Kevät tulee, kuume nousee
Valvoja: Moderators
- HR
- Viestit: 783
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:32
- Car(s): 147 1.6 TS
Mondeo 2.0 TDCi - Paikkakunta: Kempele
Kevät tulee, kuume nousee
Suoraan asiaan. Onko kukaan täällä omistanut/omistaa entisessä elämässä n.s. liisarina ollutta Alfaa. ALD:llä olisi palojon kohtuu hintaisia ja vähän ajettuja 156:ia mutta, mietityttää pitääkö puheet siitä että leasing autoja kohdellaan kaltoin paikkaansa. Olisin enemmänkin kiinnostunut kokemuksista kuin mielipiteistä.
Toisekseen onko ensimmäisen sarjan 156:sten Seleissä jotain erityistä huomioitavaa, noin hankintamielessä. Jotain lastentautejahan noissa oli mutta mitä, muistaako kukaan. Ainakin jotain ohjelmistopäivityksiä muistaakeseni oli, mutta nuohan on jo varmaan kaikkiin tehty, muuta? Olisiko jollakin enemmänkin kokemusta aiheesta selespeed, sanotaan tuonne lähelle puoltatoistasataa kilometria tai yli, kiinnostaisi kovasti.
Niin siis sanotaan vielä että ALD:llä ei ole seleä myytävänä, kyse on eri autoista.
Toisekseen onko ensimmäisen sarjan 156:sten Seleissä jotain erityistä huomioitavaa, noin hankintamielessä. Jotain lastentautejahan noissa oli mutta mitä, muistaako kukaan. Ainakin jotain ohjelmistopäivityksiä muistaakeseni oli, mutta nuohan on jo varmaan kaikkiin tehty, muuta? Olisiko jollakin enemmänkin kokemusta aiheesta selespeed, sanotaan tuonne lähelle puoltatoistasataa kilometria tai yli, kiinnostaisi kovasti.
Niin siis sanotaan vielä että ALD:llä ei ole seleä myytävänä, kyse on eri autoista.
"Timing cingulum off et valuulas node"
Joo ennenkuin ostin oman alfani ajelin 4 vuotta isipapan työsuhdealfalla ja erittäin raskaalla kaasujalalla. Faija taas meni kylmän viileellä herrasmies tyylillään. Kaikki huollot tehty luonnollisesti ajallaan kalleimman kaavan mukaan Delta-autossa joten uskon, että paremmassa kunnossa ovat kuin yksityiseltä ostetut. Tämä tosin pohjautuu vain omiin kokemuksiini.
On kivaa kun on kivaa
Jos en ihan väärin muista niin leasing autolla oli n.30% suurempi kolarainti vs yksityinen auto. Oli joku vakuutus yhtiön tilasto viimekesältä.
No siinä ei ollut kai houmioitu näkökantaa ajokilometreistä vs "siviili auto".
Ja onhan 100tkm ajavalla isompi mahdollisuus kolaroida kun 10tkm vuodessa ajavalla. Ne on kyllä yleensä hyvin huollettuja mutta historia kannattaa tarkistaa.
No siinä ei ollut kai houmioitu näkökantaa ajokilometreistä vs "siviili auto".
Ja onhan 100tkm ajavalla isompi mahdollisuus kolaroida kun 10tkm vuodessa ajavalla. Ne on kyllä yleensä hyvin huollettuja mutta historia kannattaa tarkistaa.
Jaguar X
Toyota Hiace TDIC
Scenic dti
Polaris
Toyota Hiace TDIC
Scenic dti
Polaris
Lisuri
Omani on vanha liisari ja viimeisen päälle huollettu. Kilsoja tosin on reilusti takana, mutta huoltokirja virheetön. Makuasia on, haluaako vähemmän ajetun jonka huoltokulut on pidetty realistisella tasolla vai vanhan liisarin jonka huoltokuluista on maksettu maltaita Delta-autossa.
Noista huolloista sen verran, että mun Alfa on erään firman entinen "edustus" auto, Huollettu tinkimättömästi DA ja AutoMilano. Eikös ne kulut voi kivasti vähentää verotuksesta? Siis firmat.
Nyt huollot onkin sitten ollu retuperällä, kun en sitä DA kallista leimaa arvosta.
Nyt huollot onkin sitten ollu retuperällä, kun en sitä DA kallista leimaa arvosta.
Makaroonia jo vuodesta -98
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Käsittääkseni yritys voi vähentää paketti-/kuorma-auton huolloista alv:n, mutta ymmärtääkseni tämä ei koske henkilöautojapuuha kirjoitti:Noista huolloista sen verran, että mun Alfa on erään firman entinen "edustus" auto, Huollettu tinkimättömästi DA ja AutoMilano. Eikös ne kulut voi kivasti vähentää verotuksesta? Siis firmat.
Nyt huollot onkin sitten ollu retuperällä, kun en sitä DA kallista leimaa arvosta.
Kertokaa toki jos parempaa tietoa.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
Meikäläisen entinen vm. 00 156 Super SW on kyllä vimpan päälle huollettu
(siis viety joka viasta/oireesta DA:han), liisingyhtiö omisti auton ja joutui maksamaan kaiken, joten surutta DA:han. Enkä polkenut liikaa , vain sopivasti ettei karstotu ei raaski vaikkei ole oma
140000:sta on ajettu n. 120000 maantiellä/motarilla siitä joku saa hyvän pelin
(siis viety joka viasta/oireesta DA:han), liisingyhtiö omisti auton ja joutui maksamaan kaiken, joten surutta DA:han. Enkä polkenut liikaa , vain sopivasti ettei karstotu ei raaski vaikkei ole oma
140000:sta on ajettu n. 120000 maantiellä/motarilla siitä joku saa hyvän pelin
- KJS
- Viestit: 4670
- Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
- Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
- Paikkakunta: Nokia
Liisari
Eiköhän se ole liisarien kohdalla sama kuin käytetyssä autossa yleensäkin, että miilaisen yksilön löytää. Itselläni on 156 joka on alkutaipaleensa viettänyt liisarina. Ainakin siinä on kaikki huollot ajallaan tehty ja muutenkin ihan hyvin pidetty. Toki jotakin kosmeettisia pikkujuttuja on tarvinnut fixailla. Onhan aina suurempi riski että auto pidetään huonommin kun se ei ole oma, mutta toisaalta löytyy niitä hoitamattomia yksilöitä itse omistetuistakin, tosin tuskin Alfoista.....
- HR
- Viestit: 783
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:32
- Car(s): 147 1.6 TS
Mondeo 2.0 TDCi - Paikkakunta: Kempele
Pitään nyt kertoa mitenkä tuon Oulun Deltassa olevan selen suhteen kävi. Menin nimittäin niin pitkälle että lähdin vaimon kanssa katsomaan kyseistä autoa. Auto oli asiaankuuluvasti keskellä sohjolammikkoa kuraisena liikkeen takapihalla. Rakkaan vaimon kommetti autosta oli naisellisesti "hyi helvetti minkä värinen". Kun auto haisi vielä tupakalta ja akkukin oli tyhjä, kun huollon pojat oli kuulemma soittanut poppivehkeitä, niin tunnelma auton suhteen vielä läsähti.
"Timing cingulum off et valuulas node"
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Minulla myös leasing peli Espoosta. Jäljitin entisen omistajankin joka väitti pesseensä itse käsin!? Oli muutenkin niin Alfa mies kuin olla saattaa. Voi tietysti olla että vedätti vaan, mutta auto oli kyllä todella siistissä kunnossa enkä tiedä mikä motiivi olis ollu valehdellakaan. Hieman kuitenkin ihmetytti väite leasing auton käsinpesusta, ellei sitten ollut aikonut itselleen?
Ayrton Senna da Silva forever
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Hmh? Minusta se Verde Amazzonia on parhaita sävyjä joita alkupään 156:siin on ollut tarjolla.HR kirjoitti:Vihreä sisältä ja vihreä päältäScuderia Rasvanäppi kirjoitti:Minkäs värinen se Sele mahtoi olla kun herätti tuollaisen inhoreaktion?
Noh, kaikilla ei voi olla näin hyvä maku, vai mitä Vittorio?
- Epäkelpokeräilijä -
- niki
- Viestit: 1633
- Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
- Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Qtronic -07, Alfa Romeo 156 2.5 V6 -98, Moto Guzzi Norge -07, Aprilia Futura -01
- Paikkakunta: Aura
Makuasioita, itsekin pidän tuosta Verde Amazzoniasta melkein eniten, eikä se vihreä sisustakaan hassumpi ole. Harmi ettei uuden mallin valikoimassa ole samaa väriä.Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Hmh? Minusta se Verde Amazzonia on parhaita sävyjä joita alkupään 156:siin on ollut tarjolla.HR kirjoitti:Vihreä sisältä ja vihreä päältäScuderia Rasvanäppi kirjoitti:Minkäs värinen se Sele mahtoi olla kun herätti tuollaisen inhoreaktion?
Ammattina autokauppa
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Siitähän ei auton väri parane ja varsinkaan sisustan väri.HR kirjoitti:Vihreä sisältä ja vihreä päältä
Oman kaunokaisen tilalle kyselin tammikuussa uutta 156:sta, viime vuoden mallia. Ei vaan ollut vihreää enää tarjolla eikä kyllä punaistakaan, jolloin ostahalutkin vähän laimenivat... Lopullisen niitin antoi DA:n myynti-innokkuus... ja silloin puhuttiin suorasta kaupasta.
Se on vaan tuon ikäinen malli siinä vaiheessa, että edessä on kohta 100:n ja 120:n tkm:n halvat huollot sekä siihen päälle ainakin ajoituksenmuuntimen korjaus ja tukivarsien vaihto. Väh. em. jutskat kannattaa ottaa huomioon kauppaa tehdessä. Selespeedi voi tietenkin tuoda omat kiemuransa kustannuksiin... Mutta eihän Alfaa osteta taskulaskin kädessä... Se vain on ALFA!
Muuten omasta mielestäni auto ei voi siitä enää paljon komistua ja IMHO uudemman alfan sisusta on tylsemmän näköinen.
Jokos kyselit välirahan tarvetta 155:een?
- HR
- Viestit: 783
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:32
- Car(s): 147 1.6 TS
Mondeo 2.0 TDCi - Paikkakunta: Kempele
No itseasiassa kerkesin itseni jo suggeroida siihen ajatukseen että Alfa voisi olla vihreäkin, ja itseasiassa se voi olla tyylikäskin puhtaana ja vahattuna, värissä on tiettyä "syvyyttä". Kuitenkin jos ensivaikutelma ei ole "jess se on tämmä!" niin ehkäpä annan asian olla.R@gdoll kirjoitti:Siitähän ei auton väri parane ja varsinkaan sisustan väri.....HR kirjoitti:Vihreä sisältä ja vihreä päältä
Lopullisen niitin antoi DA:n myynti-innokkuus... ja silloin puhuttiin suorasta kaupasta.
Se on vaan tuon ikäinen malli siinä vaiheessa, että edessä on kohta 100:n ja 120:n tkm:n halvat huollot sekä ........
Jokos kyselit välirahan tarvetta 155:een?
Oulun Deltassa olivat muuten kiitettävän innokkaita myymään. Käytettyjen autojen myyjä oikein kutsui koeajolle jahka saavat selen parempaan ryhtiin ja yläkerrassa katsellessa Fiiatteja ja huokaillessa että Fiiatin saisi samaan hintaan uuden kuin käytetyn Alfan tuli myyjä heti paikalle. Kun kerroin että auto on kuitenkin vähän niinkuin harrastus ja käymme sillä erinäisissä tapahtumissa kesällä rupesi, muuten naismmyjä, heti pyytämättä laskemaan välirahaa uuteen näytillä olevaan 2003 sportwagoniin ja kyselemään Alfistien kesätapahtumista. Kertoi muuten myös että heidän perheellään on harrastuksena -67 Mini. Että aktiivisuudesta ei voi moittia.
Välirahaa siihen vihreään seleen haluaisivat hieman yli kymppitonnin, hyvitys 155:sta olisi about 7500e. Välirahat ja hyvitykset ovat täällä pohjoisessa hieman korkeampia kuten näkyy. Kannattaisikin myydä 155 täällä suoralla kaupalla pois ja käydä hakemassa sitten tilalle käytetty etelästä. Taidankin käydä loppuviikosta siellä ALD:llä, vaikka sielä oleva metallinharmaakan ei ihan minun suosikkiväri ole, mutta katsotaan millaiset on vaikutelmat noista autoista. Ja sitten olisi vielä tietenkin sekin mahdollisuus että vaihtaisi vanhempaan vähemmän ajettuun 155:een kun Tampereella on myytävänä se V6:nen. Tietenkin parasta olisi antaa kuumeen mennä ja pitää vielä tuo nykyinen.
"Timing cingulum off et valuulas node"
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
jaa vai ajattelit päivittää alfan vähän uudempaan...mikäs siinä kutosen murinaa onkin kiva kuunnella...
itsekkin on tuli viimme viikolla kyseltyä mm -96 mallista 164 TS superia ja ja paria 525 TDS farkku bemaria -93 ja 95 malliset...tekisi meinaan mieli hieman uudempaa ajoautoa ja jos alfaan päädyn niin se on ehdottomasti tuolla ketjukoneella...soveltuu hieman paremmin ympärivuotiseen käyttöön kuin vastaava V6:n...
itsekkin on tuli viimme viikolla kyseltyä mm -96 mallista 164 TS superia ja ja paria 525 TDS farkku bemaria -93 ja 95 malliset...tekisi meinaan mieli hieman uudempaa ajoautoa ja jos alfaan päädyn niin se on ehdottomasti tuolla ketjukoneella...soveltuu hieman paremmin ympärivuotiseen käyttöön kuin vastaava V6:n...
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Mikäs ettei kuutonen talveen sopisi? Hitaastihan se lämpeää mutta 8v TS ei taida olla sen suhteen juuri parempi.90 kirjoitti:jos alfaan päädyn niin se on ehdottomasti tuolla ketjukoneella...soveltuu hieman paremmin ympärivuotiseen käyttöön kuin vastaava V6:n...
Remeliä saa vaihtaa kuudenkympin välein muttei se maltaita maksa, ja ainakin 164:ssä on ihan kohtuullisesti tilaakin tuohon vaihtamiseen. Jäähdytysnesteet tosin pitää laskea pihalle, termari kun majailee jakohihnan "sisällä".
- Epäkelpokeräilijä -
- Campari
- Viestit: 599
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:55
- Car(s): 159 jts (x-files:156ts,147ts,156jtssw,mb500sl,gtv v6 3.0,156v6)
- Paikkakunta: Tampere
Jos ihan alkuperäiseen kysymykseen mennään, niin tässä oma kokemukseni entisestä "liisarista", kannattaa tutkia auto tarkasti, kaikkea ei välttämättä pikkuvilkaisulla huomaa.
Kaikennäköistä
rempsotusta ja pikkupuutetta oli, jota ei oltu viitsitty korjata:
tässä rehellisen tarkka lista muillekin ihmeteltäväksi ja tarkistettavaksi
vaihtoautosta, osa meni toki vaihtotakuuseen, osa korjattu itse. No, onneksi hinta oli kohtuullinen silloin.
Oikeanpuoleinen kojelaudan alaverhoilu irti.
Toinen takajarruvalo rikki.
Airbagin merkkivalo paloi turhaan, kaksi kertaa nollattu kunnes ohjausyksikkö vaihdettu vaihtotakuuna.
Sulakerasian kannen kiinnike rikki.
Mittaristosta kolme valoa pimeänä.
Kuljettajan istuinlämmittimen merkkivalo irti.
Kuljettajan ovipaneeli irti.
Takatuuletussuulake rikki..
Takakyynärnojan verhoilun sauma ratkennut.
Oikeapuoleinen sähköikkuna ei nouse kuljettajanpuolen kytkimestä.
Kuljettajanpuolen ikkunanpesuletku irti.
Takapuskurissa halkeama (ei korjattu)
Hinauskoukun kiinnityspaikan suojuslevy puuttui.
Yksi venttiilinhattu puuttui renkaista.
Toinen avain puuttui, tilattu vaihtotakuuna ja koodattu uudestaan.
Kuljettajanpuolen lukko takkuaa kylmänä.
Akku purkautui, jouduttiin vaihtamaan. Varaosaliike vaihtoi takuuna.
Oikea talvitakarengas ostohetkellä runsaasti alipaineinen, vuosi vanteen ja renkaan välistä, sisäkumitettu.
Moottorin käyntiääni dieselmäinen, ajoituksen muunnin uusittu huollossa.
Katon sisustuksessa pahoja läiskiä (Cokista ?), pesty itse, saatu vähän vaalenemaan.
Tuulilasin alaosan suojusmuovin ruuvien peitelevyt puuttuvat.
Vasen kaiutin rätisi, korjattu kiristämällä ovessa oleva liitin.
No, auto oli huomattavasti paremmassa kunnossa, kun sen pois vaihdoin, joten seuraavalla omistajalla oli helpompaa...
Toivottavasti sopiva löytyy!
-cr
Kaikennäköistä
rempsotusta ja pikkupuutetta oli, jota ei oltu viitsitty korjata:
tässä rehellisen tarkka lista muillekin ihmeteltäväksi ja tarkistettavaksi
vaihtoautosta, osa meni toki vaihtotakuuseen, osa korjattu itse. No, onneksi hinta oli kohtuullinen silloin.
Oikeanpuoleinen kojelaudan alaverhoilu irti.
Toinen takajarruvalo rikki.
Airbagin merkkivalo paloi turhaan, kaksi kertaa nollattu kunnes ohjausyksikkö vaihdettu vaihtotakuuna.
Sulakerasian kannen kiinnike rikki.
Mittaristosta kolme valoa pimeänä.
Kuljettajan istuinlämmittimen merkkivalo irti.
Kuljettajan ovipaneeli irti.
Takatuuletussuulake rikki..
Takakyynärnojan verhoilun sauma ratkennut.
Oikeapuoleinen sähköikkuna ei nouse kuljettajanpuolen kytkimestä.
Kuljettajanpuolen ikkunanpesuletku irti.
Takapuskurissa halkeama (ei korjattu)
Hinauskoukun kiinnityspaikan suojuslevy puuttui.
Yksi venttiilinhattu puuttui renkaista.
Toinen avain puuttui, tilattu vaihtotakuuna ja koodattu uudestaan.
Kuljettajanpuolen lukko takkuaa kylmänä.
Akku purkautui, jouduttiin vaihtamaan. Varaosaliike vaihtoi takuuna.
Oikea talvitakarengas ostohetkellä runsaasti alipaineinen, vuosi vanteen ja renkaan välistä, sisäkumitettu.
Moottorin käyntiääni dieselmäinen, ajoituksen muunnin uusittu huollossa.
Katon sisustuksessa pahoja läiskiä (Cokista ?), pesty itse, saatu vähän vaalenemaan.
Tuulilasin alaosan suojusmuovin ruuvien peitelevyt puuttuvat.
Vasen kaiutin rätisi, korjattu kiristämällä ovessa oleva liitin.
No, auto oli huomattavasti paremmassa kunnossa, kun sen pois vaihdoin, joten seuraavalla omistajalla oli helpompaa...
Toivottavasti sopiva löytyy!
-cr
Alfa Romeo - automaailman Aku Ankka
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
jeps..kutosen anatomia on suurinpiirtein selvillä...Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Mikäs ettei kuutonen talveen sopisi? Hitaastihan se lämpeää mutta 8v TS ei taida olla sen suhteen juuri parempi.90 kirjoitti:jos alfaan päädyn niin se on ehdottomasti tuolla ketjukoneella...soveltuu hieman paremmin ympärivuotiseen käyttöön kuin vastaava V6:n...
Remeliä saa vaihtaa kuudenkympin välein muttei se maltaita maksa, ja ainakin 164:ssä on ihan kohtuullisesti tilaakin tuohon vaihtamiseen. Jäähdytysnesteet tosin pitää laskea pihalle, termari kun majailee jakohihnan "sisällä".
tarkoitin vain että on hieman huolettomampaa ajoa tuolla TS:llä kutvoseen verattuna varsinkin kun puhutaan noista ykkössarjan nelinokkasista kutosmoteista, 12V super on sitten asia erikseen...
nythän siis katsellaan mahdollisimman luotettavaa ajoautoa jonka kuitenkin pitäisi olla alfa ja onkos sen luotettavampaa konetta alfassa kuin vanha ketjukäyttöinen 8V nelari, mielestäni ei ole...
ja kyllä tuo kuusi mukinen sopii mielestäni huomattavasti paremmin takavetokoppaan...
Oli alkuperäinen 20mm madallettu ja nyt pistin novitecin 45mm jouset joten kyl siinä pientä eroa on Nyt vaan peukut pystyssä ettei tulee pakkasia tai lunta muuten voi olla luikastaCuore Sportivo kirjoitti:Kuinka paljon tontitit?Hamil kirjoitti:Meniköhän oikeaan topic:iin? No eilen madalsin auton ja vaihdoin kesänakit alle. Nyt näyttää erittäin hmm sanoisinko hyvältä
Täytyy vaan toivoa, että ei tule pakkasia enää Onkos muilla jo kesäkumit alla?
Prkl, täytyy laittaa omaankin suvinakit alle..
On kivaa kun on kivaa
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Joo niinpä tietysti, nyt taisi kyllä muna neuvoa kanaa90 kirjoitti:kutosen anatomia on suurinpiirtein selvillä...
No joo, TS:ssä ei ole noita 4ohc-koneen hihnamurheita. Osiakin saa helpommin ja halvemmalla ja konehuoneessa on enemmän tilaa möyriä. Mutta onhan tuo 24-tappinen kyllä muuten hieno pakkaus.90 kirjoitti:tarkoitin vain että on hieman huolettomampaa ajoa tuolla TS:llä kutvoseen verattuna varsinkin kun puhutaan noista ykkössarjan nelinokkasista kutosmoteista, 12V super on sitten asia erikseen...
Tjaa... Minusta taas vinkkeli sopii 164-"limusiiniin" kuin pultti päähän. Eli siis mainiosti Mutta makuasioistahan on kiva tapella.90 kirjoitti:ja kyllä tuo kuusi mukinen sopii mielestäni huomattavasti paremmin takavetokoppaan...
- Epäkelpokeräilijä -
- HR
- Viestit: 783
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:32
- Car(s): 147 1.6 TS
Mondeo 2.0 TDCi - Paikkakunta: Kempele
Tuli nuo ALD:llä olevat sportwagonit katsottua, en innostunut, olivat vähistä kilometreistä huolimatta kulahtaneen oloisia ja toisessa konepeltikin....
Mutta mutta nyt näyttäisi olevan Porissa Auto Kalliomaalla punainen 156 sedani myynnissä. Onko kukaan käynyut tutustumassa tapaukseen tarkemmin kun ei ihan viitsisi Oulusta asti käydä toteamassa kuntoa.
Mutta mutta nyt näyttäisi olevan Porissa Auto Kalliomaalla punainen 156 sedani myynnissä. Onko kukaan käynyut tutustumassa tapaukseen tarkemmin kun ei ihan viitsisi Oulusta asti käydä toteamassa kuntoa.
"Timing cingulum off et valuulas node"
- HR
- Viestit: 783
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:32
- Car(s): 147 1.6 TS
Mondeo 2.0 TDCi - Paikkakunta: Kempele
Kyllä koirankarvat oli siivottu pois ja vaikka niitä olisikin niin olen kyllä koirankarvoihin jo entuudestaan tottunut. Tuon vähemmän ajetun yksilön huoltohistoriassa oli jokin vauriokorjaus ja kun nuo kaksi samanlaista SW:tä olivat hallissa rinnakkain huomasin että tässä yksilössä konepelti ei istunut aivan samoin kuin enemmän ajetussa, lieneekö sitten jotain laatuhajontaa vai onko nokalle sattunut jotain. Varmaan jompikumpi noista ALD:n yksilöistä olisivat viisaita hankintoja mutta oikeasti vaikka olen aina 1.8TS:ää kehunut niin on se kaksilitraiseen verrattuna jotenkin vaisumpi ja metallihohto harmaakaan ei taida olla minun väri.
Niin muuten oliko kukaan käynyt katsomassa sitä punaista 156 sedania siellä Porissa.
Niin muuten oliko kukaan käynyt katsomassa sitä punaista 156 sedania siellä Porissa.
"Timing cingulum off et valuulas node"
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Voisin käydä vilkaisemassa ko. autoa, ja kertoa kummoinen peli oli.HR kirjoitti:Niin muuten oliko kukaan käynyt katsomassa sitä punaista 156 sedania siellä Porissa.
Olisi tiedossa tässä Porin lähettyvillä yksi aika helmi 156 2,0TS '99. Hinta 3500 euroa tuota Kalliomaan 156:sta halvempi, tosin myös puolet enemmän ajettu. Mutta loistokunnossa muuten.
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
No niin, Kalliomaan 156TS on testattu.
Parkkivalot palaneet, airbagin merkkivalo palaa, pohjalevy rikki. Helmoissa on muutamia skriiduja ja kivenhakkaumia, samoin konepellissä. Ajelin aika pitkän lenkin, enkä huomannut mitään hämärää. Sisältä oli todella siisti. Huollot tehty Delta-Autossa, jakohihna vaihdettu 49500km kohdalla. Auto ollut tätä ennen kahdella vähän vanhemmalla äijällä (toinen taitaa olla Kalliomaan palkkalistalla). Myyjäliike hyvittänyt autosta 15470 €uroa (näin koneelta). Myyjä tinkasi 15500 euroon. Sanoin tähän, että palaillaan asiaan. Lopuksi myyjä juoksi perään, ja sanoi, että jos viet auton tänään pois, niin se olisi 15000 ja tankki bensaa. On kyllä kova halu saada Alfa pois, sen verran kauan ollut jo liikkeessä. Moottorista ja voimansiirrosta annetaan takuu, 400 €uron omavastuulla.
Napsein autosta kymmenisen kuvaa, voin laittaa näytille.
Ai niin, Autotohtorin paperit löytyy.
Parkkivalot palaneet, airbagin merkkivalo palaa, pohjalevy rikki. Helmoissa on muutamia skriiduja ja kivenhakkaumia, samoin konepellissä. Ajelin aika pitkän lenkin, enkä huomannut mitään hämärää. Sisältä oli todella siisti. Huollot tehty Delta-Autossa, jakohihna vaihdettu 49500km kohdalla. Auto ollut tätä ennen kahdella vähän vanhemmalla äijällä (toinen taitaa olla Kalliomaan palkkalistalla). Myyjäliike hyvittänyt autosta 15470 €uroa (näin koneelta). Myyjä tinkasi 15500 euroon. Sanoin tähän, että palaillaan asiaan. Lopuksi myyjä juoksi perään, ja sanoi, että jos viet auton tänään pois, niin se olisi 15000 ja tankki bensaa. On kyllä kova halu saada Alfa pois, sen verran kauan ollut jo liikkeessä. Moottorista ja voimansiirrosta annetaan takuu, 400 €uron omavastuulla.
Napsein autosta kymmenisen kuvaa, voin laittaa näytille.
Ai niin, Autotohtorin paperit löytyy.
- HR
- Viestit: 783
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:32
- Car(s): 147 1.6 TS
Mondeo 2.0 TDCi - Paikkakunta: Kempele
Kiitokset Cuore! Tuossa Kalliomaan yksilössä olisi oikea moottori väri kilometrit ja hinta. Hinta varsinkin nyt kun tietää mihin hintaan ovat myymässä Pohjalevy ja airbag voi sen sijaan tulla kalliiksikin.
Täytyy sanoa että tänään käyn kyllä aika kuumana siihen vihreään seleen, nyt kun se oli fiksattu niin interiööri teki kyllä hyvän vaikutuksen hiilikuitu jäljitelmineen ja piiloon kääntyvine radion ohjauspaneeleineen, eikä se värikään niin huono ole, vaan hinta on kolme tonnia enemmän kuin Kalliomaalla.
Tuo tavaratila kyllä silti mietityttää, kun olin alunperin katselemassa SW:tä. Mitenkä sinne saa perheellinen kaikki matkustettaessa tarvittavat ryjät tungettua.
Niin minulla muuten on jo vähän yli tuplasti näihin nähden ajettu twinsparkki joten se tuosta mahdollisesta suorasta kaupasta Alkuperäinen ajatus oli kuitenkin ostaa lisää kilometrejä ajettavaksi. 155:lle voisi kyllä löytyä suora ostaja.
Täytyy sanoa että tänään käyn kyllä aika kuumana siihen vihreään seleen, nyt kun se oli fiksattu niin interiööri teki kyllä hyvän vaikutuksen hiilikuitu jäljitelmineen ja piiloon kääntyvine radion ohjauspaneeleineen, eikä se värikään niin huono ole, vaan hinta on kolme tonnia enemmän kuin Kalliomaalla.
Tuo tavaratila kyllä silti mietityttää, kun olin alunperin katselemassa SW:tä. Mitenkä sinne saa perheellinen kaikki matkustettaessa tarvittavat ryjät tungettua.
Niin minulla muuten on jo vähän yli tuplasti näihin nähden ajettu twinsparkki joten se tuosta mahdollisesta suorasta kaupasta Alkuperäinen ajatus oli kuitenkin ostaa lisää kilometrejä ajettavaksi. 155:lle voisi kyllä löytyä suora ostaja.
"Timing cingulum off et valuulas node"
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Eipä kestä.HR kirjoitti:Kiitokset Cuore! Tuossa Kalliomaan yksilössä olisi oikea moottori väri kilometrit ja hinta. Hinta varsinkin nyt kun tietää mihin hintaan ovat myymässä Pohjalevy ja airbag voi sen sijaan tulla kalliiksikin.
Mikään asiantuntija en ole, mutta mielestäni tuo Kalliomaan yksilö on kyllä 15 000€ arvoinen. Mitä tuohon airbagiin tulee, niin myyjäliike lupasi hoitaa sen kuntoon. Pohjalevy maksaa Deltassa 194 €uroa, ei se silti vielä siinä kunnossa ollut, että välittömästi tarvitsisi vaihtaa. Yritin kuunnella, että josko pääsisi ensimmäistä kertaa kuuntelemaan ajoituksenmuuntimesta jotuvaa dieselääntä, mutta ei. Nätisti kävi.
Otin kuvia jokapuolelta, (muutama yleiskuvaa, helmoista/kivenhakkaumista, sisustasta, moottorista, tavatilasta, autotohtoripapereista) laitan näkyville kunhan saan tuon perkeleen kameran patterit ladattua.
- HR
- Viestit: 783
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:32
- Car(s): 147 1.6 TS
Mondeo 2.0 TDCi - Paikkakunta: Kempele
En tiedä vielä mikä Deltan viimmeinen sana välirahasta on, ja ennen suoraa kauppaa pitäisi loput kuitata 55:en maksuista pois, mutta pistetään asia korvan taakse. Väliraha tulisi olemaan himpun yli kympin siihen vihreään.90 kirjoitti:paljonkos ajattelit pistää hintaa jos suorasta lkaupasta puhutaan...HR kirjoitti: 155:lle voisi kyllä löytyä suora ostaja.
itsellä on kyllä ollut hakusalla 164:n TS super mutta ei se 155:nkaan ole pois suljettu vaihtoehto...
"Timing cingulum off et valuulas node"
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Deltassahan noita oli, mutta kokeilemaan en päässyt, olis kuulemma pitänyt olla 99% varma kauppa ennenkuin voi edes testata
[Rasviksen kommentti]
Kummallista kaupankäyntiä, samaan törmäsin eräässä liikkeessä Hyrylässä. Tarjolla oli huomattavan siisti 156 V6 -00, tosin hintakin oli aika kova. Autoa tutkittuani kysyin sitä koeajoon johon myyjä tokaisi "Oletkos ajanut tämmöistä ennen?" Ja siihen kun vastasin että joo, ilmoitti myyjä "Ei sun sitten sitä tarvitse koeajaa, se on kunnossa. Ja jos ei ole niin laitetaan."
Kaupankäynti oli muutenkin aika erikoista. Kun kysyin mikä on se käteishinta, millä auto lähtee liikkeestä, myyjä mutisi hetken ja kysyi "Tarvitsisit varmaan rahoitusta". Kun sanoin että joo, voishan osalle ottaa rahoituksenkin, myyjä painui sen enempää kyselemättä koppiinsa ja takaisin palattuaan iski 60kk:n laskelman kouraan tokaisten "Toi vanha autosi ei sitten riitä käsirahaksi".
Auto näkyi olevan vielä parin kuukaudenkin jälkeen myytävänä. Minkähän vuoksi?
[/Rasviksen kommentti]
Edit: Nyt tärväsin koko viestin, sorry Alfissimo Tarkoitus oli painaa quotea mutta painoinkin vahingossa editiä ja huomasin sen liian myöhään. En valitettavasti pysty pelastamaan alkuperäistä tekstiä. Puoli pulloa olutta taisi olla liikaa... -Rasvis
[Rasviksen kommentti]
Kummallista kaupankäyntiä, samaan törmäsin eräässä liikkeessä Hyrylässä. Tarjolla oli huomattavan siisti 156 V6 -00, tosin hintakin oli aika kova. Autoa tutkittuani kysyin sitä koeajoon johon myyjä tokaisi "Oletkos ajanut tämmöistä ennen?" Ja siihen kun vastasin että joo, ilmoitti myyjä "Ei sun sitten sitä tarvitse koeajaa, se on kunnossa. Ja jos ei ole niin laitetaan."
Kaupankäynti oli muutenkin aika erikoista. Kun kysyin mikä on se käteishinta, millä auto lähtee liikkeestä, myyjä mutisi hetken ja kysyi "Tarvitsisit varmaan rahoitusta". Kun sanoin että joo, voishan osalle ottaa rahoituksenkin, myyjä painui sen enempää kyselemättä koppiinsa ja takaisin palattuaan iski 60kk:n laskelman kouraan tokaisten "Toi vanha autosi ei sitten riitä käsirahaksi".
Auto näkyi olevan vielä parin kuukaudenkin jälkeen myytävänä. Minkähän vuoksi?
[/Rasviksen kommentti]
Edit: Nyt tärväsin koko viestin, sorry Alfissimo Tarkoitus oli painaa quotea mutta painoinkin vahingossa editiä ja huomasin sen liian myöhään. En valitettavasti pysty pelastamaan alkuperäistä tekstiä. Puoli pulloa olutta taisi olla liikaa... -Rasvis
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
Nyt on jo oma 156 löytynyt, mutta huomasin myös tuon delta-auton myyjien haluttomuuden päästä eroon autoistaan. Olisin halunnut ajaa jotain Konalan 15000 euron arvoista Alfaa, joka olisi irronnut kahdella auton siirrolla. Eihän se käynyt. Tarjosivat ajoon uutta faceliftiä JTS:llä, koska se kuulemma on ihan samanlainen kuin -98 TS. Noh, sitten myyjät pompottelivat sinne sun tänne ja etsivät avaimia. Lopputulos oli, että kaikki alfat olivat liikenteessä.
Siihen liikkeeseen ei enää menty.. autotkin vaikuttivat melko raiskatuilta ja kiveniskemiä oli vaikka jälkipolvillekin jakaa.
Noh Tampereen Deltasta löytyi jo vähän kehittyneempää palvelua, avaimet irtosivat välittömästi ja myyjä vastaili kysymyksiin mielellään. Käyttivät tohtorilla ja lupasivat hoitaa kuntoon, mutta hinnasta olivat kyllä turhankin tiukkoja. Toivottavasti on nyt kuitenkin hyvä yksilö, ainakin uskon ja toivon niin.
Siihen liikkeeseen ei enää menty.. autotkin vaikuttivat melko raiskatuilta ja kiveniskemiä oli vaikka jälkipolvillekin jakaa.
Noh Tampereen Deltasta löytyi jo vähän kehittyneempää palvelua, avaimet irtosivat välittömästi ja myyjä vastaili kysymyksiin mielellään. Käyttivät tohtorilla ja lupasivat hoitaa kuntoon, mutta hinnasta olivat kyllä turhankin tiukkoja. Toivottavasti on nyt kuitenkin hyvä yksilö, ainakin uskon ja toivon niin.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Annettakoon Rasvikselle anteeksi.
Perusidea oli siis se että, koeajettu yksilö on ollut työsuhdeautona ja oli todella kaltoin kohdeltu sekä sisältä että ulkoa.
Kone ei pitänyt ylimääräisiä ääniä, alusta toimi ja tehoja tuntui olevan, joten ilmeisesti huollot tehty asiallisesti, kirjasta en katsonut.
Perusidea oli siis se että, koeajettu yksilö on ollut työsuhdeautona ja oli todella kaltoin kohdeltu sekä sisältä että ulkoa.
Kone ei pitänyt ylimääräisiä ääniä, alusta toimi ja tehoja tuntui olevan, joten ilmeisesti huollot tehty asiallisesti, kirjasta en katsonut.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- HR
- Viestit: 783
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:32
- Car(s): 147 1.6 TS
Mondeo 2.0 TDCi - Paikkakunta: Kempele
Pitäisköhän jo tunnustaa...
Edellispäivänä menin Oulun Deltaan hieromaan kauppaa siitä vihreästä selestä. Kun oli noin tunti poristu ja sovittu että laitetaan selestä muutama asia kuntoon ja olin jo lähdössä, muisti myyjä että heille oli tulossa saman verran ajettu toinenkin ja saman hintainen . Hetken selvittelyn jälkeen ilmeni että auto on pihassa fiksattuna ja valmiina, joten mentiin katsomaan. Pihassa oli "proteus" punainen 156 2.0 TS, korimalliltaan sedan kuten se selekin. Maalipinta virheetön ja muutenkin ryhdikkään oloinen. Kesti muutaman sekunnin aikaa orientoitua asiaan uudelleen kun tuumasin että tässä autossahan ne epäkohdat on korjattu väriä myöten ja että otankin tämän koeajoon yön yli jos sopii. Kun vielä kone veti selvästi paremmin kun selessä ja tyhjäkäyntikin oli vailla sivuääniä soitin aamulla etten tuokkaan autoa takaisin vaan tulen tekemään papereita Perjantaina.
Voi voi 155:nen menee vaihdossa, hakekaa se pois sieltä ettei joudu vääriin käsiin.
Edellispäivänä menin Oulun Deltaan hieromaan kauppaa siitä vihreästä selestä. Kun oli noin tunti poristu ja sovittu että laitetaan selestä muutama asia kuntoon ja olin jo lähdössä, muisti myyjä että heille oli tulossa saman verran ajettu toinenkin ja saman hintainen . Hetken selvittelyn jälkeen ilmeni että auto on pihassa fiksattuna ja valmiina, joten mentiin katsomaan. Pihassa oli "proteus" punainen 156 2.0 TS, korimalliltaan sedan kuten se selekin. Maalipinta virheetön ja muutenkin ryhdikkään oloinen. Kesti muutaman sekunnin aikaa orientoitua asiaan uudelleen kun tuumasin että tässä autossahan ne epäkohdat on korjattu väriä myöten ja että otankin tämän koeajoon yön yli jos sopii. Kun vielä kone veti selvästi paremmin kun selessä ja tyhjäkäyntikin oli vailla sivuääniä soitin aamulla etten tuokkaan autoa takaisin vaan tulen tekemään papereita Perjantaina.
Voi voi 155:nen menee vaihdossa, hakekaa se pois sieltä ettei joudu vääriin käsiin.
"Timing cingulum off et valuulas node"