siitä että:
a) painan kaasua väärin, enkä muutenkaan osaa ajaa suoraan
b) RaceChrono on epätarkka
c) Alfasta puuttuu öbaut 50 hv
Mitenkään vajaatehoiselta kärry ei vaikuta. Jos jossain ahdistaa niin liikkeellelähdössä, vauhdista kiihdytys vaikuttaa ihan ripeältä.
Onko kukaan muu testaillut JTS:nsä samanlaisella persaukisen dynolla? Niille, jotka eivät tiedä niin racechronon voi ladata ilmaiseksi osoitteesta www.racechrono.com. Toimii monenlaisissa uudehkoissa puhelimissa ja on tosi helppokäyttöinen.
- JiiTeeÄssä
- Viestit: 1175
- Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
- Car(s): .
Baijerilainen takatuuppari
ex 159 1.9 JTDm -10
ex 159sw 2.4 JTDm -07
ex 159 2.4 JTDm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98 - Paikkakunta: Kempele
- JaniW
- Viestit: 840
- Liittynyt: 06 Maalis 2008, 21:29
- Car(s): 156 V6 1998 Azzurro Nuvola
Rellu - Paikkakunta: Jyväskylä
Jatketaan nyt sitten tässä ketjussa kuitenkin jos pysytään tuossa JTS-teemassa. Kävin tuossa jokaisen takapihalta luonnollisesti löytyvällä suljetulla alueella kokeilemassa 80-120 -kiihdytystä. Menetelmä oli sellainen että ajoin kolmosella noin 70 km/h ja iskin kaasun pohjaan. Kokeilin pari kertaa myös sellaista kiihdytystä että ajoin kakkosella n. 95 km/h ja vaihdoin vasta sitten kolmoselle, mutta sillä ei näyttänyt olevan suurempaa merkitystä.
Niin, se tulos: Paras veto oli 6,5 s ja sen ja 6,8 s:n sisään osuivat kaikki. Ei siis kovin valoisalta näytä.
Täytyypä hakea koeajoon uudehko V6 jostain ja katsoa onko vika mittauslaitteessa vai autossa.
edit: ...vai kuskissa
Niin, se tulos: Paras veto oli 6,5 s ja sen ja 6,8 s:n sisään osuivat kaikki. Ei siis kovin valoisalta näytä.
Täytyypä hakea koeajoon uudehko V6 jostain ja katsoa onko vika mittauslaitteessa vai autossa.
edit: ...vai kuskissa
- JiiTeeÄssä
- Viestit: 1175
- Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
- Car(s): .
Baijerilainen takatuuppari
ex 159 1.9 JTDm -10
ex 159sw 2.4 JTDm -07
ex 159 2.4 JTDm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98 - Paikkakunta: Kempele
Racecrono toimi hienosti. N97 ja LD-4W GPS. Normaali olosuhteet, melkein tyhjä tankki ja kyydissä vain pari (tyhjää) lastenistuinta. Autohan on alitehoinen vakiokampe perus 15" 205/55 rengastuksella. Tein useampia vetoja, alla parhaat:
80-120 lentävä 3. vaihde 6.8s.
80-120 lentävä 4. vaihde 9.4s.
0-100 10.7s. mutta märällä tienpinnalla eikä racecronokaan oikein pitänyt nollaa paikallaanollessa, joten tuon sais varmaan alle ysin.
80-120 lentävä 3. vaihde 6.8s.
80-120 lentävä 4. vaihde 9.4s.
0-100 10.7s. mutta märällä tienpinnalla eikä racecronokaan oikein pitänyt nollaa paikallaanollessa, joten tuon sais varmaan alle ysin.
Racechronosta ei oo kokemusta mutta tempes gt on todettu tarkaksi ainakin varttimailin aikoja mittailtaessa. Heitti alle 0.1 sekuntia viralliseen mittaukseen ja sekin oli periaatteessa pyöristetty tulos virallisesta ajasta joka oli sadasosien tarkkuudella.
No ei se varmaan aina ole noin tarkka mutta kun useamman vedon ajaa niin aika luotettavan tuloksen saa.
No ei se varmaan aina ole noin tarkka mutta kun useamman vedon ajaa niin aika luotettavan tuloksen saa.
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
äsken tuli kokeiltua tuo 80-120 km/h veto 164 superilla racechronoa hyödyntäen, eka veto 5.4s, toinen veto 4.9s ja kolmas veto 4.3s .
lisäksi myös useampi 0-100km veto...
eka 9.2s
toka 8.5s
kolmas 8.1s
neljäs 8.7s
viides sekä paras 7.4s renkaat lakua asfalttiin piirtäen..
tosi se on että aika vaikea päästä noihin valmistajien lukemiin mutta onneksi viimmeisellä vedolla meni reilusti paremmaksi..
sitten sai alfan rääkkääminen riittää tältä erää..
lisäksi myös useampi 0-100km veto...
eka 9.2s
toka 8.5s
kolmas 8.1s
neljäs 8.7s
viides sekä paras 7.4s renkaat lakua asfalttiin piirtäen..
tosi se on että aika vaikea päästä noihin valmistajien lukemiin mutta onneksi viimmeisellä vedolla meni reilusti paremmaksi..
sitten sai alfan rääkkääminen riittää tältä erää..
Välillä italialaiset on olleet aika optimistisia noissa suoritusarvoissa, vaikka ainakin eri testien perusteella ovatkin notkistuneet pikkasen ajettuina. Onhan nuo JTS:n luvatut 0-100 arvot kovat kun kyllä se vessa suhteellisen paljon kuitenkin painaa, ja ei tuon kokoisella vaparilla ihmeitä vielä tehdä. Miettiin että vaikka 130TC Ritmossa luvattiin kasi aikaa sataseen - ilmoitettua tehoa pikkasen vähemmän mutta pirun laajatehoalueinen kone, vällärit pirun tiheät ja omapainoa tonnin verran. Ja tuohan meni eri testeissä pääasiassa joko kympin-kaks alle tai päälle sen kasin.
- JiiTeeÄssä
- Viestit: 1175
- Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
- Car(s): .
Baijerilainen takatuuppari
ex 159 1.9 JTDm -10
ex 159sw 2.4 JTDm -07
ex 159 2.4 JTDm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98 - Paikkakunta: Kempele
Tänä aamuna kokeilin tuolla N97 sisäisellä GPS:llä racecronoa. Näyttäisi kyllä toimivan huonommin kuin ulkoista GPS palikkaa käyttämällä, juuri niin kuin racecronon sivuilla sanotaankin. Ulkoisella palikalla oli 9 satelliittia kiinni, kun sisäisellä näytti 5 löytyvän keskimäärin. Lisäksi sisäinen palikka on helpompi vaikka nakata takaikkunalle tai johonkin missä saa varmaan paremman signaalin kuin etupenkiltä puhelimen sisäinen.
Käsittääkseni tuo tarkkuus riippuu käytännössä paljon juuri tuosta satelliittien löytymisestä. Ulkoisen palikan kanssa luottaisin kuitenkin racecronon tuloksiin paljon enemmän kuin mihinkään käsisekkarilla nopeusmittarista arpomalla otettuihin. Käsipelillä kun saattaa helposti lipsahtaa jokunen tosi kova aika joukkoon joilla tulee sitten helposti leveiltyä kaikenmaailman foorumeilla...
Käsittääkseni tuo tarkkuus riippuu käytännössä paljon juuri tuosta satelliittien löytymisestä. Ulkoisen palikan kanssa luottaisin kuitenkin racecronon tuloksiin paljon enemmän kuin mihinkään käsisekkarilla nopeusmittarista arpomalla otettuihin. Käsipelillä kun saattaa helposti lipsahtaa jokunen tosi kova aika joukkoon joilla tulee sitten helposti leveiltyä kaikenmaailman foorumeilla...
- JiiTeeÄssä
- Viestit: 1175
- Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
- Car(s): .
Baijerilainen takatuuppari
ex 159 1.9 JTDm -10
ex 159sw 2.4 JTDm -07
ex 159 2.4 JTDm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98 - Paikkakunta: Kempele
Racecrono+HP ipaq 614c ja 5 hertzin Qstarz. Olosuhteet "möksynsuora" korkeus merenpinnasta 155m, ilmanpaine 995hpa, tyyntä, lämpötila +17c.
Oma 156SW jts
80-120 km/h 10 vetoa josta 3viimeistä.
veto
8. 6,9s
9. 6,7s
10. 6,6s
0-100 km/h paras aika sutimalla.
useita yrityksiä 10,0-9,9s ja yks lievään alamäkeen 9,1s oli pakko pelastaa v6 miehen päivä.
Samoilla laitteilla, samaanaikaan, samalla "möksynsuoralla"
aantin 156 v6 (ajoi itse)
80-120 km/h 15 vetoa
Useita 5,6-5,2s yksi ja paras 5,0s
0-100 km/h
1. 10,9
2. 9,5
2. 9,4
4. 9,8
5. 10,3
6. 9,7
7. 10,0
8. 10,2
9. 9,5
80-120 km/h Aikoihin vaikutta kohtuulisesti lyökö lämänlattiaan 60-70 vai 80. Mittauksethan on tehty niin,että tasanen 80km/h nopeus ja lämälattiaan.
Oma 156SW jts
80-120 km/h 10 vetoa josta 3viimeistä.
veto
8. 6,9s
9. 6,7s
10. 6,6s
0-100 km/h paras aika sutimalla.
useita yrityksiä 10,0-9,9s ja yks lievään alamäkeen 9,1s oli pakko pelastaa v6 miehen päivä.
Samoilla laitteilla, samaanaikaan, samalla "möksynsuoralla"
aantin 156 v6 (ajoi itse)
80-120 km/h 15 vetoa
Useita 5,6-5,2s yksi ja paras 5,0s
0-100 km/h
1. 10,9
2. 9,5
2. 9,4
4. 9,8
5. 10,3
6. 9,7
7. 10,0
8. 10,2
9. 9,5
80-120 km/h Aikoihin vaikutta kohtuulisesti lyökö lämänlattiaan 60-70 vai 80. Mittauksethan on tehty niin,että tasanen 80km/h nopeus ja lämälattiaan.
AUTO on kaunis kun se VOITTAA
JiiTeeÄssä kirjoitti:Käsittääkseni tuo tarkkuus riippuu käytännössä paljon juuri tuosta satelliittien löytymisestä.
Varsin ratkaisevasti siitä, mutta myös muutamista muista jutuista. Kannattaa aina pitää mielessä sellainen fakta, ettei GPS ole mitenkään absoluuttisen tarkka laite. Ei varsinkaan sellainen GPS, joka löytyy sisäänrakennettuna kännykästä tai on liitettävissä USB:n kautta läppäriin ja maksaa kaupassa sen 50 €.
Ne ovat toki ihan soivia pelejä niin kauan kuin paikkatiedon ei tarvitse olla oikeasti tarkkaa ja taatusti luotettavaa. Tavallinen GPS signaali voi helposti heittää ilmakehän häiriöiden ym. (käytännön elämästä pirun kaukana olevien) juttujen takia helposti 15 metriä oletetusta paikasta mihin suuntaan tahansa. Ei se niin paljoa kokoajan heitä, mutta se on kuitenkin hyvä pitää mielessä. Hyvä käytännön esimerkki on laittaa 2 GPS:ää vierekkäin ja verrata, niiden paikkatieto heittää keskenään aina joitakin metrejä.
Kun ympyrän säde on 15 metriä, sen pinta-alaksi tulee noin 95 neliömetriä. Jos siis ajetaan vaikka varttimailia jollain mittaamattomalla tienpätkällä ja mittaukset tehdään tällaisella perus GPS:llä, ei kannata silloin tuijottaa niitä tuloksia kuin piru raamattua konsanaan. Karrikoidusti voi siis ajatella, että pahimmillaan pelkän perus GPS:n kanssa tielle voitaisiin lähtö- ja maaliviivojen sijasta kuvitella vajaan 100 neliön lähtö- ja tuloalueet, joiden sisällä ne oikeat viivat kokoajan jossain vaihtavat paikkaa.
Ennen kuin joku tästä vallan hermiostuu, niin sanotaan nyt vielä toisen kerran ettei GPS jatkuvasti heitä noin paljoa. Mutta se voi heittää tuon verran koska tahansa, ja tuollainen heitto vaikuttaa jo noihin kiihdytysaikoihin. Normaalisti tuollaisen perus GPS:n tarkkuus pyörii siinä 5-7 metrin paikkeilla, mikä on minusta ihan saatanan hyvin ottaen huomioon sen, että ne satelliitit joista se paikkatieto lasketaan kiertävät maata noin 40 000 km päässä.
Tarkempaa paikannustietoa saa hankkimalla diferentiaalivastaanottimella varustetun GPS:n, eli DGPS:n. Maksaa toki enemmän, muttei kuitenkaan älyttömiä. Tällöin paikkatiedon virhe putoaa jonnekin 2-3 metrin luokkaan.
Lisäksi on olemassa muutama muu juttu mitkä vaikuttaa GPS:n tarkkuuteen mutta se ei taida enää kuulua tähän...
Alfaa pitää käsitellä niinkuin naista; ensin varovasti ja sitten täysillä.
- Grendel
- Viestit: 537
- Liittynyt: 15 Tammi 2004, 01:55
- Car(s): GT, GTj, GTV, 75 TS, 75 turbo, 164 Q4
- Paikkakunta: Kirkkonummi
- Viesti:
En tiedä miten race chrono mittaa mutta oikeat GPS mittalaitteet (vbox, drifbox, DL1, jne) eivät mittaa nopeutta laskemalla paikasta vaan päinvastoin.
Ketä kiinnostaa GPS toiminta voi lukea tästä alasivuineen:
http://www.race-technology.com/wiki/ind ... Background
Sekä:
http://www.racelogic.co.uk/?show=VBOX-Misc-About_GPS
Olen kokeillut racechronoa N95 ja E66 sisäisellä gepsillä ja ne eivät kelpaa mihinkään järkevään. Heittoja voi tulla niin paljon että kaikki tulokset on otettava varauksella. Selittänee tuollaiset yli sekunnin heitot.
Ketä kiinnostaa GPS toiminta voi lukea tästä alasivuineen:
http://www.race-technology.com/wiki/ind ... Background
Sekä:
http://www.racelogic.co.uk/?show=VBOX-Misc-About_GPS
Olen kokeillut racechronoa N95 ja E66 sisäisellä gepsillä ja ne eivät kelpaa mihinkään järkevään. Heittoja voi tulla niin paljon että kaikki tulokset on otettava varauksella. Selittänee tuollaiset yli sekunnin heitot.
- veskuk
- Viestit: 290
- Liittynyt: 03 Marras 2008, 21:41
- Car(s): ex 156 2.0JTS, ex 159 2.4JTDm sw Q-tronic
Re: Nollasta sataan 156 JTS:llä
oletteko huomanneet, että oletuksena racechronossa on 0,2 G suurimmaksi kiihtyvyydeksi. Se tekee 40km/h lisäykselle pienimmäksi mahdolliseksi ajaksi 5,66 sec. Siis vaikka kiihtyvyys olisi tasaista 0,2 G. Kannattaa varmaan muuttaa oletus ainakin kokeeksi.
vesku
- JiiTeeÄssä
- Viestit: 1175
- Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
- Car(s): .
Baijerilainen takatuuppari
ex 159 1.9 JTDm -10
ex 159sw 2.4 JTDm -07
ex 159 2.4 JTDm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98 - Paikkakunta: Kempele
Re: Nollasta sataan 156 JTS:llä
Eipä tuolla taida olla tekemistä itse kiihtyvyysmittuksen kanssa, ylläolevan mukaan tuolla 0.2G vakioasetuksella ei voisi alle 14s 0-100km/h aikoja saada.veskuk kirjoitti:oletteko huomanneet, että oletuksena racechronossa on 0,2 G suurimmaksi kiihtyvyydeksi. Se tekee 40km/h lisäykselle pienimmäksi mahdolliseksi ajaksi 5,66 sec. Siis vaikka kiihtyvyys olisi tasaista 0,2 G. Kannattaa varmaan muuttaa oletus ainakin kokeeksi.
http://www.smartconversion.com/unit_cal ... lator.aspx
Se mihin se sitten vaikuttaa onkin toinen asia, en tiedä. Pitäs vissiin alentua lukemaan joku manuaali...
- JaniW
- Viestit: 840
- Liittynyt: 06 Maalis 2008, 21:29
- Car(s): 156 V6 1998 Azzurro Nuvola
Rellu - Paikkakunta: Jyväskylä
Suhteessa TM:n "viralliseen" mittariin RC näytti 0-100 kiihdytyksissä 0.15 s liian vähän. Heitot mittauksissa johtunevat enimmäkseen kuljettajan olotilan ja tien ominaisuuksien vaihtelusta.V6 kirjoitti:TMssähän noi oli testissä aika tarkkoja väittivät olevan
"Ehkä suurimman ihmetyksen aiheen meille tuottivat Temper ja Race Chrono. Erittäin edullisen ja jopa ilmaisen ohjelman avulla voidaan mitata auton suorituskyky ällistyttävän tarkasti. On ihme ellei jokainen sopivan puhelimen omistava autoharrastaja käy lataamassa ohjelmaa itselleen internetistä" TM 12/09 s. 122
- Antijape
- Viestit: 758
- Liittynyt: 20 Maalis 2005, 11:05
- Car(s): Ei alfaa. Ex 159 SW 3.2 Q4, 156 2.0 JTS ja 147 2.0 TS
Kävinpä minäkin sitten kokeilemassa. Speksit: 02 JTS 92tkm. Tulpat Denso ja tankissa vähän 95e. Yksin liikkeellä, ei kamaa. RaceChrono perusasetuksilla.
Eka ajo 0-100:
1. 11.3
2. 13.6
3. 10.1
4. 10.1
5. 16.2
6. 10.6
7. 11.5
av. 12.6
Toinen 80-120. Kolmosella n. 60kmh ja sitten kiihdytys:
1. 6.6
2. 7.8
3. 4.3
4. 7.3
Ja viimeinen 0-100:
1. 13.6
2. 10.8
3. 11.9
4. 13.3
av. 12.4
Eli 0-100 keskimäärin 12.5sek. Koko touhu ihan uutta mulle joten helposti voi 2 sek tuosta nipistää, mutta silti ei lukemat oikein hyviltä näytä. Miksi muuten RaceChronossa on aikana koko ajan 2sek kun ollaan lähdössä liikkeelle? Eihän tuo vaan tarkoita että joka ajassa on 2sek "ekstraa" (viimeinen oljenkorsi...)?
Eka ajo 0-100:
1. 11.3
2. 13.6
3. 10.1
4. 10.1
5. 16.2
6. 10.6
7. 11.5
av. 12.6
Toinen 80-120. Kolmosella n. 60kmh ja sitten kiihdytys:
1. 6.6
2. 7.8
3. 4.3
4. 7.3
Ja viimeinen 0-100:
1. 13.6
2. 10.8
3. 11.9
4. 13.3
av. 12.4
Eli 0-100 keskimäärin 12.5sek. Koko touhu ihan uutta mulle joten helposti voi 2 sek tuosta nipistää, mutta silti ei lukemat oikein hyviltä näytä. Miksi muuten RaceChronossa on aikana koko ajan 2sek kun ollaan lähdössä liikkeelle? Eihän tuo vaan tarkoita että joka ajassa on 2sek "ekstraa" (viimeinen oljenkorsi...)?
- Antijape
- Viestit: 758
- Liittynyt: 20 Maalis 2005, 11:05
- Car(s): Ei alfaa. Ex 159 SW 3.2 Q4, 156 2.0 JTS ja 147 2.0 TS
Mulla oli tosiaan paikalla ollessa ruudulla alimmaisena arvona 2sek, eli siis Current kohdassa. Yläpuolella erikseen Previous ja Best. Kun auto nytkähti niin tuo 2sek alkoi kasvaa ja kun taas pysähdyin niin palautui 2 sekuntiin. Softa pyörii siis HTC:n Touch Prossa WM6.1 käyttiksellä. Onko kukaan muu kokeillut WM pohjaisilla laitteilla?
- JiiTeeÄssä
- Viestit: 1175
- Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
- Car(s): .
Baijerilainen takatuuppari
ex 159 1.9 JTDm -10
ex 159sw 2.4 JTDm -07
ex 159 2.4 JTDm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98 - Paikkakunta: Kempele
Mulla oli sama juttu noissa 0-100 ajoissa, joskus satunnaisesti piti nollan hetken aikaa, muuten n. 2sek oli näytössä. Liittynee juuri systeemin (puhelin & GPS kombinaatio) epätarkkuuteen. Liikkeellelähtö liipaisuhan pitääkin olla herkällä, ja jos paikka/nopeustieto vaeltaa, niin kiihdytysmittaus laukeaa koko ajan.
Kuitenkin nuo 80-120 vedot sain melkein aina muutaman kymmenyksen sisään, joten hieman on hajontaa noissa Antijapen tuloksissa, eli ei vaikuta kovin tarkalta muutenkaan tuon laitteen käyttö.
Kuitenkin nuo 80-120 vedot sain melkein aina muutaman kymmenyksen sisään, joten hieman on hajontaa noissa Antijapen tuloksissa, eli ei vaikuta kovin tarkalta muutenkaan tuon laitteen käyttö.
Muutama kiihdytys JTS:llä:
10.2s ja 9.8s 0-100km/h.
Kahden hengen kuormalla, tankki täynnä, bensa 95E, irto kamaa takaluukussa ja vetokoukku painona. Renkaat 225/45-17. Keli aurinkoinen. Niihin tekarin 9,2s aikoihin sillä on mahdollista päästä mutta 8,2s tuolla ECU ohjelmalla ei ikinä. Niin ja Tempes ulkoisella GPS-mokkulalla oli kyseessä.
Ps. Kytkintähän ei noihin aikoihin ehdi pohjaan painaa. Se kun menee melkein konehuoneeseen saakka
10.2s ja 9.8s 0-100km/h.
Kahden hengen kuormalla, tankki täynnä, bensa 95E, irto kamaa takaluukussa ja vetokoukku painona. Renkaat 225/45-17. Keli aurinkoinen. Niihin tekarin 9,2s aikoihin sillä on mahdollista päästä mutta 8,2s tuolla ECU ohjelmalla ei ikinä. Niin ja Tempes ulkoisella GPS-mokkulalla oli kyseessä.
Ps. Kytkintähän ei noihin aikoihin ehdi pohjaan painaa. Se kun menee melkein konehuoneeseen saakka
- Alfisti felice
- Viestit: 99
- Liittynyt: 28 Maalis 2004, 05:45
Itse pääsin kyllä ihan ok diesel automaatilla, paras aika 8.3s. Mittausten keskiarvo 8.6s. Mitattu ulkoisella GPS:llä tosin yksin ja reilulla 1/2 tankilla. Vaati luistoneston poiston ja hieman sutimista lämpimillä renkailla.Juza kirjoitti:Omat kokemukset RaceChronosta entisellä työsuhde 159 3.2 Q4 automaatilla parhaillaan 8,3s 0-100km/h. Lähtöjä otettiin 15 kertaa. Ei siis tunnu tehtaan lukemiin pääsevän.
Luvattu 8.6s farkulle.
- kterkkila
- Viestit: 2374
- Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
- Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Tässä taas lisää esimerkkiä racechronon luotettavuudesta. Kolmas veto on haamuaika, jonka tietenkin monet mieluiten ilmoittavat. Noin suurta virhettä ei tee edes sekuntikellolla. Syynä voi olla satelliittien vähyys.Antijape kirjoitti:Toinen 80-120. Kolmosella n. 60kmh ja sitten kiihdytys:
1. 6.6
2. 7.8
3. 4.3
4. 7.3
Kimmo / alfatune.fi
- Ruokoton
- Viestit: 847
- Liittynyt: 18 Heinä 2005, 17:40
- Car(s): 159 SW 2.0JTDm ti -10 & Suzuki SJ413 LWB -87
ex: 156 SW 2.0JTS -06,
156 SW 1.8TS -00 - Paikkakunta: Oulu
Referenssiksi voi mitata 0-100km/h ja 80-120km/h aikoja vaikkapa AlfaDiagilla tms. OBD-softalla - sieltähän saa myös nopeuden ja kuluneen ajan ulos. AlfaDiag mittaa suoraan noita suoritusarvojakin.
Oma Euro2 1.8TS kiihtyy 10.2-11.5s 0-100km/h ja 80-120km/h ajat pyörivät 7.4-7.8s välillä lentävällä lähdöllä ja vain 3-vaihdetta käyttäen. En ole kyllä mitään tusinaa toistoa ottanut joten nuo ovat suuntaa-antavia korkeintaan. RaceChrono ja AlfaDiag antoivat puolen sekunnin sisään tuloksia.
Kuten kterkkila sanoo, vaatii RaceChrono itsekuria hylätä nuo houkuttelevan hyvät tulokset - ne kun eivät ole totta. Itse totesin tuon radalla, mutta sopivalla "tuloshygienialla" varmaan ihan käyttökelpoinen.
EDIT: typo
Oma Euro2 1.8TS kiihtyy 10.2-11.5s 0-100km/h ja 80-120km/h ajat pyörivät 7.4-7.8s välillä lentävällä lähdöllä ja vain 3-vaihdetta käyttäen. En ole kyllä mitään tusinaa toistoa ottanut joten nuo ovat suuntaa-antavia korkeintaan. RaceChrono ja AlfaDiag antoivat puolen sekunnin sisään tuloksia.
Kuten kterkkila sanoo, vaatii RaceChrono itsekuria hylätä nuo houkuttelevan hyvät tulokset - ne kun eivät ole totta. Itse totesin tuon radalla, mutta sopivalla "tuloshygienialla" varmaan ihan käyttökelpoinen.
EDIT: typo
Niin, tässä se tm:n juttu noista mittausvehkeistä: http://www.tekniikanmaailma.fi/s/f/edit ... 12_128.pdf
Ja tuolta halvalla 10hz sirulla varustettu gps, tarkkuus lienee riittävä ulkoisen antennin kanssa.
Edit: Sori, ei tuo olekaan aito 10hz vaan oikeasti 4hz ja interpoloi.. prkleen mainospuheet!
Ja tuolta halvalla 10hz sirulla varustettu gps, tarkkuus lienee riittävä ulkoisen antennin kanssa.
Edit: Sori, ei tuo olekaan aito 10hz vaan oikeasti 4hz ja interpoloi.. prkleen mainospuheet!