ARPerformance kirjoitti:Tietääkö joku 164:sen t.s. mallin offsetin 17" vanteille, vanteen leveys 7,5". jos on kys. om. vanteita ylimääräisenä niin saa tarjottakkin
Edit: Ketju sopinee paremmin tälle osastolle. -Rasvis
Mulla oli offset 35 ja vanteet 7x17, ois ne saanut vähän enemmänkin tulla ulospäin
Mielenkiintoista.... olenkin jo huomannut tutkiessani eri vannetoimittajien suosituksia offset luvut vaihtelevat 25-35:n välillä...
usein kun valitaan vanne jossa on väärä offset luku alustagoemetria ei toimi ja autosta tulee karmea ajaa, ohjaukseen ilmestyy pykälä...jne
se mikä nyt kiinnostaisi kuulla eniten niin ajokokemukset, kun on niin erillaiset offset luvut, mitä käytätte rengaskokona, mulla on 225/45/17 tosin pelkät renkaat vasta
Itsellä 215/45, ei vaella urissa, mutta kiihdytyksissä "pientä" vetelyä, sehän tosin johtuu tehoista
Onko TS:n ja V6:den etupäässä mitään eroa, kun kutvonen vetelee paljon pahemmin, vai onko syynä vain paino/teho yms... ?
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
205:set ei pitäisi olla liian leveät 164:seen, kun oletetan että auto painaa ajokunnossa kuskeineen n.1500kg koska 1000kg painavassa toyota yariksessa ei ole ongelmia 205/45/16 renkailla, KUNHAN offset on oikea.
ihan omasta kokemuksesta tiedän miksi auto voi muuttua väärillä offset luvuilla, niin olisi kiva jostain löytää esim tehtaan suositus kyseiselle vannekoolle, mutta ei oo oikeen löytyny...
Lisäyksenä edelliseen... asiat riippuu myöskin aika paljon ajotottumuksesista eli minkälaisen vetelyn sietää, pitää nimittäin muistaa että 164:ssa on ihan ominaisuutena tuo vetely, joka ei minua juurikaan häiritse, koska auto ei ole niin tehokas... vielä
Alfissimo kirjoitti:Itsellä 215/45, ei vaella urissa, mutta kiihdytyksissä "pientä" vetelyä, sehän tosin johtuu tehoista
Onko TS:n ja V6:den etupäässä mitään eroa, kun kutvonen vetelee paljon pahemmin, vai onko syynä vain paino/teho yms... ?
Se vetely johtuu alfan käyttämästä etupään alusta geometriasta himan, jonkin verran v6:sen väännöstä mutta suurimmalta osaltaan liia löysistä etutukivarsien puslista jotka "elävät" kiihdytyksessä antaen renkaan liikkua, jolloin se tuntuu vetelynä, itse vaihdan etupään puslat poweflexin valmistamiin polyuretaani versioihin(ovat halvemmat kuin alkuperäiset) jotka ovat huomattavasti jäykemmät, ja hieman meluisammat.
Savun hälvettyä vasta tarkastan itsekin mitä tein väärin
Auton kanssa en ole näin uskaltanut vielä menetellä, koska se "savu" on sitten usein myös hieman kalliimpaa.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
Tulipa sitten eilen hommattua ne vanteet, Kosei sniper, 17" 7,5" lev ja et35, se on sama jota t.s. malliin suositellaan, tutkin muuten hieman t.s ja v6 mallien eroja ja etupäässä on eroa, v6:seen suositellaan et25 ja t.s. suositellaan et35...?
Itselläni oli nimittäin tarkoituksena laittaa omaani v6:sen jarrut eteen, ne ei käy heittämällä koska v6:sen etunavat on hieman erillaiset.
ARPerformance kirjoitti:Tulipa sitten eilen hommattua ne vanteet, Kosei sniper, 17" 7,5" lev ja et35
No kappas, samanlaiset kuin mulla oli kesäpyörinä, omat tosin olivat vain 7" leveät.
ARPerformance kirjoitti:Itselläni oli nimittäin tarkoituksena laittaa omaani v6:sen jarrut eteen, ne ei käy heittämällä koska v6:sen etunavat on hieman erillaiset.
Hieman joo, kutosessa on esmes yksi "ylimääräinen" pyöränpultti
Rasvis kirjoitti:Hieman joo, kutosessa on esmes yksi "ylimääräinen"
pyöränpultti
Kyllä olen siitä tietoinen, mutta uuden jaon tekeminen ei ole ongelma
millä pulttijaolla sun vanteet on...?
Kuten aiemmin mainitsin aikomuksena olisi laittaa v6:sen levyt eteen, osaatko sanoa poikkeavatko levyjen mitat toisistaan muuten kuin halkaisijaltaan? ja jaoltaan...
ARPerformance kirjoitti:millä pulttijaolla sun vanteet on...?
Alfan Sniperit olivat 5x98 niin kuin kuuluikin olla, nykyisen Pajeron jakoa en edes välitä tietää
ARPerformance kirjoitti:Kuten aiemmin mainitsin aikomuksena olisi laittaa v6:sen levyt eteen, osaatko sanoa poikkeavatko levyjen mitat toisistaan muuten kuin halkaisijaltaan? ja jaoltaan...
Joo, "offset" on erilainen, referenssiä esmes täältä. Tuollahan ei tosin ole merkitystä jos satuloiden kiinnitys on samalla lailla "sivussa", ja jos ei ole niin pelimieshän hitsailee satuloille äkkiä uudet kiinnikkeet.
Melkein olisin kehottanut ottamaan navat sun muut helyt jostain purku-V6:sta, mutta jos ostit juuri 4x98:t vanteet...
Rasvis kirjoitti:Melkein olisin kehottanut ottamaan navat sun muut helyt jostain purku-V6:sta, mutta jos ostit juuri 4x98:t vanteet...
Näin oli alupitäen se ajatuskin.... mutta niistä navoista pidettiin niin järjetöntä hintaa että se mielenkiinto loppui siihen( yli puolet siitä mitä maksoin autosta)
Rasvis kirjoitti:Melkein olisin kehottanut ottamaan navat sun muut helyt jostain purku-V6:sta, mutta jos ostit juuri 4x98:t vanteet...
Näin oli alupitäen se ajatuskin.... mutta niistä navoista pidettiin niin järjetöntä hintaa että se mielenkiinto loppui siihen( yli puolet siitä mitä maksoin autosta)
no mitähän maksoit mahdollisesti koko autosta...jos auto oli puoli ilmainen niin napojen hintakin on suhteellinen.....