155 kuskinpuoleinen sähkölasi jumittaa
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 24
- Liittynyt: 28 Heinä 2007, 10:44
- Paikkakunta: Klaukkala
155 kuskinpuoleinen sähkölasi jumittaa
Kuskinpuoleinen sähkölasi menee enää pätkissä ylös ja alaspäin. Virtaa tuntuu ottavan kunnolla, koska tyhjäkäynnillä moottorin kierrosluku laskee kun lasia operoi. Onko tuossa sähkölasin nostomekanismissa mitään säädettävää, rasvattaa tai vaihdettavia osia?
-
- Viestit: 24
- Liittynyt: 28 Heinä 2007, 10:44
- Paikkakunta: Klaukkala
-
- Viestit: 24
- Liittynyt: 28 Heinä 2007, 10:44
- Paikkakunta: Klaukkala
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
joku jumittaa sitä lasia tai kaapeleita, taitaa katkasta moottorin virran kun vastus käy liian kovaks.
Siellähän otaitaa olla 2 pystytankoa joissa ne lasin "pidikkeet" liikkuu ylös alas. niissä taitaa olla säätö, eli soikea reikä ylä tai/ja alapäässä, kokeilitko löysätä niitä pultteja ja sitten nostaa lasia?
Siellähän otaitaa olla 2 pystytankoa joissa ne lasin "pidikkeet" liikkuu ylös alas. niissä taitaa olla säätö, eli soikea reikä ylä tai/ja alapäässä, kokeilitko löysätä niitä pultteja ja sitten nostaa lasia?
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
Itselläni ollut muutaman kerran muissa autoissa vastaavia ongelmia. Ikkunalistan uran sekä lasin reunan putsaaminen ja voiteleminen esim silikonilla on auttanut useimmiten. Kerran jouduin myös purkamaan ja voitelemaan moottorin akselin kumitiivisteen joka oli niin tahmea ettei moottori päässyt kunnolla pyörimään vaan moottorissa oleva lämpörele jonka tarkoitus on estää sormien jääminen puristuksiin laukesi ja katkaisi virran.
TPP
-
- Viestit: 24
- Liittynyt: 28 Heinä 2007, 10:44
- Paikkakunta: Klaukkala
- raktori112
- Viestit: 210
- Liittynyt: 04 Huhti 2006, 21:46
- Car(s): Ex. 75,155
- Paikkakunta: Viitasaari, Jyväskylä
-
- Viestit: 24
- Liittynyt: 28 Heinä 2007, 10:44
- Paikkakunta: Klaukkala
Nyt on toinen nostin vaihdettu ja hienosti toimii
Kun uusi osa oli paikallaan uskalsin purkaa vanhaa moottoria. Vanhasta otin hiiliharjapään auki taittamalla 4 metallikieltä ylös ja vetämällä päädyn ulos. Hiiliharjat ja liukupinnat akselilla olivat aivan mustaksi pikeentynyt, mutta muuten moottori oli kunnossa. Ei mikään ihme, että otti paljon virtaa kun sitä yritti käyttää tuollaisen eristekerroksen kanssa.
Kun aikani putsailin pintoja niin alkoi kirkasta kuparia löytyä. Ja harjoissa oli mittaa jäljelllä. Ei olisi näköjään tarvinnut kuin putsata vanha moottori...

Kun uusi osa oli paikallaan uskalsin purkaa vanhaa moottoria. Vanhasta otin hiiliharjapään auki taittamalla 4 metallikieltä ylös ja vetämällä päädyn ulos. Hiiliharjat ja liukupinnat akselilla olivat aivan mustaksi pikeentynyt, mutta muuten moottori oli kunnossa. Ei mikään ihme, että otti paljon virtaa kun sitä yritti käyttää tuollaisen eristekerroksen kanssa.
Kun aikani putsailin pintoja niin alkoi kirkasta kuparia löytyä. Ja harjoissa oli mittaa jäljelllä. Ei olisi näköjään tarvinnut kuin putsata vanha moottori...
- raktori112
- Viestit: 210
- Liittynyt: 04 Huhti 2006, 21:46
- Car(s): Ex. 75,155
- Paikkakunta: Viitasaari, Jyväskylä
-
- Viestit: 815
- Liittynyt: 13 Syys 2009, 12:32
- Car(s): Audi A8 2,8V6
156 2,5V6 2002
ex 166 2.0 ts 1999 - Paikkakunta: Helsinki
Itsellä 166:sessa sama ilmiö + moottori puolillaan vettä + moottorin kestomagneetit irronneet liimauksistaan seinämistä ja hypänneet ankkuriin kiinni...Musta-Pekka kirjoitti:Nyt on toinen nostin vaihdettu ja hienosti toimii![]()
Kun uusi osa oli paikallaan uskalsin purkaa vanhaa moottoria. Vanhasta otin hiiliharjapään auki taittamalla 4 metallikieltä ylös ja vetämällä päädyn ulos. Hiiliharjat ja liukupinnat akselilla olivat aivan mustaksi pikeentynyt, mutta muuten moottori oli kunnossa. Ei mikään ihme, että otti paljon virtaa kun sitä yritti käyttää tuollaisen eristekerroksen kanssa.
Kun aikani putsailin pintoja niin alkoi kirkasta kuparia löytyä. Ja harjoissa oli mittaa jäljelllä. Ei olisi näköjään tarvinnut kuin putsata vanha moottori...