18" rillat albumissa - 156

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Maho
Viestit: 946
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:29
Paikkakunta: Vantaa

18" rillat albumissa - 156

Viesti Kirjoittaja Maho »

Saa haukkua ja vittuilla. Mitään ei oteta tosissan :mrgreen:

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: 18" rillat albumissa - 156

Viesti Kirjoittaja V6 »

Maho kirjoitti:Saa haukkua ja vittuilla. Mitään ei oteta tosissan :mrgreen:

sopii ihan hyvin, paljos tota on madallettu?
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

steelduck
Viestit: 146
Liittynyt: 28 Maalis 2003, 22:35
Paikkakunta: HELSINKI
Viesti:

Viesti Kirjoittaja steelduck »

Sopii tosi hyvin!! Hienot vanteet, mitkä nuo ovat ja mitä maksoi?
Yksi parhaimman näköisistä 156:sta mitä olen missään nähnyt...tilaa vielä pisteeksi iin päälle "valkoiset" sivuvilkut :)
Viimeksi muokannut steelduck, 08 Touko 2003, 04:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-Kristian - 156 2.5 V6

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Ihan tyylikkään näköiset rinkulat!
Sulla on muuten rekisterinro lähellä omaani. Taitaa olla joskus '99 kesällä/syksyllä rekisteröity...?

Maho
Viestit: 946
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:29
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Maho »

steelduck kirjoitti:Sopii tosi hyvin!! Hienot vanteet, mitkä nuo ovat ja mitä maksoi?
Yksi parhaimman näköisistä 156:sta mitä olen missään nähnyt...tilaa vielä pisteeksi iin päälle "valkoiset" sivuvilkut :)
Vilkut on tulossa heti kun saan vaan aikaseksi. Myös takavalot kokee vielä pienen muutoksen kesän aikana...

Maho
Viestit: 946
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:29
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Maho »

Scuore sportivo kirjoitti:Ihan tyylikkään näköiset rinkulat!
Sulla on muuten rekisterinro lähellä omaani. Taitaa olla joskus '99 kesällä/syksyllä rekisteröity...?
Muistaakseni rekisteröity kesä/heinäkuussa...

Maho
Viestit: 946
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:29
Paikkakunta: Vantaa

Re: 18" rillat albumissa - 156

Viesti Kirjoittaja Maho »

V6 kirjoitti:
Maho kirjoitti:Saa haukkua ja vittuilla. Mitään ei oteta tosissan :mrgreen:

sopii ihan hyvin, paljos tota on madallettu?
Novitecin -45mm jouset on alla.

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

hyvältä näyttää alfa.... :)
jatkakaa samaa rataa.... :)

Maho
Viestit: 946
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:29
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Maho »

Vielä piti lisätä kun varmasti muitakin kiinnostaa mimmoseksi muuttui alfa tuon rengastuksen myötä.
Renkaina alla on Nokian NRZi (225/40) ja vanteet ovat Rialin Daytonat.

Muutos talvirenkaista (185/65 R15) oli melkoinen, mutta lukuunottamatta kasvanutta rengasmelua pelkästään positiivinen.
Urissa ei vetele juuri nimeksikään enempää kuin talvirenkailla ja pitoa löytyy enemmän kun kuskilla kanttia.
Hintaa tuolle paketille tuli pienten suhteiden kautta 1400€

Avatar
BSTR
Viestit: 997
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 09:51
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BSTR »

Erittäin hienolta näyttävä kokonaisuus. Ei missään nimessä mauton.
Alfaton ainakin hetkellisesti...

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

Maho kirjoitti:Vielä piti lisätä kun varmasti muitakin kiinnostaa mimmoseksi muuttui alfa tuon rengastuksen myötä.
Renkaina alla on Nokian NRZi (225/40) ja vanteet ovat Rialin Daytonat.

Muutos talvirenkaista (185/65 R15) oli melkoinen, mutta lukuunottamatta kasvanutta rengasmelua pelkästään positiivinen.
Urissa ei vetele juuri nimeksikään enempää kuin talvirenkailla ja pitoa löytyy enemmän kun kuskilla kanttia.
Hintaa tuolle paketille tuli pienten suhteiden kautta 1400€
ei pahanhintainen paketti...eikös tuo rial ole suhteellisen kallis vannemerkki..ja vielä nokian kumeilla... :)

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: 18" rillat albumissa - 156

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Maho kirjoitti:Novitecin -45mm jouset on alla.
Erittäin jämptin näköinen pudotus. Vieläkö tuolla pääsee liikkumaan ilman, että "pohjapanssari" on viikon välein säleinä? Mitkä iskarit?
- Epäkelpokeräilijä -

Maho
Viestit: 946
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:29
Paikkakunta: Vantaa

Re: 18" rillat albumissa - 156

Viesti Kirjoittaja Maho »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:
Maho kirjoitti:Novitecin -45mm jouset on alla.
Erittäin jämptin näköinen pudotus. Vieläkö tuolla pääsee liikkumaan ilman, että "pohjapanssari" on viikon välein säleinä? Mitkä iskarit?
Luulisin, että iskarit ovat alkuperäset. Tosin viimeksi kun huollossa kävi Automilanossa ihmeteltiin mitkä iskarit autossa on, koska oli heidänkin mielestä pirun jämäkkä ja hyvä ajaa... tiedä siitä sitten.

Talvirenkailla tuli mökillä käytyä kun tiet oli aivan paskana. Periaatteessa maavaraa oli silloin pari milliä vähemmän kun näillä renkailla. Muutaman naarmun olin saanut mökkiteillä aikaan muttei mitään kummempaa. Ihan hyvässä hapessa näytti pohjalevy olevan kun sitä toissa viikolla kattelin.

tv
Viestit: 619
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:43
Paikkakunta: Espoo

Re: 18" rillat albumissa - 156

Viesti Kirjoittaja tv »

Maho kirjoitti:Luulisin, että iskarit ovat alkuperäset. Tosin viimeksi kun huollossa kävi Automilanossa ihmeteltiin mitkä iskarit autossa on, koska oli heidänkin mielestä pirun jämäkkä ja hyvä ajaa... tiedä siitä sitten.
Oletkos Ahvenistolle tulossa kesällä? Olisi mielenkiintoista verrata Novitec-madallettujen v6:n ja twin sparkin kierrosaikoja. Tietysti objektiivista vertailua varten kuljettajien pitäisi olla absoluuttisen hyviä, itsellä touhu vähän hakusessa vielä.
-TV, BMW:t : E30 316 -86, E46 330dA touring -00, sisäinen alfisti odottaa comebackia

Maho
Viestit: 946
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:29
Paikkakunta: Vantaa

Re: 18" rillat albumissa - 156

Viesti Kirjoittaja Maho »

tv kirjoitti:
Maho kirjoitti:Luulisin, että iskarit ovat alkuperäset. Tosin viimeksi kun huollossa kävi Automilanossa ihmeteltiin mitkä iskarit autossa on, koska oli heidänkin mielestä pirun jämäkkä ja hyvä ajaa... tiedä siitä sitten.
Oletkos Ahvenistolle tulossa kesällä? Olisi mielenkiintoista verrata Novitec-madallettujen v6:n ja twin sparkin kierrosaikoja. Tietysti objektiivista vertailua varten kuljettajien pitäisi olla absoluuttisen hyviä, itsellä touhu vähän hakusessa vielä.
Pitää vähän kattella tuota. Vähän epäilyttää noi jarrut miten ne riittää radalla ajettaessa... Tuntuu feidaavan aika nopeesti jos kovasta vauhdista paljon jarruttelee.

tv
Viestit: 619
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:43
Paikkakunta: Espoo

Re: 18" rillat albumissa - 156

Viesti Kirjoittaja tv »

Maho kirjoitti:Pitää vähän kattella tuota. Vähän epäilyttää noi jarrut miten ne riittää radalla ajettaessa... Tuntuu feidaavan aika nopeesti jos kovasta vauhdista paljon jarruttelee.
Viime kesänä Alastarolla sain sen pyöreän etupalat loppu -varoitusvalon päälle. Ajelin vielä muutaman kovan kierroksen tuon jälkeen, mutta ensimmäisen kerran kun kovassa jarrutuksessa poljin meni kevyesti pohjaan asti, päätin että nyt on hyvä lopettaa.

Paloilla oli kyllä takana jo kymmenen ratapäivää ja pari vuotta normaalia ajoa.
-TV, BMW:t : E30 316 -86, E46 330dA touring -00, sisäinen alfisti odottaa comebackia

Avatar
BSTR
Viestit: 997
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 09:51
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BSTR »

Kyllä ne palat pari nopeaa kierrosta kestävät, sen jälkeen jäähdyttely ajoa kierros ennen varikolle menoa. Onhan palat mitoitettu pohjois-italian vuoristoteille ;)
Alfaton ainakin hetkellisesti...

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

On kyllä vaan tyylikkään näkönen peli.... kieltämättä 15" on hiukka pieni kyllä 156:n alla.. :mrgreen:

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Halvin jarrujen ratapäiväpäivitys on varmaan jarrunesteen vaihto. Uutta, korkean kiehumispisteen omaavaa lientä vanhojen, vettyneiden mehujen tilalle niin jarrut kestävät paremmin lämpöistä.

Seuraava askel onkin sitten palojen vaihto. Järkevästi ja taloudellisesti ajatteleva alfisti (onko sellaisiakin? :wink: ) vaihtanee palat sitten kun vanhat ovat lopussa ja ne olisi muutenkin uusittava.
- Epäkelpokeräilijä -

Maho
Viestit: 946
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:29
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Maho »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Halvin jarrujen ratapäiväpäivitys on varmaan jarrunesteen vaihto. Uutta, korkean kiehumispisteen omaavaa lientä vanhojen, vettyneiden mehujen tilalle niin jarrut kestävät paremmin lämpöistä.

Seuraava askel onkin sitten palojen vaihto. Järkevästi ja taloudellisesti ajatteleva alfisti (onko sellaisiakin? :wink: ) vaihtanee palat sitten kun vanhat ovat lopussa ja ne olisi muutenkin uusittava.
Onko olemassa "parempia" paloja kuin nuo alkuperäset mitä varmaan ensimmäisenä huollossa tarjotaan? Mistä saa ja mitä maksaa jos semmosia nyt yleensä saa?

Tietysti jos lähdetään päivittämään levyistä lähtien sillon varmaan vaihtoehtoja riittää, mutta onko tosiaan käypiä parempia paloja vakio levyihin ja satuloihin?

Avatar
BSTR
Viestit: 997
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 09:51
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BSTR »

EBC vihreät vakiosatuloihin. Ei pitäisi sotkea vanteitakaan. Maahantuojia löytyy laidasta laitaan. Katso lisää www.ebcbrakes.com
Alfaton ainakin hetkellisesti...

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

BSTR kirjoitti:EBC vihreät vakiosatuloihin. Ei pitäisi sotkea vanteitakaan. Maahantuojia löytyy laidasta laitaan. Katso lisää www.ebcbrakes.com
Kyllä nuo Greenstuffitkin vähän sotkevat, johonkinhan sen paloista irtoavan materiaalin täytyy joka tapauksessa mennä. Vanteisiin kertyvä pöly on kai vaan vähän vaaleamman väristä kuin vakiopaloista irtoava.

Omat vanteet kun sattuvat olemaan tummanharmaat niin en osaa sotkusta mitään tarkkaa sanoa. Likaantumisen huomaa lähinnä siitä, että vanteiden reunukset eivät enää kiillä.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Maho kirjoitti:Tietysti jos lähdetään päivittämään levyistä lähtien sillon varmaan vaihtoehtoja riittää, mutta onko tosiaan käypiä parempia paloja vakio levyihin ja satuloihin?
Ei levyjen vaihto vielä vaikuta palojen malliin, se riippuu jarrusatuloista. Paras synsteemi tietysti syntyy monimäntäsatuloilla ja kisalevyillä ja -paloilla, mutta maksaa sitten myös paljon. Noista vakiosatuloiden kanssa käytettävistä levyistä ja paloista laitoin pari linkkiä tuon Alfa 33 jarrujen päivitys -topicin alle.

Tiedä sitten, onko noista uritetuista tuunikslevyistä juuri oikeaa hyötyä, mutta paremman kitkakertoimen paloista nyt ainakin. Tosin mikään hyvä ei tule ilmaiseksi, ja "tahmeammat" palat myös kuluvat vakioita nopeammin.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Tiedä sitten, onko noista uritetuista tuunikslevyistä juuri oikeaa hyötyä, mutta paremman kitkakertoimen paloista nyt ainakin. Tosin mikään hyvä ei tule ilmaiseksi, ja "tahmeammat" palat myös kuluvat vakioita nopeammin.
olikos muuten kalliit nuo EBC:n levyt ja palat 164:een??
noita voisi harkita tuohon omaan 90:kin...

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

90 kirjoitti:olikos muuten kalliit nuo EBC:n levyt ja palat 164:een??
noita voisi harkita tuohon omaan 90:kin...
Briteistä kun tilasin niin hintaa kertyi rahteineen 336,24 puntaa eli siinä 500 euron korvilla, en nyt silloista tarkkaa punnan kurssia muista. Hinta siis sisälsi levyt ja palat eteen ja taakse, tosin takalevyissä ei ole uria. Vaan eivätpä ne totta puhuen taida semmoisia edes tarvita, aika helpollahan nuo takajarrut pääsevät.

Taitaa noita kilkkeitä saada samaan rahaan Suomestakin, vaan meni hermo silloisen maahantuojan, Special Mechanicsin kanssa. Levätköön rauhassa sekin putiikki, ei tule ikävä.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Taitaa noita kilkkeitä saada samaan rahaan Suomestakin, vaan meni hermo silloisen maahantuojan, Special Mechanicsin kanssa. Levätköön rauhassa sekin putiikki, ei tule ikävä.
mikähän firma niitä tuo nykyään maahan...taanoin toi ainakin sportti auto muistaakseni...
voisipa melkein suorittaa pieniä hinta tiedusteluja... :)

Avatar
BSTR
Viestit: 997
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 09:51
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BSTR »

Sportti auto ja Finn-team nyt ainakin tuovat. Jälkimmäisiltä ostin kerran EBC:n levyt, mutta sporttiautolla näyttää olevan jonkin näköinen hinnastokin sivuilla. Hinnastosta ja uk kataloogista vilkaisemalla 156:n (2.0 ja 2.5 V6) etupalat vihreänä on 143,00 EUR. Vaikka etpä taida juuri 156:een paloja etsiä - tuli vaan vahingossa(?) kaivettua niiden hinta esiin ;)


www.sporttiauto.com

ja

www.autodata.fi/finn-team/index.htm
Viimeksi muokannut BSTR, 08 Touko 2003, 22:11. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Alfaton ainakin hetkellisesti...

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

BSTR kirjoitti:Sportti auto ja Finn-team nyt ainakin tuovat. Jälkimmäisiltä ostin kerran EBC:n levyt, mutta sporttiautolla näyttää olevan jonkin näköinen hinnastokin sivuilla.
pitääpäs käydä katsastamassa nuo sivut... :)
sittentiedetään vähän enemmän....

Avatar
Abarth
Viestit: 3093
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Abarth »

90 kirjoitti:
Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Taitaa noita kilkkeitä saada samaan rahaan Suomestakin, vaan meni hermo silloisen maahantuojan, Special Mechanicsin kanssa. Levätköön rauhassa sekin putiikki, ei tule ikävä.
mikähän firma niitä tuo nykyään maahan...taanoin toi ainakin sportti auto muistaakseni...
voisipa melkein suorittaa pieniä hinta tiedusteluja... :)
Ebc:tä ja Tar-oxia välittää myös Pro&Street Hyvinkäältä eli www.prostreet.fi

Ja hinnat on yleensä vielä suht kilpailukykyisiä.

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

Abarth kirjoitti:Ebc:tä ja Tar-oxia välittää myös Pro&Street Hyvinkäältä eli www.prostreet.fi

Ja hinnat on yleensä vielä suht kilpailukykyisiä.

jaahans pitänee tiedustella tuoltakin... :) varsinkin jos hinnat kohdillaan :)

Maho
Viestit: 946
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:29
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Maho »

Maho kirjoitti:Vielä piti lisätä kun varmasti muitakin kiinnostaa mimmoseksi muuttui alfa tuon rengastuksen myötä.
Renkaina alla on Nokian NRZi (225/40) ja vanteet ovat Rialin Daytonat.

Muutos talvirenkaista (185/65 R15) oli melkoinen, mutta lukuunottamatta kasvanutta rengasmelua pelkästään positiivinen.
Urissa ei vetele juuri nimeksikään enempää kuin talvirenkailla ja pitoa löytyy enemmän kun kuskilla kanttia.
Hintaa tuolle paketille tuli pienten suhteiden kautta 1400€
Pitipä vielä palata noihin Nokian renkaisiin kun ensimmäistä kertaa pääsi kunnolla sateella päästelemään. Pito on aivan järkyttävän hyvä sateellakin. Työkaveri oli kyydissä, joten ihan maximia ei viittinyt hakea, mutta kyllä saa vääntää märällä tiellä kovaa ennenkun pito loppuu. Erittäin positiivinen yllätys! Olin kuvitellut, että pito katoaa renkaan leveyden mukana.

Vastaa Viestiin