Minulla oli sama vika 164:sssa.Korjaantui uudella avaimella.
Avainaihio (originaali) Deltalta maksoi maltaita mutta, paikallinen
suutari teki avaimen ihan kohtuuhinnalla.
Kyllä varaavaimeksi käy tarvikeavainkin jos, ei ulkonäkö haittaa.
Todellinen tieto perustuu aina kokemukseen
( Kiinalainen sananlasku)
Kiitos neuvosta! Täytynee teettää avain ja koittaa ensin sitä. Jos ei auta niin sitten hankkia käytetty virtalukko.
Kuinkas muuten tuollaisen virtalukon vaihdossa avaimien/ajonestolaitteen kanssa käy? Eli jos ostan purkamolta virtalukon avaimineen, niin pitääkö ajonestoa jotenkin uudelleen koodata yms.?
Kyllä virtalukon vaihto taitaa olla jo vähän kinkkisempi avainvaihtoineen
kun siinä on sitä elektroniikkaa mukana. Mitä minä tarkoitin oli että yhteen-
sopiva avain Deltalta hankitaan ja uritus tehdään vaikkapa paikallisella suu-
tarilla. Minulla oli aivan tavallinen ovenavain ilman ajonestoja.Ymmärtäisin
näin että, jos on uusi virtalukko , niin sitä seuraa koko lukkosatsi kaikkiin
oviin. Lisäksi se että, toimiiko sitten ajonesto sillä uudella avaimella-ilman
uudelleenohjelmointia? Näihin kysymyksiin taitaa autoelektroniikka-liike
pystyä parhaiten vastaamaan.
Todellinen tieto perustuu aina kokemukseen
( Kiinalainen sananlasku)
No niin, avaimen teettäminen ei auttanut - vika on virtalukossa
Onneksi perus avain maksoi vain 10€ (ajonesto avain olisi ollut turhan kallis kokeilu vian hakuun)
Täytyy kysellä autosähköliikkeistä tuota ajonesto asiaa...
Autopurkamoilla virtalukkoja näyttää löytyvän 50-80 euron hintaan, kait niisä avaimet tulee mukana?!?
Se ei haittaa jos oviin joudun käyttämään eri avaimia.
sinuna voitelisin lukon myöskin ensin kunnolla, omassa aikaisemmassa autossani oli ko vika myös, johtui ns. "haittojen" jumiutumisesta. kunnollista voiteluainetta lukkoon riittävät määrät ja myös sitten se uusi avain käyttöön
Pelkästään avaimien ja virtalukon vaihtaminen ei riitä, jos käytettynä ne hankkii. Ajonesto järjestelmä on koodattuna moottorinohjausyksikköön sekä ajonestonyksikköön eli jos vaihtaa niin vaihdettava käytännössä kaikki lukot ja nuo elektroniikat.
Virtalukossa itsessään ei ole mitään ajoneston systeemejä, ainostaan lukon ympärillä on antenni joka lähettää avain signaalin ajonestoyksikölle.
Näin ollen voit hyvin ostaa käytetyn lukon ja yritää korjata omastasi ja käytetystä yhden ehjän omalla avaimellasi toimivaksi. Toinen vähän arveluttavampi vaihtoehto on vaihtaa virtalukko ja irroittaa antenni lukonympäriltä. Tämän jälkeen teipata antenni ja vanha avain sopivaan paikkaan rattiakselin viereen. Näin käynnistyksen esto käytännössä ohitetaan ja silloin on aivan sama mikä lukko ja avain auton käynnistää.
Vaihtoehto B:llä varustettu auto toisaalta voidaan varastaa muunnoksen jälkeen huomattavasti helpommin, mutta eipä tuota kukaan varas tiedä, jos asiasta ei ole mainittu kenellekään.
Nyt on lukkoa voideltu, ja vielä jatketaankin. Mutta taidan joutua noudattamaan yllä olevaa Maunun neuvoa. Ehkäpä juuri tuota vaihtoehto B:tä...
Onko jotain mitä pitäisi huomioida liittyen airbagiin? Akun johtoa irti ym?
(Aiemmin olen vaihtanut Citroen BX:n virtalukon, joka oli aika simppeliä, vain kuoret irti ratin alta ja virtalukko irti/uusi tilalle)
On myös mahdollista ottaa se ajonesto pois käytöstä hieman sivistyneemmin kuin tuolla yllä kuvatulla keinolla, nimittäin ohjelmoimalla ECUlta se ajoneston piiri uudestaan. Jotkut on myös siirrelly noita siruja avaimesta toiseen.. Ite siirsin ECUsta toiseen tuon ajonestopiirin jolloin myös avaimen koodi siirtyi siinä mukana.
Sit on tietty vielä se vaihtoehto että opetat sen uuden avaimen sille ajonestolle ihan niin kuin pitääkin, esim. deltassa puoli-ilmaiseksi