Tekijä kirjoitti:
Varoituksen sana: kaikki liittimet eivät tuota CRC käsittelyä kestä. mm. lambdan liittimien kautta kulkee myös vertailuhappitieto, joka menee CRC:n avulla perseelleen. Korjaukseksi auttaa vain lambdan vaihto!
Kiitos vaan varoituksesta, mutta tuo lambdan liittimen sähkönjohtavuus nyt on pieni murhe, niitä lambdojahan löytyy kyllä mistä vaan, ja ainakin itse olen saanut vanhojakin lambdoja toimimaan ihan vain hopeatinalla juottamalla katkenneiden johtojen tilalle uusia..
Alfassa EI ole sähkövikoja vaan Alfa on itsessään yksi iso sähkövika
Oikeesti en halua provoilla tms, mutta kyllä aika lailla maisteissa on pitänyt olla sen joka nuo 156:n sähköt on suunnitellut, naurettavan ohuita johtoja vedetty epäloogisesti sinne tänne, ja sitten niitä on koetettu "suojata" halkaistuilla suojaputkilla, ja päälle on kiedottu hieman huonolaatuista kangasteippiä, huhhui

Lopputuloksena on, tietty kuten tiedännettekin siellä täällä roikkuvia kangasteipinpaloja, ja johtojen kuoria puhkihinkkaavia suojaputkenpätkiä, jne muuta kivaa.
Siis oikeesti ei minkäänlaista järkeä ole noiden sähköjen suunnittelijalla ollut, totaalisen edesvastuutonta touhua, ihmekään jos noihin tulee jotain "Milano by Night" -ilmiöitä
Olen kolme iltaa koettanut selvittää edellisten turaajien sähkävirityksiä, ja nyt alkais jotain järkee jo niihin löytymään (tähän mennessä mennyt 8 rullaa itsevulkanoituvaa teippiä, erinäinen määrä tinaa ja kutistesukkia, jne).
http://www.freewebs.com/sautio/P1030769.JPG
Siis tuossa palaneen reiän kohdalla kuuluisi olla toinen pää Heat 70A -sulakkeesta.
Tuollainen näky pomppasi vastaan kun koetin irrtottaa nuo isot sulakkeet kantojen puhdistusta varten, ja eihän tuo ollut kiinni ollenkaan missään, vaan oli lämmittänyt jo reiän koteloonsa, ja johtokin oli jo lämmennyt lyhennyskuntoon.
Siis onko noissa lämmityslaitteen kennolla myös vastus, eli syöttääkö tuo sinne "valerintapeltiin" sulkeltava johto virtaa kabiinin lisälämmönlähteeksi tarkoitetulle vastukselle, vaiko koneen hehkuille?
En osaa sanoa oliko sulake ehjä vai rikki, se meni luultavasti rikki kun lähdin irrottamaan tuota sen 6mm:n kinnityspulttia, joka ei ollutkaan kiinni alapäästään tuon lämpeämisen vuoksi, kun sain sulakkeen irti, niin se meni palasiksi (siis sen muovikuret halkesivat,ja itse sulakeosa tuli ulos kahtena osana, ei näyttänyt mitenkään palaneelta kuitenkaan).
Kammottavan isoja sulakkeita laitettu noin huonosti suunniteltujen/toteutettujen sähköjen perään, 80A, 70A, 60A, jne
