Toivottavasti ei tarvita monsuuni-rengastusta.
Valvoja: Moderators
Tuu repii hihasta kun on pulla-kahvin paikka...Sape kirjoitti:Täältäkin tulee kaksi liikkuvaa shikaania, jos vain kestävät perille asti...Eli 164:sella ja 75:sella tullaan.
Meinasin kyllä tulla, mutta katsoin että ei näy olevan kahvia tarjolla niin annetaan olla.silverine kirjoitti:Tuu repii hihasta kun on pulla-kahvin paikka...
Auton nopeusmittari hipaisi 205-210, mutta racechronoon tuli "vain" 197.6 km/h. Tuossa vaiheessa ongelmat olivat tosin jo kuultavissa, eli ihan ehjä ei kone enää ollut.Tommi kirjoitti: Paljonkos RaceChronottajat sai suoran päähän nopeutta? Itsellä taisi olla huiput 173, mutta jo hyvissä ajoin ennen Race Chronon "huippunopeus" väliaikapistettä.
Jyväskylään Pöllövaariin syömään kun olin emännälle luvannut tulla. Painoa tuntuu 159:ssä olevan ihan tarpeeksi, ja kuskikin välillä innostui hieman yliyrittämisen puolelle, mutta ihan mukavaa oli. Aikaisemmin olen tuolla vain prätkillä ajanut, ihan mielenkiintoinen kokemus oli perhefarmaridiiselillä ajaa...silverine kirjoitti:Laitetaans raporttia itsekin, kiitokset onnitteluista!![]()
Mihinkäs muuten harmaa 159SW häipyi pienen kilvanajon
jälkeen?![]()
Eikö takana oleva voi sitten jättää väliä jos ei turvallisesti pysty ohittamaan?silverine kirjoitti:^
Pikku vinkki seuraavaa kertaa varten:
Herrasmies päästää reilusti takaa tulevan
nopeamman auton ohitseen, säästyy 159:n
öljypohja puhkeamiselta...
Aina ei viitsi väkisin ohi vääntää kun ei ole varmuutta
siitä, onko siellä ratin takana Leo Eläin vai Tonttu Torvinen...
(vapaavalintainen hymiö)
Lihavoidulla minun lisäykseni. Pointtina kuitenkin se että vaikka ajoharjoittelunimekkeellä radalla ollaankin, kyllä se kilvanajo näyttää helposti alkavan...silverine kirjoitti:Ensin: Mihinkäs muuten harmaa 159SW häipyi pienen kilvanajon
jälkeen?![]()
Ja sitten: Kysehän ei ole kilvanajosta vaan
rataharjoittelusta.
Itse taas suosin kohtaa 2. Sekin juontaa juurensa prätkäilystä, jolla olen rataa kiertänyt useampia kierroksia, kuin autolla.On olemassa kahta käytäntöä väistämisessä.
1. Kiinniotettu hitaampi ajaa omaa ajoaan takanatulevasta
nopeammasta välittämättä.
2. Kiinniotettu laittaa hyvissä ajoin vilkun päälle, hiljentää
ja siirtyy järkevässä kohdassa pois parhaalta ajolinjalta.
Juuri tässä piilee se miina johon en halua osua.Garrett kirjoitti: Eri linjan ottaminen ja ohittaminen onnistuu turvallisesti ja helposti, mutta vain siinä tapauksessa, että se edellä ajava ei ala itse vaihtamaan ajolinjaansa.
En ole kyllä mitään vilkkuja koskaan käyttänyt, muistaakseni carfin ohjeistuksessakaan ei niin neuvottu tekemään. Ajaa sopivassa paikassa vaan vähän huonomman linjan mukaan, niin yleensä siitä saa takana tuleva ohituspaikan. Toisaalta kyllä tuo vilkun käyttäminen kertoisi takaa tulevalle että se ollaan huomattu. Muuten huonoa linjaa ajavasta ei voi sanoa että antaako se tietä vai ajaako vain huonostiLainaus: kirjoitti:
On olemassa kahta käytäntöä väistämisessä.
1. Kiinniotettu hitaampi ajaa omaa ajoaan takanatulevasta
nopeammasta välittämättä.
2. Kiinniotettu laittaa hyvissä ajoin vilkun päälle, hiljentää
ja siirtyy järkevässä kohdassa pois parhaalta ajolinjalta.