164 Narina, VIDEO
Valvoja: Moderators
- jeQQ
- Viestit: 4190
- Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
- Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
- Paikkakunta: Vihti
164 Narina, VIDEO
Moikka,
Pistetäänpäs tännekin mietintämyssy liikkeelle. 164 on alkanut käännöksissä pitämään aikamoista narinaa:
http://jeqq.kuvat.fi/kuvat/Narina.MOV
Siitä voi jokainen katsoa.
Rengas ei hinkkaa iskunvaimentimeen, ainakaan auton ollessa paikallaan. Ohjaustehostimen nestesäiliössä oli hyvin nesteitä. Ääni alkaa kuulumaan jo, ennenkuin rengas pääsisi ottamaan sisälokasuojaan(eli tämäkin poissuljettu). Vetarinkumi tuntui ehjältä eikä se kait noin voimakasta narinaa voisikaan pitää.
Ideoita saa siis heittää kehiin! Ongelma on se, että ei ole kauheasti tilaisuutta autoa nostella, koulu ja työt puskee päälle ja on vain huono tunkki käytössä.
Kiitän jo etukäteen kaikista vinkeistä!
-jeQQ
Pistetäänpäs tännekin mietintämyssy liikkeelle. 164 on alkanut käännöksissä pitämään aikamoista narinaa:
http://jeqq.kuvat.fi/kuvat/Narina.MOV
Siitä voi jokainen katsoa.
Rengas ei hinkkaa iskunvaimentimeen, ainakaan auton ollessa paikallaan. Ohjaustehostimen nestesäiliössä oli hyvin nesteitä. Ääni alkaa kuulumaan jo, ennenkuin rengas pääsisi ottamaan sisälokasuojaan(eli tämäkin poissuljettu). Vetarinkumi tuntui ehjältä eikä se kait noin voimakasta narinaa voisikaan pitää.
Ideoita saa siis heittää kehiin! Ongelma on se, että ei ole kauheasti tilaisuutta autoa nostella, koulu ja työt puskee päälle ja on vain huono tunkki käytössä.
Kiitän jo etukäteen kaikista vinkeistä!
-jeQQ
- Hepa
- Viestit: 3197
- Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
- Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14 - Paikkakunta: Tampere
75:ssa piti alapallo tuollaista narinaa joskus. Pitäisi tosin paikallaankin kääntäessä kuulua. Korjaukseksi riitti tippa moottoriöljyä neulalla suojakumin läpi. Ajattelin väliaikaiseksi korjaukseksi silloin, mutta ainakin kesti pari vuotta. En tiedä onko nykyään jo vaihdettu.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----
----|--OI-582--|----
- Satakuusnelonen
- Viestit: 1773
- Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
- Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 166 2.4JTD, 164 TS FL, 164 QV
- Paikkakunta: Parkano
^Otat koko mcphersonin irti autosta, Purat yläjousilautasen ja ilman jousipuristimia lennätät sen lautasen ja jousen jonnekkin tallin nurkkaan. Ei kannata hukata niitä prikkoja.
Se kääntölaakeri on alajousilautasen ja jousen välissä.
PS: Ei ne tainnut maksaa paljoakaan, mutta minun purkuautossani pitäisi olla uudet kääntölaakerit, jousilautaset ja suojakumit jos kiinnostaa.
PPS: Tais olla jotain rakenteellista eroa -89 TS iskareissa verrattuna V6? Jos oikein muistan niin FL/Super TS ja 12V V6 on samanlaisella iskarilla. 24V ei sitten ole hajuakaan.
PPPS:Olis mulla V6n alustan osiakin...

PS: Ei ne tainnut maksaa paljoakaan, mutta minun purkuautossani pitäisi olla uudet kääntölaakerit, jousilautaset ja suojakumit jos kiinnostaa.
PPS: Tais olla jotain rakenteellista eroa -89 TS iskareissa verrattuna V6? Jos oikein muistan niin FL/Super TS ja 12V V6 on samanlaisella iskarilla. 24V ei sitten ole hajuakaan.
PPPS:Olis mulla V6n alustan osiakin...

Voi varmaan yrittää paikallaankin öljytä, mutta taitaa yleensä laakerikuulat olla niin ruosteessa ettei öljyäminen enää auta.
Mutta eikös nuo jumittavat kääntölaakerit aiheuta ennemmin jousen paukahtelua kääntäessä kuin tuollaista tasaista narinaa? Ei silti ole tuon narinan aiheuttajasta itsellä parempaakaan arvausta. Erikoisen kuuloinen.
Mutta eikös nuo jumittavat kääntölaakerit aiheuta ennemmin jousen paukahtelua kääntäessä kuin tuollaista tasaista narinaa? Ei silti ole tuon narinan aiheuttajasta itsellä parempaakaan arvausta. Erikoisen kuuloinen.
Millaset vanteet on..pääseekö rengas ottamaan esim raidetankoon kiinni pyöriessään ja käännettäessä tai sitten moniurahihna luistaa ja tehostimen ottaessa voimaa, kun pyöriä käännetään alkaa vonkumaan..?
Ei tosiaan olekaan kääntölaakeri jos pyörän pyörimisnopeus vaikuttaa, tuurilla siihen voisi saada suihkutettua WD40 tapasta alapuolelta purkamatta mutta silläkään ei ole merkitystä jos ei ole laakerikuulia enää tallella..*.
Ei tosiaan olekaan kääntölaakeri jos pyörän pyörimisnopeus vaikuttaa, tuurilla siihen voisi saada suihkutettua WD40 tapasta alapuolelta purkamatta mutta silläkään ei ole merkitystä jos ei ole laakerikuulia enää tallella..*.
- jeQQ
- Viestit: 4190
- Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
- Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
- Paikkakunta: Vihti
Ei pitäisi ottaa raidetankoon kiinni, mutta onhan tuokin mahdollisuus! 205/50 kumit ja 16" vanteet.
Ja ei tuo taida olla tehostimen hihna / pumppu, koska paikoiltaan ei pidä narinaa. Ja max asennossakaan ei pumppu kilju(täysoikea / vasen)..
Tänään ääntä kuului jo osittain suoraankin ajettaessa. Ääni myös katosi hyvin miedoksi vähäksi aikaa, ihme juttu!?
Ja ei tuo taida olla tehostimen hihna / pumppu, koska paikoiltaan ei pidä narinaa. Ja max asennossakaan ei pumppu kilju(täysoikea / vasen)..
Tänään ääntä kuului jo osittain suoraankin ajettaessa. Ääni myös katosi hyvin miedoksi vähäksi aikaa, ihme juttu!?
- jeQQ
- Viestit: 4190
- Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
- Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
- Paikkakunta: Vihti
Tälle voisin kompata. Vasen vetari oireili jo jokusen aika sitten napsumalla. Myös vanne keräsi vasemmalla puolella mustaa suht nopeasti itseensä._L_T_V_ kirjoitti:täältä ääni kuivalle vetarille! jos ääni tulisi kääntölaakerista niin eikös äänen pitäisi loppua jos rattia ei käännä? nyt taas tuntuisi kuuluvan kun renkaat on käännetty tiettyyn asentoon ja auto liikkuu....
onkohan suojakumit vetareissa ehjät molemminpuolin?
Suojakumeista ei tietoa, käsikopelolla ehjähköt, mutta jostain tuo on ilmeisesti sylkenyt rasvoja ulos. Ihmettelen vaan, miten voi vetari pitää tuollaista kumimaista narinaa? Noh, mahdollisesti pääsen ensi viikolla ottamaan renkaita irti + rasvailemaan.
Päivitystä äänenlaatuun, ääni kuuluu nyt myös suoraan ajettaessa ja tuo aivan hirvittävin narina on nyt päivän pari ollut poissa. Narina tuntuu kuuluvan nyt etenkin hitaassa vauhdissa.
- jeQQ
- Viestit: 4190
- Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
- Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
- Paikkakunta: Vihti
Vaseliinispreitä taitaa löytyä jopa porukoiden tallilta! Sillä sitten, rasvataan muitakin epäilynkohteita samalla. Josko nyt viikon tuolla pääsis ja muuton jälkeen jäisi viikonloppuna tunti kaksi aikaa.._L_T_V_ kirjoitti:osta vaseliini sprayta sellainen pullo missä on sellainen pitkä ohut nokka mukana ja sitte joko suojakumiin neulalla reikä ja siitä rasvaa sisään niin maan stanan tavalla taikka sitten jostain ujuttelemalla ei todennäköisesti korjaa vaivaa lopullisesti mutta rajaa aika hyvin jos narina loppuu
-
- Viestit: 20
- Liittynyt: 23 Elo 2009, 20:16
- Paikkakunta: tampere
Re: 164 Narina, VIDEO
moi!mulla piti myös 75 samaa ääntä liikkeelle lähdettäessä.vika oik alapallo
- jeQQ
- Viestit: 4190
- Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
- Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
- Paikkakunta: Vihti
Eipä tietoa, koska katsastus ei ole vielä moneen kuukauteen ajankohtainen!_L_T_V_ kirjoitti:toivottavasti tepsii! sanoiko muuten katsastus enginjeeri mitää tähä viitaten? vaikka toisaalta jos se suojakumi menee särki kunnolla niin se nivel kyllä kuivii nopeastikin
Todennäköisesti sunnuntaina pääsen hieman rasvailemaan, nyt on koulua + muutto käynnissä, niin ei oikein kerkeä.
Narina kuuluu nykyään oikeastaan enemmän suoralla, mutta selvästi liittyy suoraa pyörimisnopeuteen.
-
- Viestit: 80
- Liittynyt: 27 Tammi 2005, 11:42
- Paikkakunta: Pori
Itselläni oli kanssa tuollainen narina joskus, jonka johdosta lähes kaikki käytiin läpi vaikka melkein kaikki oli jo muistaakseni uutta. Syylliseksi paljastui pyöränlaakeri, jonka ensin vähän löysäsin mutteria ja sitten löin niin kireälle kun jaksoin. Narina loppui siihen paikkaan. Kuulostaa kyllä uskomattomalta mutta se narina kuului ainä käännöksissä ja muissa ihme tilanteissa missä laakerin ei luulisi vaikuttavan.