parkkeja ei saa päälle
Valvoja: Moderators
parkkeja ei saa päälle
Mistäs vois ruveta vikaa etsimään kun ajovalot eivät lähde pois päältä vaikka parkit kytkisi viiksestä päälle. Kun muutaman kerran kiertää valitsinta niin hetkellinen valojen välähdys näkyy. Pitkät toimii normaalisti. Autoni siis 164TS. Nim. katsastukseen pitäis mennä
- Ricambi
- Viestit: 1433
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
- Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99.... - Paikkakunta: Tampere
Re: parkkeja ei saa päälle
Kuulostaa kuin olisi valoviiksessä vikaa. Jos ei halua investoida uuteen niin tuo on purettavissa jolloin kontaktien puhdistus on helppoa.Andros kirjoitti:Mistäs vois ruveta vikaa etsimään kun ajovalot eivät lähde pois päältä vaikka parkit kytkisi viiksestä päälle. Kun muutaman kerran kiertää valitsinta niin hetkellinen valojen välähdys näkyy. Pitkät toimii normaalisti. Autoni siis 164TS. Nim. katsastukseen pitäis mennä
ex.156 2.5 V6 -99, 155 TS 2.0 16V -95, 164 TS 2.0 -89, 75 V6 3.0 America -88, Berlina 1750 -69
Re: parkkeja ei saa päälle
Sulla ei ole 164sessa sitä erillistä parkkivalonappulaa keskikonsolin yläpuolella?Andros kirjoitti:Mistäs vois ruveta vikaa etsimään kun ajovalot eivät lähde pois päältä vaikka parkit kytkisi viiksestä päälle. Kun muutaman kerran kiertää valitsinta niin hetkellinen valojen välähdys näkyy. Pitkät toimii normaalisti. Autoni siis 164TS. Nim. katsastukseen pitäis mennä
164 TS -91, VW Kleinbus -69 (lauluautoprojekti parin kaverin kanssa)
- ärrä
- Viestit: 751
- Liittynyt: 08 Huhti 2003, 07:57
- Car(s): Alfa Romeo 2.4 JTDm Sportwagon Q-tronic
- Paikkakunta: Vantaa
- Viesti:
Vuonna 1990 (ilmeisesti loppupuolella) tulleissa 164-malleissa valoviiksestä ei enää saa parkkivaloja päälle, jos virta on pois päältä. Tällöin parkkinappula tuli avuksi. Vanhemmissa 164:sissa käytetään viikseä.
Nyt menee muistinvaraiseksi, mutta muistaakseni 1990:ntä vanhemmissa ajovaloautomatiikka toimii 0-asennossa, mutta ajovaloasennossa valot eivät sammu, vaikka virran katkaisee. Uudemmissa malleissa ajovalot sammuvat aina, kun virrat katkaisee.
Nyt menee muistinvaraiseksi, mutta muistaakseni 1990:ntä vanhemmissa ajovaloautomatiikka toimii 0-asennossa, mutta ajovaloasennossa valot eivät sammu, vaikka virran katkaisee. Uudemmissa malleissa ajovalot sammuvat aina, kun virrat katkaisee.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Juu jep jep. Tuo "ajovaloautomatiikka" tosin tarkoittaa maahantuojan johtosarjaan kötöstelemiä rosvoliittimiä ja oikeastaan vähän pilaa noiden 90-> 164:sten valojen toimintaideaa. Niissähän valot on alun perin suunniteltu niin, että viikseä voi koko ajan pitää valot päällä -asennossa ja sitten tarpeen mukaan kytkeä parkeille/kokonaan pois myös auton käydessä.2TS kirjoitti:Nyt menee muistinvaraiseksi, mutta muistaakseni 1990:ntä vanhemmissa ajovaloautomatiikka toimii 0-asennossa, mutta ajovaloasennossa valot eivät sammu, vaikka virran katkaisee. Uudemmissa malleissa ajovalot sammuvat aina, kun virrat katkaisee.
Maahantuoja on sitten tärvännyt valot sellaisiksi, ettei viiksen nolla-asennolla tee mitään; lähivalot toimivat samalla lailla kuin ajovaloasennossakin, mutta kaukovaloja ei saa kytkettyä. Tosi hyödyllistä. Sammutettua niitä valoja ei saa sitten millään, tosin eipä se ole Suomessa mitenkään tarpeellistakaan. Olisivat kuitenkin voineet jättää johtosarjat turmelemattakin, rosvothan vanhemmiten toimivat silloin kuin muistavat.
- Epäkelpokeräilijä -
Mulla toimii valot niin, että nolla-asennossa valot eivät pala ollenkaan, parkkiasennossa parkit palavat vain jos autossa on virrat päällä ja ajovaloasennossa myös vain jos virrat ovat päällä.Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:
Juu jep jep. Tuo "ajovaloautomatiikka" tosin tarkoittaa maahantuojan johtosarjaan kötöstelemiä rosvoliittimiä ja oikeastaan vähän pilaa noiden 90-> 164:sten valojen toimintaideaa. Niissähän valot on alun perin suunniteltu niin, että viikseä voi koko ajan pitää valot päällä -asennossa ja sitten tarpeen mukaan kytkeä parkeille/kokonaan pois myös auton käydessä.
Maahantuoja on sitten tärvännyt valot sellaisiksi, ettei viiksen nolla-asennolla tee mitään; lähivalot toimivat samalla lailla kuin ajovaloasennossakin, mutta kaukovaloja ei saa kytkettyä. Tosi hyödyllistä. Sammutettua niitä valoja ei saa sitten millään, tosin eipä se ole Suomessa mitenkään tarpeellistakaan. Olisivat kuitenkin voineet jättää johtosarjat turmelemattakin, rosvothan vanhemmiten toimivat silloin kuin muistavat.
Eri periaatteessa jos mulla on kokoajan "ajovalot" päällä niin ajovalot palaa vain kun autossa on virrat päällä.
Jos virrat taas ei ole päällä, niin saan ainoastaan parkit päälle siitä erillisestä nappulasta.
164 TS -91, VW Kleinbus -69 (lauluautoprojekti parin kaverin kanssa)