Kysymys madallusjousista 156
Valvoja: Moderators
Kysymys madallusjousista 156
AF 156 1.6 - 2.0 TS 30 mm madallusjousilla on ainakin Eibach`illa ja H&R´llä erilaiset etujouset (eri sarjanumero) verrattuna 2.5:en jousiin.
Johtuuko tämä vain siitä, että etupaino on vain tuolla suurimoottorisella
suurempi ja täten jousi jäykempi vai onko rakenteessa jotain sellaista ettei tuo 2.5:n etujousi käy 2.0:aan?
Johtuuko tämä vain siitä, että etupaino on vain tuolla suurimoottorisella
suurempi ja täten jousi jäykempi vai onko rakenteessa jotain sellaista ettei tuo 2.5:n etujousi käy 2.0:aan?
Re: Kysymys madallusjousista 156
Kyllä se sinne käy mutta ei sillä voi ajaa.teuhka kirjoitti:AF 156 1.6 - 2.0 TS 30 mm madallusjousilla on ainakin Eibach`illa ja H&R´llä erilaiset etujouset (eri sarjanumero) verrattuna 2.5:en jousiin.
Johtuuko tämä vain siitä, että etupaino on vain tuolla suurimoottorisella
suurempi ja täten jousi jäykempi vai onko rakenteessa jotain sellaista ettei tuo 2.5:n etujousi käy 2.0:aan?

- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Kesärengaskauden lähestyessä sitä aina alkaa suunnittelemaan kaikenlaista. Noita isompia pyörihän olen tässä miettinyt ja samallahan sitä pitäisi alustaa muutenkin kohentaa. Jos ei muuten, niin ulkonäön vuoksi nyt ainakin.
Miljoonia en haluaisi sijoittaa, joten kysynkin käyttökokemuksia teiltä, jotka olette asennuttaneet alle vain madallusjouset & jättäneet alkuperäiset iskarit alle. Toimiiko? Kestävätkö paikat / kuluvatko nopeammin? Pohja taitaa raapia maata?
Ääh, ehkä nuokin eurot kannattaa sijoittaa puutarhakalusteisiin ja kunnon ulkogrilliin...
Miljoonia en haluaisi sijoittaa, joten kysynkin käyttökokemuksia teiltä, jotka olette asennuttaneet alle vain madallusjouset & jättäneet alkuperäiset iskarit alle. Toimiiko? Kestävätkö paikat / kuluvatko nopeammin? Pohja taitaa raapia maata?
Ääh, ehkä nuokin eurot kannattaa sijoittaa puutarhakalusteisiin ja kunnon ulkogrilliin...
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
Toimii, auto liikkuu.Vittorio Jano kirjoitti:Miljoonia en haluaisi sijoittaa, joten kysynkin käyttökokemuksia teiltä, jotka olette asennuttaneet alle vain madallusjouset & jättäneet alkuperäiset iskarit alle. Toimiiko? Kestävätkö paikat / kuluvatko nopeammin? Pohja taitaa raapia maata?

Onhan se grillaaminenkin mukavaa..

- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
[Esson paaria]Vittorio Jano kirjoitti:Miljoonia en haluaisi sijoittaa, joten kysynkin käyttökokemuksia teiltä, jotka olette asennuttaneet alle vain madallusjouset & jättäneet alkuperäiset iskarit alle. Toimiiko? Kestävätkö paikat / kuluvatko nopeammin? Pohja taitaa raapia maata?
-30mm kun laitat niin iskarit vielä toimii, eivätkä pitäisi kulua niin paljon nopeammin. Lisäksi epäilen ettei pohja raavi maata. Sitten yli -30mm niin iskarit on jo kovilla jne.
[/Esson paaria]
tosiaan omassa kun oli -35mm ja jouset vaan niin mieluummin olisi ajanut originaalisetupilla. Saman sarjan iskarit alle niin oltiin ihan eri planeetalta. En tiedä millaiset oli alunperin uutena, mutta vuodessa olivat menneet tosi huonoon kuntoon alkup.iskarit.
-TV, BMW:t : E30 316 -86, E46 330dA touring -00, sisäinen alfisti odottaa comebackia
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
www.fastus.fi on aika edullisen oloinen, samoin kuulemma www.kiiltovaunu.comVittorio Jano kirjoitti:Kukas noita -30mm sarjoja sitten valmistaa ja mistä kannattaa ostaa (siis missä halvimmat)?
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Itselläni löytyy kokemusta Irmscherin (pappacorsa), H&R:n (munakadett) ja Fintecin (309) jousista ja ihan hyvin kaikki pelasivat. Toki Alfa on vähän eri juttu kuin ooppeli...Kadettin sarja oli -40mm ja autoa myydessäni olivat iskarit aikas kaputt.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Mulla oli Kuusnepassa Muukkosen myymät Chassis Dynamics -merkkiset kiekurat, en tod. suosittele kenellekään! Takajouset eivät istuneet paikalleen eikä perä pudonnut originaalista käytännössä ollenkaan, etujouset taas tuntuivat perkeleellisen kovilta.
Eibach kuulemma tekee myös Alfan alkuperäiset sporttijouset, itse varmaan kallistuisin niihin. Hinnoissakaan ei ole monien kymppien eroja.
Eibach kuulemma tekee myös Alfan alkuperäiset sporttijouset, itse varmaan kallistuisin niihin. Hinnoissakaan ei ole monien kymppien eroja.
- Epäkelpokeräilijä -
Alkuperäiset kyllä pelittää -30mm:n madalluksen kanssa mutta menevät finaaliin reilusti nopeammin. Alkuun ovat vähän liiankin kovat kun iskareista on löysät pois juuri tuon madalluksen takia, ts. täysi vaimennus on heti liikkeen alusta lähtien. Aluksi mulla tuli kaikki pikkumontut ikävästi läpi ja nyt vaimennus on jo kuin jostain vanhasta jenkkilahnasta. Lisäksi alkuperäiset iskarit eivät uusinakaan pysy tarpeeksi hyvin jäykemmän jousen mukana. En voi tuota ratkaisua suositella, säästöä väärässä paikassa. Ellet sitten halua ajella matalalla pomppulinnalla.Vittorio Jano kirjoitti: Miljoonia en haluaisi sijoittaa, joten kysynkin käyttökokemuksia teiltä, jotka olette asennuttaneet alle vain madallusjouset & jättäneet alkuperäiset iskarit alle. Toimiiko? Kestävätkö paikat / kuluvatko nopeammin? Pohja taitaa raapia maata?

Yritän juuri pähkäillä mitkä iskarit laitan alle. Intrax suosittelee Billsteinia mutta Konin ulkoisesti säädettävätkin on käyvät. On mullakin ongelmat.

Tampereen Telttamobiilissa oli muuten joku aika sitten kaupan 156 V6:een Eibachin -20mm:n jouset (tehdassatsi), joista olisi tullut kaupat johonkin 200:n juuron hintaan. Kannattaa kysellä jos on tarvis moisille kiekuroille. Olivat jääneet hyllyyn kun joku oli perunut tilauksen.
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Onko kellään nyt niitä säädettäviä alla? Miten niitä säädetään? Eli onko kyljessä ruuvi vai miten kun ei ole tietoa mutta kiinnostaa kovasti tuollainen setti. Pitääkö auto nostaa tontista yös säätämistä varten, tai irrottaa rengas, vai voiko mennä ulos - kumartua - ja ruuvata ylös/alas???
EDIT: Meneekö myös novitechin madallusjouset vaihtoon?
EDIT: Meneekö myös novitechin madallusjouset vaihtoon?
Ayrton Senna da Silva forever
Konit ainakin säädetään iskarin yläpäästä. 156:ssa etupää säädetään konetilan puolelta ja takapään iskarit takakontin puolelta. Tosin takakontin sisäverhoukseen joutuu tekee pienet reiät, jotta säätöruuvin saa paikoilleen. Tuskin novitekin jousia joutuu vaihtaa, jos hommaa esim. konit.Wile E. Coyote kirjoitti:Onko kellään nyt niitä säädettäviä alla? Miten niitä säädetään? Eli onko kyljessä ruuvi vai miten kun ei ole tietoa mutta kiinnostaa kovasti tuollainen setti. Pitääkö auto nostaa tontista yös säätämistä varten, tai irrottaa rengas, vai voiko mennä ulos - kumartua - ja ruuvata ylös/alas???
EDIT: Meneekö myös novitechin madallusjouset vaihtoon?
Konien asentamisessa takapäähän tarvii kokoa 22 olevan pitkänhylsyn ja muutenkin siellä joutuu vähän rakentaa. Vanhoista iskareista joutuu ottaa rungon käyttöön. Ei mitään ylitsepääsemättömän vaikeaa, mutta hidasta. Tarvittaessa voin asentaa ne kohtuukorvausta vastaan

Alfa 166 V6 -00, Alfa 75 turbo -87, ex-AR 159 Q4 -06, ex-Giulietta -84 ja -82, ex-155 TS -92
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Mulla on KW:n säädettävä setti.Wile E. Coyote kirjoitti:Onko kellään nyt niitä säädettäviä alla? Miten niitä säädetään? Eli onko kyljessä ruuvi vai miten kun ei ole tietoa mutta kiinnostaa kovasti tuollainen setti. Pitääkö auto nostaa tontista yös säätämistä varten, tai irrottaa rengas, vai voiko mennä ulos - kumartua - ja ruuvata ylös/alas?
Korkeudensäätö on naurettavan helppoa. Renkaat joutuu irroittamaan.
Korkeutta säädetään tällä:
Sama systeemi novitecin säädettävässä. Täysin samanlainen työkalu.Cuore Sportivo kirjoitti:Mulla on KW:n säädettävä setti.Wile E. Coyote kirjoitti:Onko kellään nyt niitä säädettäviä alla? Miten niitä säädetään? Eli onko kyljessä ruuvi vai miten kun ei ole tietoa mutta kiinnostaa kovasti tuollainen setti. Pitääkö auto nostaa tontista yös säätämistä varten, tai irrottaa rengas, vai voiko mennä ulos - kumartua - ja ruuvata ylös/alas?
Korkeudensäätö on naurettavan helppoa. Renkaat joutuu irroittamaan.
Korkeutta säädetään tällä:
Ei enää Alfaa... eipä
Jep, ovat olleet jo kohta kolmisen vuotta. Ei kyllä mitään merkkejä läjään menosta. Alkuun setti tuntui pintakovalta, mutta syynä lienevät nuo alkuperäisiskarit. Nyt on pintakovuus häipynyt, mutta niin on iskunvaimennuskin.Rolle kirjoitti:Onko sulla Intraxin jouset alla? Miten ovat toimineet/kestäneet? Essonpaarissa ovat valittaneet että lyhistyy todella nopeasti.24valve kirjoitti:Intrax suosittelee..
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
155TS kirjoitti:Konit ainakin säädetään iskarin yläpäästä. 156:ssa etupää säädetään konetilan puolelta ja takapään iskarit takakontin puolelta. Tosin takakontin sisäverhoukseen joutuu tekee pienet reiät, jotta säätöruuvin saa paikoilleen. Tuskin novitekin jousia joutuu vaihtaa, jos hommaa esim. konit.Wile E. Coyote kirjoitti:Onko kellään nyt niitä säädettäviä alla? Miten niitä säädetään? Eli onko kyljessä ruuvi vai miten kun ei ole tietoa mutta kiinnostaa kovasti tuollainen setti. Pitääkö auto nostaa tontista yös säätämistä varten, tai irrottaa rengas, vai voiko mennä ulos - kumartua - ja ruuvata ylös/alas???
EDIT: Meneekö myös novitechin madallusjouset vaihtoon?
Konien asentamisessa takapäähän tarvii kokoa 22 olevan pitkänhylsyn ja muutenkin siellä joutuu vähän rakentaa. Vanhoista iskareista joutuu ottaa rungon käyttöön. Ei mitään ylitsepääsemättömän vaikeaa, mutta hidasta. Tarvittaessa voin asentaa ne kohtuukorvausta vastaan
Kuulostaa asialliselta ettei renkaita tarvi irrottaa säätämistä varten

Ayrton Senna da Silva forever
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Niin siis säädettäviä iskareita voi säätää pyöriä irrottamatta, mutta korkeussäädettävän alustan jousia (kynäjousia) ei varmaankaan mahdu säätämään ilman pyörien irrotusta?
Tuo "joutuu vähän rakentamaan"; Koni toimittaa tiettyihin iskareihin vain sisäkaluja, jolloin vanhasta joustintuesta kaivetaan fyllit mäjelle ja Konin patruuna työnnetään vanhaan tolppaan. Ei mikään viritys, mutta vähän suuritöisempi ratkaisu kuin pelkkä iskareiden vaihto.
Tuo "joutuu vähän rakentamaan"; Koni toimittaa tiettyihin iskareihin vain sisäkaluja, jolloin vanhasta joustintuesta kaivetaan fyllit mäjelle ja Konin patruuna työnnetään vanhaan tolppaan. Ei mikään viritys, mutta vähän suuritöisempi ratkaisu kuin pelkkä iskareiden vaihto.
- Epäkelpokeräilijä -
Juuri näinScuderia Rasvanäppi kirjoitti: Tuo "joutuu vähän rakentamaan"; Koni toimittaa tiettyihin iskareihin vain sisäkaluja, jolloin vanhasta joustintuesta kaivetaan fyllit mäjelle ja Konin patruuna työnnetään vanhaan tolppaan. Ei mikään viritys, mutta vähän suuritöisempi ratkaisu kuin pelkkä iskareiden vaihto.

Alfa 166 V6 -00, Alfa 75 turbo -87, ex-AR 159 Q4 -06, ex-Giulietta -84 ja -82, ex-155 TS -92
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski